Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Tengo una propuesta to loca para el tercer túnel de Rodalies. Propondría alargar la línea que llega al Morrot, pasando verticalmente por Pl. Catalunya y Diagonal por ejemplo, luego parada en El Putxet o Lesseps, y de ahí que siga la Ronda de Dalt, poniendo la línea del tren sustituyendo el vial semisoterrado a partir de Vall d'Hebron (con otro apeadero ahí), hasta el nudo de la Trinitat, con antes parada en Trinitat Nova, enlazando con la R3, R4(nord), R2nord y/o una futura línea a Mataró rápida por la zona alta.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Molta obra, supressió en part de la Ronda de Dalt i suplantació en gran part del recorregut amb línies ja existents com FGC i L3 i la L2 quan es faci d'aqui a x anys. Tindria passatgers, sí, segur, però no crec que sigui el més adient. Una cosa que no m'ha quedat clara, aniria per les vies actuals d'FGC o faries un nou túnel més o menys paral·lel?Don Ramón wrote:Tengo una propuesta to loca para el tercer túnel de Rodalies. Propondría alargar la línea que llega al Morrot, pasando verticalmente por Pl. Catalunya y Diagonal por ejemplo, luego parada en El Putxet o Lesseps, y de ahí que siga la Ronda de Dalt, poniendo la línea del tren sustituyendo el vial semisoterrado a partir de Vall d'Hebron (con otro apeadero ahí), hasta el nudo de la Trinitat, con antes parada en Trinitat Nova, enlazando con la R3, R4(nord), R2nord y/o una futura línea a Mataró rápida por la zona alta.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Francament, desconec on puc encabir aquesta proposta... però allà va.
Es tractaria de reorganitzar la xarxa de rodalia de via ampla de la següent manera:
-R1 Sant Vicenç de Calders-Vilanova i la Geltrú-BCN Pl.Catalunya-Mataró-Maçanet Massanes. Ampliacions cap a l'Hospitalet de l'Infant i Reus, RT1; cap a Portbou, RG1, com fins ara.
-R2a: Sant Vicenç de Calders-Martorell-BCN Passeig de Gràcia-Granollers Centre-Maçanet Massanes. Ampliacions cap a la Plana-Picamoixons, RT2; cap a Portbou, RG2 enlloc d'R11.
-R2b: Sant Vicenç de Calders-Martorell-Cerdanyola Universitat-Granollers-Maçanet Massanes.
-R3 El Prat del Llobregat-BCN Gran Via-Torelló. Ampliacions cap a Puigcerdà, RG3.
-R4 El Prat del Llobregat-BCN Gran Via-Manresa. Ampliacions cap a Lleida, RL4.
La idea és ampliar l'estació del Prat del Llobregat, augmentant-ne la seva capacitat. Tenint al costat Can Tunis, tenim un lloc perfecte con a terminal de rodalies, amb les cotxeres a prop (que s'haurien de tornar a comunicar amb la línia de Vilanova). BCN-Gran Vía seria el nou túnel de rodalia per la Gran Vía, que connectaria amb la xarxa existent entre Bellvitge i el Prat del Llobregat i entre Arc de Triomf i Sagrera-Meridiana.
Faria la connexió el Prat-Aeroport des de la LAV i en ample UIC. De l'Aeroport, faria sortir tots els AVANT a Figueres i els serveis transfronterers que surtin de BCN.
Es tractaria de reorganitzar la xarxa de rodalia de via ampla de la següent manera:
-R1 Sant Vicenç de Calders-Vilanova i la Geltrú-BCN Pl.Catalunya-Mataró-Maçanet Massanes. Ampliacions cap a l'Hospitalet de l'Infant i Reus, RT1; cap a Portbou, RG1, com fins ara.
-R2a: Sant Vicenç de Calders-Martorell-BCN Passeig de Gràcia-Granollers Centre-Maçanet Massanes. Ampliacions cap a la Plana-Picamoixons, RT2; cap a Portbou, RG2 enlloc d'R11.
-R2b: Sant Vicenç de Calders-Martorell-Cerdanyola Universitat-Granollers-Maçanet Massanes.
-R3 El Prat del Llobregat-BCN Gran Via-Torelló. Ampliacions cap a Puigcerdà, RG3.
-R4 El Prat del Llobregat-BCN Gran Via-Manresa. Ampliacions cap a Lleida, RL4.
La idea és ampliar l'estació del Prat del Llobregat, augmentant-ne la seva capacitat. Tenint al costat Can Tunis, tenim un lloc perfecte con a terminal de rodalies, amb les cotxeres a prop (que s'haurien de tornar a comunicar amb la línia de Vilanova). BCN-Gran Vía seria el nou túnel de rodalia per la Gran Vía, que connectaria amb la xarxa existent entre Bellvitge i el Prat del Llobregat i entre Arc de Triomf i Sagrera-Meridiana.
Faria la connexió el Prat-Aeroport des de la LAV i en ample UIC. De l'Aeroport, faria sortir tots els AVANT a Figueres i els serveis transfronterers que surtin de BCN.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Si es una propuesta para una travesía de Rodalies, obviamente no podría ir por las vías de FGC. tendría que ser un túnel completamente nuevo, justamente la cosa de usar la Ronda de Dalt es porque todo ese tramo sería muy barato de hacer, reaprovechando el vial soterrado o situando las vías en el centro del vial en superficie. Haría falta túnel desde Morrot hasta Alfonso Comín/Vall d'Hebron, aproximadamente unos 7km de túnel, y habría 5 apeaderos en Barcelona, Pl. Cat, Diagonal, Lesseps, Vall d'Hebron, y Trinitat Nova.bigcoaster wrote:Don Ramón wrote:Tengo una propuesta to loca para el tercer túnel de Rodalies. Propondría alargar la línea que llega al Morrot, pasando verticalmente por Pl. Catalunya y Diagonal por ejemplo, luego parada en El Putxet o Lesseps, y de ahí que siga la Ronda de Dalt, poniendo la línea del tren sustituyendo el vial semisoterrado a partir de Vall d'Hebron (con otro apeadero ahí), hasta el nudo de la Trinitat, con antes parada en Trinitat Nova, enlazando con la R3, R4(nord), R2nord y/o una futura línea a Mataró rápida por la zona alta.Es la idea. Yo creo que la Ronda de Dalt está en buena parte obsoleta, que habría que pacificarla y mover el tráfico que no va a Barcelona a la autopista del Mediterráneo. En lugar del vial soterrado podría haber tres carriles y carril bus, que es bastante capacidad, pero no de alta velocidad; en los tramos superficiales quedaría la línea del tren por el centro, "partiendo" la avenida, y con los carriles de circulación de cada lado. Ya hay ahora muchos cruces a desnivel, justamente porque es una vía rápida, y aparte se podrían hacer más puentes peatonales. No sería el mismo nivel de pacificación que el tramo con vial soterrado, ya que los cruces seguirían siendo a desnivel.bigcoaster wrote:Molta obra, supressió en part de la Ronda de Dalt
Quedaría el tramo vial soterrado/semisoterrado entre Alfonso Comín y Av. Esplugues, donde en parte no se podría simplemente pacificar porque pasa por debajo de la montaña.
Creo que es todo un tema muy de concepción de como tratar el tráfico, claro que mucha gente discrepará conmigo de que haya que tomar medidas tan agresivas de pacificación como suprimir la mitad de la Ronda de Dalt. Posible yo creo que es, pero obviamente tendría bastante impact en el uso del coche, por eso digo que es un tema de concepción si queremos apretar tanto al coche o no.
Hombre sí, pero ¿que tendrá que ver una travesía de Rodalies con el Metro? Por esa regla de tres el túnel por la Diagonal también es mala idea porque se solaparía con la L5 y el tranvía, etc.. La idea es justamente ir paralelo al Metro para enlazar en puntos clave con el transporte local paralelo, lo que la travesía de Pl. Catalunya es a la L1, esta lo sería a la L3/L7, de forma que serviría también como una forma de moverse muy rápido entre la parte de la Ronda de Dalt y el centro de BCN. Justamente mi idea es de tener una travesía de Rodalies vertical, frente a las dos existentes que son horizontales, y la idea del túnel por la Diagonal que también sería horizontal, y que ninguno de esos da/daría ni un mínimo de cobertura a la zona alta.bigcoaster wrote:suplantació en gran part del recorregut amb línies ja existents com FGC i L3 i la L2 quan es faci d'aqui a x anys.
bigcoaster wrote:Tindria passatgers, sí, segur, però no crec que sigui el més adient. Una cosa que no m'ha quedat clara, aniria per les vies actuals d'FGC o faries un nou túnel més o menys paral·lel?
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Respecte el 3r túnel de rodalies crec que sí que cal un nou túnel, però que rodalies+regionals no necessita 3 túnels. M'explico.
Els serveis actuals diria que tenen cabuda sobrada en 2 túnels, però que actualment la assimetria dels serveis fa que estigun mal distribuits. Segons aquesta infografia de la PTP (http://transportpublic.org/images/20150 ... dalies.jpg) entren el següent nombre màxim de trens per hora:
- Des del sud 8 per Molins i 10+3 per El Prat = 18 rodalies + 3 regionals/LD.
- Des del nord 9(+2) per Meridiana, 4+2 per SAC i 10 per Badalona = 23 rodalies (+ 2 R7) +2 regionals.
Això, ben distribuït haurien de ser 25 rodalies + 5 regionals = 30 serveis. És a dir en dos túnels 15 serveis per hora per cada túnel (en lloc dels ineficients 15+19(+2) d'ara). Fins i tot, podria haver-hi marge per augmentar en un parell de regionals/rodalies en cada túnel.
Una possible solució a la distribució en dos túnels és l'intercanviador de la Torrassa, pero trobo que és "pan para hoy y hambre para mañana". Equilibra els serveis de rodalies R2 sud amb els R1 de la línia del Mareseme. Pero com que ho fa passant per Plaça Catalunya (que és el més carregat), no equilibra del tot els dos túnels. Mitiga si de cas el col·lapse a L'Hospitalet.
La meva proposta alternativa és canviar l'estructura de la xarxa fent un tercer túnel. En concret duplicar el túnel d'Aragó entre Av. Roma i El Clot. Per tant seria una estructura de xarxa amb només els dos túnels per Aragó*, un per costa-costa i un per interior-interior, i totes les linies de rodalies farien el recorregut Sants - Passeig de Gràcia-Clot Aragò - Sagrera TAV:
- Pel nord-interior entrant la R2/R3/R4 i regionals nord per SAC (idealment R4 via túnel de Montcada i R3 per Granollers Centre) amb L'H com a terminal per als que no continuïn cap al sud-interior. Serien els 15 serveis del tunel interior-interior.
- Pel nord-costa entrant la R1 amb 10 serveis, amb 4 acabant a l'aeroport i 6 continuant pel sud-costa. Addicionalment, pel sud-costa entrant els 3 regionals + 2 SVC acabant a EdF. Total 15 serveis pel túnel costa-costa.
*El túnel Meridiana-Catalunya quedaria lliure. Cosa que es podria reaprofitar per a fer una línia (ample UIC) de sub-urbans transversal amb interconnexió amb la línia del Vallès a Plaça Catalunya. Pel sud connectada a la Llobregat-Anoia amb un túnel de Plaça Espanya a Plaça Catalunya. Pel nord R3 Vallès arribant a Les Franqueses(si la línia de Vic es connecta a la de Girona a Granollers), i R7 UAB amb nou recorregut a partir de Montcada-Santa Maria (si es fa el túnel de Montcada per a la R4) i enllaçant-se amb lal línia del vallès FGC.
Els serveis actuals diria que tenen cabuda sobrada en 2 túnels, però que actualment la assimetria dels serveis fa que estigun mal distribuits. Segons aquesta infografia de la PTP (http://transportpublic.org/images/20150 ... dalies.jpg) entren el següent nombre màxim de trens per hora:
- Des del sud 8 per Molins i 10+3 per El Prat = 18 rodalies + 3 regionals/LD.
- Des del nord 9(+2) per Meridiana, 4+2 per SAC i 10 per Badalona = 23 rodalies (+ 2 R7) +2 regionals.
Això, ben distribuït haurien de ser 25 rodalies + 5 regionals = 30 serveis. És a dir en dos túnels 15 serveis per hora per cada túnel (en lloc dels ineficients 15+19(+2) d'ara). Fins i tot, podria haver-hi marge per augmentar en un parell de regionals/rodalies en cada túnel.
Una possible solució a la distribució en dos túnels és l'intercanviador de la Torrassa, pero trobo que és "pan para hoy y hambre para mañana". Equilibra els serveis de rodalies R2 sud amb els R1 de la línia del Mareseme. Pero com que ho fa passant per Plaça Catalunya (que és el més carregat), no equilibra del tot els dos túnels. Mitiga si de cas el col·lapse a L'Hospitalet.
La meva proposta alternativa és canviar l'estructura de la xarxa fent un tercer túnel. En concret duplicar el túnel d'Aragó entre Av. Roma i El Clot. Per tant seria una estructura de xarxa amb només els dos túnels per Aragó*, un per costa-costa i un per interior-interior, i totes les linies de rodalies farien el recorregut Sants - Passeig de Gràcia-Clot Aragò - Sagrera TAV:
- Pel nord-interior entrant la R2/R3/R4 i regionals nord per SAC (idealment R4 via túnel de Montcada i R3 per Granollers Centre) amb L'H com a terminal per als que no continuïn cap al sud-interior. Serien els 15 serveis del tunel interior-interior.
- Pel nord-costa entrant la R1 amb 10 serveis, amb 4 acabant a l'aeroport i 6 continuant pel sud-costa. Addicionalment, pel sud-costa entrant els 3 regionals + 2 SVC acabant a EdF. Total 15 serveis pel túnel costa-costa.
*El túnel Meridiana-Catalunya quedaria lliure. Cosa que es podria reaprofitar per a fer una línia (ample UIC) de sub-urbans transversal amb interconnexió amb la línia del Vallès a Plaça Catalunya. Pel sud connectada a la Llobregat-Anoia amb un túnel de Plaça Espanya a Plaça Catalunya. Pel nord R3 Vallès arribant a Les Franqueses(si la línia de Vic es connecta a la de Girona a Granollers), i R7 UAB amb nou recorregut a partir de Montcada-Santa Maria (si es fa el túnel de Montcada per a la R4) i enllaçant-se amb lal línia del vallès FGC.
- Attachments
-
- Vies Barcelona4bis.png (35.68 KiB) Viewed 5877 times
Last edited by Lluis on Monday 26/10/2015 17:18, edited 1 time in total.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Em sembla bé deixar la ronda de dalt amb tres carrils, tot i que jo en deixaria dos de fixos (un per cada direcció) i dos de variables, així es podrien tenir 3+1 al matí i 1+3 a la tarda que és quan de veritat s'esprem tot el potencial de les rondes. Després, ja sé que es tractaria d'una línia de Rodalies però segueix sent una suplantació total de la L3 i parcial d'FGC de manera paral·lela, no transversal com passa a la Diagonal. A veure, que digui que es suplanta no vol dir que no em sembli bé, perquè permetria descongestionar els FGC en aquest tram, així que solucionem un problema de difícil solució. Les estacions que jo faria (de sud a nord) Plaça Catalunya, Diagonal, Gràcia/Fontana, Lesseps, Vall d'Hebrón i Trinitat nova. També afegiria una estació per als FGC a l'alçada del carrer Aragó, que tot i ser un transbord llarg fins a Rodalies, seria un enllaç molt útil.
Una última pregunta, des del Morrot cap a on aniria la línia que proposes? Seguiria l'actual ramal de mercaderies cap a Can Tunis i allí s'uniria a la general?
Una última pregunta, des del Morrot cap a on aniria la línia que proposes? Seguiria l'actual ramal de mercaderies cap a Can Tunis i allí s'uniria a la general?
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Nova proposta:
Línia de Rodalies i FGC (línia Llobregat-Anoia) del sud al nord creuant Barcelona en Diagonal. Seria un túnel en dos pisos, com el de la L9, on per un pis hi circularien els FGC i per l'altre els Rodalies (desconec si es podria reutilitzar alguna TBM de la L9). Aquesta línia començaria a la corba de Bellvitge, en aquest punt s'iniciaria el túnel que continuarà fins a la Ronda de Dalt a l'alçada de Vall d'Hebrón.
Les parades d'aquest túnel serien: Foc Cisell, Plaça Espanya (on entrarien els FGC al túnel), Sants Estació, Francesc Macià, Gràcia/Fontana, Lesseps*, Vall d'Hebrón i Trinitat Nova.
* Lesseps no estic segur sobre si s'hauria de fer o no.
La primera part del túnel (Bellvitge - Estació "Montjuïc" de l'extensió de la L2) seria utilitzada per Rodalies a la part superior i la L2 a la part inferior. En la segona part ("Montjuïc" - Plaça Espanya) Rodalies seguiria per la part superior però la part inferior estaria sense ús, així que es podria utilitzar com a cotxera per a la L2. La tercera part del túnel (Plaça Espanya - Gràcia) seria la part més utilitzada, ja que tindria Rodalies per la part superior i els FGC (LL.-A.) per la part inferior. La quarta i última part tindria Rodalies a dalt i la part de baix buida, això implica que podria ser utilitzada pels FGC, i així perllongar encara més la LL.-A., o una altra idea que se m'acut és que podria ser utilitzada per la L3, sí, la L3, però només alguns trens, trens ràpids, com els que tenen els metros de Nova York que es salten grups de 5, 6 parades en hora punta. A continuació us poso un esquema del túnel.
Línia de Rodalies i FGC (línia Llobregat-Anoia) del sud al nord creuant Barcelona en Diagonal. Seria un túnel en dos pisos, com el de la L9, on per un pis hi circularien els FGC i per l'altre els Rodalies (desconec si es podria reutilitzar alguna TBM de la L9). Aquesta línia començaria a la corba de Bellvitge, en aquest punt s'iniciaria el túnel que continuarà fins a la Ronda de Dalt a l'alçada de Vall d'Hebrón.
Les parades d'aquest túnel serien: Foc Cisell, Plaça Espanya (on entrarien els FGC al túnel), Sants Estació, Francesc Macià, Gràcia/Fontana, Lesseps*, Vall d'Hebrón i Trinitat Nova.
* Lesseps no estic segur sobre si s'hauria de fer o no.
La primera part del túnel (Bellvitge - Estació "Montjuïc" de l'extensió de la L2) seria utilitzada per Rodalies a la part superior i la L2 a la part inferior. En la segona part ("Montjuïc" - Plaça Espanya) Rodalies seguiria per la part superior però la part inferior estaria sense ús, així que es podria utilitzar com a cotxera per a la L2. La tercera part del túnel (Plaça Espanya - Gràcia) seria la part més utilitzada, ja que tindria Rodalies per la part superior i els FGC (LL.-A.) per la part inferior. La quarta i última part tindria Rodalies a dalt i la part de baix buida, això implica que podria ser utilitzada pels FGC, i així perllongar encara més la LL.-A., o una altra idea que se m'acut és que podria ser utilitzada per la L3, sí, la L3, però només alguns trens, trens ràpids, com els que tenen els metros de Nova York que es salten grups de 5, 6 parades en hora punta. A continuació us poso un esquema del túnel.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Nova proposta:
Nou passadís de connexió entre el vestíbul de Rodalies, andanes de la L1, L3 i FGC. Es tractaria d'un passadís amb tapissos rodants més o menys paral·lel a les andanes de la L3 que aniria des de la rotonda peatonal d'FGC fins al punt on es separen els accessos a la L1 i vestíbul de Rodalies. Caldria aixecar la plaça per fer aquest enllaç o es podria fer en mina amb roçadores?
PD: està ben dit "roçadores"?
Nou passadís de connexió entre el vestíbul de Rodalies, andanes de la L1, L3 i FGC. Es tractaria d'un passadís amb tapissos rodants més o menys paral·lel a les andanes de la L3 que aniria des de la rotonda peatonal d'FGC fins al punt on es separen els accessos a la L1 i vestíbul de Rodalies. Caldria aixecar la plaça per fer aquest enllaç o es podria fer en mina amb roçadores?
PD: està ben dit "roçadores"?
Last edited by bigcoaster on Sunday 25/10/2015 12:59, edited 1 time in total.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Supose que parles de Plaça Catalunya, no?bigcoaster wrote:Nova proposta:
Nou passadís de connexió entre el vestíbul de Rodalies, andanes de la L1, L3 i FGC. Es tractaria d'un passadís amb tapissos rodants més o menys paral·lel a les andanes de la L3 que aniria des de la rotonda peatonal d'FGC fins al punt on es separen els accessos a la L1 i vestíbul de Rodalies. Caldria aixecar la plaça per fer aquest enllaç o es podria fer en mina amb roçadores?
PD: està ben dit "roçadores"?
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Doncs mira, l'altre dia vaig pensar a veure quan es faria un transbordament soterrani entre Rodalies i FGC a pl. Catalunya. Però a partir d'aquí tema de traçats ja és una altra cosa.bigcoaster wrote:Nova proposta:
Nou passadís de connexió entre el vestíbul de Rodalies, andanes de la L1, L3 i FGC. Es tractaria d'un passadís amb tapissos rodants més o menys paral·lel a les andanes de la L3 que aniria des de la rotonda peatonal d'FGC fins al punt on es separen els accessos a la L1 i vestíbul de Rodalies. Caldria aixecar la plaça per fer aquest enllaç o es podria fer en mina amb roçadores?
PD: està ben dit "roçadores"?
Passadissos Pl. Catalunya
Aquest passadís no crec que es justifiqui de cap manera, ja que per a l'enllaç Renfe/L1 - FGC continua essent més curt i ràpid anar pel carrer i fer servir l'accés del Carrer Bergara, i per a la resta de combinacions (FGC - L3 i L3 - Renfe/L1) ja hi ha bon enllaç.
En canvi, sí que veuria molt útil una connexió Passeig de Gràcia L2/L4 amb Pl. Catalunya Renfe/L1, amb canvi de nomenclatura de les primeres inclòs. Permetria fer més còmodament els enllaços L2/L4 - Renfe i L2/L4 - FGC, i s'evitaria que qui no coneix la xarxa faci coses tan absurdes com anar de la L2 a Renfe i viceversa agafant la L3 (trigant més, i a sobre caminant més).
En canvi, sí que veuria molt útil una connexió Passeig de Gràcia L2/L4 amb Pl. Catalunya Renfe/L1, amb canvi de nomenclatura de les primeres inclòs. Permetria fer més còmodament els enllaços L2/L4 - Renfe i L2/L4 - FGC, i s'evitaria que qui no coneix la xarxa faci coses tan absurdes com anar de la L2 a Renfe i viceversa agafant la L3 (trigant més, i a sobre caminant més).
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
^^Aquest també el tinc pensat però no trobo un mapa adequat per representar-lo.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Mentre no es fa l'intercanviador de Torrassa podrien fer un baixador a Santa Eulàlia, passant pel pont es veu perfectament que hi cabrien 2 andanes, sempre poden parar els R2 direcció nord i els R4 direcció sud, i amb un enllaç mitjanament coordinat a Sants perque es pugui anar direcció R2 sud amb un senzill enllaç (amb R2 nord no importa tant pq hi ha pl.Catalunya, i amb R4 sud hi ha Hospitalet, que enllacen amb la L1). De fet inclús es podrien fer unes senzilles obres i posar una andana al mig perque parin els R2 direcció sud, però si els sembla massa doncs una línia en cada sentit:
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
La proposta que avui us porto consisteix en perllongar la línia del Vallès dels FGC cap a la Sagrera-TAV. Les vies 1 i 2 de Plaça Catalunya FGC, canviarien i enlloc de tenir dues andanes laterals i un central passarien a tenir-ne només dues laterals però molt més amples. A partir d'aqui el nou traçat circularia per un túnel de nova construcció fins a l'alçada d'Urquinaona, on les vies d'FGC començarien a utilitzar el túnel actual d'Adif per a fer aturada a Arc de Triomf. FGC seguiria fins a Glòries, on es faria parada (de nova construcció) i des d'aqui seguiria fins a la Sagrera-TAV, on podria finalitzar amb una cua de maniobres o seguir cap a altres destinacions. Rodalies faria parada igual que en l'actualitat a Catalunya i llavors, a l'alçada d'Urquinaona utilitzaria un nou túnel fins a Glòries, on tindria una nova parada i llavors entraria a les vies actuals per anar cap a la Sagrera-TAV o la Sagrera normal. També he afegit andanes a les vies procedents de l'EdF i les d'una possible línia a través de la Diagonal.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Massa complicat:
-Què hi guanyem suprimint l'andana central de Plaça Catalunya FGC? Res de res.
-No seria molt més fàcil fer tot el túnel nou per a FGC i no tocar el túnel d'Adif? A part que implicaria la supressió del servei de Rodalia a Arc de Triomf, que no és una estació on no puji ni baixi ningú precisament...
-Impica que la R1 no pugui accedir al túnel de Plaça Catalunya... què fem, la limitem a Sagrera?
Per mi és més prioritari acabar el perllongament de Sabadell, i veuria més útil perllongar FGC a Castellar i la línia Sabadell-Granollers per Polinyà, ja prevista al PGM del 1976 que no prolongar més la línia per dins de Barcelona ja que aquesta funció ja la fa el metro. I tot i així, abans també caldria separar els serveis urbans dels suburbans i potser aleshores fer el projecte dels anys 50 on es fusionaven el aleshores tren de Sarrià amb el ramal de Correus del Gran Metro.
-Què hi guanyem suprimint l'andana central de Plaça Catalunya FGC? Res de res.
-No seria molt més fàcil fer tot el túnel nou per a FGC i no tocar el túnel d'Adif? A part que implicaria la supressió del servei de Rodalia a Arc de Triomf, que no és una estació on no puji ni baixi ningú precisament...
-Impica que la R1 no pugui accedir al túnel de Plaça Catalunya... què fem, la limitem a Sagrera?
Per mi és més prioritari acabar el perllongament de Sabadell, i veuria més útil perllongar FGC a Castellar i la línia Sabadell-Granollers per Polinyà, ja prevista al PGM del 1976 que no prolongar més la línia per dins de Barcelona ja que aquesta funció ja la fa el metro. I tot i així, abans també caldria separar els serveis urbans dels suburbans i potser aleshores fer el projecte dels anys 50 on es fusionaven el aleshores tren de Sarrià amb el ramal de Correus del Gran Metro.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
L'andana central de Plaça Catalunya no cal treure-la, simplement l'he treta perquè al esborrar aquella part d'estació (que estava en els colors de la L6 i L7) m'era més fàcil fer-la així. El túnel seria un de sol, el que passa és que a la meitat del túnel canviaria d'FGC a Rodalies. Només faria falta un enllaç entre els dos túnels. Canviar el servei de Rodalies a Arc de Triomf per un de suburbà em sembla més adient, i al cap i a la fi el servei serà el mateix (trens cada dos minuts). A més, fent estació a Glòries (que té molt més sentit per Rodalies i com a transbord) no cal tenir una estació de Rodalies tant a prop, en canvi un suburbà si que la pot tenir. Qui diu que la R1 no pugui anar per Plaça Catalunya? Fixa't que les vies de color blau tornen a les vies actuals passada la plaça de les Glòries.Granolleri wrote:Massa complicat:
-Què hi guanyem suprimint l'andana central de Plaça Catalunya FGC? Res de res.
-No seria molt més fàcil fer tot el túnel nou per a FGC i no tocar el túnel d'Adif? A part que implicaria la supressió del servei de Rodalia a Arc de Triomf, que no és una estació on no puji ni baixi ningú precisament...
-Impica que la R1 no pugui accedir al túnel de Plaça Catalunya... què fem, la limitem a Sagrera?
Per mi és més prioritari acabar el perllongament de Sabadell, i veuria més útil perllongar FGC a Castellar i la línia Sabadell-Granollers per Polinyà, ja prevista al PGM del 1976 que no prolongar més la línia per dins de Barcelona ja que aquesta funció ja la fa el metro. I tot i així, abans també caldria separar els serveis urbans dels suburbans i potser aleshores fer el projecte dels anys 50 on es fusionaven el aleshores tren de Sarrià amb el ramal de Correus del Gran Metro.
Aquesta proposta no té res a veure amb Sabadell, són coses independents totalment, cap d'elles hipoteca l'altra.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Us proposo els dos enllaços següents:
- Plaça Catalunya / Passeig de Gràcia: (FGC, túnel Catalunya de Rodalies, túnel Passeig de Gràcia de Rodalies, L1, L2 i L3 del metro.
- Plaçe de les Glòries: (FGC (extensió cap a la Sagrera), túnel Catalunya de Rodalies, túnel Estació de França de Rodalies, L1 del metro, futura línia de metro/tren per la Diagonal, T3, T4 i T5 del Tram (i futura línia per la DIagonal del Tram).
- Plaça Catalunya / Passeig de Gràcia: (FGC, túnel Catalunya de Rodalies, túnel Passeig de Gràcia de Rodalies, L1, L2 i L3 del metro.
- Plaçe de les Glòries: (FGC (extensió cap a la Sagrera), túnel Catalunya de Rodalies, túnel Estació de França de Rodalies, L1 del metro, futura línia de metro/tren per la Diagonal, T3, T4 i T5 del Tram (i futura línia per la DIagonal del Tram).
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Però sincerament, per a que vols tantes línies de ferrocarril concentrades en els mateixos recorreguts?bigcoaster wrote:Us proposo els dos enllaços següents:
- Plaça Catalunya / Passeig de Gràcia: (FGC, túnel Catalunya de Rodalies, túnel Passeig de Gràcia de Rodalies, L1, L2 i L3 del metro.
- Plaçe de les Glòries: (FGC (extensió cap a la Sagrera), túnel Catalunya de Rodalies, túnel Estació de França de Rodalies, L1 del metro, futura línia de metro/tren per la Diagonal, T3, T4 i T5 del Tram (i futura línia per la DIagonal del Tram).
De totes les propostes, les d'aquest tipus són les que per a mi menys sentit te. La xarxa de metro, en especial L1 no està saturada com per decidir encabir-hi una nova línia fent el mateix recorregut. Jo més enllà del morbo no li veig justificació.
Si caldria fer una obra d'envergadura a FGC-BV es quadruplicar el tram Sarrià-Catalunya per permetre que els Suburbans no parin a tot el que no sigui Sarrià, Gràcia i Provença, a més d'augmentar la velocitat i freqüència i evitar suprimir les L6 i L7 del ramal general per a fer servei de metro (a poder ser amb horaris coordinats amb els Suburbans tal com es fa al Japó).
Si algú necessita anar a Glòries, realment disposa de L1, i amb un temps de viatge d'uns 6 minuts aproximadament et deixa allà. Posem que per estalviar-te uns 6 minuts en un trajecte ja cobert per una línia de metro cal fer tot això?
I de l'extensió cap a La Sagrera el mateix, tenint Rodalies o L1+L9 des de el centre de la ciutat. I des de l'àrea d'influència d'FGC hi haurà L9/L10 a Sarrià que t'hi portarà directament es justifica la creació d'un tercer servei ferroviari del centre a aquella zona?
I algú que sigui a Glòries i hagi d'agafar Rodalies, és a 2 parades amb L1 d'Arc de Triomf (R1, R3, R4, RG1 i R12), 1 parada de Clot (R1, R2, R11 i RG1) i a 3 de La Sagrera (R3, R4 i R12). Realment des de Glòries l'accés ràpid està garantit a Rodalies, no te gaire sentit fer-hi parar allà aquests serveis.
Barcelona Ciutat te força problemes de mobilitat en molts recorreguts i aquestes propostes, en comptes de servir-los, el que fan es duplicar el que ja existeix sense crear nous eixos de mobilitat que ajudin a l'actual congestió artificial de la xarxa que patim.
El mateix opino del túnel de Rodalies per la Diagonal. Cal que rodalies entri del Baix Llobregat a la Zona Universitària per la Diagonal i el seu voltant, però més enllà es realment necessari? Hi ha suficient passatge del Baix Llobregat que hagi d'anar a morir a les Glòries com per duplicar un tramvia que hauria de ser de concepció ràpida? (més ràpida que l'actual plori qui plori). No oblidem que de Francesc Macià a Glòries hauriem de poder anar amb L8 que obrirà dos traçades en diagonal (Espanya - Gràcia / Gràcia - Glòries per Joanic) força interessants també.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Aquesta proposta conté una subproposta que és la d'expandir els FGC Vallès per poder així millorar freqüències, ja que a la pràctica faria la mateixa utilitat que la cua de maniobres. La faig arribar a la Sagrera-TAV perquè crec que en el futur serà una estació molt important, tant com Sants i es pot justificar la duplicació de la L1 en forma de tren suburbà. FGC Vallès és una línia amb molt potencial degut al seu gran nombre de passatgers i de freqüències, i crec que pot donar molt més de si que fer-la acabar a Plaça Catalunya. Per cert, jo també suporto la duplicació entre Sarrià-Gràcia i fer dues andanes noves a Provença.
D'acord que no és la millor proposta, que segur que n'hi ha de millors i de més urgents, però anar fent propostes es bo perquè permet que després amb una sola obra s'hi puguin incorporar moltes altres que ajuden a millorar el transport públic. Des del meu punt de vista l'intercanviador Plaça Catalunya-Passeig de Gràcia és una obra que facilitaria moltes coses i que el faria convertir en l'intercanviador central de Barcelona.
D'acord que no és la millor proposta, que segur que n'hi ha de millors i de més urgents, però anar fent propostes es bo perquè permet que després amb una sola obra s'hi puguin incorporar moltes altres que ajuden a millorar el transport públic. Des del meu punt de vista l'intercanviador Plaça Catalunya-Passeig de Gràcia és una obra que facilitaria moltes coses i que el faria convertir en l'intercanviador central de Barcelona.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Ja que estem amb propostes, servidor n'ha fet una pensant amb el que vaig dir ahir a la nit, aviam que us sembla.
Metro:
L1: El Prat-Estació - Fondo / Badalona-Estació
La prolongació de L1 cap a l'estació del Prat és una cosa natural i permetrà la connexió directa i ràpida entre El Prat i l'Hopitalet (i també de retruc les connexions amb FGC i Rodalies i Cornellà/Part Oest de Barcelona).
Per l'altre cantó, al meu entendre caldria urgentment prolongar l'actual cul de sac de Fondo uns 5-10 metres per permetre una bretelle dins el túnel de maniobres per així, augmentar la capacitat de L1. (L'estació de Fondo actual és un Cul de Sac ja que no permet maniobres fora de la via general). Amb aquesta actuació "simple" podem incrementar el nombre de trens circulant.
Finalment, i per quan es pugui, continuar fins a l'estació de Badalona permetent l'enllaç amb L2 i R1.
L2: Aeroport T1 (?) - Badalona:
Caldria aplicar les prolongacions oficials del PDI. No obstant, ja que tindrem un nou accés ferroviari a l'Aeroport mitjançant Rodalies. No li veig pas cap urgència a forada Montjuïc, i de fet, en funció de l'èxit del primer, em plantejaria la construcció d'aquest tram.
L3: Finestrelles - La Pau:
La prolongació de L3 proposada al PDI fins a Sant Feliu, com ja hem discutit molts cops aquí, no te ni cap ni peus. Així que m'he desfet parcialment de la idea per cedir-li part del protagonisme a Rodalies. Limitaria L3 a Finestrelles per donar connexió amb L6 en aquesta estació i per suposat, una millora de l'accés a aquesta zona (hospital) en ferrocarril.
Per l'altre banda, continuar la L3 cap a Trinitat Vella, fent la parada una mica a l'estil de El Coll | La Teixonera per servir el cor del barri en la part nord, i oferir enllaç amb L1 per la part sud. Després continuaria cap a Baró de Viver, però dins el barri (no com L1, que te la parada al Nus de la Trinitat).
Continuaria cap al Sector de La Maquinista (sense servei de Metro directe avui dia) i baixaria cap al Bon Pastor per enllaçar amb L9/L10 i seguir comunicant el barri.
Finalment i per no deixar el corredor vertical a mitges, baixaria L3 directament a La Pau per fer enllaç amb L2 i L4.
Aquesta prolongació permetria millorar uns temps de viatge actuals totalment fora d'òrbita (Un La Pau - Canyelles és un gast tant gran de temps, que el més recomanable és NO usar el transport públic), obrir noves connexions i millorar l'accés de la part Besós al sector nord de Barcelona. A banda, a més de millorar la zona del Bon Pastor, el Centre Comercial de La Maquinista rep una connexió directa i estalviarà la gran quantitat de vehicles privats que van a la zona.
L4: Trinitat Nova - La Sagrera:
Bàsicament acabar la feina que resta pendent. La connexió permetrà viatgar ràpidament de l'extrem Besós a la part centre - alta de Barcelona gràcies a L4+L5 o L9/L10.
L5: Cornellà Centre - Vall d'Hebron:
La línia actualment és impossible de continuar. Poder per Cornellà però la gran obra que caldria fer no compensa la densitat de població, si s'hagués de fer potser seria millor fer una extensió nova en versió tren petit com L11. Per la part de Vall d'Hebron, com no vagi fins a Sant Genís allà es quedarà per sempre. Sóc més partidari de tenir un servei decent de bus (185) entre Vall d'Hebron i la part alta del barri.
L6: Plaça Catalunya - Sant Feliu de Llobregat:
Com que no visc a la zona del sector Llobregat, sobre el plànol tinc la impressió de que un tren cada 2-3 minuts és molt exagerat per la zona. Per això crec que potser és millor portar L6 al tenir de base una freqüència més baixa (6-10 minuts). El recorregut el faria per la part muntanya d'Esplugues, Sant Just i Sant Feliu ja que per més abaix ja hi ha el servei de tramvia.
Les parades són més aviat de referència però si seria important la connexió amb Tram a Pont d'Esplugues i així permetre una connexió ràpida amb Cornellà i la part alta de Barcelona.
L7: Plaça Catalunya - Bellesguard:
Seria interessant prolognar la línia de Balmes una mica més amunt, fins l'alçada de la Ronda de Dalt i d'allà anar cap a Bellesguard per dins del barri. D'entrada donaria servei a la part alta de l'Av. Tibidabo i Cosmo Caixa per a continuació a tots els equipaments universitaris i d'ensenyament que hi ha a la zona.
Avui dia tot això està servit amb combinacions d'autobús i molt especialment amb vehicle privat. La prolongació permetria la connexió amb el centre de la ciutat de manera molt més ràpida i eficient que l'actual.
He previst un túnel de Rodalies passant en aquest sector, per tant, en tot el tram de convergència podria construir-se amb un sol túnel per encabir-hi els dos tipus de serveis i una parada d'enllaç a l'alçada de Bellesguard.
Arribats aquí no se si seria profitós una connexió amb el ramal de Les Planes baixant cap a Sarrià o pujant a Peu de Funicular per donar una cobertura ràpida a la zona sense baixar al centre.
L8: Molí Nou - Besós:
Només és executar el que hi ha al PDI fins a Glòries, però afegiria una parada a l'alçada del carrer Aragó. Passat Glòries endinsaria el 22@ i el Poblenou en horitzontal fins a Besòs, o per què no, La Pau si es portés L3 allà.
FGC Barcelona - Vallès:
Com vaig dir, la gran obra a aquesta línia hauria de ser la de quadruplicar les vies com a mínim en el tram entre Sarrià i Plaça Catalunya.
S1 està vora el col·lapse a l'hora punta gràcies a la prolongació a Terrassa, els nombrosos S5 per les queixes que he vist amb prou feines són suficients i si FGC mor també d'èxit amb la prolongació de Sabadell prevista per l'any vinent, la línia tindrà un seriós i alarmant problema de capacitat. El famós túnel d'Horta va per a llarg i probablement tampoc es que sigui gaire útil (ho veig més com una descongestió dels S2 que no pas com a alguna cosa que millorés el conjunt). Per tant crec que serà més barat eixamplar el túnel sota la Via Augusta i Balmes que foradar de punta a punta Collserola.
Tenir 4 vies permet tenir dues vies dedicades a les línies de metro (L6 i L7) i els reforços dels suburbans (S5 i S55) i les altres dues als S1 i S2. La idea es que els S1 i S2 puguin arribar al centre fent les parades essencials a Barcelona (Sarrià, Gràcia, Provença i Catalunya) per vies exclusives, fet que els faria augmentar la velocitat al no tenir senyals amb anunci de parada o fer esperes a les entrades de Sarrià, Gràcia o Catalunya. Tampoc els faria parar a Peu de Funicular, Baixador de Vallvidrera i Les Planes. Caldria canviar la coordinació horària per a que siguin els S5 i S55 els que parin a aquestes tres estacions i Muntaner sempre que alhora circulin els L6 (cas contrari haurà de parar també a les tres parades restants). Probablement caldria habilitar una nova via a Les Planes per a permetre l'avançament dels S1/S2 als S5/S55.
Finalment faria que el terminal de les noves vies siguin a la nau de la via 5, que be podria ser remodelada i disposar d'un accés al centre de la Plaça de Catalunya, permetent un enllaç amb L1 i L3 pel seu passadís de connexió i un petit passadís al vestíbul de rodalies.
FGC: Llobregat - Anoia:
Aquí el problema el tenim amb els temps de viatge per les dues línies de Rodalies. D'entrada caldria veure si es necessari tenir L8 entre Molí Nou i Espanya un cop aquesta continuí cap a Gràcia com a mínim.
Si es manté, caldria plantejar-se que la gran majoria d'estacions passin de ser de 2 vies a 4 per permetre l'avançament dels trens de Rodalies sobre els Suburbans i de Metro. Cas que es fes, els R5 i R6 només els faria parar a Sant Boi, Av. Carrilet i Europa | Fira.
Probablement els S8 també podrien saltar-se alguna si te un horari molt proper a un L8.
Rodalies:
El Tercer Túnel:
Jo faria passar un nou túnel per una nova zona de connexió, sortint des de Sant Feliu cap a l'hospital de Sant Joan Despí per donar servei a la zona i tenir connexió amb Tram. A continuació el faria baixar cap a la Zona Universitària per enllaçar amb L3,L9,L10 i el Tramvia. D'allà pujaria cap a Pedralbes parant a la zona per donar enllaç amb L6 i tenir una via ràpida d'accés al centre amb l'enllaç.
Posteriorment continuaria cap a Bellesguard per la part alta de Sarrià i pararia a Bellesguard tal com he comentat a l'apartat de L7, oferir connexió amb aquesta altre línia vertical.
Tot seguit es continua cap al Besós direcció al Passeig de la Vall d'Hebron. Aquí no sabria ven bé on posar la parada, si a Mundet o a Vall d'Hebron, totes dues són bones opcions però probablement la segona estaria millor.
A partir d'aquí ja es continuar per sota la ronda fins la meridiana per obrir connexió amb la línia de Manresa i baixant una mica més cap abaix amb connectar-se a la línia de Girona. Podria obrir-se també amb doble via la part Besós del Triangle Ferroviari.
D'aquesta manera podriem portar trens de la R1, R2, R3, R4 i R7 a aquest nou túnel sense interferir a la zona crítica de la xarxa i per suposat, descongestionar els túnels actuals. Evidentment totes aquestes connexions caldria fer-la amb salts de moltó (potser excepte la del Triangle - Maresme).
Això també descongestionaria de passatge la xarxa de metro doncs ja no caldria que gran part del passatge de la part alta hagués de baixar fins el centre per buscar Rodalies o connexions amb FGC (L3 entre Zona Universitària i Sants, L6 entre Sarrià i Catalunya, L7 entre Bellesguard i Catalunya, L3 entre Catalunya i Mundet. L1 i L5 respirarien una mica més al no necessitar absorbir part del passatge d'altes línies per portar-los a Sants, La Sagrera o Catalunya.) i permetrà un trajecte transversal alt molt ràpid competint directament amb el vehicle privat entre les vies ràpides i la Ronda de Dalt.
El ramal ens permetrà també tenir connexions passants de Barcelona molt més ràpides que les actuals.
Tramvia:
Per la Diagonal: Evidentment portar el tramvia per l'Avinguda Diagonal fent parada a prop de Muntaner, entre Balmes i Pg. de Gràcia, Pg de Sant Joan i una mica abans de Marina.
També seguiria d'altres propostes com prolongar la xarxa pel front marítim fins al Paral·lel i pujar per Sant Pau - Comte d'Urgell fins la Diagonal.
Una nova línia sortint de la Ciutat de la Justícia per la Ronda del Mig substituint part del recorregut de les actuals V3 i H6 de bus. Arribats al Guinardó, la faria baixar direcció Av. Diagonal-Glòries per Marina, Lepant o Padilla per passar per l'entorn de la Sagrada Família.
Després també he pensat en la part Llobregat, el PDI contempla una prolongació fictícia de la L1 fins a Sant Boi, però segurament serà una obra sobredimensionada par la freqüència actual, per tant es millor fer aquell tram amb tramvia, i enllaçar-lo amb una línia Castelldefels - Cornellà per Sant Boi i permetre així una mobilitat ràpida a tota aquella zona. També penso que un tramvia per dins de Sant Boi podria ser útil, en especial per apropar la cuitat a l'estació d'FGC i les línies de tramvia a Cornellà, El Prat i Viladecans, Gavà i Castelldefels.
Això és tot per la meva part. Si la voleu comentar o criticar, endavant
http://i.imgur.com/3nVcciY.jpg
Aquí el mapa:
Metro:
L1: El Prat-Estació - Fondo / Badalona-Estació
La prolongació de L1 cap a l'estació del Prat és una cosa natural i permetrà la connexió directa i ràpida entre El Prat i l'Hopitalet (i també de retruc les connexions amb FGC i Rodalies i Cornellà/Part Oest de Barcelona).
Per l'altre cantó, al meu entendre caldria urgentment prolongar l'actual cul de sac de Fondo uns 5-10 metres per permetre una bretelle dins el túnel de maniobres per així, augmentar la capacitat de L1. (L'estació de Fondo actual és un Cul de Sac ja que no permet maniobres fora de la via general). Amb aquesta actuació "simple" podem incrementar el nombre de trens circulant.
Finalment, i per quan es pugui, continuar fins a l'estació de Badalona permetent l'enllaç amb L2 i R1.
L2: Aeroport T1 (?) - Badalona:
Caldria aplicar les prolongacions oficials del PDI. No obstant, ja que tindrem un nou accés ferroviari a l'Aeroport mitjançant Rodalies. No li veig pas cap urgència a forada Montjuïc, i de fet, en funció de l'èxit del primer, em plantejaria la construcció d'aquest tram.
L3: Finestrelles - La Pau:
La prolongació de L3 proposada al PDI fins a Sant Feliu, com ja hem discutit molts cops aquí, no te ni cap ni peus. Així que m'he desfet parcialment de la idea per cedir-li part del protagonisme a Rodalies. Limitaria L3 a Finestrelles per donar connexió amb L6 en aquesta estació i per suposat, una millora de l'accés a aquesta zona (hospital) en ferrocarril.
Per l'altre banda, continuar la L3 cap a Trinitat Vella, fent la parada una mica a l'estil de El Coll | La Teixonera per servir el cor del barri en la part nord, i oferir enllaç amb L1 per la part sud. Després continuaria cap a Baró de Viver, però dins el barri (no com L1, que te la parada al Nus de la Trinitat).
Continuaria cap al Sector de La Maquinista (sense servei de Metro directe avui dia) i baixaria cap al Bon Pastor per enllaçar amb L9/L10 i seguir comunicant el barri.
Finalment i per no deixar el corredor vertical a mitges, baixaria L3 directament a La Pau per fer enllaç amb L2 i L4.
Aquesta prolongació permetria millorar uns temps de viatge actuals totalment fora d'òrbita (Un La Pau - Canyelles és un gast tant gran de temps, que el més recomanable és NO usar el transport públic), obrir noves connexions i millorar l'accés de la part Besós al sector nord de Barcelona. A banda, a més de millorar la zona del Bon Pastor, el Centre Comercial de La Maquinista rep una connexió directa i estalviarà la gran quantitat de vehicles privats que van a la zona.
L4: Trinitat Nova - La Sagrera:
Bàsicament acabar la feina que resta pendent. La connexió permetrà viatgar ràpidament de l'extrem Besós a la part centre - alta de Barcelona gràcies a L4+L5 o L9/L10.
L5: Cornellà Centre - Vall d'Hebron:
La línia actualment és impossible de continuar. Poder per Cornellà però la gran obra que caldria fer no compensa la densitat de població, si s'hagués de fer potser seria millor fer una extensió nova en versió tren petit com L11. Per la part de Vall d'Hebron, com no vagi fins a Sant Genís allà es quedarà per sempre. Sóc més partidari de tenir un servei decent de bus (185) entre Vall d'Hebron i la part alta del barri.
L6: Plaça Catalunya - Sant Feliu de Llobregat:
Com que no visc a la zona del sector Llobregat, sobre el plànol tinc la impressió de que un tren cada 2-3 minuts és molt exagerat per la zona. Per això crec que potser és millor portar L6 al tenir de base una freqüència més baixa (6-10 minuts). El recorregut el faria per la part muntanya d'Esplugues, Sant Just i Sant Feliu ja que per més abaix ja hi ha el servei de tramvia.
Les parades són més aviat de referència però si seria important la connexió amb Tram a Pont d'Esplugues i així permetre una connexió ràpida amb Cornellà i la part alta de Barcelona.
L7: Plaça Catalunya - Bellesguard:
Seria interessant prolognar la línia de Balmes una mica més amunt, fins l'alçada de la Ronda de Dalt i d'allà anar cap a Bellesguard per dins del barri. D'entrada donaria servei a la part alta de l'Av. Tibidabo i Cosmo Caixa per a continuació a tots els equipaments universitaris i d'ensenyament que hi ha a la zona.
Avui dia tot això està servit amb combinacions d'autobús i molt especialment amb vehicle privat. La prolongació permetria la connexió amb el centre de la ciutat de manera molt més ràpida i eficient que l'actual.
He previst un túnel de Rodalies passant en aquest sector, per tant, en tot el tram de convergència podria construir-se amb un sol túnel per encabir-hi els dos tipus de serveis i una parada d'enllaç a l'alçada de Bellesguard.
Arribats aquí no se si seria profitós una connexió amb el ramal de Les Planes baixant cap a Sarrià o pujant a Peu de Funicular per donar una cobertura ràpida a la zona sense baixar al centre.
L8: Molí Nou - Besós:
Només és executar el que hi ha al PDI fins a Glòries, però afegiria una parada a l'alçada del carrer Aragó. Passat Glòries endinsaria el 22@ i el Poblenou en horitzontal fins a Besòs, o per què no, La Pau si es portés L3 allà.
FGC Barcelona - Vallès:
Com vaig dir, la gran obra a aquesta línia hauria de ser la de quadruplicar les vies com a mínim en el tram entre Sarrià i Plaça Catalunya.
S1 està vora el col·lapse a l'hora punta gràcies a la prolongació a Terrassa, els nombrosos S5 per les queixes que he vist amb prou feines són suficients i si FGC mor també d'èxit amb la prolongació de Sabadell prevista per l'any vinent, la línia tindrà un seriós i alarmant problema de capacitat. El famós túnel d'Horta va per a llarg i probablement tampoc es que sigui gaire útil (ho veig més com una descongestió dels S2 que no pas com a alguna cosa que millorés el conjunt). Per tant crec que serà més barat eixamplar el túnel sota la Via Augusta i Balmes que foradar de punta a punta Collserola.
Tenir 4 vies permet tenir dues vies dedicades a les línies de metro (L6 i L7) i els reforços dels suburbans (S5 i S55) i les altres dues als S1 i S2. La idea es que els S1 i S2 puguin arribar al centre fent les parades essencials a Barcelona (Sarrià, Gràcia, Provença i Catalunya) per vies exclusives, fet que els faria augmentar la velocitat al no tenir senyals amb anunci de parada o fer esperes a les entrades de Sarrià, Gràcia o Catalunya. Tampoc els faria parar a Peu de Funicular, Baixador de Vallvidrera i Les Planes. Caldria canviar la coordinació horària per a que siguin els S5 i S55 els que parin a aquestes tres estacions i Muntaner sempre que alhora circulin els L6 (cas contrari haurà de parar també a les tres parades restants). Probablement caldria habilitar una nova via a Les Planes per a permetre l'avançament dels S1/S2 als S5/S55.
Finalment faria que el terminal de les noves vies siguin a la nau de la via 5, que be podria ser remodelada i disposar d'un accés al centre de la Plaça de Catalunya, permetent un enllaç amb L1 i L3 pel seu passadís de connexió i un petit passadís al vestíbul de rodalies.
FGC: Llobregat - Anoia:
Aquí el problema el tenim amb els temps de viatge per les dues línies de Rodalies. D'entrada caldria veure si es necessari tenir L8 entre Molí Nou i Espanya un cop aquesta continuí cap a Gràcia com a mínim.
Si es manté, caldria plantejar-se que la gran majoria d'estacions passin de ser de 2 vies a 4 per permetre l'avançament dels trens de Rodalies sobre els Suburbans i de Metro. Cas que es fes, els R5 i R6 només els faria parar a Sant Boi, Av. Carrilet i Europa | Fira.
Probablement els S8 també podrien saltar-se alguna si te un horari molt proper a un L8.
Rodalies:
El Tercer Túnel:
Jo faria passar un nou túnel per una nova zona de connexió, sortint des de Sant Feliu cap a l'hospital de Sant Joan Despí per donar servei a la zona i tenir connexió amb Tram. A continuació el faria baixar cap a la Zona Universitària per enllaçar amb L3,L9,L10 i el Tramvia. D'allà pujaria cap a Pedralbes parant a la zona per donar enllaç amb L6 i tenir una via ràpida d'accés al centre amb l'enllaç.
Posteriorment continuaria cap a Bellesguard per la part alta de Sarrià i pararia a Bellesguard tal com he comentat a l'apartat de L7, oferir connexió amb aquesta altre línia vertical.
Tot seguit es continua cap al Besós direcció al Passeig de la Vall d'Hebron. Aquí no sabria ven bé on posar la parada, si a Mundet o a Vall d'Hebron, totes dues són bones opcions però probablement la segona estaria millor.
A partir d'aquí ja es continuar per sota la ronda fins la meridiana per obrir connexió amb la línia de Manresa i baixant una mica més cap abaix amb connectar-se a la línia de Girona. Podria obrir-se també amb doble via la part Besós del Triangle Ferroviari.
D'aquesta manera podriem portar trens de la R1, R2, R3, R4 i R7 a aquest nou túnel sense interferir a la zona crítica de la xarxa i per suposat, descongestionar els túnels actuals. Evidentment totes aquestes connexions caldria fer-la amb salts de moltó (potser excepte la del Triangle - Maresme).
Això també descongestionaria de passatge la xarxa de metro doncs ja no caldria que gran part del passatge de la part alta hagués de baixar fins el centre per buscar Rodalies o connexions amb FGC (L3 entre Zona Universitària i Sants, L6 entre Sarrià i Catalunya, L7 entre Bellesguard i Catalunya, L3 entre Catalunya i Mundet. L1 i L5 respirarien una mica més al no necessitar absorbir part del passatge d'altes línies per portar-los a Sants, La Sagrera o Catalunya.) i permetrà un trajecte transversal alt molt ràpid competint directament amb el vehicle privat entre les vies ràpides i la Ronda de Dalt.
El ramal ens permetrà també tenir connexions passants de Barcelona molt més ràpides que les actuals.
Tramvia:
Per la Diagonal: Evidentment portar el tramvia per l'Avinguda Diagonal fent parada a prop de Muntaner, entre Balmes i Pg. de Gràcia, Pg de Sant Joan i una mica abans de Marina.
També seguiria d'altres propostes com prolongar la xarxa pel front marítim fins al Paral·lel i pujar per Sant Pau - Comte d'Urgell fins la Diagonal.
Una nova línia sortint de la Ciutat de la Justícia per la Ronda del Mig substituint part del recorregut de les actuals V3 i H6 de bus. Arribats al Guinardó, la faria baixar direcció Av. Diagonal-Glòries per Marina, Lepant o Padilla per passar per l'entorn de la Sagrada Família.
Després també he pensat en la part Llobregat, el PDI contempla una prolongació fictícia de la L1 fins a Sant Boi, però segurament serà una obra sobredimensionada par la freqüència actual, per tant es millor fer aquell tram amb tramvia, i enllaçar-lo amb una línia Castelldefels - Cornellà per Sant Boi i permetre així una mobilitat ràpida a tota aquella zona. També penso que un tramvia per dins de Sant Boi podria ser útil, en especial per apropar la cuitat a l'estació d'FGC i les línies de tramvia a Cornellà, El Prat i Viladecans, Gavà i Castelldefels.
Això és tot per la meva part. Si la voleu comentar o criticar, endavant
http://i.imgur.com/3nVcciY.jpg
Aquí el mapa:
El metro de Barcelona amb motoristes!