Vist el nou metro de Barcelona circulant (sèrie 5000)
9000 no només a la L9/L10...
Hola!
Más madera: segons he sentit dels senyors de l'Alstom (a la fira d'empreses de la meva uni), les unitats de la sèrie 9000 (oh, sí, nena...hechos por Alstom) no només correran a la línia 9-10, sinó que està previst que circul·li alguna unitat per la L5...
Vejam si demà a la TMB li trec alguna cosa respecte del futur de la sèrie 9000 i de l'aspecte de la 6000... 8)
Seguiremos informando; enviado especial Alstom.
Salut!
PD: ho reconec, me va el rollo Alstom...
Más madera: segons he sentit dels senyors de l'Alstom (a la fira d'empreses de la meva uni), les unitats de la sèrie 9000 (oh, sí, nena...hechos por Alstom) no només correran a la línia 9-10, sinó que està previst que circul·li alguna unitat per la L5...
Vejam si demà a la TMB li trec alguna cosa respecte del futur de la sèrie 9000 i de l'aspecte de la 6000... 8)
Seguiremos informando; enviado especial Alstom.
Salut!
PD: ho reconec, me va el rollo Alstom...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: 9000 no només a la L9/L10...
Efectivamente compañero, rumor que ha llegado tb a mis oídos.JaMiRo! wrote:Hola!
Más madera: segons he sentit dels senyors de l'Alstom (a la fira d'empreses de la meva uni), les unitats de la sèrie 9000 (oh, sí, nena...hechos por Alstom) no només correran a la línia 9-10, sinó que està previst que circul·li alguna unitat per la L5...
Vejam si demà a la TMB li trec alguna cosa respecte del futur de la sèrie 9000 i de l'aspecte de la 6000... 8)
Seguiremos informando; enviado especial Alstom.
Salut!
PD: ho reconec, me va el rollo Alstom...
Lo q pasa es que como a la L9 no pueden ir (no hay nada por donde circular), pues irán de momento a otras las que vayan saliendo con pequeñas rectificaciones como incorporar cabina de conducción.
A mi me lo han dicho tb desde ALSTOM Sta Perpetua
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Home, en tot cas serien incompatibles a la inversa...Mortadel·lo wrote:però no eren incompatibles pel gàlib més baix de la L9?
Suposo que aquests 9000 elecinqueros entraran en servei amb el tram d'Horta a Montbau, allà pel 2020, un parell d'anys abans que entri en servei la L9.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Carlos L'H
- N6
- Posts: 161
- Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
- Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
En el ADN (el periódico, no el código genético) aparece un artículo relativamente extenso. No lo encuentro como texto en su web, pero podéis recurrir a la página 6 del PDF, y comentamos:
http://www.diarioadn.com/media/00000015 ... 001870.pdf
http://www.diarioadn.com/media/00000015 ... 001870.pdf
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Hola:
Jo m'esperaria a que la prensa seriosa (sense despreciar als diaris gratuits) digues alguna cosa al respecte.
De ser cert el que diuen (s'ha de comptar amb el toc sensacionalista que sempre s'hi possa) de les escales, de l'acces del motorista i del que es pot trigar en colocar les escales d'evacuacio..... val, ja em callo, que m'esteu llegint el pensament.
Sal.lutacions:
Serie600
Jo m'esperaria a que la prensa seriosa (sense despreciar als diaris gratuits) digues alguna cosa al respecte.
De ser cert el que diuen (s'ha de comptar amb el toc sensacionalista que sempre s'hi possa) de les escales, de l'acces del motorista i del que es pot trigar en colocar les escales d'evacuacio..... val, ja em callo, que m'esteu llegint el pensament.
Sal.lutacions:
Serie600
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
El tema de la falta de portes a la cabina, com ja vaig comentar fa un temps en aquest mateix fòrum, és una crítica que fan des de fa temps els maquinistes, i suposo que amb bona part de raó. El problema és que això té ja una solució difícil, per no dir impossible.Fran-Ikarus wrote:En el ADN (el periódico, no el código genético) aparece un artículo relativamente extenso. No lo encuentro como texto en su web, pero podéis recurrir a la página 6 del PDF, y comentamos:
http://www.diarioadn.com/media/00000015 ... 001870.pdf
Els maquinistes comenten, i amb raó, que simplement el que passa és que aquests trens ja s'han pensat per funsionar sense motorista i sense cabina, per la qual cosa les portes són totalment innecessàries.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Carlos L'H
- N6
- Posts: 161
- Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
- Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
vist avui en un 5000 a mitja tarda a la L5, llumets blaus a fora, i efectivament el motorista estava conduint ell (l'ATP sí que estava funcionant)mikado wrote:Puede ser verdad lo que me han dicho que a ciertas horas del día (horas valle o intempestivas) los motoristas de L5 desconectan el ATO y pasan a conducción manual para divertirse ?????
no se si és per divertir-se o què, cal dir que anàvem enganxats al tren del davant (entràvem a les estacions i el senyal encara no estava verd), pot ser era per recuperar l'horari (suposo que un motorista pot ser prou hàbil per anar més ràpid que l'ATO, candela li fotia el noi)
per cert que es pot sentir el tren-terra o com es digui, molt entretingut
ES PELIGROSO ASOMARSE
El diumenge per segona vegada en la meva vida he agafat un 5000!!!!
Sembla estrany pero no agafo sovint la L5, uns 10-15 cops aquest any, i m'ha fet molt ilusio, ja que semblava que els 5000 m'evitaven desde feia mesos
Aquest cap de setmana ha sigut la primera vegada que he agafat el primer metro que ha pasat per la L5 i era un 5000, tal com fa la gent normal i no alguns "frikies" que esperen a que passi un determinat tren.
La primera vegada que hi vaig viatgar va ser l'estiu passat, quan em vaig proposar estrenar els 5000, em vaig plantar a Sants Estació i controlant els 2 sentits de la circulació vaig esperar que pases un 5000. Vaig tindre tota la sort del mon, va pasar tot el carrusel de 1000-1100 fins que va arribar el 5000 en l'ultim torn que em faltava veure.
Sembla estrany pero no agafo sovint la L5, uns 10-15 cops aquest any, i m'ha fet molt ilusio, ja que semblava que els 5000 m'evitaven desde feia mesos
Aquest cap de setmana ha sigut la primera vegada que he agafat el primer metro que ha pasat per la L5 i era un 5000, tal com fa la gent normal i no alguns "frikies" que esperen a que passi un determinat tren.
La primera vegada que hi vaig viatgar va ser l'estiu passat, quan em vaig proposar estrenar els 5000, em vaig plantar a Sants Estació i controlant els 2 sentits de la circulació vaig esperar que pases un 5000. Vaig tindre tota la sort del mon, va pasar tot el carrusel de 1000-1100 fins que va arribar el 5000 en l'ultim torn que em faltava veure.
---Missatge de l'AFMB---
Benvolgut senyor que-es-fa-anomenar-davida-al-Fòrum-del-Transport-Català,
Des de l'Associació de Freakies del Metro de Barcelona (AFMB) li comuniquem la nostra insatisfacció amb la malsana sensació que vostè experimenta en prendre una de les sèries conegudes com a cincmils del Ferrocarril Metropolità de Barcelona (FMB).
Des de l'AFMB, li recordem que la postura oficial freaky metrera és alegrar-se de veure una cincmil si aquesta circul·la per la L2 o per la L3, però no pas per la L5 pel que representa: la dolorosa desaparició de l'estimada sèrie mil.
L'emplacem, doncs, a que desactivi el seu Automatic Train Operation (ATO) i faci conducció manual dels seus sentiments per tal d'experimentar ràbia en veure una cincmil per la L5. La seva opinió en veure'ls a la L2 o a la L3 ens és indiferent, si bé sempre és gratificant veure moltes sèries en una mateixa línia, excepte si la presència d'una vol dir la desaparició d'una altra.
Rebi una cordial salutació brownboveriana com a nosaltres ens agrada.
AFMB
Des de l'Associació de Freakies del Metro de Barcelona (AFMB) li comuniquem la nostra insatisfacció amb la malsana sensació que vostè experimenta en prendre una de les sèries conegudes com a cincmils del Ferrocarril Metropolità de Barcelona (FMB).
Des de l'AFMB, li recordem que la postura oficial freaky metrera és alegrar-se de veure una cincmil si aquesta circul·la per la L2 o per la L3, però no pas per la L5 pel que representa: la dolorosa desaparició de l'estimada sèrie mil.
L'emplacem, doncs, a que desactivi el seu Automatic Train Operation (ATO) i faci conducció manual dels seus sentiments per tal d'experimentar ràbia en veure una cincmil per la L5. La seva opinió en veure'ls a la L2 o a la L3 ens és indiferent, si bé sempre és gratificant veure moltes sèries en una mateixa línia, excepte si la presència d'una vol dir la desaparició d'una altra.
Rebi una cordial salutació brownboveriana com a nosaltres ens agrada.
AFMB
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Estimat Jamiro i la resta de membre de la AFMB, no se perque tenen tanta preocupació del 1000 a la L5, encara seguiran uns quants anys la L4.
Segon lo meu amb els 5000 es raro, perque soc l'unic freakie que ha pujat abans a un 9000, a mig contruir pero hi he pujat, que a un 5000 i he vist mes vegades els 9000 que els 5000.
Segon lo meu amb els 5000 es raro, perque soc l'unic freakie que ha pujat abans a un 9000, a mig contruir pero hi he pujat, que a un 5000 i he vist mes vegades els 9000 que els 5000.
Broma!
Hola!
Malauradament, no puc alegrar-me de poder seguir gaudint dels 1100 (els que hi ha a la L4) ja que els mítics són els 1000 (els que estan desapareixent a ritme frenètic)...
Per cert, com és que has vist tantes vegades les 9000s? Treballes a la Alstom o hi coneixes algú? En aquest cas, quina enveja nano, perquè el menda sempre va darrere de l'Alstom a veure si em donen pràctiques...
Salut!
No t'enfadis, eh? Era una broma!davida wrote:Estimat Jamiro i la resta de membre de la AFMB, no se perque tenen tanta preocupació del 1000 a la L5, encara seguiran uns quants anys la L4.
Segon lo meu amb els 5000 es raro, perque soc l'unic freakie que ha pujat abans a un 9000, a mig contruir pero hi he pujat, que a un 5000 i he vist mes vegades els 9000 que els 5000.
Malauradament, no puc alegrar-me de poder seguir gaudint dels 1100 (els que hi ha a la L4) ja que els mítics són els 1000 (els que estan desapareixent a ritme frenètic)...
Per cert, com és que has vist tantes vegades les 9000s? Treballes a la Alstom o hi coneixes algú? En aquest cas, quina enveja nano, perquè el menda sempre va darrere de l'Alstom a veure si em donen pràctiques...
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Broma!
No treballo a l'Alstom pero visc a 2km de la fábrica, desde casa meva es veu la fabrica. Moltes vegades fent un passeig veig el material que hi ha a l'exterior de la fabrica. Ultimament 9000s de TMB, un metro xines i tramvies de Tenerife. A mes a mes de tant agafo la bicicleta i fotografio desde l'exterior de la reixa de la fabrica el material que hi ha dintre.JaMiRo! wrote:Hola!
Per cert, com és que has vist tantes vegades les 9000s? Treballes a la Alstom o hi coneixes algú? En aquest cas, quina enveja nano, perquè el menda sempre va darrere de l'Alstom a veure si em donen pràctiques...
Salut!
El setembre passat es van fer una jornades de portes obertes, per celebrar els 150 anys de la maquinista, i un conegut va aconseguir-me invitacions.
Paio afortunat
Hola!
S'ha de dir, doncs, que ets un paio afortunat...
Però la meva residència favorita seria al costat de Can Boixeres...Això sí, fins d'aquí a uns mesos, que deixaria de sentir aquella remor brownboveriana...
Salut!
S'ha de dir, doncs, que ets un paio afortunat...
Però la meva residència favorita seria al costat de Can Boixeres...Això sí, fins d'aquí a uns mesos, que deixaria de sentir aquella remor brownboveriana...
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Periódico de Catalunya:
-----------------------------------
Els nous metros tenen entre 54 i 70 seients menys que els vells
• La reducció és conseqüència del pla d'automatització i la redistribució de portes
• TMB farà una campanya perquè se cedeixin les cadires a la gent gran i les dones embarassades
DAVID PLACER
BARCELONA
Els nous trens del metro, més moderns i vistosos que els tradicionals, també són els menys desitjats pels usuaris que volen viatjar asseguts. Aconseguir un seient buit als nous trens és molt més complicat, perquè tenen entre 54 i 70 cadires menys que els antics combois.
La pèrdua de seients es deu a les exigències del nou pla d'automatització perquè els trens puguin circular sense conductor coordinats des d'una oficina central. Per prescindir dels xòfers, el metro haurà d'instal.lar mampares a les estacions, amb portes que s'obriran només quan els trens s'aturin. Aquest procediment garantirà que no hi hagi persones a les vies i impedirà accidents i suïcidis.
Però aquest nou sistema també exigeix que les portes entre els trens tinguin la mateixa distància, cosa que ha obligat l'empresa TMB i el fabricant de trens CAF a executar una redistribució dels seients a les noves unitats. L'escassa distància entre les portes i els extrems dels vagons ha fet necessària la supressió de diversos seients. Per una altra part, als espais tradicionalment destinats a seients, s'hi ha reservat un lloc per a les bicicletes i dos per a les cadires de rodes.
Els trens vells que encara circulen tenen un 30% més de seients que els nous, del model 5000. Aquests trens només tenen 108 seients, en comparació amb 168, 162, 166 i 178 dels tradicionals combois de les línies 1, 2, 3, 4 i 5, respectivament.
La disposició també és diferent en aquestes noves unitats: en els trens 5000 totes les cadires estan disposades als costats, en forma de filera, a diferència dels blocs de quatre dels vells combois.
Oriol Pàmies, portaveu del metro, va explicar que es reforçarà la campanya de Transports Municipals de Barcelona (TMB) que intenta conscienciar els usuaris sobre la necessitat de cedir els seients a les persones grans, les dones embarassades o les persones que van amb crosses o amb bastó.
54 PUNTS DE SUPORT
Per compensar la pèrdua de seients, els nous trens compten amb uns punts de suport al costat de les portes perquè els usuaris s'hi puguin repenjar i viatgin més descansats. Pàmies va explicar que cada tren compta amb 54 punts de suport que ofereixen més comoditat als usuaris que viatgen a peu dret.
Les noves unitats també tenen menys capacitat per transportar passatgers, tant asseguts com drets. Només els trens de la sèrie 3000 que utilitza la línia 3 (778 passatgers) i els de la línia 2 (868 passatgers) transporten menys persones que els nous trens 5000, en què caben, segons assegura el fabricant, 929 passatgers. La resta de trens superen aquesta capacitat. Els més vells, els que utilitza la línia 5, poden acollir fins a 988 persones. Els 54 punts de suport i la quantitat de barres més elevada perquè s'hi recolzin els passatgers també ha reduit la capacitat dels trens, segons Pàmies.
Els seients del nou metro són més amples i també tenen un separador per cada filera de quatre cadires, una disposició que fa més còmode el viatge dels que aconsegueixen un seient.
TENDÈNCIA MUNDIAL
L'automatització dels trens avança als metros del món. Bona part dels combois que es fabriquen compten amb un sistema amb què es pot prescindir del conductor. La línia L de Nova York, una de les 26 amb què compta la ciutat, opera amb trens similars als 5000 de Barcelona. Els seients dels últims combois, els R143, són laterals, iguals que els barcelonins, informa Idoya Noain.
A Roma s'ha iniciat la construcció de la tercera línia de metro, que també funcionarà sense conductors, informa Rossend Domènech. CAF, l'empresa que fabrica els combois per al metro barceloní, va enviar un lot de trens a Roma. La línia 14 de París és l'única del món que està totalment automatitzada i sense conductors. Un exemple que segueix molt de prop TMB.
-----------------------------------
Els nous metros tenen entre 54 i 70 seients menys que els vells
• La reducció és conseqüència del pla d'automatització i la redistribució de portes
• TMB farà una campanya perquè se cedeixin les cadires a la gent gran i les dones embarassades
DAVID PLACER
BARCELONA
Els nous trens del metro, més moderns i vistosos que els tradicionals, també són els menys desitjats pels usuaris que volen viatjar asseguts. Aconseguir un seient buit als nous trens és molt més complicat, perquè tenen entre 54 i 70 cadires menys que els antics combois.
La pèrdua de seients es deu a les exigències del nou pla d'automatització perquè els trens puguin circular sense conductor coordinats des d'una oficina central. Per prescindir dels xòfers, el metro haurà d'instal.lar mampares a les estacions, amb portes que s'obriran només quan els trens s'aturin. Aquest procediment garantirà que no hi hagi persones a les vies i impedirà accidents i suïcidis.
Però aquest nou sistema també exigeix que les portes entre els trens tinguin la mateixa distància, cosa que ha obligat l'empresa TMB i el fabricant de trens CAF a executar una redistribució dels seients a les noves unitats. L'escassa distància entre les portes i els extrems dels vagons ha fet necessària la supressió de diversos seients. Per una altra part, als espais tradicionalment destinats a seients, s'hi ha reservat un lloc per a les bicicletes i dos per a les cadires de rodes.
Els trens vells que encara circulen tenen un 30% més de seients que els nous, del model 5000. Aquests trens només tenen 108 seients, en comparació amb 168, 162, 166 i 178 dels tradicionals combois de les línies 1, 2, 3, 4 i 5, respectivament.
La disposició també és diferent en aquestes noves unitats: en els trens 5000 totes les cadires estan disposades als costats, en forma de filera, a diferència dels blocs de quatre dels vells combois.
Oriol Pàmies, portaveu del metro, va explicar que es reforçarà la campanya de Transports Municipals de Barcelona (TMB) que intenta conscienciar els usuaris sobre la necessitat de cedir els seients a les persones grans, les dones embarassades o les persones que van amb crosses o amb bastó.
54 PUNTS DE SUPORT
Per compensar la pèrdua de seients, els nous trens compten amb uns punts de suport al costat de les portes perquè els usuaris s'hi puguin repenjar i viatgin més descansats. Pàmies va explicar que cada tren compta amb 54 punts de suport que ofereixen més comoditat als usuaris que viatgen a peu dret.
Les noves unitats també tenen menys capacitat per transportar passatgers, tant asseguts com drets. Només els trens de la sèrie 3000 que utilitza la línia 3 (778 passatgers) i els de la línia 2 (868 passatgers) transporten menys persones que els nous trens 5000, en què caben, segons assegura el fabricant, 929 passatgers. La resta de trens superen aquesta capacitat. Els més vells, els que utilitza la línia 5, poden acollir fins a 988 persones. Els 54 punts de suport i la quantitat de barres més elevada perquè s'hi recolzin els passatgers també ha reduit la capacitat dels trens, segons Pàmies.
Els seients del nou metro són més amples i també tenen un separador per cada filera de quatre cadires, una disposició que fa més còmode el viatge dels que aconsegueixen un seient.
TENDÈNCIA MUNDIAL
L'automatització dels trens avança als metros del món. Bona part dels combois que es fabriquen compten amb un sistema amb què es pot prescindir del conductor. La línia L de Nova York, una de les 26 amb què compta la ciutat, opera amb trens similars als 5000 de Barcelona. Els seients dels últims combois, els R143, són laterals, iguals que els barcelonins, informa Idoya Noain.
A Roma s'ha iniciat la construcció de la tercera línia de metro, que també funcionarà sense conductors, informa Rossend Domènech. CAF, l'empresa que fabrica els combois per al metro barceloní, va enviar un lot de trens a Roma. La línia 14 de París és l'única del món que està totalment automatitzada i sense conductors. Un exemple que segueix molt de prop TMB.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
En quant a l'article anterior, m'ha deixat una mica sorprès... encara que venint de El Periódico de Catalunya (més conegut com el Tebeo ) tampoc és cap novetat.
Per començar, la nova distribució de seients no entenc encara què carai té a veure amb l'automatització.
És cert que l'existència de mampares fa que tots els trens hagin de tenir la mateixa distància i dimensió de portes, però això no implica en cap cas que la distribució interior hagi de ser de seients lineals. És que no hi veig cap mena de relació, sincerament.
Continuant, crec que tots els que estem aquí sabem perfectament que l'automatització no implica, de cap manera, la necessitat de mampares. És cert que són recomanables en aquest cas, però no imprescindibles. Per tant, no barrejem coses.
I per últim, m'ha fet molta gràcia la frase:
Em sembla que hi ha unes quantes línies més, arreu del món, que funcionen de manera totalment automatitzada
El Periódico... i visca la desinformació.
Per començar, la nova distribució de seients no entenc encara què carai té a veure amb l'automatització.
És cert que l'existència de mampares fa que tots els trens hagin de tenir la mateixa distància i dimensió de portes, però això no implica en cap cas que la distribució interior hagi de ser de seients lineals. És que no hi veig cap mena de relació, sincerament.
Continuant, crec que tots els que estem aquí sabem perfectament que l'automatització no implica, de cap manera, la necessitat de mampares. És cert que són recomanables en aquest cas, però no imprescindibles. Per tant, no barrejem coses.
I per últim, m'ha fet molta gràcia la frase:
La línia 14 de París és l'única del món que està totalment automatitzada i sense conductors.
Em sembla que hi ha unes quantes línies més, arreu del món, que funcionen de manera totalment automatitzada
El Periódico... i visca la desinformació.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT