Tot i que no et trec la raó a res del què dius, t'ho mires un pèl massa des del prisma "anar a Barcelona i enlloc més", crec.wefer wrote:El "mal " de Camp de Tarragona ja està fet. Per tant ara el que cal és pensar com unir-la de la millor manera amb Tarragona i millorar la línia convencional.
Si ho fem bé tampoc és cap drama, ja que la LAV només cal fer-ls servir per a trajectes llargs (Madrid, València, Perpinyà...) i per la resta tenim la convencional.
Hi ha 100 Km entre BCN i Tarragona, i això amb una línia convencional ben fet es pot fer en 45 minuts sense cap mena de problema, de centre a centre. És un temps absolutament competitiu, i no cal cap LAV, només una línia apta per a 160 km/h i zones amb triple banalitzada perquè els regionals no es molestin amb els mercaderies o els rodalies. Amb això podríem posar trens ràpids i bones freqüències des del centre de Tarragona.
Per la connexió amb Camp de Tarragona, llançadores o bé un tren-tramvia ràpid poden posar-la a pocs minuts del centre de Tarragona, i si ho coordinem amb les sortides i arribades els TAV no sols no seria un problema sinó que el tramvia acostaria a diverses zones entre sí i amb l'estació central.
El problema real de no passar per Tarragona centre, no és pels serveis de BCN a Madrid/Andalusia/Vall de l'Ebre.
En aquest cas, s'assumeix que toca Camp de Tarragona.
El temps de trajecte s'ho val: servidor ha fet Camp de Tarragona-Córdoba en 3 hores 30 minuts, per exemple.
Tot i que... el by-pass de Puigdelfí està molt avançat, o sigui que no és improbable la creació de serveis València-Castelló-Cambrils AV-Lleida-Saragossa-Bilbao/Vitoria/Hendaia sense entrar a Camp però amb parada absolutament obligatòria a Cambrils-AV.
En aquest cas, els passatgers de Tarragona tindrien l'opció d'anar a Cambrils-AV. I als de Reus els aniria francament bé. Als de Cambrils/Salou/Vila-seca, no cal ni dir-ho.
I (atenció, que és molt important)... als turistes de Lleida/Saragossa/Navarra/País Basc (Espanya + França)/Rioja/Burgos/Bearn/Landes/Bordeus (aquests darrers nombrosíssims també per aquí baix), ni t'explico.
Especialment quan obrin la Y basca: la reducció dels temps de trajecte amb Guipúscoa, Biscaia i Aquitània serà molt important.
I tot i que... també s'està construïnt (o almenys en fan la plataforma) un ramal per accedir a la LAV Madrid-Barcelona des de Vila-seca (i per tant, Tarragona).
Això no té cap sentit per anar a Barcelona tampoc, ja que el temps de trajecte Tarragona-Camp de Tarragona, comptant amb el pas per canviador d'ample, no baixaria del quart d'hora: el temps de trajecte per la LAV des de Tarragona a Barcelona per Vila-seca seria dissuassiu, perquè seria el mateix que ara per Vilanova, amb l'única diferència d'un preu del bitllet més car pel canon de la LAV.
Per tant, assumeixo que, si no deixen el ramal mort de fàstic i sense obrir (cosa que tampoc considero improbable: de retards i canvis sobtats de plans, aquí baix en sabem bastant...), es tractaria de serveis Madrid-Tarragona centre-Reus, Madrid-Tarragona centre-Port Aventura-Salou-Cambrils, o País Basc/Navarra/Rioja-Tarragona centre-Port Aventura-Salou-Cambrils.
Realment, a l'estiu, la demanda Cambrils/Salou <->Lleida/Saragossa/Navarra/País Basc/Rioja és MOOLT alta.
Especialment Salou-Lleida i Salou-Saragossa.
ARA BÉ: el problema REAL (i seriós) és pels serveis de LD del Corredor Mediterrani.
Ara com ara, Tarragona genera un important nombre de passatgers cap a Castelló i València (i en menor mesura, Alacant, Murcia, Albacete i Ciudad Real -que aquesta darrera ja és més cosa d'anar-hi amb l'AVE de Sevilla o Málaga, tot i que n'hi ha que agafen el Talgo per Albacete per la comoditat de no haver de fer transbordament, si van a Socuéllamos, Alcázar, Manzanares o Valdepeñas-).
Però passa una cosa: si es traspassen tots els serveis LD del Corredor Mediterrani a Camp de Tarragona, els trajectes LD Tarragona-Castelló i Tarragona-València deixen de ser competitius enfront del cotxe (o sigui, de la AP-7). I això no és cap tonteria.
De fet, se suposa que quan obri Vila-seca-Camp de Tarragona, la major part dels Euromed (transformats en Alvia), deixaran de passar per Tarragona... i de parar a Camp de Tarragona, buscant la clientela barcelonina, evidentment més nombrosa i igualment necessitada de millors temps de trajecte a Castelló, València, Alacant i Murcia.
Per tant, Tarragona patiria una greu retallada de serveis. Però això no pot ser, perquè genera una quantitat important de passatgers cap a la Comunitat Valenciana (moltíssims més que no cap a Girona, de fet)...
D'aquí vénen les idees del canviador de L'Arboç. El problema és que el canviador de L'Arboç realment no millora gran cosa, perquè per anar de Tarragona a L'Arboç, un Euromed/Alvia no baixaria dels 20/25 minuts, comptant amb pas per via desviada a Sant Vicenç i que no hi hagués cap creuament amb cap tren provinent de Valls, Vilafranca o Vilanova que l'obligués a parar a l'entrada de Sant Vicenç o a la mateixa estació, la qual cosa faria augmentar encara més els 20/25 minuts en qüestió.
Però és que un cop a L'Arboç, hauria de passar per via desviada un altre cop (si no fan cap salt de moltó, que no se sap), i passar a pas de caragol pel canviador: cinc minuts perduts més.
I, i, iii... des de L'Arboç fins a Sants per la LAV, el temps de trajecte no baixa dels 20 minuts.
Amb la qual cosa... per un guany de... cinc minuts, si arribés... CAL, un canviador, a L'Arboç (i pagar-lo)?
Es justificaria el cost de la seva construcció? En tinc molt seriosos dubtes.
No és més lògic que alguns serveis continuïn passant per Vilanova?
O directament caldria crear un nou servei ràpid Tarragona-Castelló-València que no afectés Barcelona?
No cal tant, home. A mí m'agrada el Balcó tal com és, no cal afegir-hi res, si de cas un ascensor, però no al balcó mateix.wefer wrote:Per l'estació de Tarragona, ja està bé com està, i l'únic que es podria fer és fer arribar la Rambla fins el mar cobrint amb un calaix (com el de Sants) els 300 metres de la sortida nord de l'estació, creant un gran parc litoral i obrint la ciutat al mar. Cal fer notar que no seria una xapussa com Sants, ja que en aquest cas l'orografia juga a favor, ja que la Rambla queda molt per sobre de les vies.
De moment diuen (diuen) que faran un pas superior doble, des de Pons d'Icart amb Baixada Toro fins al Vial Bryant, i des d'allà sobre les vies fins al passeig marítim...
I ja veurem quan el fan, que aquí va tot més a poc a poc...