Seguiment de les 440, 447 i 470

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
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Mr. Baricentro
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Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by Mr. Baricentro »

Don Ramón wrote:
trensmat wrote:Renfe no entiende que los trenes 447 no son aptos para hacer trayectos de más 250 KM como es el caso de los REX Barcelona - Madrid y REX Barcelona - Valencia
Hay noticia de que esto haya ocurrido??? Yo siempre que he cogido el de Madrid era con 470, no me asustes de que puede tocar una 447 :o
Se conocen múltiples casos en Madrid en los cuales se a visto circular UT's de la serie 446 prestando servicios de regionales, con el aliciente de ir a 100(y sin aseos). Eso sí, de servicios Madrid - Barcelona bajo 446 o 447 no conozco casos, lo suyo sería hacerlos con 449.
Granolleri

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by Granolleri »

trensmat wrote:Hoy he visto una 447+447 Procedente de St Celoni con destino Aeroport
Ja fa setmanes que no és extrany veure 447 fent serveis a la R2 Nord, tant en trens Aeroport-Sant Celoni com als Castelldefels-Granollers.
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trensmat
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Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by trensmat »

Granolleri wrote:
trensmat wrote:Hoy he visto una 447+447 Procedente de St Celoni con destino Aeroport
Ja fa setmanes que no és extrany veure 447 fent serveis a la R2 Nord, tant en trens Aeroport-Sant Celoni com als Castelldefels-Granollers.
Lo que es raro es ver una doble 447 PMR haciendo un trayecto hasta Cerbere cuando lo hacen con una simple.
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Granolleri

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by Granolleri »

trensmat wrote:Lo que es raro es ver una doble 447 PMR haciendo un trayecto hasta Cerbere cuando lo hacen con una simple.
Los viernes por la tarde los regionales de la R11 suelen ir con doble de 447.
Sokjo
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Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by Sokjo »

No sé si és el millor lloc on comentar-ho, però ja m'he trobat 3 unitats 447 reformades a PMR (o resulta que sempre és la mateixa) que surt aigua pels llums del sostre, concretament, pels llums quadrats que hi ha a la zona de les portes. Suposo que és l'aigua de la refrigeració que no està ben aïllada.
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sag470
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Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by sag470 »

Avui hi ha una 447 a la R8.
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Mr. Baricentro
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Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by Mr. Baricentro »

Sokjo wrote:No sé si és el millor lloc on comentar-ho, però ja m'he trobat 3 unitats 447 reformades a PMR (o resulta que sempre és la mateixa) que surt aigua pels llums del sostre, concretament, pels llums quadrats que hi ha a la zona de les portes. Suposo que és l'aigua de la refrigeració que no està ben aïllada.
En efecto: las cascadas de agua que se precipitan a través de los downlights de LED ubicados en las plataformas centrales de los nuevos remolques intermedios de las UT/S447 proceden de las evaporadoras que disponían en los anteriores remolques, pero con susceptibles modificaciones. Han pasado de ser equipos independientes(evaporadoras en techo y condensadoras bajo bastidor) a ser equipos semicompactos(evaporadora y condensadora prácticamente en el mismo módulo).

Ello a conllevado ciertos problemas tales como la estanqueidad en lo que refiere a la expulsión de agua procedente de los serpentines del condensador de la evaporadora: a causa de la gravedad, el agua busca algún lugar por donde salir, y lo hace a través de los agujeros de los paneles donde van ubicados dichos downlight.

En resumen: han querido implementar el concepto de equipo compacto que se utiliza en la actualidad(tipo civia, 5/6/9000 TMB...) dada la pérdida de espacio al incorporar una zona de piso bajo, pero con la premisa del ahorro de costes(aprovechamiento del equipo evaporador anterior). Un equipo totalmente nuevo(de tipo compacto, en lugar de aprovechar el anterior y rebajar costes a costa de ganar en problemas), hubiera sido una buena situación.




Glosario:
DOWNLIGHT: los famosos focos de las plataformas de las 447, con tecnología LED. Como los apliques de luz que se ponen en las cocinas, porterías, baños y aseos... Pero adaptado a las tensiones que se utilizan en la UT.

CONDENSADORA: el "cacharro" del aire acondicionado "de fuera de casa, "el mamotreto de la terraza".

EVAPORADORA: el "cacharro" del aire acondicionado "de dentro de casa.

CONDENSADOR Y SERPENTÍN: elemento en el se realiza el intercambio de estado del elemento refrigerante a través de un tubo(serpentín) ubicado en el interior de un entramado de hojas de aluminio, el aire circula gracias a un ventilador que impulsa aire y con todo ello se realiza el intercambio gas/líquido(y viceversa). En el intercambio de estado, se genera agua, fruto de la condensación. Esa agua es la que provoca tantos problemas.

EQUIPO COMPACTO: Condensador y evaporadora en un mismo módulo. Ventajas: Todo en uno, menor cantidad de elemento refrigerante así como menos posibilidades de fuga de éste. Desventaja: hay que subir al techo para poder intervenir en el módulo condensador

EQUIPO SEMICOMPACTO(caso 447PMR): Se aprovecha la evaporadora anterior y se ubica encima de la misma una condensadora nueva, creando un pseudomódulo "compacto", dado que forman un "conjunto único" pero realmente se trata de equipos "ajuntados". Ventajas: las de un equipo compacto, así como el ahorro respecto a un nuevo equipo completo impacto(se aprovecha parte de la instalación entero ir al implementar la anterior evaporadora). Desventajas: las de un equipo compacto, unido al echo de aprovechar un equipo anterior y implementar uno nuevo, pueden darse "ciertos problemas de implementación"(en el caso que nos corresponde, en especial énfasis con el desagüe del agua de la evaporadora)

EQUIPOS INDEPENDIENTES: Evaporadora a nivel de techo de sala de viajeros(como en los dos casos anteriormente descritos) y condensadora bajo bastidor. Como ventaja permite un mantenimiento más accesible a sus elementos, como desventaja, gran cantidad de canalizaciones de elemento refrigerante(así como gran cantidad de éste), unido a la posibilidad de mayor riesgo de digas de éste .
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Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by trensmat »

Llegiu aquesta noticia i traureu foc pels queixals, en especial on posa ''Aixi millora el confort dels usuaris''. :martell1 :emprenyat

Aquesta noticia esta treta del diari mes costa brava Tarragona.
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Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by Don Ramón »

No lo veo tan terrible, las 447 remodeladas para regional están bien. Supongo que a eso se refieren con "interior renovat, amb seients ergonòmics", no?
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Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by trensmat »

Don Ramón wrote:No lo veo tan terrible, las 447 remodeladas para regional están bien. Supongo que a eso se refieren con "interior renovat, amb seients ergonòmics", no?
Jo penso que Renfe sera capaç de posar aquestes unitats reformades 447 als trajectes BCN - Caspe, BCN - Saragossa - Madrid i BCN - Tortosa - València ja que en aquests trajectes es fan amb unitats 470.

Segon estic enfadat amb Renfe perquè compren material per AVE, però per MD i Rodalies res de res per desgracia.
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Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by David.F.C.M.B.1000 »

las 447 en mi opinion son perfectas para substituir alas 470 porque las pobres ya bastante han echo y hacen , lo unico que me gustaria que les pusiesen alas 447 son las mesas como alos 448 y 449, pero mi pregunta es podran hacer barcelona / madrid chamartin y barcelona / valencia ???
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Don Ramón
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Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by Don Ramón »

Tal vez podría ser un problema que no llegan a más de 120km/h, cuando muchas partes de esa línea permiten 160km/h, y las 470 llegan siquiera a 140km/h.

Otra razón más por la que el BCN-Madrid estaría mucho mejor con una 448 :D
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Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by sag470 »

trensmat wrote: Jo penso que Renfe sera capaç de posar aquestes unitats reformades 447 als trajectes BCN - Caspe, BCN - Saragossa - Madrid i BCN - Tortosa - València ja que en aquests trajectes es fan amb unitats 470.
Dubto que ho facin, ja que no depenen de Rodalies ni de Barcelona, a no ser que sigui per força major. L'únic que depen de Barcelona és el Casp que podria escapar-ne algun cop. Crec que alguns d'aquests serveis tenen intenció de canviar per 449.
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Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by Miquel »

Don Ramón wrote:Tal vez podría ser un problema que no llegan a más de 120km/h, cuando muchas partes de esa línea permiten 160km/h, y las 470 llegan siquiera a 140km/h.

Otra razón más por la que el BCN-Madrid estaría mucho mejor con una 448 :D
És que el punt de les 448 i 470 es que permeten els 160/140 Km/h respectivament en tot el tram de la costa. Les 447 estan bé si les velocitats no són molt elevades o sempre hi ha restriccions com la R12 o R3.

En tot cas, una 447 no podrà substituir el confort d'una 448. De totes maneres, aquestes dues 447 ja han estat circulant per altres llocs o les han portat fa no res?
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Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by reusenc2 »

Nota de premsa complerta de la Generalitat:

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 82604c.pdf
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Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by Renfe451 »

Miquel wrote: De totes maneres, aquestes dues 447 ja han estat circulant per altres llocs o les han portat fa no res?
Les dues 447 que circularan a partir de dilluns a l'R15/R16 són la 157R i la 181R. La primera unitat sempre ha estat en servei a Barcelona, mentres que la segona és ex-Madrid.

Estava cantat que la circulació de la 157R per l'R12 era provisional fins que no arribés la seva germana, i així ho ha estat. Ja ens podem anar acomiadant de les 470... sort que ens quedarà els serveis a València i Madrid.
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Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by trensmat »

Renfe451 wrote:
Miquel wrote: De totes maneres, aquestes dues 447 ja han estat circulant per altres llocs o les han portat fa no res?
Les dues 447 que circularan a partir de dilluns a l'R15/R16 són la 157R i la 181R. La primera unitat sempre ha estat en servei a Barcelona, mentres que la segona és ex-Madrid.

Estava cantat que la circulació de la 157R per l'R12 era provisional fins que no arribés la seva germana, i així ho ha estat. Ja ens podem anar acomiadant de les 470... sort que ens quedarà els serveis a València i Madrid.
Que costaria comprar o fer una comanda nova de 449, ja que penso que una 447 no es apte per fer trajectes de mes de 250 km.
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Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by Granolleri »

trensmat wrote:Que costaria comprar o fer una comanda nova de 449, ja que penso que una 447 no es apte per fer trajectes de mes de 250 km.
Ni Barcelona-Tortosa ni Barcelona-comarca de la Ribera d'Ebre no arriben als 200 km.

De fet són distàncies similars al Barcelona-Puigcerdà on les 447 reformades amb seients tous presten un bon servei.
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Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by UT440_132M »

Però amb un perfil com tots sabem, completament diferent. Pendents que freguen el límit en adherència, pocs trams de recta, i velocitat màxima de 115 km/h. Res a veure amb les línies que van al sud del país, on en molts trams es pot anar a 160 km/h, amb pendents no massa fortes. Es comparar com diuen en Castellà, "la velociadad con el tocino", mai millor dit.
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Re: Seguiment de les 440, 447 i 470 (i 449?)

Post by Ganz »

Amb les 447 es perd en velocitat màxima i confort (seients), però es guanya en acceleració, accesibilitat i fiabilitat. Tot això, respecte les 470.
Amb les 449, es perd en confort (seients), però es guanya en acceleració, accesibilitat (molt), fiabilitat i confort (preses de corrent...). Respecte d'una 448. Mateixa velocitat màxima.

Les 449 poden i deuen reemplaçar a les 448 a curt/mitjà termini, a Catalunya. Les 447 remodelades per PMR i amb seients per a serveis regionals poden reemplaçar les 470.
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