Vist el nou metro de Barcelona circulant (sèrie 5000)

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Post Reply
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Vist el nou metro de Barcelona circulant (sèrie 5000)

Post by liniadelRipollés »

Segons m'informa el meu pare, ha vist el nou tren circulant sense parar a l'estació de Diagonal, en proves.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

i quin dia cap a quina hora va ser això?
User avatar
Serie-1000-metro
N7
N7
Posts: 506
Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contact:

Post by Serie-1000-metro »

jo le vist avui cap a les 12

salutacions!
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

Doncs sembla que a les dotze està circulant dia rere dia (informació :D TOTALMENT :) RESERVADA xD, of course )
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Serie-1000-metro
N7
N7
Posts: 506
Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contact:

Post by Serie-1000-metro »

Jo avui le tornat a veure a les 11:52 hores del matí a l'estació de Diagonal i circulava per via 1.

Salutacions!!!!!!

No m'agrada!!! :evil:



Pobrets 1000s :'(
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Jo l'he vist a Sagrada Família direcció Horta cap a les 11.57 des de dins d'un 1000. I m'ha agradat força. Què modern!

Salutacions.
User avatar
Serie-1000-metro
N7
N7
Posts: 506
Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contact:

Post by Serie-1000-metro »

Com pots dir que aquet pot es macu???????? A mi em sembla que estaria mes macu en un desguaze. :P

Salutacions!
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Bueno, suposo que et consolarà que quan posin portes d'andana a la L5 no hauràs de veure el tren.

I ho sento, però a mi si m'agrada. Té un disseny força modern. Ara bé que l'he vist mig malament des de dins d'un 1000. Si demà passa a veure si el puc veure bé.

Salutacions.
PWR
N1
N1
Posts: 6
Joined: Wednesday 11/05/2005 20:15

Jo també!!!

Post by PWR »

L'he vist a laes 13:10 més o menys a Entença circulant en direcció horta, ha parat a l'estació (he de dir que és molt silenciós excepte en els 2 segons ultims de frenada), ha tocat el xiulet i ha reprès la marxa. Crec que portava a l'ndiciador de servei el num. 551. Jo esperava per anar cap a sants quan he vist uns leds vermells molt estranys al túnel, i quan ha sortit del tunel m'ha estranyat molt, és de línies molt modernes, però sembla una mica menys ample que els actuals 1000. Això últim no ho sé, l'únic que sé, és que m'ha encantat!!!!


(I pensar que m'havia cabrejat per haver perdut el metro just quan trepitjava l'andana...)
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

També l'he vist. A les 12:35h a l'estació de Sagrada Familia. Al baixar del Serie 1000 que m'ha dut desde Hospital de Sant Pau fins Sagrada Familia, he llegit als monitors "aquest tren no admet passatge". I m'he quedat jejeje I si, era el 5000. S'ha parat un minutet i ha pirat.

Per cert, com accelera, la velocitat dels S5000 reuidrà frequencies, no?

Vox
User avatar
Serie-1000-metro
N7
N7
Posts: 506
Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contact:

Post by Serie-1000-metro »

No reduira frecuencia, deguta a lestat de la linia, els 1000 tambe poden correr mes del que corren pero no poden degut als limits de velocitat de la linia.

Salutacions!!!!!!!
PWR
N1
N1
Posts: 6
Joined: Wednesday 11/05/2005 20:15

Freqüències.

Post by PWR »

Crec que lo de les freqüències no ho diu per la velocitat maxima ke puguin assolir, sinó per l'acceleració que tenen el nous 5000. De totes maneres segur que es redueixen, ja que s'han demanat unes quantes unitats més que les unitats que hi ha ara de la serie 1000.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Freqüències.

Post by UT596001 »

PWR wrote:Crec que lo de les freqüències no ho diu per la velocitat maxima ke puguin assolir, sinó per l'acceleració que tenen el nous 5000. De totes maneres segur que es redueixen, ja que s'han demanat unes quantes unitats més que les unitats que hi ha ara de la serie 1000.
No, suposo que això serà degut a la prolongació de la L5 des de Horta fins a Vall d'Hebron, perquè així no hagin de demanar nous trens d'aquí a 4 dies.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Bones!
Això és una espècie de petició: Ja sabeu (o si no ho sabeu us ho dic jo) que em tornen boig els sons de trens. Doncs bé, com que m'és força dificil apareixer a Barna en laborable a les 12 del migdia, algú, si es troba en el cas, podria intentar gravar el so dels nous 5000, plis? És que jo agafo molt poc el metro, i la L5 només l'he agafat 2 cops...:S :S
Bueno, doncs això, merci per endavant.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

Jo només els he vist a les revistes, i em semblen més bonics que els 2000, 2100, 3000 i 4000.

Diguem que si els 2000 són un VW Polo, els 5000 són un VW Beetle, més rodonets i més aerodinàmics...
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Vist en directe, i a tota pastilla, passant per Entença sentit Horta a les dotze tocades. :o

M'agraden els seus potents fars de LEDs. 8)

Per cert, que hi havia algú filmant des de l'interior.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Quin dia creieu que començarà a circular oficialment?
Potser el 24 de setembre... la Mercè? mmmm... no, potser no s'ho pendrien bé a Cornellà :D
No sé... creieu que circularà abans de l'Agost??
Igualment, hi ha prevista la recepció de més unitats pròximament, o s'esperarà a conèixer els resultats de les actuals proves?
Vinga, a veure si algú pot esbrinar alguna cosa.
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

Pel que vaig llegir als pdf de varies webs, el 1er circularà amb viatgers al mes de juliol. El segon arribarà a l'agost i la resta a partir d'octubre i fins el 2007.

Els 3 de la L2 arrivaran a la tardor i els 3 de la L3 al 2006. I els 10 de la L1 (serie 6000) al 2007, crec.

Vox
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Bé, doncs ara ja estic en condicions de respondre la pregunta que jo mateix vaig formular :D

Es rebren 39 trens de la nova sèrie 5000, que es disribuiran de la següent manera:

LÍNIA 5:
Hi aniran a parar 33 trens.
27 seran per renovar el parc actual i millorar les freqüències. Els 6 trens restants, seran per la prolongació fins a la Vall d'Hebron.
Aquest juliol començarà a circular, en hores de poca afluència, el primer tren d'aquesta nova sèrie. A l'agost, arribarà un segon tren, i a l'octubre ja haurien d'haver arribat tots els trens.
Actualment la freqüència en hora punta és de 3:04. A l'octubre, podrà ser de 2:51. A més, els trens poden portar un 8% més de viatgers que els de la sèrie 1000.

LÍNIA 2:
Hi aniran a parar 3 trens.
El primer arribarà el setembre, i farà que un tren d'aquesta línia passi a la L3 (gairebé amb tota seguretat el número 2001, únic 2000 que circula per la L2).
La freqüència actual en hora punta a la L2 és de 3:52. Al desembre, es calcula que podrà ser de 3:30, amb un 13,5 més de capacitat de transport.

LÍNIA 3:
Hi aniran a parar 3 trens.
A més, al setembre rebrà el tren procedent de la L2. L'actual freqüència en hora punta és de 3:28. Quan hagin arribat tots els trens, el juliol de 2006, ja podrà ser de 2:50.

Cada trasto d'aquests costa 5,5 milions d'euros, totalitzant la "mòdica" xifra de 214,5 milions d'euros... això per no parlar dels de la L9/10 :D
marcel
N7
N7
Posts: 399
Joined: Monday 02/05/2005 18:35

Post by marcel »

La modica xifra de 5.5 m€ per cada unitat, són xavalla comparat amb els més de 20 m€ que ha costat cada "anec".

Vaja que venent-nos uns quants anecs ja podriem fer nova tota la flota de la L4, sense desmereixer les 1100!
O be fer uns quants quilometres de via doble entre Moncada i Vic que bona falta fa!
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”