Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Post Reply
marc_bcn_2
N5
N5
Posts: 117
Joined: Friday 07/06/2013 16:28
Location: L1 Santa Coloma

Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Post by marc_bcn_2 »

Se que no es un problema gens greu, però m'ha cridat l'atenció la forma que tenen els diferents operadors ferroviaris d'informar sobre l'actualitat dels seus serveis.
-FGC: @FGC
-Rodalies: @rodalies i @rodlíniacat
-TMB: @TMB_Barcelona (Promoció) i @TMBinfo (informació)
-TRAM: @TRAM_Barcelona

No creieu que seria més útil estandaritzar els comptes i que tots els operadors segueixin la mateixa estructura:
-FGC: @FGC (totes les línies i promoció) i @líniaFGC (ex: @S55FGC)
-Rodalies: @RodaliesCat (totes les línies i promoció), @líniaRod (ex: @R2NordRod) i @líniaReg (ex: @R16Reg)
-TMB: @TMBarcelona (totes les línies i promoció), @TMBus, @líniaTMB (ex: @L9SudTMB)
-TRAM: @TRAMBCN (totes les línies i promoció), @TRAMBesos, @TRAMBaix

Aquí us poso unes imatges del resutat final:
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
davroca5
N7
N7
Posts: 574
Joined: Saturday 01/06/2013 16:47
Contact:

Re: Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Post by davroca5 »

No ho sé. Jo segueixo el perfil de TfL, i quasi sempre fan RT als tweets dels perfils de les línies (per exemple, si hi ha una incidència a la Central Line, posaran un tweet al perfil de la Central Line i després TfL li dona RT... així que no se si és gaire pràctic.
Salut!
#volemL9
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Post by oriolp13 »

És normal que cada operador informi de les seves incidències d'una manera diferent. Són diferents empreses i per això tenen diferents perfils i cadascuna els estructura i gestiona com ella creu. Jo crec que tenir-ne un per línia és just a l'inrevés de que hauria de ser. Un perfil únic per les incidències de cada empresa, i que allà surtin totes les línies (a l'estil de TMB i FGC).
Salutacions,

Oriol
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

ATM: ni hi és ni se l'espera

Post by Guigui »

El que caldria és que l'ATM assumís d'una vegada el seu paper real, que és el d'oferir una sola cara davant l'usuari. Aquest, no sols no té perquè saber quina empresa explota cada línia, sinó que sovint ni tan sols ho sap realment. Quantes vegades no hem vist gent que s'adreça a TMB per a demanar informació sobre la L6 o la L7?

El problema és que hi ha massa gent a qui va bé totes aquestes taifes i passa olímpicament de prestar un servei a l'usuari com cal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Post by metring »

Hem compartit l'enllaç d'aquest fil, i tenim una resposta via Twitter:
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Post by Adolescent barceloní »

Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Orlaz
N2
N2
Posts: 18
Joined: Sunday 15/11/2009 18:52

Re: Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Post by Orlaz »

Quin sentit té duplicar comptes de Twitter amb informació repetida? Renfe ha creat perfils per cada línia de Rodalies que dupliquen als de la Generalitat... Els que tenen com a nom rodXXcat pertanyen a la Generalitat, els de sempre, i els que tenen per nom RenfeRodRXX pertanyen a Renfe i són els nous. Però tots repeteixen la mateixa informació. Tot s'ha de dir, els de Renfe ho fan uns minuts abans.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Post by Miquel »

Orlaz wrote:Quin sentit té duplicar comptes de Twitter amb informació repetida? Renfe ha creat perfils per cada línia de Rodalies que dupliquen als de la Generalitat...
Suposo que tindrien diners a gastar per aquesta banda, doncs jo no li veig tampoc el sentit a duplicar canals d'informació.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Post by albert28 »

Miquel wrote:
Orlaz wrote:Quin sentit té duplicar comptes de Twitter amb informació repetida? Renfe ha creat perfils per cada línia de Rodalies que dupliquen als de la Generalitat...
Suposo que tindrien diners a gastar per aquesta banda, doncs jo no li veig tampoc el sentit a duplicar canals d'informació.
Com bé han dit, uns són del Operador (Renfe) i l'altre el gestor (la Generalitat). Val a dir que els de la gene tenen temporades que no funcionen, al menys el de Renfe pots conversar, donar suggeriments i et responen amb rapidesa.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Post by Adolescent barceloní »

Sent el primer dia de funcionament d'aquest perfil, ja veig a molta gent despistada. Tot i que uns perfils són de Renfe i els altres de la Generalitat, el que veig és una duplicitat que pot dur lloc a confusions. Ara bé, el perfil nou atén peticions i missatges dels usuaris (altra cosa és saber què en fan, de les suggerències), el community tindrà molta feina sobretot quan hi hagi moltes incidències!

Tenim @Rodalies (perfil de la gestora), @RenfeRodalies (perfil de l'operadora), i perfils duplicats a cada línia (com bé dieu: @rodXXcat Gene / @RenfeRodRXX Renfe). A més, la confusió creix més ja que el compte @Rodalies té el "verification badge" de Twitter (que certifica que el compte és oficial), i el nou no el té encara (precisament perquè és nou).

Hem passat en poc temps, de no tenir gairebé cap informació, a tenir-la i per partida doble.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Sobreinformació

Post by Guigui »

Adolescent barceloní wrote:Hem passat en poc temps, de no tenir gairebé cap informació, a tenir-la i per partida doble.
... i, per tant, un seriós risc de desinformació.

Una de les coses que aquest país encara ha d'aprendre és que, molt sovint, l'excés és tan dolent com la mancança. I que, molt per damunt de la quantitat, prima la qualitat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Post by metring »

Exacte, és el que s'anomena en termes documentalistes soroll informatiu.
Orlaz
N2
N2
Posts: 18
Joined: Sunday 15/11/2009 18:52

Re: Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Post by Orlaz »

Avui els perfils que va començar a fer servir Renfe fa uns 3 dies tanquen i tot seguirà com fins ara als de la Generalitat. Ni una setmana han durat els nous...
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Post by Renfe451 »

Orlaz wrote:Avui els perfils que va començar a fer servir Renfe fa uns 3 dies tanquen i tot seguirà com fins ara als de la Generalitat. Ni una setmana han durat els nous...
El problema és que el de Rodalies de la Generalitat ha de millorar molt. Per una banda, hem vist que en el de Renfe admetien preguntes i suggeriments, però en canvi el de la Generalitat no et responen, ja que publiquen només les incidències. En això han de millorar.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Post by Adolescent barceloní »

El twitter de @rodalies, a partir d'ara, sí respon a missatges dels usuaris.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Post by Adolescent barceloní »

TRAM ha estrenat un nou canal de comunicació. Des d'avui, els usuaris del tramvia es poden posar en contacte amb la companyia a través del Whatsapp.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”