Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
Re: LAV Barcelona-França
El problema principal és que la zona d'accés a les vies d'AV un cop passat el control de seguretat, on es fa el control de bitllets abans de baixar a l'andana, és molt petita, i, a la que s'ajunta gaire gent, allà ni s'hi cap ni és pot fer una cua llarga gaire ordenada. I si estem parlant d'un TGV dúplex, amb la capacitat mencionada anteriorment...ja us podeu imaginar....
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Fer veure allò que no és
És el problema de voler convertir el tren en un avió sobre vies. D'exemples on gestionen millor aquestes aglomeracions, i amb trens amb més ocupació, bé no en falten.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: LAV Barcelona-França
Amb la delicada situació geopolítica a Europa (immigració procedent de Siria, etc. cercant refugi) i després de l'atemptat d'aquest estiu a la frontera franco-belga dins d'un "Thalys", trobo que, i coneixent-ne les dificultats d'espai de l'estació, que el sistema està molt ben muntat. Ho puc dir perquè he utilitzat un cert nombre de vegades els Renfe-SNCF en cooperació i sortint de BCN...Guigui wrote:És el problema de voler convertir el tren en un avió sobre vies. D'exemples on gestionen millor aquestes aglomeracions, i amb trens amb més ocupació, bé no en falten.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El fantasma del terrorisme
Per favor, no em vingueu amb l'animalada del "terrorisme". No em crec que els jihadistes, del color que siguin, siguin tan talossos per complicar-se la vida amb trens amb més controls, quan podrien fer volar una bomba a qualsevol metro o tren de rodalia, on no hi ha cap mena de control de seguretat (i, casualitat de la vida, en cap cas n'hi plantegen de massius).
I, abans de desviar-nos massa del tema, que la cosa dóna molt de si, dos enllaços d'aquest mateix fòrum sobre la qüestió:
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=7261
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=11141
I, abans de desviar-nos massa del tema, que la cosa dóna molt de si, dos enllaços d'aquest mateix fòrum sobre la qüestió:
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=7261
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=11141
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: LAV Barcelona-França
No em sembla massa adequat qualificar l'opinió d'altri com a "animalada", però bé, no vull començar una discussió estèril ara.Guigui wrote:Per favor, no em vingueu amb l'animalada del "terrorisme". No em crec que els jihadistes, del color que siguin, siguin tan talossos per complicar-se la vida amb trens amb més controls, quan podrien fer volar una bomba a qualsevol metro o tren de rodalia, on no hi ha cap mena de control de seguretat (i, casualitat de la vida, en cap cas n'hi plantegen de massius).
I, abans de desviar-nos massa del tema, que la cosa dóna molt de si, dos enllaços d'aquest mateix fòrum sobre la qüestió:
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=7261
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=11141
Quan succeïren els atacs de Charlie Hebdo, tornant amb l'AVE des de Lió no et senties molt segur. Encara més quan, aquest estiu, vaig viure un desallotjament sencer de l'estació de Lió-Part Dieu per part de l'exèrcit i la policia per maletes abandonades sospitoses, desviant-se tot el tràfic passant durant la resta de la jornada. La seguretat dels passatgers també compta.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Animalada
Només per a puntualitzar: no qualifico d'animalada l'opinió d'altri, ni la teva en concret, sinó la paranoia -alimentada premeditadament- que s'ha instal·lat al bell mig nostre sobre el tema del "terrorisme".Ganz wrote:No em sembla massa adequat qualificar l'opinió d'altri com a "animalada", però bé, no vull començar una discussió estèril ara.
Quant a la resta, tanco per part meva aquest off-topic.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: LAV Barcelona-França
D'acord, gràcies per l'aclaració. Tema tancat també per part meva.
Seguint amb el tema principal... em sorprenen molt dues coses:
1-Que no s'hagi plantejat la possibilitat de fer un TGV Barcelona-París sense parades intermitges. Avui dia, podria ser molt competitiu amb el tràfic aeri... encara ho seria més si aquest TGV fos Ouigo.
2-La relació Barcelona-Itàlia i Suïssa... No costaria massa res que el Barcelona-Lió s'allargués fins Ginebra, fins i tot ampliat fins a Zürich si el servei fos realitzat per rames Euroduplex. En el cas italià, equipant les S/100 amb equips de 3000 V CC com antigament, la seva homologació no seria massa complexa... un servei fins a Milà es podria preveure.
Seguint amb el tema principal... em sorprenen molt dues coses:
1-Que no s'hagi plantejat la possibilitat de fer un TGV Barcelona-París sense parades intermitges. Avui dia, podria ser molt competitiu amb el tràfic aeri... encara ho seria més si aquest TGV fos Ouigo.
2-La relació Barcelona-Itàlia i Suïssa... No costaria massa res que el Barcelona-Lió s'allargués fins Ginebra, fins i tot ampliat fins a Zürich si el servei fos realitzat per rames Euroduplex. En el cas italià, equipant les S/100 amb equips de 3000 V CC com antigament, la seva homologació no seria massa complexa... un servei fins a Milà es podria preveure.
A París directe
No ho crec. Justament, la gràcia dels TGV a París són els trajectes intermitjos, no anar de punta a punta. Sense parades intermèdies, potser el temps de viatge se situaria sobre les 5h 20' o una cosa semblant, encara lluny del que es triga en avió, de centre a centre de les ciutats.Ganz wrote:Seguint amb el tema principal... em sorprenen molt dues coses:
1-Que no s'hagi plantejat la possibilitat de fer un TGV Barcelona-París sense parades intermitges. Avui dia, podria ser molt competitiu amb el tràfic aeri... encara ho seria més si aquest TGV fos Ouigo.
Això sí, traficar si que és més competitiu fer-ho via tren que via avió, ja que hi ha prou menys controls a les estacions que als aeroports.
Re: LAV Barcelona-França
Jo crec que estaria més bé per les 6 hores, ja que ara triga 6h30. Tingues en compte que totes les estacions a les quals para estan a la línia principal: Girona, Figueres-Vilafant, Perpinyà, Narbonne, Béziers, Montpellier, Nîmes i Valence. I, la veritat, no m'imagine un TGV passant a tota velocitat per Girona, Perpinyà o Montpellier, per posar alguns exemples.Javi M wrote:Sense parades intermèdies, potser el temps de viatge se situaria sobre les 5h 20' o una cosa semblant, encara lluny del que es triga en avió, de centre a centre de les ciutats.Ganz wrote:Seguint amb el tema principal... em sorprenen molt dues coses:
1-Que no s'hagi plantejat la possibilitat de fer un TGV Barcelona-París sense parades intermitges. Avui dia, podria ser molt competitiu amb el tràfic aeri... encara ho seria més si aquest TGV fos Ouigo.
Tota la raó. Jo propose el següent per a relacions internacionals de TAV:Ganz wrote:2-La relació Barcelona-Itàlia i Suïssa... No costaria massa res que el Barcelona-Lió s'allargués fins Ginebra, fins i tot ampliat fins a Zürich si el servei fos realitzat per rames Euroduplex. En el cas italià, equipant les S/100 amb equips de 3000 V CC com antigament, la seva homologació no seria massa complexa... un servei fins a Milà es podria preveure.
1. Madrid/Barcelona - Marseille/Ventimiglia. Afegiria un Barcelona - Ventimiglia a l'oferta actual (Madrid - Marseille). Potser és complicat trobar un solc entre Marseille i Nice, però es podria provar.
2. Barcelona - Bordeaux. L'actual Barcelona - Toulouse allargat a Bordeaux i afegiria un servei més.
3. Madrid/Barcelona - Gèneve/Zürich. Primer, allargaria el Barcelona - Lyon a Madrid i Gèneve per cada extrem i crearia un servei Barcelona - Zürich.
4. Barcelona - Milano. Per Lyon, però potser el faria nocturn i ampliat fins a Venezia o Roma.
5. Barcelona - Paris. Res a dir. El servei actual, però amb una tercera freqüència fixa.
6. Barcelona - Bruxelles. Un nou servei per la LAV de circumval·lació de Paris i amb parada a Marne-la-Vallée-Chessy (Disneyland) i a l'aeroport Charles de Gaulle. Si fóra molt difícil adaptar material per a circular a les xarxes catalana, francesa i belga, es podria fer amb transbord a Lille.
7. Barcelona - Strasbourg. Allargament del TGV Montpellier - Strasbourg fins a Barcelona. Circularia per la nova LAV del Rin-Roine.
8. Barcelona - Metz. Allargament del TGV Montpellier - Metz fins a Barcelona. Aniria per Dijon i tindria enllaç amb un TER a Luxembourg.
9. Barcelona - Rennes. Allargament del TGV Montpellier - Rennes fins a Barcelona. Tinc el dubte de si quan s'òbriga la LAV fins a Bordeuax (i més encara quan ho faça la LAV Bordeaux - Toulouse) seria més ràpid via Toulouse.
Els dos últims no estic tant segur, però els altres crec que podrien donar prou viatgers.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: LAV Barcelona-França
El tema de Ginebra se habia hablado de problemas con las tensiones y catenarias en la estacion, aunque realmente no se si el problema son los S100 o los Duplex.
Yo realmente no entiendo retraso de Renfe y SNCF para conectar con Suiza y Italia no se como se haria si con material Italiano o de Renfe SNCF.
Y sobre adaptar material si España hubiera comprado los 10 TGV 2N2 previstos ahora no tendriamos los problemas de los S100 y creo que podriamos hacer trenes a Suiza, aunque claro el pedido se Cancelo y ahora mismo que se vuelve a hablar de comprar material de AV no se si seran pra las lineas del Norte y Levante o para la linea de Francia.
Saludos.
Yo realmente no entiendo retraso de Renfe y SNCF para conectar con Suiza y Italia no se como se haria si con material Italiano o de Renfe SNCF.
Y sobre adaptar material si España hubiera comprado los 10 TGV 2N2 previstos ahora no tendriamos los problemas de los S100 y creo que podriamos hacer trenes a Suiza, aunque claro el pedido se Cancelo y ahora mismo que se vuelve a hablar de comprar material de AV no se si seran pra las lineas del Norte y Levante o para la linea de Francia.
Saludos.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Passatge Barcelona-París
Aquest estiu he agafat el TGV Barcelona-París d'anada i Valença-Barcelona de tornada. En ambdós casos, m'ha sorprès la quantitat de gent que feia el trajecte complert al cotxe on anava jo (a la tornada, ho he deduït per la gent que ja hi era quan hi he pujat).Javi M wrote:No ho crec. Justament, la gràcia dels TGV a París són els trajectes intermitjos, no anar de punta a punta. Sense parades intermèdies, potser el temps de viatge se situaria sobre les 5h 20' o una cosa semblant, encara lluny del que es triga en avió, de centre a centre de les ciutats.Ganz wrote:Seguint amb el tema principal... em sorprenen molt dues coses:
1-Que no s'hagi plantejat la possibilitat de fer un TGV Barcelona-París sense parades intermitges. Avui dia, podria ser molt competitiu amb el tràfic aeri... encara ho seria més si aquest TGV fos Ouigo.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
Us recordo que a Suïssa treballen a 15.000 volts en alterna, amb una freqüència de 16 Hz 2/3.
I a Bèlgica, la mateixa que Itàlia (i nosaltres): 3.000 volts en corrent contínua.
I ara mateix cap 100 de RENFE pot treballar en cap de les dues tensions esmentades.
I a Bèlgica, la mateixa que Itàlia (i nosaltres): 3.000 volts en corrent contínua.
I ara mateix cap 100 de RENFE pot treballar en cap de les dues tensions esmentades.
Re: A París directe
Viatjo freqüentment entre Paris i Barcelona, i amb uns bons horaris prendria el TGV més sovint... per a mi l'important no és el temps de trajecte, sino que pugui sortir el més tard possible.Javi M wrote:No ho crec. Justament, la gràcia dels TGV a París són els trajectes intermitjos, no anar de punta a punta. Sense parades intermèdies, potser el temps de viatge se situaria sobre les 5h 20' o una cosa semblant, encara lluny del que es triga en avió, de centre a centre de les ciutats.Ganz wrote:Seguint amb el tema principal... em sorprenen molt dues coses:
1-Que no s'hagi plantejat la possibilitat de fer un TGV Barcelona-París sense parades intermitges. Avui dia, podria ser molt competitiu amb el tràfic aeri... encara ho seria més si aquest TGV fos Ouigo.
Això sí, traficar si que és més competitiu fer-ho via tren que via avió, ja que hi ha prou menys controls a les estacions que als aeroports.
Per exemple si el TGV de la tarda sortis de Paris a les 16h07 en comptes de les 14h07. I a sobre a partir del desembre el segon TGV de pujada sortirà a les 13h25 en comptes de les 16h25... au revoir TGV
Sempre queda l'opcio del tren nocturn...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: A París directe
Segurament el que calen són més freqüències, no tant canviar l'hora de sortida. 4 per sentit com a mínim.Sagrerenc wrote:Per exemple si el TGV de la tarda sortis de Paris a les 16h07 en comptes de les 14h07. I a sobre a partir del desembre el segon TGV de pujada sortirà a les 13h25 en comptes de les 16h25... au revoir TGV
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: LAV Barcelona-França
Algunes remarques sobre el material:
-El TGV 2N2 Euroduplex pot circular per Suïssa i ho fa a diari, de fet he detectat que unitats que fan sovint el Barcelona-París, també fan París-Ginebra/Lausana...
-L'AVE sèrie 100, d'origen, duia equips de 3000 V CC... no hi hauria massa problema en què arribin fins a Bruseles i Milà.
-El TGV 2N2 Euroduplex pot circular per Suïssa i ho fa a diari, de fet he detectat que unitats que fan sovint el Barcelona-París, també fan París-Ginebra/Lausana...
-L'AVE sèrie 100, d'origen, duia equips de 3000 V CC... no hi hauria massa problema en què arribin fins a Bruseles i Milà.
Re: A París directe
Jo crec que durant tot l'any haurien de sortir TGV a Paris des de Barcelona a les 9, a les 13 (aquest permet enllaçar des de València i Castelló) i a les 16. En dies punta es podrien afegir a les 6, a les 11 i fins i tot a les 17 o 18.Sagrerenc wrote:Viatjo freqüentment entre Paris i Barcelona, i amb uns bons horaris prendria el TGV més sovint... per a mi l'important no és el temps de trajecte, sino que pugui sortir el més tard possible.
Per exemple si el TGV de la tarda sortis de Paris a les 16h07 en comptes de les 14h07. I a sobre a partir del desembre el segon TGV de pujada sortirà a les 13h25 en comptes de les 16h25... au revoir TGV
Sempre queda l'opcio del tren nocturn...
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: LAV Barcelona-França
Fins on jo sé els 10 TGV que estan autoritzats per arribar a Barcelona, els 2N2 3UH, tot i que tenen preparat l'espai per poder circular amb la tensió Alemanya i Suïssa no la tenen. A part, haurien de tenir els sistemes de senyalització alemanys i suïssosGanz wrote:Algunes remarques sobre el material:
-El TGV 2N2 Euroduplex pot circular per Suïssa i ho fa a diari, de fet he detectat que unitats que fan sovint el Barcelona-París, també fan París-Ginebra/Lausana...
-L'AVE sèrie 100, d'origen, duia equips de 3000 V CC... no hi hauria massa problema en què arribin fins a Bruseles i Milà.
D'altra banda, respecte als 100 es va aprofitar els espais de l'antiga instal·lació a 3.000 volts per posar els equips a 1.500. No sé si seria tan fàcil fer-lo tri-tensió... a part que haurien d'equipar els equips de senyalització Belgues i Italians.
Barcelona-París directe
Guigui wrote:Aquest estiu he agafat el TGV Barcelona-París d'anada i Valença-Barcelona de tornada. En ambdós casos, m'ha sorprès la quantitat de gent que feia el trajecte complert al cotxe on anava jo (a la tornada, ho he deduït per la gent que ja hi era quan hi he pujat).
Doncs retiro el que he dit.Sagrerenc wrote:Viatjo freqüentment entre Paris i Barcelona, i amb uns bons horaris prendria el TGV més sovint... per a mi l'important no és el temps de trajecte, sino que pugui sortir el més tard possible.
Normalment es compta que un TAV perd uns 12' per parada (incloent-hi frenada, estacionament i acceleració). És cert que hi ha estacions que no disposen de vies sense andanes (on no surt a compte passar sense parar), i d'altres per on no es pot passar a màxima velocitat. Però havent-hi actualment més de vuit parades, crec que es podria retallar tranquil·lament una hora de viatge.fgc113 wrote:Jo crec que estaria més bé per les 6 hores, ja que ara triga 6h30. Tingues en compte que totes les estacions a les quals para estan a la línia principal: Girona, Figueres-Vilafant, Perpinyà, Narbonne, Béziers, Montpellier, Nîmes i Valence. I, la veritat, no m'imagine un TGV passant a tota velocitat per Girona, Perpinyà o Montpellier, per posar alguns exemples.Javi M wrote:Sense parades intermèdies, potser el temps de viatge se situaria sobre les 5h 20' o una cosa semblant, encara lluny del que es triga en avió, de centre a centre de les ciutats.
Re: LAV Barcelona-França
Tècnicament, la pròxima generació de TGV (els I2N2) seran trens "tot terreny" amb ASFA inclòs. De tota manera, seria molt difícil poder adaptar els TGV Réseau tritensió que fan el Perpinyà - Bruxelles a la tensió i sistemes espanyols? En cas que no els tinguin, que estic quasi segur que no.Granolleri wrote:Fins on jo sé els 10 TGV que estan autoritzats per arribar a Barcelona, els 2N2 3UH, tot i que tenen preparat l'espai per poder circular amb la tensió Alemanya i Suïssa no la tenen. A part, haurien de tenir els sistemes de senyalització alemanys i suïssosGanz wrote:Algunes remarques sobre el material:
-El TGV 2N2 Euroduplex pot circular per Suïssa i ho fa a diari, de fet he detectat que unitats que fan sovint el Barcelona-París, també fan París-Ginebra/Lausana...
-L'AVE sèrie 100, d'origen, duia equips de 3000 V CC... no hi hauria massa problema en què arribin fins a Bruseles i Milà.
D'altra banda, respecte als 100 es va aprofitar els espais de l'antiga instal·lació a 3.000 volts per posar els equips a 1.500. No sé si seria tan fàcil fer-lo tri-tensió... a part que haurien d'equipar els equips de senyalització Belgues i Italians.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Barcelona-París directe
Doncs, mirant els horaris d'AV Barcelona - Madrid, el directe dura 2h30; el que fa parada a Zaragoza només, tarda 2h45 (estació fora de la línia, 15 minuts més); i el que para només a Camp de Tarragona, 2h36 (estació a la línia, 6 minuts més).Javi M wrote:Normalment es compta que un TAV perd uns 12' per parada (incloent-hi frenada, estacionament i acceleració). És cert que hi ha estacions que no disposen de vies sense andanes (on no surt a compte passar sense parar), i d'altres per on no es pot passar a màxima velocitat. Però havent-hi actualment més de vuit parades, crec que es podria retallar tranquil·lament una hora de viatge.fgc113 wrote:Jo crec que estaria més bé per les 6 hores, ja que ara triga 6h30. Tingues en compte que totes les estacions a les quals para estan a la línia principal: Girona, Figueres-Vilafant, Perpinyà, Narbonne, Béziers, Montpellier, Nîmes i Valence. I, la veritat, no m'imagine un TGV passant a tota velocitat per Girona, Perpinyà o Montpellier, per posar alguns exemples.Javi M wrote:Sense parades intermèdies, potser el temps de viatge se situaria sobre les 5h 20' o una cosa semblant, encara lluny del que es triga en avió, de centre a centre de les ciutats.
Per tant, un hipotètic TGV Barcelona - Paris directe s'estalviaria uns 4' sense parar a Girona (no ho sé segur, perquè hauria de pasar més lent), 4' a Perpinyà (tampoc és segur), 4' a Narbonne, 4' a Montpellier, 4' a Nîmes i 6' a Valence TGV. En total, entre 26 i 30 minuts.
Last edited by fgc113 on Thursday 10/03/2016 18:27, edited 1 time in total.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.