http://www.btv.cat/btvnoticies/2015/07/ ... n-adaptar/
L’estació de Sant Andreu Comtal, un escull per a les persones amb mobilitat reduïda
Actualitzat el 21.07.2015 a les 12:52 Ester Magdaleno / Laura Siles
Les persones amb mobilitat reduïda tenen dificultats per accedir a les andanes de l'estació de Sant Andreu Comtal. L'edifici no té cap ascensor ni escales mecàniques que hi facilitin l'accés. Aquesta mancança podria estar solucionada amb la construcció de la futura estació de Sant Andreu Comtal. Les obres del parc lineal de la Sagrera - Sant Andreu preveuen la construcció d'una estació adaptada, però, a hores d'ara, estan aturades.
El 2008 es van iniciar els treballs de l’estació adaptada, que haurien d’haver estat enllestits en un parell d’anys. Segons els veïns, l’assignació pressupostària de gairebé set milions d’euros, que depèn de Foment, no ha arribat. L’Associació de Veïns de Sant Andreu de Palomar fa anys que reclama la construcció de l’estació i del parc lineal.
L’accessibilitat, a través d’ascensors i escales mecàniques, es podria millorar amb la construcció de la futura estació. Segons Renfe, l’edifici està pendent d’estudi conjuntament amb la zona de la Sagrera.
L’estació de Sant Andreu Comtal només té escales per accedir a les andanes. No hi ha ni una sola rampa. Si es vol anar en direcció a l’aeroport o Castelldefels, hi ha opció de baixar-hi a través de l’accés d’emergència però en direcció contrària és impossible anar-hi. Les persones amb mobilitat reduïda haurien d’agafar un altre transport. Els problemes, però, també continuen quan arriba el tren a l’estació. La separació entre el comboi i l’andana fa inviable que una cadira de rodes pugui pujar-hi. Des de Renfe expliquen que és perquè l’andana té forma de corba.
Amagar la transcripció
Agafar el tren a l'estació de Sant Andreu Comtal és un repte per a les persones amb mobilitat reduïda. Un cop s'ha picat el bitllet i travessat el vestíbul, només hi ha escales per accedir a les andanes. Si es vol anar en direcció a l'aeroport o Castelldefels, hi ha opció de baixar-hi a través de l'accés d'emergència.
TONI MOLINA, usuari
"Jo he vingut particularment i m'han dit que no podia accedir-hi per la perillositat que això comporta. Depèn del dia, l'hora i la persona. Oficialment no és pot perquè si passés alguna cosa se la carregarien."
Per anar en direcció contrària, però, no hi ha cap accés alternatiu. Les persones amb mobilitat reduïda haurien d'agafar un altre transport.
TONI MOLINA, usuari
"Perquè no hi ha rampa. Encara que el tren estigui adaptat no hi ha accés practicable, accessible o adaptat. És una paradoxa, però és així. És surrealista que l'any 2015 passin aquestes coses."
L'accessibilitat, a través d'ascensors i escales mecàniques, es podria millorar amb la construcció de la futura estació. Segons Renfe, l'edifici està pendent d'estudi conjuntament amb la zona de la Sagrera. Segons l'associació de veïns fa cinc anys que hauria d'estar aixecat l'edifici. La darrera notícia que tenen és que l'assignació econòmica podria arribar a l'octubre i l'estació s'inauguraria el Nadal de 2016.
PAU MADUELL, vocal d'Urbanisme AV Sant Andreu de Palomar
"Són unes dates que han tingut tant retard que no ens ho acabem de creure. És un tema que ens té molt preocupats. No entenem com els diferents governs municipals no han afrontant aquest tema d'una manera més contundent i esperem que el nou govern prengui mesures en el tema. Això és un tema que en la propera legislatura no pot continuar així."
Arriba el tren, en aquest cas adaptat. Els problemes, però, continuen. La separació entre el comboi i l'andana fa inviable pujar-hi. Des de Renfe expliquen que és perquè l'andana té forma de corba. Un obstacle més a corregir.
Sant Andreu Comtal, no apta per PMR
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Sant Andreu Comtal, no apta per PMR
Fa un parell d'anys, vaig veure que les obres de la futura estació de Sant Andreu Comtal estaven molt avançades, amb vies instal•lades i tot. Aquest estiu les he tornat a veure i estaven pràcticament igual...
- Mr. Baricentro
- N6
- Posts: 311
- Joined: Monday 11/07/2005 16:20
- Location: España
- Contact:
Re: Sant Andreu Comtal, no apta per PMR
Aveces se ve a algún trabajador rondando por ahí, ponle de muy tanto en tanto: una de las veces había seis mirando y uno en lo alto de una escalera junto a unas ramas de cablesGanz wrote:Fa un parell d'anys, vaig veure que les obres de la futura estació de Sant Andreu Comtal estaven molt avançades, amb vies instal•lades i tot. Aquest estiu les he tornat a veure i estaven pràcticament igual...
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Sant Andreu Comtal, no apta per PMR
Mucho compañerismo, sin duda...Mr. Baricentro wrote:Aveces se ve a algún trabajador rondando por ahí, ponle de muy tanto en tanto: una de las veces había seis mirando y uno en lo alto de una escalera junto a unas ramas de cablesGanz wrote:Fa un parell d'anys, vaig veure que les obres de la futura estació de Sant Andreu Comtal estaven molt avançades, amb vies instal•lades i tot. Aquest estiu les he tornat a veure i estaven pràcticament igual...
A ver si se terminan estas obras. Sagrera es importante, pero la nueva SAC, después de todo el desaguisado que han montado con la llegada de la LAV, también urge, y diría que aún más. Es una vergüenza que esta estación, con el tráfico de pasajeros que mueve a diario, se encuentre en condiciones tan precarias desde hace años.
Según leí, habrá enlace directo con la L1, esto estaría muy bien, sin duda.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Sant Andreu Comtal, no apta per PMR
Enllaç directe potser no cal perquè és una obra cara, complexa i poc útil. Però una sortida des de l'estació de la L1 encarada cap a l'estació de Renfe ja faria el fet, és a dir, simplement posar unes escales al costat d'on ara hi ha l'ascensor o millor encara a l'altra banda del carrer. Això evitaria la volta que s'ha de fer ara sortint al centre de la plaça.Ganz wrote:Según leí, habrá enlace directo con la L1, esto estaría muy bien, sin duda.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT