Resposta del Ajuntament de Salou. Resposta de la PTP.Renfe451 wrote:La pregunta és la següent, on està la PTP quan se la necessita? I Trens Dignes de l'Ebre? Sobre aquest assumpte ni un paraula...
Corredor Mediterrani
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Corredor Mediterrani
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Corredor Mediterrani
El Ajuntament de Salou diu aixo i aposta per el Tram Camp.
Re: Corredor Mediterrani
Caldrà explicar-li que no cal mutilar una línia d'aquestes característiques per posar un jardí a banda i banda. Seguim amb les collonades d'un tren tram miraculós que fa que els trens no siguin trens, però alhora ens carreguem la xarxa ferroviària per després tornar-la a posar. Aviam com coi s'entén això. Hauriem d'enviar-li vídeos del Japó a cada minut, aviam si entenen com es fan bé les coses i deixen de somiar amb un projecte que no es planteja fins a llarg termini (si es que de veritat acaba sortint), tot i que es probablement és l'excusa barata.trensmat wrote:El Ajuntament de Salou diu aixo i aposta per el Tram Camp.
En tot cas, si de veritat volen el TrenTram, que mantinguin el que hi ha en servei fins que aquest estigui construït per tal de no afectar. Però si això no interessa, és evident que ens estan prenent el pel flagrantment.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Corredor Mediterrani
La PTP es va moure. Em consta de primeríssima mà.Renfe451 wrote:La pregunta és la següent, on està la PTP quan se la necessita? I Trens Dignes de l'Ebre? Sobre aquest assumpte ni un paraula...
Però... les actituds dels governs municipals ens estan portant a aquest carreró sense sortida.
Serà impossible anar amb tren directe de Salou a Tortosa, a L'Ametlla de Mar, a Castelló o a Valencia.
S'haurà de canviar de tren a Tarragona. O baixar a Cambrils-Quinta Forca i agafar un bus o un taxi.
Tot molt lògic.
Renfe i la Generalitat ja poden anar pensant què fer dels trens que sobraran, perquè les dobles composicions dels R16 ja no faran falta ni a l'estiu.
I també hauran de pensar què fer-ne, de l'estació de Port Aventura, que només podrá estar oberta quan el parc d'atraccions ho estigui, perquè ningú que estigui bé del cap la farà servir per anar a Salou...
Personalment, crec que Fomento i la Generalitat haurien de donar un cop a la taula i dir "senyors alcaldes, plorin tant com vulguin, però la línia es manté".
Però ni a uns ni als altres els hi importa. Tarragona no és Madrid ni Barcelona.
En certa manera, m'alegro que Salou perdi el tren. De quan en quan convé donar lliçons.
Re: Corredor Mediterrani
El TramCamp ni està, ni se l'espera. Fa dos dies parlaven de via verda. Au, va.trensmat wrote:El Ajuntament de Salou diu aixo i aposta per el Tram Camp.
El TramCamp es diu Autocars Plana, ho sap tothom.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Corredor Mediterrani
Seguir llegint:El Confidencial wrote:Ford, Seat y Alstom entran en campaña con un manifiesto por el Corredor Mediterráneo
El lobby Ferrmed reclama al nuevo Gobierno agilidad en el desarrollo de la infraestructura ferroviaria para conectar los puertos del Mediterráneo con el norte de Europa
Ferrmed, grupo de presión en favor de las infraestructuras ferroviarias que agrupa a grandes compañías industriales como Ford, Seat, Alstom o Vossloh, ha irrumpido esta semana en el mercado de promesas y propuestas electorales con la aprobación de un manifiesto en el que reclama mayor agilidad y compromiso del Ministerio de Fomento en la puesta en marcha y desarrollo del conocido como Corredor Mediterráneo, la línea que debe conectar en ancho europeo de mercancías los principales puertos (Algeciras, Valencia y Barcelona) e industrias manufactureras del este de España con Europa.
http://www.elconfidencial.com/espana/co ... o_1112257/
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Corredor Mediterrani
Tindrien que fer els recorreguts de l'AVE a Catalunya millor, perquè el recorregut del Corredor Mediterrani tindria que ser més recte, és a dir, tindrien que fer les vies de l'AVE per els tunels del Garraf arribant així al Camp de Tarragona, per no dir que encara falta el túnel directe de Girona. El problema és que el govern central vol fer línies d'AVE a totes les comunitats, i no fer un transport com déu mana i que a més, ja es proposava això des de el Pla de Transport Ferroviari de 1987.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Corredor Mediterrani
Disrepo. Amb el traçat actual permets que algun dia, amb un simple enllaç a Castellbisbal amb la Papiol-Mollet semblant al que ja existeix a Mollet es poguin establir serveis via Vallès, sense entrar a Barcelona, donant servei a la segona comarca més poblada de Catalunya, la zona econòmicament més dinàmica del país, a llocs tan estratègics com el Parc Tecnològic del Vallès, el sincotró Alba o la UAB. Hi ha prevista de fa molts anys fer una estació per a serveis d'alta velocitat al Vallès.Carlos González wrote:tindrien que fer les vies de l'AVE per els tunels del Garraf arribant així al Camp de Tarragona
No entenc què vols dir. L'actual túnel de l'AVE ja és directe.per no dir que encara falta el túnel directe de Girona.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Estacions d'AVE al Vallès????
Veig massa innecessari una estació d'alta velocitat al Vallès o per el Baix Llobregat, ja estàn els trens normals que fan bona demanda, a més que el Parc Tecnològic del Vallès i la UAB donaria gran connexió (i molt millor) amb el Tren-Tram del Vallès que l'havia proposat el PTP, i només a Catalunya tenia que haver-hi tres estacions d'alta velocitat, Camp de Tarragona, Barcelona-Sants i Barcelona-La Sagrera. I per Espanya només veig poques línies d'AVE necessàries o amb demanda: Madrid-Barcelona, i el Corredor Mediterrani. (Les altres comunitats i recorreguts per arribar a trajectes com Barcelona-Bilbao per exemple o Madrid-València, depèn de quin servei sigui demandat només seria demandat tenir línies de trens de mitja distància o regionals).Granolleri wrote: Disrepo. Amb el traçat actual permets que algun dia, amb un simple enllaç a Castellbisbal amb la Papiol-Mollet semblant al que ja existeix a Mollet es poguin establir serveis via Vallès, sense entrar a Barcelona, donant servei a la segona comarca més poblada de Catalunya, la zona econòmicament més dinàmica del país, a llocs tan estratègics com el Parc Tecnològic del Vallès, el sincotró Alba o la UAB. Hi ha prevista de fa molts anys fer una estació per a serveis d'alta velocitat al Vallès.
Me'n referia al tunel directe que volien fer per el recorregut de Figueres i Girona per la AP-7Granolleri wrote: No entenc què vols dir. L'actual túnel de l'AVE ja és directe.
Last edited by Carlos González on Saturday 02/01/2016 0:16, edited 1 time in total.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pel Garraf, per a què?
Quant temps creus que es guanyaria anant pel Garraf? I perforant quants quilòmetres de túnel? I pagant quants milers de milions entre tots els nostres diners?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
No dic només per al Garraf
No té que ser per el Garraf, però lo que dic es que el corredor tindria que ser més directe, directe de recorregut.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Més "directe"?
Les preguntes no varien.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Corredor Mediterrani
Una LAV té uns paràmetres tècnics (sobretot de radis de gir) molt més elevats que una linia no LAV. Això en condiciona moltíssim el recorregut.
Sempre s'intenta buscar la mínima afectació paisatgística. Si la LAV va pel Penedès i no pel Garraf, és simplement per criteris econòmics.
A alta velocitat, el hipotètic guany de temps pel Garraf no es prou gran respecte del Penedès donada la enorme diferència que hi hauria de preu per km
Més que el recorregut, ens hem de preguntar perquè tenim una infraestructura apta per 350km/h en servei comercial i un material que no la pot aprofitar perquè no és prou eficient energèticament i desgasta en excés la infraestructura.
Girona havia de tenir un túnel per la LAV (ja fet) un túnel per la convencional (aparcat) i una estació soterrada (només feta la part AVE).
No es contemplava en cap cas una LAV passant sense parada a Girona.
Sempre s'intenta buscar la mínima afectació paisatgística. Si la LAV va pel Penedès i no pel Garraf, és simplement per criteris econòmics.
A alta velocitat, el hipotètic guany de temps pel Garraf no es prou gran respecte del Penedès donada la enorme diferència que hi hauria de preu per km
Més que el recorregut, ens hem de preguntar perquè tenim una infraestructura apta per 350km/h en servei comercial i un material que no la pot aprofitar perquè no és prou eficient energèticament i desgasta en excés la infraestructura.
Girona havia de tenir un túnel per la LAV (ja fet) un túnel per la convencional (aparcat) i una estació soterrada (només feta la part AVE).
No es contemplava en cap cas una LAV passant sense parada a Girona.
Re: Corredor Mediterrani
El CM per l'interior Mercaderies ja es el que toca.albe6 wrote:Una LAV té uns paràmetres tècnics (sobretot de radis de gir) molt més elevats que una linia no LAV. Això en condiciona moltíssim el recorregut.
Sempre s'intenta buscar la mínima afectació paisatgística. Si la LAV va pel Penedès i no pel Garraf, és simplement per criteris econòmics.
A alta velocitat, el hipotètic guany de temps pel Garraf no es prou gran respecte del Penedès donada la enorme diferència que hi hauria de preu per km
Més que el recorregut, ens hem de preguntar perquè tenim una infraestructura apta per 350km/h en servei comercial i un material que no la pot aprofitar perquè no és prou eficient energèticament i desgasta en excés la infraestructura.
Girona havia de tenir un túnel per la LAV (ja fet) un túnel per la convencional (aparcat) i una estació soterrada (només feta la part AVE).
No es contemplava en cap cas una LAV passant sense parada a Girona.
Passatgers igual fins a Camp de Tarragona i nova variant.
Fins aqui tot es como estava planejat un altre tema es com es farà al final amb tercers carrils i més histories que ja veurem.
No crec que una linea de Tren tipus AVE es faci economicament parlant es més aviat Politicament, la gran volta a Catalunya es Politica que jo sapiga l'AVE no havia de passar per el Prat del LLobregat, la seva entrada logica era i plantejada als planols per Sant Joan Despi i l'Hospitalet.
a més si s'hagues fet per LLeida seguint la A2 el trajecte hagues sigut més recte.
Si vols un altre exemple politic d'AVE el tens en el Traçat de Valencia-Madrid fer-lo pasar per Conca ha fet que sigui més complexe i car i bé que s'ha fet.
I si mirem economicament s'han deixat de gastar diners on si era necesari, per exmple el bypass del Valles per fer els Trens Directes Madrid-Paris per viatgers que no s'ha fet o l'iexplicable cas de La Sagrera que no s'ha fet encara.
Amb el CM sembla ser que tot es un misteri i res es el que semblava hem d'anar pas a pas.
Salutacions.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Corredor Mediterrani
La volta que fa l'AVE és totalment política. En primera instància l'AVE havia d'anar des de Lleida fins al Vallès, amb una estació a prop de Sant Cugat, sense cap estació a Barcelona. Es va rectificar i s'anava a fer entrar l'AVE per Sant Joan d'Espí per tal de que barcelona disposés d'una estació. Els tarragonins no podien esperar al CM i no en tenien prou amb l'Euromed, així que van protestar i l'AVE va a anar a parar a Camp de Tarragona. El Prat va demanar AVE amb l'excusa de l'aeroport, l'AVE va anar al Prat i així és com el tenim ara.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Corredor Mediterrani
Això no va ser la primera instància.bigcoaster wrote:En primera instància l'AVE havia d'anar des de Lleida fins al Vallès, amb una estació a prop de Sant Cugat, sense cap estació a Barcelona.
El AVE entrava a Sagrera, en la primera proposta.
Va ser en les negociacions posteriors on CiU va proposar la estació a Sant Cugat per evitar fer el tunel a Barcelona, i/o tenir un estació en cul de sac.
Recordem que les negociacions no van ser sencilles i que un requeriment era el pas per l'aeroport.
Re: Corredor Mediterrani
A dia d'avui les negociacions al CM i per la Sagrera, que suposem sera para per a viatgers procedents del CM continuen sent dificils per que encara avui res esta finalitzat.sequera wrote:Això no va ser la primera instància.bigcoaster wrote:En primera instància l'AVE havia d'anar des de Lleida fins al Vallès, amb una estació a prop de Sant Cugat, sense cap estació a Barcelona.
El AVE entrava a Sagrera, en la primera proposta.
Va ser en les negociacions posteriors on CiU va proposar la estació a Sant Cugat per evitar fer el tunel a Barcelona, i/o tenir un estació en cul de sac.
Recordem que les negociacions no van ser sencilles i que un requeriment era el pas per l'aeroport.
Salutacions.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Corredor Mediterrani
Francia libera el corredor y deja en evidencia al gobierno español.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Corredor Mediterrani
Jo sóc una persona amb dubtes, i també vull saber-ho per entendre-ho, el corredor mediterrani seria també un transport de viatgers?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Corredor Mediterrani
Entenc que sí.Carlos González wrote:Jo sóc una persona amb dubtes, i també vull saber-ho per entendre-ho, el corredor mediterrani seria també un transport de viatgers?
El Corredor Mediterrani és (serà) una línia de ferrocarril pel qual podran passar trens de passatgers i trens de mercaderies.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.