Osti, aleshores m'atinc a TMB, i bé,... Mohn... encara que fa temps vaig veure un de color sencer d'aquesta companyia, i transports Egara, com ja he citat abans. D'altra banda, i amb perdó,... que cutres els colors de la TUSAltaria_Trianilla wrote:Felicito a TMESA per la compra d'aquests nous autobusos, encara que com la flota de TUS.. cap (si no fos pels MAN nous...)
Home... els de la TUS porten al lateral verd, groc i color crema claret (no és blanc ben bé)Lluita1714 wrote:Gràcies per l'aclaració, les poques vegades que he estat a Lleida no m'havia fixat, bé, doncs diré que a L'AMB no hi han laterals de color!erbuki wrote:Els autobusos de Lleida tenen els busos pintats del mateix color, tant al lateral com davant i darrere (groc amb franjes blaves).
Si no et serveixen aquests... tenim la SarBus.
Autobús a Terrassa
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Dos autobusos articulats per a la línia 9 de Terrassa
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N7
- Posts: 454
- Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
- Location: Sabadell ( Barcelona )
- Contact:
Re: Dos autobusos articulats per a la línia 9 de Terrassa
Són els colors de la bandera de Sabadell.Lluita1714 wrote: D'altra banda, i amb perdó,... que cutres els colors de la TUS
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Dos autobusos articulats per a la línia 9 de Terrassa
Feia referència a la forma tan quadrada de dibuixarla sobre un autobús. Queda extranyAltaria_Trianilla wrote:Són els colors de la bandera de Sabadell.Lluita1714 wrote: D'altra banda, i amb perdó,... que cutres els colors de la TUS
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Autobús a Terrassa
El proper 4 d'abril entren en vigor els nous horaris de TMESA que inclouen la creació de la nova línia 11 Poble Nou-Hospital.
Plànol i horaris de la nova línia 11: http://www.tmesa.com/seccLiniaDetalle.a ... 18&Diseno=#
Plànol i horaris de la nova línia 11: http://www.tmesa.com/seccLiniaDetalle.a ... 18&Diseno=#
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Autobús a Terrassa
TELEVISIÓ EN DIRECTE TORNAR Un 3% més que el 2008
22.02.2010
TMESA es va acostar als dotze milions de passatgers el 2009
Hi ha contribuït el reforç del servei fet a partir del 4 d'abril en bona part de les línies. S’hi han destinat 7 dels 13 nous autobusos adquirits per la companyia. També s’ha posat en funcionament la nova línia 11
Els autobusos municipals gaudeixen de bona salut. Durant el 2009 han marcat un rècord històric en el nombre de viatgers. Així, l’any passat van viatjar amb els vehicles de TMESA més d’11.600.000 persones. Aquesta xifra suposa un increment de gairebé un 3% de viatgers respecte l’any anterior. Això significa que hi ha hagut 330.000 persones més que han agafat l’autobús durant l’any passat. Contínua així el creixement d’usuaris en el transport públic terrassenc experimentada en els darrers 5 anys.
A l’augment d’usuaris produït el 2009 hi ha contribuït el reforç del servei en bona part de les línies, a partir del 4 d’abril. S’hi han destinat 7 dels 13 nous autobusos adquirits per la companyia. També s’ha posat en funcionament una nova línia, l’onze, que ha servit per ampliar el servei a l’Hospital de Terrassa. Una altra de les millores dutes a terme ha estat la millora de la freqüència de pas de les línies 1, 4, 5 i 7. En el cas de la línia 9, la de les avingudes i una de les que registra més desplaçaments, s’hi han incorporat vehicles articulats amb més capacitat.
A banda de les actuacions aplicades en el servei dels autobusos, també s’ha canviat el model de les parades i s’ha fet una campanya d’incentivació al transport públic. La línia amb més demanda i, per tant, amb més viatgers, ha estat la 3, seguida de la 9, la 8 i la 1. En canvi, les que han registrat menys utilització han estat la 10 i l’11.
http://www.terrassadigital.cat/detall_a ... t/?id=3776
22.02.2010
TMESA es va acostar als dotze milions de passatgers el 2009
Hi ha contribuït el reforç del servei fet a partir del 4 d'abril en bona part de les línies. S’hi han destinat 7 dels 13 nous autobusos adquirits per la companyia. També s’ha posat en funcionament la nova línia 11
Els autobusos municipals gaudeixen de bona salut. Durant el 2009 han marcat un rècord històric en el nombre de viatgers. Així, l’any passat van viatjar amb els vehicles de TMESA més d’11.600.000 persones. Aquesta xifra suposa un increment de gairebé un 3% de viatgers respecte l’any anterior. Això significa que hi ha hagut 330.000 persones més que han agafat l’autobús durant l’any passat. Contínua així el creixement d’usuaris en el transport públic terrassenc experimentada en els darrers 5 anys.
A l’augment d’usuaris produït el 2009 hi ha contribuït el reforç del servei en bona part de les línies, a partir del 4 d’abril. S’hi han destinat 7 dels 13 nous autobusos adquirits per la companyia. També s’ha posat en funcionament una nova línia, l’onze, que ha servit per ampliar el servei a l’Hospital de Terrassa. Una altra de les millores dutes a terme ha estat la millora de la freqüència de pas de les línies 1, 4, 5 i 7. En el cas de la línia 9, la de les avingudes i una de les que registra més desplaçaments, s’hi han incorporat vehicles articulats amb més capacitat.
A banda de les actuacions aplicades en el servei dels autobusos, també s’ha canviat el model de les parades i s’ha fet una campanya d’incentivació al transport públic. La línia amb més demanda i, per tant, amb més viatgers, ha estat la 3, seguida de la 9, la 8 i la 1. En canvi, les que han registrat menys utilització han estat la 10 i l’11.
http://www.terrassadigital.cat/detall_a ... t/?id=3776
Re: Autobús a Terrassa
Amb més capacitat
02.03.2011
Entra en servei el microbús de la línia 12 de Can Palet de Vista Alegre
La seva incorporació era un compromís de la regidora de Mobilitat amb els usuaris. El nou vehicle, que està adaptat, duplica de llarg l’oferta de places del microbús original perquè ofereix 14 places assegudes i 19 a peu dret
Aquest dimecres ha entrat en funcionament el nou microbús assignat a la línia 12 dels autobusos urbans, que dóna servei a Can Gonteres i a Can Palet de Vista Alegre. Aquest vehicle substitueix l’autobús que cobria aquesta línia des del gener de 2010 i que al seu torn va substituir un vehicle de capacitat inferior. D’aquesta manera el servei queda correctament dimensionat. La línia té una mitjana de 188 viatgers per dia.
El vehicle que cobria inicialment la línia 12 disposava de 13 seients i no era apte per a viatgers a peu dret. Per això s'havien donat problemes de capacitat a les hores punta i l’Ajuntament va decidir substituir-lo per un autobús convencional, però aquest vehicle tampoc era l’ideal perquè en alguns trajectes només s’utilitzava una petita proporció de les places. La regidora de Mobilitat, Lluïsa Melgares, ha incidit en la necessitat de “dimensionar correctament cada línia i adaptar-la a les necessitats i característiques de cada barri per optimitzar els recursos”. També ha recordat que “la voluntat de l’Ajuntament és donar a la ciutadania un servei de transport públic còmode i sobretot segur.”
El nou vehicle duplica de llarg l’oferta de places del microbús original perquè ofereix 14 places assegudes i 19 a peu dret, que serien 15 si hi puja un usuari amb cadira de rodes.
El passat octubre la regidora de Mobilitat, Lluïsa Melgares, es va comprometre amb l’Associació de Veïns de Can Palet de Vista Alegre a incorporar aquest vehicle durant el primer trimestre de 2011. També arran aquelles converses amb el veïnat, l’Ajuntament instal·larà una marquesina a la parada 'Can Palet de Vista Alegre' en les properes setmanes.
http://www.terrassadigital.cat/detall_a ... t/?id=7106
02.03.2011
Entra en servei el microbús de la línia 12 de Can Palet de Vista Alegre
La seva incorporació era un compromís de la regidora de Mobilitat amb els usuaris. El nou vehicle, que està adaptat, duplica de llarg l’oferta de places del microbús original perquè ofereix 14 places assegudes i 19 a peu dret
Aquest dimecres ha entrat en funcionament el nou microbús assignat a la línia 12 dels autobusos urbans, que dóna servei a Can Gonteres i a Can Palet de Vista Alegre. Aquest vehicle substitueix l’autobús que cobria aquesta línia des del gener de 2010 i que al seu torn va substituir un vehicle de capacitat inferior. D’aquesta manera el servei queda correctament dimensionat. La línia té una mitjana de 188 viatgers per dia.
El vehicle que cobria inicialment la línia 12 disposava de 13 seients i no era apte per a viatgers a peu dret. Per això s'havien donat problemes de capacitat a les hores punta i l’Ajuntament va decidir substituir-lo per un autobús convencional, però aquest vehicle tampoc era l’ideal perquè en alguns trajectes només s’utilitzava una petita proporció de les places. La regidora de Mobilitat, Lluïsa Melgares, ha incidit en la necessitat de “dimensionar correctament cada línia i adaptar-la a les necessitats i característiques de cada barri per optimitzar els recursos”. També ha recordat que “la voluntat de l’Ajuntament és donar a la ciutadania un servei de transport públic còmode i sobretot segur.”
El nou vehicle duplica de llarg l’oferta de places del microbús original perquè ofereix 14 places assegudes i 19 a peu dret, que serien 15 si hi puja un usuari amb cadira de rodes.
El passat octubre la regidora de Mobilitat, Lluïsa Melgares, es va comprometre amb l’Associació de Veïns de Can Palet de Vista Alegre a incorporar aquest vehicle durant el primer trimestre de 2011. També arran aquelles converses amb el veïnat, l’Ajuntament instal·larà una marquesina a la parada 'Can Palet de Vista Alegre' en les properes setmanes.
http://www.terrassadigital.cat/detall_a ... t/?id=7106
Re: Autobús a Terrassa
Que bé que hi hagin companyies que donin bones notícies com que està creixent la seva flota, i incorporant més serveis, i no com aquí a Barcelona, que no parem de sofrir retalls, i que si ara volem ser la ciutat més ecològica i per això jubilem els busos amb 12 anys.
A més un dia vaig agafar un bus de TMESA, i és que és un altre mon, li dius hola al conductor i ell et contesta amb un somriure "hola bon dia", entres al bus, i si s'asseu algú al teu costat et saluda, a més el estat del vehicle que vaig agafar per tindre 11 anys estava super ben conservat, els seients eran super cómodes, i el bus estava super ben cuidat. Sí, TMB cuida els seus busos però quant tenen uns anys es nota que se'ls miren menys per tindre excusa de jubilar-los als 12-13 anys, quan abans i no fa molt d'aixó, els últims Pegaso 6035A van aguantar fins el 1999 amb la arribada dels 33xx
En fi esperem que TMESA segueixi sent com està sent per molts anys.
A més un dia vaig agafar un bus de TMESA, i és que és un altre mon, li dius hola al conductor i ell et contesta amb un somriure "hola bon dia", entres al bus, i si s'asseu algú al teu costat et saluda, a més el estat del vehicle que vaig agafar per tindre 11 anys estava super ben conservat, els seients eran super cómodes, i el bus estava super ben cuidat. Sí, TMB cuida els seus busos però quant tenen uns anys es nota que se'ls miren menys per tindre excusa de jubilar-los als 12-13 anys, quan abans i no fa molt d'aixó, els últims Pegaso 6035A van aguantar fins el 1999 amb la arribada dels 33xx
En fi esperem que TMESA segueixi sent com està sent per molts anys.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Re: Autobús a Terrassa
TELEVISIÓ EN DIRECTE TORNAR Ecològics i adaptats
11.03.2011
TMESA incorpora tres unitats i suma una flota de 55 vehicles
Es tracta d'un autobús articulat de 18 m (per a 125 passatgers) i dues de 12 metres. A aquestes cal afegir-hi el microbús que des de fa uns dies dóna servei a la línia 12 fins a Can Gonteres i Can Palet de Vista Alegre
La flota d’autobusos urbans de TMESA incorpora tres nous unitats més ecològiques, segures i accessibles, que han suposat una inversió municipal de prop de 750.000 euros. Un dels autobusos és articulat i s’afegeix als quatre d’aquestes característiques que ja hi ha en circulació. Fa 18 metres de llarg i té una capacitat de 125 persones, 35 d’asseguts, 85 drets i 5 places per persones amb mobilitat reduïda.
També s’incorporen dues unitats de dotze metres de llargada amb capacitat per 90 persones. Els tres nous autobusos són Vehicles Ecològicament Millorats, redueixen gairebé a la meitat les emissions de diòxid de carboni i hidrocarburs i consumeixen menys petroli. Segons Pere Navarro, alcalde de Terrassa: "Són autobusos que estan en millors condicions des del punt de vista de l'habitabilitat, la comoditat dels viatgers,d e les emissions en partícules de la combustio del motor. Són autobusos molt millorats respecte al que ens obliguen les directrius europees i a més tenen unes millors condicions de seguretat, accessibilitat i aspecte."
A aquests tres nous autobusos s’hi afegeix el microbús que des de fa uns dies dóna servei a la línia 12 fins a Can Gonteres i Can Palet de Vista Alegre. Aquest vehicle, que té capacitat per 30 persones, també pot destinar-se ocasionalment al trasnport de determinats col.lectius.
Amb les noves unitats la flota d’autobusos de TMESA suma 55 vehicles, amb una antiguetat mitjana que no arriba als set anys. Del total de la flota 22 unitats tenen menys de quatre anys i dues superen els catorze anys.
http://www.terrassadigital.cat/detall_a ... t/?id=7200
11.03.2011
TMESA incorpora tres unitats i suma una flota de 55 vehicles
Es tracta d'un autobús articulat de 18 m (per a 125 passatgers) i dues de 12 metres. A aquestes cal afegir-hi el microbús que des de fa uns dies dóna servei a la línia 12 fins a Can Gonteres i Can Palet de Vista Alegre
La flota d’autobusos urbans de TMESA incorpora tres nous unitats més ecològiques, segures i accessibles, que han suposat una inversió municipal de prop de 750.000 euros. Un dels autobusos és articulat i s’afegeix als quatre d’aquestes característiques que ja hi ha en circulació. Fa 18 metres de llarg i té una capacitat de 125 persones, 35 d’asseguts, 85 drets i 5 places per persones amb mobilitat reduïda.
També s’incorporen dues unitats de dotze metres de llargada amb capacitat per 90 persones. Els tres nous autobusos són Vehicles Ecològicament Millorats, redueixen gairebé a la meitat les emissions de diòxid de carboni i hidrocarburs i consumeixen menys petroli. Segons Pere Navarro, alcalde de Terrassa: "Són autobusos que estan en millors condicions des del punt de vista de l'habitabilitat, la comoditat dels viatgers,d e les emissions en partícules de la combustio del motor. Són autobusos molt millorats respecte al que ens obliguen les directrius europees i a més tenen unes millors condicions de seguretat, accessibilitat i aspecte."
A aquests tres nous autobusos s’hi afegeix el microbús que des de fa uns dies dóna servei a la línia 12 fins a Can Gonteres i Can Palet de Vista Alegre. Aquest vehicle, que té capacitat per 30 persones, també pot destinar-se ocasionalment al trasnport de determinats col.lectius.
Amb les noves unitats la flota d’autobusos de TMESA suma 55 vehicles, amb una antiguetat mitjana que no arriba als set anys. Del total de la flota 22 unitats tenen menys de quatre anys i dues superen els catorze anys.
http://www.terrassadigital.cat/detall_a ... t/?id=7200
busos tmesa
He anat al magatzem blau d'esports de la cocapital vallesana de compres, i m'he fixat que posen en els indicadors de linea, FELIC 2013... feia mal als ulls!! I agafant el 10, he vist que on posava la capacitat del bus: 8 amb PMR, 188 de peu i 26 assegudes
Moventis a Terrassa??
Esta tarde he recibido un mail en el grupo buses y autocares, de Miquel Segura, en la que ha puesto unas fotos de un Solaris todavía sin numerar y con los colores de TCC (son 7) y según dice matriculados en diciembre y que irían al servicio urbano de Terrassa, que según él moventis a conseguido la concesión, yo no he visto ninguna noticia sobre ese punto, yo tenia entendido que todavía estaba prologada la concesión a avanza y que estaban trabajando en la remodelación de la red. Alguien sabe algo mas del asunto?????
Gracias
PD- los buses los han estrenado hoy por falta de mas efectivos para los cruceros
Gracias
PD- los buses los han estrenado hoy por falta de mas efectivos para los cruceros
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Moventis a Terrassa??
A mí me lo han dicho esta tarde, esto de que TCC había comprado Solaris; pero no he oído nada más.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Moventis a Terrassa??
Així és. Moventis (Sarbus & TCC) s'ha adjudicat el servei urbà d'autobús de Terrassa. L'Ajuntament, per la seva banda, ha decidit liquidar Transports Municipals d'Egara (TMESA), fins ara participada al 80% pel Grupo Avanza i al 20% per l'Aj. de Terrassa.
Adjudicació de la gestió del servei de transport col·lectiu, públic i urbà de viatgers a Terrassa [Ajuntament de Terrassa] [PDF]
Teniu més informació sobre el concurs a aquest article d'InfoTalQual.
Adjudicació de la gestió del servei de transport col·lectiu, públic i urbà de viatgers a Terrassa [Ajuntament de Terrassa] [PDF]
Teniu més informació sobre el concurs a aquest article d'InfoTalQual.
Salvem l'Estació de França!
Re: Moventis a Terrassa??
Transport públic
28.10.2014
Moventis es compromet a garantir els drets laborals del treballadors de TMESA
Aquest dimarts s'ha celebrat una reunió amb la participació de representants del comitè d'empresa, Moventis i l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart. La setmana que ve s'hauria de signar la declaració d'intencions
De la plantilla actual de TMESA no es tocarà ni un dret, no es retallarà el sou dels treballadors i en cap cas hi haurà acomiadaments. Aquest és el compromís aconseguit per l’alcalde de Terrassa dels responsables de Moventis en una reunió celebrada aquest dimarts al matí i en la que també hi han participat membres del comitè d’empresa.
Segons Jordi Ballart, l’empresa s’ha compromès a signar un document on es garanteixen tots els drets econòmics i laborals de la plantilla actual que forma part de TMESA: “El missatge és de tranquil·litat. Hi ha hagut un concurs públic. S’ha fet tot de forma transparent, neta i, a partir d’aquí, la nostra funció com a administració pública era garantir els seus drets i això ho hem aconseguit. Entre d’altres coses, perquè també era una de les coses que el plec de clàusules indicava. Moventis no ha tingut cap inconvenient avui a fer aquesta declaració d’intencions i, a partir d’aquí, la setmana que ve se signarà aquest document.”
Ballart ha explicat que l’ajuntament ja ha motivat els punts i conceptes que li va sol·licitar el Tribunal Català de Contractacions i que el passat divendres ja es va reunir la mesa de contractació, on es va fer la proposta d’adjudicació del servei d’autobusos urbans a l’empresa Moventis. En la junta de govern prevista pel proper 7 de novembre està previst fer l’aprovació definitiva. D’aquesta manera, Moventis començarà a oferir el servei l’1 de gener de 2015.
Des del comitè d’empresa, Ángel Fernández es mostra satisfet de com evolucionen les negociacions però alhora prudent, pendent de veure el document signat on es confirmin totes aquestes promeses. Els treballadors agraeixen l’arbitratge que els està oferint l’alcalde i la seva implicació en el procés. Amb tot, tenen dubtes encara del marge de maniobra de Moventis per oferir el mateix servei però amb un pressupost d’un milió i mig d’euros menys.
http://www.terrassadigital.cat/detall_a ... tmesa.html
28.10.2014
Moventis es compromet a garantir els drets laborals del treballadors de TMESA
Aquest dimarts s'ha celebrat una reunió amb la participació de representants del comitè d'empresa, Moventis i l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart. La setmana que ve s'hauria de signar la declaració d'intencions
De la plantilla actual de TMESA no es tocarà ni un dret, no es retallarà el sou dels treballadors i en cap cas hi haurà acomiadaments. Aquest és el compromís aconseguit per l’alcalde de Terrassa dels responsables de Moventis en una reunió celebrada aquest dimarts al matí i en la que també hi han participat membres del comitè d’empresa.
Segons Jordi Ballart, l’empresa s’ha compromès a signar un document on es garanteixen tots els drets econòmics i laborals de la plantilla actual que forma part de TMESA: “El missatge és de tranquil·litat. Hi ha hagut un concurs públic. S’ha fet tot de forma transparent, neta i, a partir d’aquí, la nostra funció com a administració pública era garantir els seus drets i això ho hem aconseguit. Entre d’altres coses, perquè també era una de les coses que el plec de clàusules indicava. Moventis no ha tingut cap inconvenient avui a fer aquesta declaració d’intencions i, a partir d’aquí, la setmana que ve se signarà aquest document.”
Ballart ha explicat que l’ajuntament ja ha motivat els punts i conceptes que li va sol·licitar el Tribunal Català de Contractacions i que el passat divendres ja es va reunir la mesa de contractació, on es va fer la proposta d’adjudicació del servei d’autobusos urbans a l’empresa Moventis. En la junta de govern prevista pel proper 7 de novembre està previst fer l’aprovació definitiva. D’aquesta manera, Moventis començarà a oferir el servei l’1 de gener de 2015.
Des del comitè d’empresa, Ángel Fernández es mostra satisfet de com evolucionen les negociacions però alhora prudent, pendent de veure el document signat on es confirmin totes aquestes promeses. Els treballadors agraeixen l’arbitratge que els està oferint l’alcalde i la seva implicació en el procés. Amb tot, tenen dubtes encara del marge de maniobra de Moventis per oferir el mateix servei però amb un pressupost d’un milió i mig d’euros menys.
http://www.terrassadigital.cat/detall_a ... tmesa.html
Re: Moventis a Terrassa??
ya se ha reformulado todo el papeleo segun les mandaban los jueces y esta semana a sido ya hecho de nuevo la concesion a moventis/tcc que seria efectiva para principios de año
Re: Moventis a Terrassa??
Rescato aquest fil per informacions que he vist recentment al diari de referència de la ciutat de Terrassa.
Sembla ser que s'ha fet una pròrroga de la concessió a Avanza per sis mesos. A més a més, resulta que l'adjudicació de la concessió a Sarbus per part de l'ajuntament de Terrassa és nul·la, ja que l'ajuntament no va publicar amb l'antel·lació que marca la llei al Bulletí Oficial de la Unió Europea (crec que es deia així, ara ho dic de memòria, però vaja, perquè se m'entengui seria l'equivalent europeu del DOGC o el BOE). Per tant, i donat que hi han les eleccions a la cantonada, s'haurà de prorrogar almenys fins al 2016 la concessió a Avanza i el 2016 tornar a adjudicar de nou la concessió per part de l'ajuntament.
Sembla ser que s'ha fet una pròrroga de la concessió a Avanza per sis mesos. A més a més, resulta que l'adjudicació de la concessió a Sarbus per part de l'ajuntament de Terrassa és nul·la, ja que l'ajuntament no va publicar amb l'antel·lació que marca la llei al Bulletí Oficial de la Unió Europea (crec que es deia així, ara ho dic de memòria, però vaja, perquè se m'entengui seria l'equivalent europeu del DOGC o el BOE). Per tant, i donat que hi han les eleccions a la cantonada, s'haurà de prorrogar almenys fins al 2016 la concessió a Avanza i el 2016 tornar a adjudicar de nou la concessió per part de l'ajuntament.
novedades TMESA
Parece que Terrassa se decide a ir renovando la flota, lo que yo encuentro que el microbus no se para que sera porque el 119 es de los mas nuevos y luego no se pero comprar mas articulados no se hasta que punto son necesarios (ahora hay 6 y tambien son de lo mas nuevo) y adquirir por un precio parecido igual un bus estandard mas.
http://www.terrassadigital.cat/detall_a ... nRYXxXhDIU
http://www.terrassadigital.cat/detall_a ... nRYXxXhDIU
Re: Autobús a Terrassa
Aqui os dejo el enlace sobre la renovación de la flota para el 2016/17 en Terrassa.
Comentar que hay algunas imprecisiones, o el periodista no sabe bien de lo que habla o la nota de prensa del ayuntamiento no es muy exacta.
Dice que los articulados se compraran diesel porque no hay hibridos en el mercado, cosa totalmente falsa como todos sabemos.
Sobre el sobrecoste de los hibridos sobre los diesel nada que decir excepto que obvian las subvenciones que hay al respecto.
En cuanto al mantenimiento aqui no me meto porque no soy experto, aunque si el coste fuese tan alto como dicen no creo que ninguna empresa cojiera hibridos.
Y para acabar una reflexion mia, necesitan tantos articulados, ahora hay 5 y pasaran a 9 con lo que las lineas 8 y 9 casi podran ir las dos con articulados, pero si tan mirados estan en los precios y costes y ademas necesitando renovar una flota en la que ni mas ni menos que 24 coches tienen mas de 14 años sobre 63 coches, no seria mejor comprar mas standars...
http://www.diarideterrassa.es/terrassa/ ... 18272.html
Comentar que hay algunas imprecisiones, o el periodista no sabe bien de lo que habla o la nota de prensa del ayuntamiento no es muy exacta.
Dice que los articulados se compraran diesel porque no hay hibridos en el mercado, cosa totalmente falsa como todos sabemos.
Sobre el sobrecoste de los hibridos sobre los diesel nada que decir excepto que obvian las subvenciones que hay al respecto.
En cuanto al mantenimiento aqui no me meto porque no soy experto, aunque si el coste fuese tan alto como dicen no creo que ninguna empresa cojiera hibridos.
Y para acabar una reflexion mia, necesitan tantos articulados, ahora hay 5 y pasaran a 9 con lo que las lineas 8 y 9 casi podran ir las dos con articulados, pero si tan mirados estan en los precios y costes y ademas necesitando renovar una flota en la que ni mas ni menos que 24 coches tienen mas de 14 años sobre 63 coches, no seria mejor comprar mas standars...
http://www.diarideterrassa.es/terrassa/ ... 18272.html
Re: Autobús a Terrassa
Contando que compran Man y éstos no tiene articulado híbrido.... se atan cabos.
Es más, Avanza no es muy de híbrido; asi es normal que intente comprar lo mínimo.
El mantenimiento siempre será más elevado, puesto que hay más piezas y más puntos a revisar. Por contra tienes los motores que no trabajan tanto por lo que no se degradan tan rápido.
El microbus és per rellevar el 63, que aquest any li caduca l'escolar.
Es más, Avanza no es muy de híbrido; asi es normal que intente comprar lo mínimo.
El mantenimiento siempre será más elevado, puesto que hay más piezas y más puntos a revisar. Por contra tienes los motores que no trabajan tanto por lo que no se degradan tan rápido.
El microbus és per rellevar el 63, que aquest any li caduca l'escolar.
Last edited by sag470 on Sunday 29/05/2016 21:28, edited 1 time in total.
Re: Autobús a Terrassa
con la flota en minimos y con un mantenimiento penoso, con la concesion en el aire, resulta que en el pleno "terrassa en comu" dice no a la renovacion porque quiere todos los buses hibridos aunque cuesten 400 mil euros mas (y no hay), "ciudadanos" tambien a votado no pero al reves diciendo que hay que ahorrar y comprar menos hibridos, "erc" tambien a votado no pero solo para que se "discuta", el "pp" se ha abtenido y claro los derrotados el equipo de gobierno "psc-cdc" se han quedadado solos.
Mi opinion: es un total desproposito, la ciudad necesita la renovacion urgente incluso mayor del propuesto unos 20-25 vehiculos, o un plan en 5 años para renovar la flota, y como he dicho en anteriores posts no creo que sean totalmente necesarios los articulados, en cuanto a si hibridos o diesel pues hay que ver como estamos de dinero y poner los maximos posibles de hibridos
http://www.diarideterrassa.es/terrassa/ ... 19081.html
Mi opinion: es un total desproposito, la ciudad necesita la renovacion urgente incluso mayor del propuesto unos 20-25 vehiculos, o un plan en 5 años para renovar la flota, y como he dicho en anteriores posts no creo que sean totalmente necesarios los articulados, en cuanto a si hibridos o diesel pues hay que ver como estamos de dinero y poner los maximos posibles de hibridos
http://www.diarideterrassa.es/terrassa/ ... 19081.html
Re: Autobús a Terrassa
És necessària la renovació completa de la flota? Els vehicles estan molt cascats o encara poden tirar diversos anys? Perquè si poden aguantar, no crec que sigui necessària una gran renovació, que Sabadell té alguns busos bastant antics i encara tiren.
Per altra banda, encara circula el bus articulat?
Per altra banda, encara circula el bus articulat?