Reforma de la sèrie 2000

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Post Reply
victorromo99
N5
N5
Posts: 112
Joined: Saturday 21/12/2013 14:01

Reforma de la sèrie 2000

Post by victorromo99 »

Hola, aquesta nit he vist una foto on surt una unitat de la sèrie 2000 a un camió góndola a Vilapicina
La foto: https://m.flickr.com/#/photos/miniautob ... 765757908/
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Possible reforma de la sèrie 2000

Post by davida »

El 2000 son de entre el 1992 i el 1997 (el 1992 eren Mc R Mc i el 1997 van pasar a Mc M R M Mc). Per tant ja els toca la reforma de la meitat de la vida util.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Possible reforma de la sèrie 2000

Post by Fran-Ikarus »

Entenc que vols dir que ja els toca Gran Reparació, no?, però no pas necessàriament "reforma".

M'explico: els 3000 i 4000 els van reformar fortament pel que fa a interiorsme, per una banda, i a la pròpia configuració de "cotxes separats" a "intercomunicats amb la limitació de les cabines intermitges", per una altra (el "restyling" dels testers ja entenc que és un detall estètic que pot agradar més o menys, però superflu en tot cas)

En el cas dels 2000, una de les dues coses és òbviament innecessària (inaplicable, més aviat), perquè ja és un tren continu. L'altra (reforma de l'interior) penseu que seria necessària? A mi em faria llàstima, ja que els 2000 i 2100 em semblen molt més còmodes que els 3000 i 4000 reformats, però malauradament sospito que serà difícil que se n'escapin. Massa importància, continua tenint la "imatge de nou".
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Possible reforma de la sèrie 2000

Post by Miquel »

Fran-Ikarus wrote:Entenc que vols dir que ja els toca Gran Reparació, no?, però no pas necessàriament "reforma".

M'explico: els 3000 i 4000 els van reformar fortament pel que fa a interiorsme, per una banda, i a la pròpia configuració de "cotxes separats" a "intercomunicats amb la limitació de les cabines intermitges", per una altra (el "restyling" dels testers ja entenc que és un detall estètic que pot agradar més o menys, però superflu en tot cas)

En el cas dels 2000, una de les dues coses és òbviament innecessària (inaplicable, més aviat), perquè ja és un tren continu. L'altra (reforma de l'interior) penseu que seria necessària? A mi em faria llàstima, ja que els 2000 i 2100 em semblen molt més còmodes que els 3000 i 4000 reformats, però malauradament sospito que serà difícil que se n'escapin. Massa importància, continua tenint la "imatge de nou".
El que cal de veritat es un sanejament del tren tant per dins com per fora. Jo no crec que sigui necessari fer cap tipus de reforma, però si deixar-lo com nou.
Espero que deixin el tren ben blanc, espero.... :'( :'(
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Possible reforma de la sèrie 2000

Post by Fran-Ikarus »

Jo tinc prou coll avall que el tren deixarà de ser tot blanc...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Possible reforma de la sèrie 2000

Post by ferroviario_catalan »

De cuando es la foto?
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Possible reforma de la sèrie 2000

Post by ferroviario_catalan »

Alguien sabe para cuando está prevista la entrega de la primer 2000 reformada? Ya hace mucho tiempo que se la llevaron y no hay noticias de ella...
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Possible reforma de la sèrie 2000

Post by metring »

Abans hauríem de saber si el van portar a reformar a Tradinsa o si ho fa la mateixa TMB.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Possible reforma de la sèrie 2000

Post by metring »

Ja tenim resposta de l'Oriol Pàmies (això és eficiència! :D ):
Oriol Pàmies wrote:En efecte s’està reformant el primer tren 2000, com vam explicar aquí http://horapunta.tmb.cat/seccio/mon-met ... serie-2000

Com que és el prototip que servirà de referència a la reforma de tota la sèrie, la feina s’alllargarà encara uns mesos. No comptem que estigui enllestit fins a final d’any, després es faran proves i tornarà a la línia.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Possible reforma de la sèrie 2000

Post by Renfe445 »

metring wrote:Ja tenim resposta de l'Oriol Pàmies (això és eficiència! :D ):
Oriol Pàmies wrote:En efecte s’està reformant el primer tren 2000, com vam explicar aquí http://horapunta.tmb.cat/seccio/mon-met ... serie-2000

Com que és el prototip que servirà de referència a la reforma de tota la sèrie, la feina s’alllargarà encara uns mesos. No comptem que estigui enllestit fins a final d’any, després es faran proves i tornarà a la línia.
Pues como hagan la misma jugarreta...

Hay unificaciones que hacen daño físico al cuerpo.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Possible reforma de la sèrie 2000

Post by Miquel »

Això vol dir que no seran com els 3000? :nose

Jo ja feia un parell de mesos que em preguntava que havia passat amb el tren, com a mínim encara es poden gaudir de cinc trens amb seients normals i de color blanc al frontal!
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Possible reforma de la sèrie 2000

Post by Fran-Ikarus »

Idèntics segur que no, perquè les "rampes" de la zona anexa als anells d'intercomunicació no caldrà (per exemple)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Possible reforma de la sèrie 2000

Post by Miquel »

Fran-Ikarus wrote:Idèntics segur que no, perquè les "rampes" de la zona anexa als anells d'intercomunicació no caldrà (per exemple)
Ja hi comptava, però tampoc pensava que calgués un prototip per no tenir un desnivell. Tota la resta si fa no fa anirà igual, per si fos poc el tren ja està adaptat a PMR. En fi, aviam que passa.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Markitus
N4
N4
Posts: 48
Joined: Sunday 02/06/2013 19:06
Location: Sant Andreu de Palomar

Re: Possible reforma de la sèrie 2000

Post by Markitus »

Ahir a la tarda, cap a quarts de sis, vaig veure un camió amb un cotxe de la sèrie 2000 baixant pel carrer Lepant a l'altura de Gran Via, on hi ha la Plaça Monumental. El vaig veure de lluny i no em va donar temps de fer foto. Quantes unitats han marxat ja? Dues?

I una altra pregunta: per on han tret aquest tren a la superfície perquè hagi de passar per aquella zona? No els treien per Vilapicina? :?

PD: No, no és una innocentada :)
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Possible reforma de la sèrie 2000

Post by Miquel »

Markitus wrote:Ahir a la tarda, cap a quarts de sis, vaig veure un camió amb un cotxe de la sèrie 2000 baixant pel carrer Lepant a l'altura de Gran Via, on hi ha la Plaça Monumental. El vaig veure de lluny i no em va donar temps de fer foto. Quantes unitats han marxat ja? Dues?

I una altra pregunta: per on han tret aquest tren a la superfície perquè hagi de passar per aquella zona? No els treien per Vilapicina? :?

PD: No, no és una innocentada :)
En teoria la 2001-2004 porta tot un any fora, si se n'han endut una, la primera ja l'hauran portat, suposo. Sobre la zona que esmentes, si baixava per Lepant, deu haver sortit per la cotxera de Sant Genís, que recordem que te una via per entrar i treure material a la vía pública però rarament s'utilitza doncs usualment entren i treuen el material per Vilapicina o el Triangle Ferroviari.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Markitus
N4
N4
Posts: 48
Joined: Sunday 02/06/2013 19:06
Location: Sant Andreu de Palomar

Re: Possible reforma de la sèrie 2000

Post by Markitus »

Miquel wrote:En teoria la 2001-2004 porta tot un any fora, si se n'han endut una, la primera ja l'hauran portat, suposo. Sobre la zona que esmentes, si baixava per Lepant, deu haver sortit per la cotxera de Sant Genís, que recordem que te una via per entrar i treure material a la vía pública però rarament s'utilitza doncs usualment entren i treuen el material per Vilapicina o el Triangle Ferroviari.
:o :o :o

Ja intuïa que vindria de Sant Genís, però em costa imaginar un camió d'aquests passant pel túnel de la Rovira i agafant la forta baixada del carrer Lepant entre Ronda Guinardó i Travessera de Gràcia (que és l'única ruta imaginable per creuar el Carmel sense fer una volta de mil dimonis). Visc just allà i em sembla tot un repte! :martell1
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Possible reforma de la sèrie 2000

Post by Adolescent barceloní »

Miquel wrote:deu haver sortit per la cotxera de Sant Genís, que recordem que te una via per entrar i treure material a la vía pública però rarament s'utilitza
[off-topic]
Hi ha una via que surt a la superfície? És a dir, una via que comença a la superfície i baixa fins al nivell de la cotxera? El mateix pregunto per al Triangle i per Vilapicina. Són vies que arriben a la superfície, o és algun tipus de fossar des d'on s'eleven els cotxes amb alguna grua o ascensor?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Possible reforma de la sèrie 2000

Post by Renfe445 »

Adolescent barceloní wrote:
Miquel wrote:deu haver sortit per la cotxera de Sant Genís, que recordem que te una via per entrar i treure material a la vía pública però rarament s'utilitza
[off-topic]
Hi ha una via que surt a la superfície? És a dir, una via que comença a la superfície i baixa fins al nivell de la cotxera? El mateix pregunto per al Triangle i per Vilapicina. Són vies que arriben a la superfície, o és algun tipus de fossar des d'on s'eleven els cotxes amb alguna grua o ascensor?
Creo que el Triangle es semisoterrado, hay una parte descubierta en forma de trinchera, segun lo que vi en una fotografía. ¿Es cierto?

Vilapicina en un spot de promoción de los entonces nuevos 5000 se veían como entraban en la cochera.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Possible reforma de la sèrie 2000

Post by Miquel »

Renfe445 wrote:
Adolescent barceloní wrote:
Miquel wrote:deu haver sortit per la cotxera de Sant Genís, que recordem que te una via per entrar i treure material a la vía pública però rarament s'utilitza
[off-topic]
Hi ha una via que surt a la superfície? És a dir, una via que comença a la superfície i baixa fins al nivell de la cotxera? El mateix pregunto per al Triangle i per Vilapicina. Són vies que arriben a la superfície, o és algun tipus de fossar des d'on s'eleven els cotxes amb alguna grua o ascensor?
Creo que el Triangle es semisoterrado, hay una parte descubierta en forma de trinchera, segun lo que vi en una fotografía. ¿Es cierto?

Vilapicina en un spot de promoción de los entonces nuevos 5000 se veían como entraban en la cochera.
A Triangle hi ha una rampa per baixar al nivell de vies. I si, es semisoterrada en trinxera, igual que les vies d'Adif, tot i que un pis per sota en aquest cas.

A Vilapicina, a causa del desnivell, les cotxeres són a nivell de carrer i integrament cobertes, tot i que pel costat estació crec que ja és on inicia el túnel pròpiament dit, algú que s'hi hagi passejat per dins et podria ajudar. Al pati de la cotxera (cantó Virrei Amat), hi ha una plataforma giratòria per encarar els trens de vertical (cotxera) a horitzontal (preparat per carregar i sortir al Passeig per la porta).

A Sant Genís, també a causa del desnivell, les cotxeres de L3 són a nivell de carrer (Basses d'Horta), i hi ha una vía que surt al carrer per fora dels murs de la cotxera, de fet pots estar-hi al damunt tranquilament. https://www.google.es/maps/@41.4253097, ... 312!8i6656

Aquesta via connecta amb la via 10, i posteriorment amb tot el feix de sortida pel costat Penitents. Sota el carrer, hi ha el dipòsit de L5, aquest sí, soterrat.
El metro de Barcelona amb motoristes!
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Possible reforma de la sèrie 2000

Post by ferroviario_catalan »

Que raro que el primer 2000 reformado haya llegado y no lo haya visto nadie de nosotros... Y más aún me extraña que sin haber llegado de hayan llevado otro... Se supone que es un "prototipo" y debe "homologarse" y entrar en servicio comercial y una vez realizado ese proceso, pueden proceder a la reforma de los posteriores... Pero vamos, TMB sabrá... Yo soy usuario diario de L3, si veo el nuevo 2000 avisare ;)
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”