És que aquí ja entraríem al per què Renfe s'entesta en posar trens XXL en comptes de posar més freqüències. Concretament a la R2 nord sempre són Civies en doble composició.Don Ramón wrote: Yo siempre de los siempres que voy por ahí sobran asientos. Si de repente hubiera 8 trenes por hora, por supuesto que llevaría aire. Con 4 trenes por hora, lo mismo que la R4 que tiene más demanda, va que chuta.
8 trens per hora és un tren cada 7,5 minuts, la qual cosa no és cap barbaritat. En canvi Renfe s'entossudeix en posar 4 trens l'hora és a dir només cada 15 minuts, però amb una capacitat totalment fora de mida. Això fa que la capacitat sigui igual que 8 trens en simple, però amb uns horaris molt més penosos per a la gent.
I si parlem de més amunt de Granollers amb un sol tren cada hora els caps de setmana, ja és de traca... et diuen que no hi ha demanda per posar més freqüències però després t'han de col·locar un Civia en doble per no quedar desbordats
Resumeixo: 8 trens per hora a Granollers en hora punta és correcte, simplement cal fer-los d'una mida més racional. No cal desviar R2 a EdF.