Futur de l'estació de França

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Futur de l'estació de França

Post by wefer »

Don Ramón wrote: Yo siempre de los siempres que voy por ahí sobran asientos. Si de repente hubiera 8 trenes por hora, por supuesto que llevaría aire. Con 4 trenes por hora, lo mismo que la R4 que tiene más demanda, va que chuta.
És que aquí ja entraríem al per què Renfe s'entesta en posar trens XXL en comptes de posar més freqüències. Concretament a la R2 nord sempre són Civies en doble composició.
8 trens per hora és un tren cada 7,5 minuts, la qual cosa no és cap barbaritat. En canvi Renfe s'entossudeix en posar 4 trens l'hora és a dir només cada 15 minuts, però amb una capacitat totalment fora de mida. Això fa que la capacitat sigui igual que 8 trens en simple, però amb uns horaris molt més penosos per a la gent.
I si parlem de més amunt de Granollers amb un sol tren cada hora els caps de setmana, ja és de traca... et diuen que no hi ha demanda per posar més freqüències però després t'han de col·locar un Civia en doble per no quedar desbordats :x

Resumeixo: 8 trens per hora a Granollers en hora punta és correcte, simplement cal fer-los d'una mida més racional. No cal desviar R2 a EdF.
User avatar
Don Ramón
N8
N8
Posts: 1194
Joined: Tuesday 25/11/2014 22:22
Location: Sant Martí de Provençals

Re: Futur de l'estació de França

Post by Don Ramón »

wefer wrote:És que aquí ja entraríem al per què Renfe s'entesta en posar trens XXL en comptes de posar més freqüències. Concretament a la R2 nord sempre són Civies en doble composició.
8 trens per hora és un tren cada 7,5 minuts, la qual cosa no és cap barbaritat. En canvi Renfe s'entossudeix en posar 4 trens l'hora és a dir només cada 15 minuts, però amb una capacitat totalment fora de mida. Això fa que la capacitat sigui igual que 8 trens en simple, però amb uns horaris molt més penosos per a la gent.
I si parlem de més amunt de Granollers amb un sol tren cada hora els caps de setmana, ja és de traca... et diuen que no hi ha demanda per posar més freqüències però després t'han de col·locar un Civia en doble per no quedar desbordats :x

Resumeixo: 8 trens per hora a Granollers en hora punta és correcte, simplement cal fer-los d'una mida més racional. No cal desviar R2 a EdF.
Ok, pero la cosa es: De donde vienen esos 8 trenes? De la R2sud, una de las más demandadas. Imposiblemente pueden ser de medida pequeña, tienen que ser unidades de gran tamaño, sino en el sur irían todos a reventar, porque estamos hablando de prolongar los R2sud hasta Granollers. ¿Sino como igualas la capacidad?
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Futur de l'estació de França

Post by Carlos González »

He trobat al Facebook una pàgina que està en contra del tancament de l'estació de França i que a més que l'estació L4 que es diu Barceloneta, es canviï de nom.
A veure què n'opineu ;)
https://www.facebook.com/metrobarcelone ... ca?fref=ts
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Futur de l'estació de França

Post by Renfe445 »

Carlos González wrote:He trobat al Facebook una pàgina que està en contra del tancament de l'estació de França i que a més que l'estació L4 que es diu Barceloneta, es canviï de nom.
A veure què n'opineu ;)
https://www.facebook.com/metrobarcelone ... ca?fref=ts
Podrien fer que tal com a l'estació de Ciutadella, sota el nom posa "Vila Olímpica", doncs que a l'estació de Barceloneta sigui el mateix.
User avatar
iluro
N5
N5
Posts: 119
Joined: Friday 06/05/2005 23:23
Location: El Clot, Barcelona

Re: Futur de l'estació de França

Post by iluro »

Hola,

Això tindrà sentit el dia que es faci un accés a l´ estació de Metro pel costat contrari a l' actual, molt mes proper a L' EdF i un pasadis d' enllaç entre totes dues estacions.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Futur de l'estació de França

Post by Carlos González »

Tindrien que fer un accés desde la parada de Metro a la d'Adif, i que pugui dir-se tal com a dit Renfe445
que l'estació de metro es digui "Barceloneta | Estació de França".
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Futur de l'estació de França

Post by Renfe445 »

Pero de la estación de la línea 4, cuántos metros hay hasta la Estació de França?
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Futur de l'estació de França

Post by Carlos González »

Renfe445 wrote:Pero de la estación de la línea 4, cuántos metros hay hasta la Estació de França?
Eso ya no lo sé, pero no creo que sean tantos metros como los enlaces de la Diagonal/Provença
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Futur de l'estació de França

Post by oriolp13 »

Renfe445 wrote:Pero de la estación de la línea 4, cuántos metros hay hasta la Estació de França?
Si mires on està la boca del metro quan surts al carrer i on està l'estació de França, veuràs que la distància en línia recta és bastant curta. No crec que, tal i com diuen, sigui més llarg que el L3<>L5 de Diagonal, per exemple.
Salutacions,

Oriol
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Futur de l'estació de França

Post by wefer »

Renfe445 wrote:Pero de la estación de la línea 4, cuántos metros hay hasta la Estació de França?
En línia recta 143 metres. Amb un traçat utilitzable i anant a parar a l'andana de l'estació més propera a la Ronda Litoral, 187 metres.
Per donar una referència, el passadís d'enllaç de Pg. de Gràcia fa 256 metres, força més llarg, mentre que l'enllaç entre la L3 i L5 a Diagonal té la mateixa mida que el que tindria el de l'EdF i la L4.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Futur de l'estació de França

Post by Carlos González »

wefer wrote: En línia recta 143 metres. Amb un traçat utilitzable i anant a parar a l'andana de l'estació més propera a la Ronda Litoral, 187 metres.
Per donar una referència, el passadís d'enllaç de Pg. de Gràcia fa 256 metres, força més llarg, mentre que l'enllaç entre la L3 i L5 a Diagonal té la mateixa mida que el que tindria el de l'EdF i la L4.
I què wefer? quina és millor, la línia recta de 143 metres o la de 187 metres????
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Futur de l'estació de França

Post by wefer »

Carlos González wrote:I què wefer? quina és millor, la línia recta de 143 metres o la de 187 metres????
La de 143 seria passant per on ara hi ha els edificis horripilants que van fer fa pocs anys sobre l'antic aparcament de l'estació de rodalies. Tot i que enderrocar-los seria una gran millora per a la ciutat (complementada amb la crucifixió dels arquitectes que els van perpetrar), ho veig força inviable ara mateix. Per tant, ens haurem de conformar amb els 187 metres de l'opció resseguint la Ronda Litoral :D
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Futur de l'estació de França

Post by Adolescent barceloní »

wefer wrote:Tot i que enderrocar-los seria una gran millora per a la ciutat (complementada amb la crucifixió dels arquitectes que els van perpetrar)
...i la restauració del que es van carregar de l'Estació de França...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Futur de l'estació de França

Post by metring »

Siemens instalará el nuevo Centro de Control de Tráfico Centralizado, de la estación de Francia de Barcelona desde donde se gestionarán los servicios de ancho convencional de las cuatro provincias catalanas.

http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 821#628940
Sanato
N6
N6
Posts: 186
Joined: Thursday 20/11/2008 17:11

Re: Futur de l'estació de França

Post by Sanato »

wefer wrote:Tot i que enderrocar-los seria una gran millora per a la ciutat (complementada amb la crucifixió dels arquitectes que els van perpetrar), ho veig força inviable ara mateix. Per tant, ens haurem de conformar amb els 187 metres de l'opció resseguint la Ronda Litoral :D
Acabades les obres dels nous edificis del C/ Dr. Aiguader, s'ha obert un pas entre aquest carrer (Ronda Litoral, per entendre'ns) i el d'Ocata, que dóna accés a Av. Marquès de l'Argentera...

Image

...tot passant per les restes del baluard descobertes més o menys on hi havia l'estació de rodalies

Image

Per als veïns de la Barceloneta ens permet d'estalviar un minut o dos (en verd) evitant la volta per Pla del Palau (en vermell)

Image

El que sembla encara més interessant és que a la tanca perimetral de l'EDF ha quedat un "forat" on m'agradaria somniar que hi anirà un accés pel c/ de la Marquesa (cercle verd al mapa), retallant la volta que han de fer els usuaris de la L4, i evitant-nos un parell de minuts més als veïns de la BCNeta

Image

Estaré a l'aguait, a veure com evoluciona... :roll:
I perdoneu la mala qualitat de les imatges
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Futur de l'estació de França

Post by wefer »

Moltes gràcies per les imatges!
Sanato wrote:El que sembla encara més interessant és que a la tanca perimetral de l'EDF ha quedat un "forat" on m'agradaria somniar que hi anirà un accés pel c/ de la Marquesa (cercle verd al mapa), retallant la volta que han de fer els usuaris de la L4, i evitant-nos un parell de minuts més als veïns de la BCNeta
Realment seria un accés molt necessari i que li donaria més utilitat a l'estació. Tot i això, caldria complementar-lo amb un pas sota les andanes en el mateix punt per no haver de donar la volta igualment per accedir a la resta de vies. De fet per sota està ple de passadissos i només caldria condicionar-los, no seria gaire car.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Futur de l'estació de França

Post by Adolescent barceloní »

Hi ha algun plànol en detall de l'estació de França, on es vegin els passadissos subterranis?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Futur de l'estació de França

Post by m.h.t. »

Efectivament, sembla el nou "accés Barceloneta" de l'Estació. :plas Està clar que aquest forat no és casual i té l'espai suficient per a una barrera tarifària (amb diverses validadores). Sembla, doncs, que han trobat la fòrmula per connectar metro i Renfe sense (re-)fer el túnel, a peu de carrer. ;)

L'actuació s'hauria de complementar amb indicacions al carrer, doncs, degut a la magnífica disposició dels edificis, es dificulta un enllaç en línia recta i ben visible des de la boca de metro. Adjunto plànol del trajecte més curt (200 m) a partir d'ara, que retalla en 100m el trajecte actual (300m) fins l'accés Marquès de l'Argentera.
Enllaç més curt Barceloneta-EdF &quot;nou accés&quot;
Enllaç més curt Barceloneta-EdF "nou accés"
EdF-Bcneta_sat(2).jpg (73.4 KiB) Viewed 7545 times
Enllaç més curt Barceloneta-EdF &quot;nou accés&quot;
Enllaç més curt Barceloneta-EdF "nou accés"
EdF-Bcneta_map(2).jpg (45.24 KiB) Viewed 7545 times
La Barceloneta recupera, doncs, l'accés directe al tren 28 anys després, quan la reforma olímpica va enderrocar l'estació de Rodalies el 1988; a través de la qual s'accedia també a l'EdF. Des de llavors, tant el barri com el metro van quedar d'esquenes a l'estació. Situació que es pot revertir de tractar-se del nou accés. :smile
Salvem l'Estació de França!
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Futur de l'estació de França

Post by Renfe451 »

Ara entenc aquesta reforma que vaig veure fa un parell de dies. Bona notícia doncs! :plas
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Futur de l'estació de França

Post by m.h.t. »

ATENCIÓ!! :!: Avisen pel grup de Facebook comentat més amunt que els accessos a l'estació seran tancats amb barrera tarifària. Adif vol acabar, així, amb el frau a l'EdF:
Erik Tarazona wrote:Tinc entès que aquest any volen tancar els accesos posant portes-barrera tarifària com al Metro segons l'Adif. Ho tenen en curs ja i només falta posar-hi data d'execució d'inici d'obra.
Ara quadra tot més. Per això encara el suposat nou accés es troba barrat amb tanques d'obra. La instal·lació de validadores es duria a terme simultàniament.

Adif va canviar fa 5 anys les validadores (instal·lant unes noves compatibles amb la T-Mobilitat contact-less) i va obrir els accessos laterals (tancats fins llavors) però el frau a l'estació continua sent alt. Queda poc temps, doncs, per poder accedir a l'estació només per visitar-la sense viatjar.
Salvem l'Estació de França!
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”