Nous trens per a la Línia de La Pobla
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Fa 15 minuts FGC ha penjat al seu Twitter quatre fotos del transport del tren, per les fotos sembla la zona d'Artés de l'Eix Transverdal. Ara deu haver passat Manresa aproximadament.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Al final ve fins i tot el president:Sky wrote:^^ Ho he cercat però no ho he trobat enlloc.
Jo visc a prop (relativament) de Pla de Vilanoveta, però tinc el dissabte totalment ocupat. De tota manera m'imagino que l'acte serà abastament cobert per la premsa.
Suposo que vindrà també el nou conseller de TiS.
El president Puigdemont presidirà demà dissabte l'arribada del nou tren de la línia Lleida-La Pobla
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, acompanyarà el cap de l’Executiu en aquest acte
Aquest és el primer dels dos nous combois que permetran donar un impuls a la línia, que triplicarà les freqüències actuals i guanyarà velocitat comercial i comoditat per als passatgers
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, acompanyat del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, presidirà demà dissabte, 16 de gener, l’arribada del nou tren de la línia Lleida-La Pobla en un acte que se celebrarà a les 12 del migdia als antics tallers de Renfe, al Pla de Vilanoveta, a Lleida.
Aquest és el primer dels dos nous combois que han de servir per donar impuls a la línia, triplicar les freqüències actuals, guanyar velocitat comercial i comoditat per als passatgers.
Després de la descàrrega del tren sobre les vies, hi haurà parlaments institucionals de l’alcalde de Lleida, Àngel Ros; del conseller Rull i del president de la Generalitat.
La línia Lleida-La Pobla de Segur inclou tant el servei de tren entre aquestes dues poblacions com el servei turístic del Tren dels Llacs. Després del traspàs de la línia, l’any 2005, Adif es va ocupar de la regulació del trànsit, l’atenció al client i la venda de bitllets a l’estació de Balaguer i Renfe Operadora de l’operació de la línia. El mes de gener de 2015, FGC va assumir les tasques de manteniment de les infraestructures i quan entrin en servei els nous trens, que està previst que comencin el servei comercial la primavera d’enguany, assumirà també la tasques operatives.
A l’acte també seran presents el conseller de Cultura, Santi Vila; el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé; els delegats del Govern a Lleida i a l’Alt Pirineu i Aran, Ramon Farré i Albert Alins, respectivament, i el president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Constantí Aranda, entre altres personalitats.
Les noves unitats de tren, construïdes a Suïssa, i que han suposat una inversió de 9,4 milions d’euros, funcionaran les properes setmanes en període de proves.
16-01-2016 12.00 | Antics Tallers de Renfe (ctra. LL-11, km 54. Polígon El Segre) | Lleida (Segrià) | Lleida
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, presidirà l'acte d'arribada del nou tren de la línia Lleida-La Pobla
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... a-pobla.do
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
La serie 331 que son estos trenes es la numeración de FGC, no?
Después debería tener la otra numeración... UIC?
Después debería tener la otra numeración... UIC?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Efectivament, però la numeració UIC no s'hi veu per enlloc.Renfe445 wrote:La serie 331 que son estos trenes es la numeración de FGC, no?
Después debería tener la otra numeración... UIC?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Estará escondido escrito en tipografía DIN 1451.Miquel wrote:Efectivament, però la numeració UIC no s'hi veu per enlloc.Renfe445 wrote:La serie 331 que son estos trenes es la numeración de FGC, no?
Después debería tener la otra numeración... UIC?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Collons, no hi ha cap via per encarrilar-lo que han d'usar una grua?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
La decoració està bé, però preferia el taronja que sortia a la versió inicial...
Macos de debó aquests trens! En la meva opinió, FGC ha fet una encertada adquisició comprant aquest model... això ens acosta més a Europa!
Veurem si demà ens donen alguna cosa a l'acte... ni que sigui un fulletó promocional o un retallable (com a la posada en marxa del nou tram de Terrassa). Sobre l'augment de freqüències triplicat, em sembla una excel·lent notícia per al rellançament de la línia. Només falta més promoció de cara al territori on va dirigit.
Macos de debó aquests trens! En la meva opinió, FGC ha fet una encertada adquisició comprant aquest model... això ens acosta més a Europa!
Veurem si demà ens donen alguna cosa a l'acte... ni que sigui un fulletó promocional o un retallable (com a la posada en marxa del nou tram de Terrassa). Sobre l'augment de freqüències triplicat, em sembla una excel·lent notícia per al rellançament de la línia. Només falta més promoció de cara al territori on va dirigit.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Fixa't que el tren està encasellat al remolc amb rodes pels dos costats degut a la seva poca alçada respecte al terra. Suposo que per això no l'han pogut encarrilar des del remolc i l'han hagut d'aixecar amb una grua.Miquel wrote:Collons, no hi ha cap via per encarrilar-lo que han d'usar una grua?
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Trobo que són uns trens molt macos, m'agrada el disseny i com els queda l'esquema de pintura aplicat. Quin canvi hi haurà a la línia (almenys en quant a material mòbil) respecte el que hi ha actualment...!
Salutacions,
Oriol
Oriol
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Acabo de tornar de l'acte. Recull de fotografies.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Es un tren encantador, un diseño muy bien cuidado, y lo que es mejor, con grandes ventanas para disfrutar del paisaje. Y además son únicos porque son los primeros STADLER que tienen ancho ibérico.
Lo único que no me gusta es la numeración. Creo que se tendrían que haber decantado en mostrar la numeración UIC.
Lo único que no me gusta es la numeración. Creo que se tendrían que haber decantado en mostrar la numeración UIC.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
President Puigdemont: "Nosaltres posem trens a la via no perquè xoquin, sinó perquè vagin lluny"
El cap de l’Executiu ha presidit l’acte de col·locació a la via del primer dels dos nous trens de la línia Lleida-La Pobla , acompanyat del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull
Carles Puigdemont assegura que “al nostre país les infraestructures les fem, o no ens les faran” i que “és un fet comprovable que la gestió de la mobilitat la fem millor” des del Govern
Els nous trens donaran un impuls a la línia, que triplicarà les freqüències actuals, guanyarà velocitat comercial i comoditat per als passatgers
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha assegurat aquest migdia des de Lleida, on ha presidit l’arribada del nou tren de la línia Lleida-La Pobla, que “el Govern de la Generalitat posa trens a la via no perquè xoquin, sinó perquè vagin lluny”, perquè “contribueixin a la riquesa humana, social, econòmica, i cultural” del país.
El cap de l’Executiu s’ha mostrat convençut que "hi ha una diferència objectiva i no ideològica" i que “és un fet comprovable i comparable” que “la gestió de la mobilitat la fem millor” des del Govern català, sobretot, la de proximitat i la que connecta les zones que tenen dificultats en aquest sentit. I ha explicat que això queda palès quan es compara amb altres zones del territori en les quals la gestió no es fa des de Catalunya.
El president ha subratllat que en l’eix de l’acció de Govern se situa “la millora de la qualitat de vida, del benestar i dels serveis públics” i ha advertit que “per això fem el que fem”. Pel president, quan es parla d’estructures d’estat vol dir “un servei exemplar de trens en les formes i en el fons”, és a dir, “en la manera com són les unitats que presten el servei al ciutadà i, sobretot, en la forma de governar aquestes infraestructures. I ha citat a Joan Fuster per recordar que en el cas de les infraestructures “al nostre país o les fem, o no ens les faran ”
Finalment, el cap del Govern, que ha estat acompanyat del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha volgut garantir el suport del Govern a “la vocació ferroviària de les terres de Lleida”.
A l’acte també hi han estat presents l’alcalde de Lleida i el de la Pobla, Àngel Ros i Lluís Ballera, respectivament el conseller de Cultura, Santi Vila; el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé; els delegats del Govern a Lleida i a l’Alt Pirineu i Aran, Ramon Farré i Albert Alins, respectivament, i el president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Constantí Aranda, entre d’altres personalitats.
Els nous trens que han de donar servei a la línia de Lleida-La Pobla de Segur es posaran en servei aquesta primavera. Aquest matí ha arribat el primer dels dos nous vehicles al Pla de Vilanoveta, a Lleida, el centre operatiu de la línia, que ho serà de manera provisional fins que no es construeixi el de Balaguer i s’ha col·locat ja sobre les vies. Els trens els ha construït l’empresa suïssa Stadler per 9,4 MEUR. Els nous vehicles donaran un impuls a la línia, que triplicarà les freqüències actuals, guanyarà velocitat comercial i comoditat per als passatgers.
Amb la posada en servei dels dos trens el trajecte entre Lleida i Balaguer tindrà les següents circulacions per sentit: 10 serveis els feiners de dilluns a divendres i 9 els dissabtes. Els diumenges, en direcció a Balaguer hi haurà 9 serveis i en direcció a Lleida, 10. Pel que fa al recorregut Lleida-La Pobla de Segur, les freqüències seran de 3 trens per sentit els feiners de dilluns a divendres, 2 els dissabtes i 3 els diumenges.
Els horaris definitius es consensuaran en el marc de la comissió de seguiment del servei Lleida-La Pobla de Segur. Tindran uns horaris que permetrà recordar-los fàcilment, estaran coordinats amb les línies d’autobús i es facilitaran els enllaços amb els serveis AVANT i AVE de Renfe provinents tan de Barcelona com de Madrid. El preu del bitllet senzill quedarà unificat amb els dels busos.
Els nous trens permetran guanyar en velocitat comercial de manera que el temps del trajecte es reduirà en aproximadament 17 minuts entre Lleida i la Pobla de Segur; 12 entre Balaguer i la Pobla de Segur; i 5 minuts entre Lleida i Balaguer.
Característiques dels nous trens
El dos nous trens són vehicles d’aproximadament 50 metres de longitud, amb una capacitat màxima de 201 viatgers cadascun (104 dels quals asseguts). El disseny interior és obert i transparent, amb uns compartiments clars gràcies a les grans dimensions de les finestres.
Els compartiments de viatgers disposen de plataformes d’accés àmplies i de pis baix. Els trens estan adaptat a persones amb mobilitat reduïda. Compta també amb espais multifunció per poder disposar d’espai per situar-hi cotxets de nadons, bicicletes i cadires de rodes.
Quant al confort, compta amb sistemes de climatització i d’informació al viatger amb equips de megafonia i intèrfons, a més d’endolls a l’interior per carregar qualsevol aparell electrònic. Per garantir el confort, els cotxes porten suspensió pneumàtica. El motor és d’un model dièsel que gran eficiència i mínima emissió de gasos.
La gestió de la línia Lleida-La Pobla de Segur
La línia Lleida-La Pobla de Segur inclou tant el servei de tren entre aquestes dues poblacions com el servei turístic del Tren dels Llacs. Després del traspàs de la línia, l’any 2005, Adif es va ocupar del manteniment de les infraestructures, de la regulació del trànsit, l’atenció al client i la venda de bitllets a l’estació de Balaguer i Renfe Operadora de la conducció i dels agents d’atenció al clients en els trens.
El mes de gener de 2015, FGC va assumir les tasques de manteniment de les infraestructures i el juliol de 2015 de les tasques de regulació del trànsit, l’atenció al client i la venda de bitllets a l’estació de Balaguer. Quan entrin en servei els nous trens assumirà també la tasques de conducció i acompanyament dels trens.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... -xoquin.do
El cap de l’Executiu ha presidit l’acte de col·locació a la via del primer dels dos nous trens de la línia Lleida-La Pobla , acompanyat del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull
Carles Puigdemont assegura que “al nostre país les infraestructures les fem, o no ens les faran” i que “és un fet comprovable que la gestió de la mobilitat la fem millor” des del Govern
Els nous trens donaran un impuls a la línia, que triplicarà les freqüències actuals, guanyarà velocitat comercial i comoditat per als passatgers
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha assegurat aquest migdia des de Lleida, on ha presidit l’arribada del nou tren de la línia Lleida-La Pobla, que “el Govern de la Generalitat posa trens a la via no perquè xoquin, sinó perquè vagin lluny”, perquè “contribueixin a la riquesa humana, social, econòmica, i cultural” del país.
El cap de l’Executiu s’ha mostrat convençut que "hi ha una diferència objectiva i no ideològica" i que “és un fet comprovable i comparable” que “la gestió de la mobilitat la fem millor” des del Govern català, sobretot, la de proximitat i la que connecta les zones que tenen dificultats en aquest sentit. I ha explicat que això queda palès quan es compara amb altres zones del territori en les quals la gestió no es fa des de Catalunya.
El president ha subratllat que en l’eix de l’acció de Govern se situa “la millora de la qualitat de vida, del benestar i dels serveis públics” i ha advertit que “per això fem el que fem”. Pel president, quan es parla d’estructures d’estat vol dir “un servei exemplar de trens en les formes i en el fons”, és a dir, “en la manera com són les unitats que presten el servei al ciutadà i, sobretot, en la forma de governar aquestes infraestructures. I ha citat a Joan Fuster per recordar que en el cas de les infraestructures “al nostre país o les fem, o no ens les faran ”
Finalment, el cap del Govern, que ha estat acompanyat del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha volgut garantir el suport del Govern a “la vocació ferroviària de les terres de Lleida”.
A l’acte també hi han estat presents l’alcalde de Lleida i el de la Pobla, Àngel Ros i Lluís Ballera, respectivament el conseller de Cultura, Santi Vila; el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé; els delegats del Govern a Lleida i a l’Alt Pirineu i Aran, Ramon Farré i Albert Alins, respectivament, i el president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Constantí Aranda, entre d’altres personalitats.
Els nous trens que han de donar servei a la línia de Lleida-La Pobla de Segur es posaran en servei aquesta primavera. Aquest matí ha arribat el primer dels dos nous vehicles al Pla de Vilanoveta, a Lleida, el centre operatiu de la línia, que ho serà de manera provisional fins que no es construeixi el de Balaguer i s’ha col·locat ja sobre les vies. Els trens els ha construït l’empresa suïssa Stadler per 9,4 MEUR. Els nous vehicles donaran un impuls a la línia, que triplicarà les freqüències actuals, guanyarà velocitat comercial i comoditat per als passatgers.
Amb la posada en servei dels dos trens el trajecte entre Lleida i Balaguer tindrà les següents circulacions per sentit: 10 serveis els feiners de dilluns a divendres i 9 els dissabtes. Els diumenges, en direcció a Balaguer hi haurà 9 serveis i en direcció a Lleida, 10. Pel que fa al recorregut Lleida-La Pobla de Segur, les freqüències seran de 3 trens per sentit els feiners de dilluns a divendres, 2 els dissabtes i 3 els diumenges.
Els horaris definitius es consensuaran en el marc de la comissió de seguiment del servei Lleida-La Pobla de Segur. Tindran uns horaris que permetrà recordar-los fàcilment, estaran coordinats amb les línies d’autobús i es facilitaran els enllaços amb els serveis AVANT i AVE de Renfe provinents tan de Barcelona com de Madrid. El preu del bitllet senzill quedarà unificat amb els dels busos.
Els nous trens permetran guanyar en velocitat comercial de manera que el temps del trajecte es reduirà en aproximadament 17 minuts entre Lleida i la Pobla de Segur; 12 entre Balaguer i la Pobla de Segur; i 5 minuts entre Lleida i Balaguer.
Característiques dels nous trens
El dos nous trens són vehicles d’aproximadament 50 metres de longitud, amb una capacitat màxima de 201 viatgers cadascun (104 dels quals asseguts). El disseny interior és obert i transparent, amb uns compartiments clars gràcies a les grans dimensions de les finestres.
Els compartiments de viatgers disposen de plataformes d’accés àmplies i de pis baix. Els trens estan adaptat a persones amb mobilitat reduïda. Compta també amb espais multifunció per poder disposar d’espai per situar-hi cotxets de nadons, bicicletes i cadires de rodes.
Quant al confort, compta amb sistemes de climatització i d’informació al viatger amb equips de megafonia i intèrfons, a més d’endolls a l’interior per carregar qualsevol aparell electrònic. Per garantir el confort, els cotxes porten suspensió pneumàtica. El motor és d’un model dièsel que gran eficiència i mínima emissió de gasos.
La gestió de la línia Lleida-La Pobla de Segur
La línia Lleida-La Pobla de Segur inclou tant el servei de tren entre aquestes dues poblacions com el servei turístic del Tren dels Llacs. Després del traspàs de la línia, l’any 2005, Adif es va ocupar del manteniment de les infraestructures, de la regulació del trànsit, l’atenció al client i la venda de bitllets a l’estació de Balaguer i Renfe Operadora de la conducció i dels agents d’atenció al clients en els trens.
El mes de gener de 2015, FGC va assumir les tasques de manteniment de les infraestructures i el juliol de 2015 de les tasques de regulació del trànsit, l’atenció al client i la venda de bitllets a l’estació de Balaguer. Quan entrin en servei els nous trens assumirà també la tasques de conducció i acompanyament dels trens.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... -xoquin.do
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Moltes gràcies, bigcoaster, per penjar les teves fotos aquí, excel·lents!!
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Aquests trens porten WC?
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Els trens de la serie 330 molt macos però ara pregunto, perquè la Generalitat no a volgut comprar els trens a la Fabrica Alstom de Santa Perpetua i també pregunto perquè la Generalitat no reclama al ministeri de foment nous trens per les línies de regional on circulen trens 447.
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
En primer lloc, per raons tècniques i comercials a la vegada. Totes les línies de muntanya gestionades pero FGC (i bona part de les de tot el món) contracten material Stadler, el mes fiable i veloç dins la industria ferroviaria. S'han quedat amb Albuixech de Valencia fa poc si no recordo malament, llavors hi haurà relativa facilitat per fabricació de repostos, etc.trensmat wrote:Els trens de la serie 330 molt macos però ara pregunto, perquè la Generalitat no a volgut comprar els trens a la Fabrica Alstom de Santa Perpetua i també pregunto perquè la Generalitat no reclama al ministeri de foment nous trens per les línies de regional on circulen trens 447. :emprenyat
No vull canviar de tema i per aquesta raó no et responc a la segona pregunta.
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Si no recordo malament es va dir que Stadler tenia més experiència que Alstom a l'hora de realitzar encàrrecs d'aquesta naturalesa i que per tant van poder oferir una proposta més econòmica.trensmat wrote:Els trens de la serie 330 molt macos però ara pregunto, perquè la Generalitat no a volgut comprar els trens a la Fabrica Alstom de Santa Perpetua i també pregunto perquè la Generalitat no reclama al ministeri de foment nous trens per les línies de regional on circulen trens 447.