No es manteniment, si no d'estalviwefer wrote:Suposo que les retallades en manteniment s'acaben fent notar amb el pas del temps, i ara en podem començar a patir les conseqüències.Miquel wrote:Antigament era més ràpida, però amb la disminució de velocitat entre Sant Antoni i Monumental per una banda, i entre Encants i La Pau per l'altre, el temps de trajecte s'ha augmentat.
Tot i això, el brutal augment del temps d'espera de les últimes setmanes sembla més degut a un fet puntual com aquesta vaga encoberta.
L3 va baixar la velocitat d'ATO entre Vall d'Hebron i Vallcarca (Descendent). L5 la va baixar entre Diagonal i Sants, i d'avagades al tram Collblanc - Can Vidalet.
A L2, com a mínim al tram de l'Eixample es va baixar la velocitat pel tema de les vibracions, i suposo que a l'altre tram també ha estat per estalvi.
Com a mínim, a L3 li sumem aquesta lentitud de l'ATO (la de l'ATP) i la de l'estalvi i vas a pas de cargol. En temps que no hi havia ATP a L3, un Montbau - Catalunya es feia en poquet més de 10 minuts, ara es més temps, i la mitja actual de Montbau - Diagonal són 12 minuts. No es el mateix anar a 60-70-80 que a 40-50-60 com ara, i el que es pitjor, es que mentres la senyalització lateral posa que la velocitat màxima és 80, l'ATO amb prou feines arriba als 65.