Seguiment de les obres de la L9
Re: Seguiment de les obres de la L9
Ara que m'hi fixos, feia temps que no es numeraven les vies a les andenes.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Em sembla perfecte que per fi es decideixin a fer serveis parcials al metro (tal i com s'havia dit i com sembla que es podrà fer per les captures de pantalla).
Ara bé, cal que a línia sigui automàtica per a que es plantegin fer-ho?
Ara bé, cal que a línia sigui automàtica per a que es plantegin fer-ho?
Salutacions,
Oriol
Oriol
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
No. El que ha calgut ha estat una clàusula del contracte entre l'Ajuntament de Barcelona i el Mobile World Congress dient que els trens circularien, almenys, amb una freqüència de 3 minuts a les hores punta.
Re: Seguiment de les obres de la L9
El nou conseller ja ha confirmat el dia 12 com a dia d'inauguració, per cert, festiu a Barcelona, i a La Vanguardia diuen que hauran portes obertes.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Doncs a veure si simplement serveix per a que s'adonin que és possible fer serveis parcials, i sense tants maldecaps com TMB es pensa....!victorcasta wrote:No. El que ha calgut ha estat una clàusula del contracte entre l'Ajuntament de Barcelona i el Mobile World Congress dient que els trens circularien, almenys, amb una freqüència de 3 minuts a les hores punta.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Seguiment de les obres de la L9
Els dies 13 i 14 seran de portes obertes i repartiran 50.000 bitllets gratuïts als veïns. No sé com ho teniu per aconseguir-los vosaltres.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Amb una T-10 si estas dintre del temps establert no resta cap viatge si es de per exemple Plaça Catalunya L1 + FGC quasevol linia a Europa Fira i a l'inreves també.victorcasta wrote:Pressió de TMB o potser voler fer les coses més fàcils als visitants i que no vagin traient el bitllet per anar validant-lo i fer el transbordament sense haver de tornar a passar el passi. A més, amb una T-10 no seria adequat ja que a Espanya restaria un altre viatge.
Contaria si vens de la L9 + FGC + L1/L3.
Fins ara bé que feien servir els FGC per el Mobile World Congres.
Salutacions.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
Si entres a Fira L9S, vas fins a Europa i allà agafes FGC, a Espanya si agafes L1 o L3 et resta un altre viatge. Per evitar possibles problemes amb T10, trobo lògic suggerir fer el canvi directe a una línia TMB.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Si vas amb T-10 és cert, però si duus un títol de viatges il·limitats com se suposa que tenen, gastar viatges deixa de ser un problema, per la cual cosa poden usar FGC sense cap inconvenient.victorcasta wrote:Si entres a Fira L9S, vas fins a Europa i allà agafes FGC, a Espanya si agafes L1 o L3 et resta un altre viatge. Per evitar possibles problemes amb T10, trobo lògic suggerir fer el canvi directe a una línia TMB.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Jo pensava que Fira i Europa Fira eren la mateixa estació i com en anys anteriors la gent feia servir FGC pensava que continuarien igual però si son dos estacions diferents tens rao.
Encara que la gent del Mobile World Congres tenen un bitllet especial que segur que els deixa fer transbordaments.
Salutacions.
Encara que la gent del Mobile World Congres tenen un bitllet especial que segur que els deixa fer transbordaments.
Salutacions.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Al final algú sap com queda de moment la nomenclatura de la L10 La Sagrera - Gorg? Quedarà com a L10 "a seques" fins que no s'obri el ramal de Zona Franca o canviarà ja a "L10 nord"? Estan canviant ja els rètols per la L9/L10 nord?
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Al plànol apareix com a L10 Nord: https://www.mobileworldcongress.com/wp- ... ro-Map.pdfTrenscat wrote:Al final algú sap com queda de moment la nomenclatura de la L10 La Sagrera - Gorg? Quedarà com a L10 "a seques" fins que no s'obri el ramal de Zona Franca o canviarà ja a "L10 nord"? Estan canviant ja els rètols per la L9/L10 nord?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Potser bona part dels missatges de les últimes pàgines -no en qüestiono l'interès, indubtable, sinó la seva ubicació- serien més aviat d'aquest tema?:
http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=13781&p=241177
ja que parlen sobre l'explotació d'aquest tram concret donada la seva tarificació singular, i no pas de la seva construcció i obres, que ja són pràcticament finalitzades.
http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=13781&p=241177
ja que parlen sobre l'explotació d'aquest tram concret donada la seva tarificació singular, i no pas de la seva construcció i obres, que ja són pràcticament finalitzades.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Seguiment de les obres de la L9
Acabo de veure la foto a Trenscat sobre l'estació Fira, per què no coloquen pantalles com aquesta a la entrada dels torns de les estacions (http://www.trenscat.com/tmb/images/metr ... 126066.jpg). Trobo bastant útil ja que si tens pressa i veus que passarà en breus pots anar més àgil i viceversa?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Ya hay.albert28 wrote:Acabo de veure la foto a Trenscat sobre l'estació Fira, per què no coloquen pantalles com aquesta a la entrada dels torns de les estacions (http://www.trenscat.com/tmb/images/metr ... 126066.jpg). Trobo bastant útil ja que si tens pressa i veus que passarà en breus pots anar més àgil i viceversa?
http://www.trenscat.com/tmb/images/metr ... 214215.jpg
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Seguiment de les obres de la L9
Me referia a cualquier otra línia, pero merciRenfe445 wrote:Ya hay.albert28 wrote:Acabo de veure la foto a Trenscat sobre l'estació Fira, per què no coloquen pantalles com aquesta a la entrada dels torns de les estacions (http://www.trenscat.com/tmb/images/metr ... 126066.jpg). Trobo bastant útil ja que si tens pressa i veus que passarà en breus pots anar més àgil i viceversa?
http://www.trenscat.com/tmb/images/metr ... 214215.jpg
Re: Seguiment de les obres de la L9
En un principio cuando colocaron las pantallas del tiempo para el próximo tren no querían colocarlas en los vestíbulos para no causar que la gente vaya corriendo al andén si falta poco tiempo para que llegue el tren.
Lo vi en una entrevista... No me acuerdo donde estaba puesta.
Lo vi en una entrevista... No me acuerdo donde estaba puesta.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
a FGC , a Provença hi ha pantalles d'aquestes a l'escala de baixada a les andanes, em sembla i al passadís que va del vestíbul de la L5 al de FGC també hi ha un, si mal no recordo.
Re: Seguiment de les obres de la L9
L9: Disset anys d’una història inacabada
El primer esbós del 1999 no arribava a l’aeroport, i pel camí s’ha canviat el traçat moltes vegades per pressions dels alcaldes, el pànic pel Carmel i la crisi econòmica
ALBERT SOLÉ ACTUALITZADA EL 30/01/2016 00:18
http://www.ara.cat/suplements/arabcn/L9 ... 48788.html
El primer esbós del 1999 no arribava a l’aeroport, i pel camí s’ha canviat el traçat moltes vegades per pressions dels alcaldes, el pànic pel Carmel i la crisi econòmica
ALBERT SOLÉ ACTUALITZADA EL 30/01/2016 00:18
http://www.ara.cat/suplements/arabcn/L9 ... 48788.html
Re: Seguiment de les obres de la L9
http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/01/ ... /#comments
Els barris que esperen l’L9 se senten frustrats i discriminats
Actualitzat el 31.01.2016 a les 15:15 Edu Colldecarrera / Sara Escriu
La vicepresidenta de l'Associació de Veïns de la Marina expressa enutjada "el sentiment de frustració" per no tenir metro al barri després d'anys de patir les molèsties de les obres de construcció de l'L10. El president de l'Associació de Veïns de Can Baró, en un tram on les obres de l'L9 estan aturades indefinidament, clama que la inauguració del tram sud fins a l'aeroport abans del Mobile World Congress està bé, "però nosaltres vivim aquí tot l'any".
Ahir es van fer les primeres proves de circulació amb passatgers del nou tram de la Línia 9 que s’inaugurarà el 12 de febrer, 10 dies abans del Mobile World Congress. Aquest tram connectarà les línies 3 (Zona Universitària), 5 (Collblanc) i 1 (Torrassa) amb el Prat i les terminals de l’aeroport. A l’altre extrem de la ciutat, les línies 9 i 10 fa anys que comuniquen la Sagrera amb Santa Coloma i Sant Adrià. Entremig, bona part de la futura línia de metro més llarga d’Europa està a mig fer.
La tuneladora ni tan sols va acabar de perforar tot el túnel que comunicarà la Sagrera amb la Zona Universitària, sinó que es va quedar a Lesseps. Les obres estan totalment aturades i, fins i tot, ja s’estan reurbanitzant els entorns dels pous que durant anys han estat oberts a Sant Pau i a la plaça de Sanllehy. Els afectats no entenen que aquestes obres no siguin una prioritat. “Necessitem estar comunicats amb la resta de la ciutat, i el manteniment d’aquests túnels i estacions té un cost, amb què ja podríem haver enllestit l’L9″, diu el president de l’Associació de Veïns de Can Baró, Adrián Pérez.
Les obres d’aquest tram central són les que trigaran més. No hi ha una previsió i la gran despesa que encara s’hi ha de fer en pot dilatar uns quants anys l’execució. Però al ramal de l’L10 que va fins a la Zona Franca ja hi ha fets els túnels, s’hi ha instal·lat la via i únicament falta enllestir les estacions, on les boques i ascensors estan a mitges.
La Generalitat assegura que no pot assumir el cost de posar en marxa el branc de la Zona Franca, i demana al consistori que avanci els diners per-ho. Mentrestant, els veïns de la zona se senten oblidats i incomunicats. El greuge comparatiu amb la posada en marxa de la Línia 9 fins a l’aeroport és inevitable: “Per on passa aquesta línia ja tenen metro, ara tindran el metro al Prat i, en canvi, al ciutadà de Barcelona a qui li passa el metro per sota, que hem aguantat les obres, hem aguantat talls… som els únics que no tindrem això”, es queixa un cop més la vicepresidenta de l’Associació de Veïns de la Marina, Helena Garcia.
Una opinió a tenir en compte:
Els barris que esperen l’L9 se senten frustrats i discriminats
Actualitzat el 31.01.2016 a les 15:15 Edu Colldecarrera / Sara Escriu
La vicepresidenta de l'Associació de Veïns de la Marina expressa enutjada "el sentiment de frustració" per no tenir metro al barri després d'anys de patir les molèsties de les obres de construcció de l'L10. El president de l'Associació de Veïns de Can Baró, en un tram on les obres de l'L9 estan aturades indefinidament, clama que la inauguració del tram sud fins a l'aeroport abans del Mobile World Congress està bé, "però nosaltres vivim aquí tot l'any".
Ahir es van fer les primeres proves de circulació amb passatgers del nou tram de la Línia 9 que s’inaugurarà el 12 de febrer, 10 dies abans del Mobile World Congress. Aquest tram connectarà les línies 3 (Zona Universitària), 5 (Collblanc) i 1 (Torrassa) amb el Prat i les terminals de l’aeroport. A l’altre extrem de la ciutat, les línies 9 i 10 fa anys que comuniquen la Sagrera amb Santa Coloma i Sant Adrià. Entremig, bona part de la futura línia de metro més llarga d’Europa està a mig fer.
La tuneladora ni tan sols va acabar de perforar tot el túnel que comunicarà la Sagrera amb la Zona Universitària, sinó que es va quedar a Lesseps. Les obres estan totalment aturades i, fins i tot, ja s’estan reurbanitzant els entorns dels pous que durant anys han estat oberts a Sant Pau i a la plaça de Sanllehy. Els afectats no entenen que aquestes obres no siguin una prioritat. “Necessitem estar comunicats amb la resta de la ciutat, i el manteniment d’aquests túnels i estacions té un cost, amb què ja podríem haver enllestit l’L9″, diu el president de l’Associació de Veïns de Can Baró, Adrián Pérez.
Les obres d’aquest tram central són les que trigaran més. No hi ha una previsió i la gran despesa que encara s’hi ha de fer en pot dilatar uns quants anys l’execució. Però al ramal de l’L10 que va fins a la Zona Franca ja hi ha fets els túnels, s’hi ha instal·lat la via i únicament falta enllestir les estacions, on les boques i ascensors estan a mitges.
La Generalitat assegura que no pot assumir el cost de posar en marxa el branc de la Zona Franca, i demana al consistori que avanci els diners per-ho. Mentrestant, els veïns de la zona se senten oblidats i incomunicats. El greuge comparatiu amb la posada en marxa de la Línia 9 fins a l’aeroport és inevitable: “Per on passa aquesta línia ja tenen metro, ara tindran el metro al Prat i, en canvi, al ciutadà de Barcelona a qui li passa el metro per sota, que hem aguantat les obres, hem aguantat talls… som els únics que no tindrem això”, es queixa un cop més la vicepresidenta de l’Associació de Veïns de la Marina, Helena Garcia.
Una opinió a tenir en compte: