Els actuals gestors polítics pensen el mateix i amb aquest argument ens estèn desmantellant sanitat i educació. No em sembla un tema irrellevant. FGC es pública i sí ofereix un bon servei, i sense pagar una morterada que vagi a benefici d'una concessió privada.bigcoaster wrote: - Desgast/manteniment: De veritat és rebatible que un autobus desgasta més l'asfalt del que ho fa un tram amb una via? Posem Barcelona com a exemple, les vies del tram encara no s'han canviat mai, en canvi moltíssims carrils bus si que han hagut de ser reasfaltats. El manteniment, en els autobusos comporta repintar línies i coses sense importància, mentre que en un tram hi ha coses més importants (catenària, subestacions), en això si que pot sortir una més car un tramvia.
- Consum: un tramvia consumeix menys que un bus, sigui elèctric. Em diràs "però es que el tram té motors més grans i gasta més que un bus", si, i també el triple de capacitat que un autobus normal, o el doble que la d'un articulat. No sé on veus l'argument rebatible.
- Cotxes: El Tram millorarà indubtablement el transport per la Diagonal, però dintre d'ella, si es volen treure cotxes el que s'ha de fer és actuar en Rodalies, que és qui ha de fer aquesta funció. És per això que jo crec que el Tram per la Diagonal no hauria de venir sol, sinó amb una millora per als que venen de més enllà de Z.U., instal·lant Park&Ride i el tercer túnel de Rodalies, en cap cas incompatible amb el Tram per la Diagonal. Si hi ha un problema amb els vehicles privats, no és culpa del Tram que el trànsit empitjori, sinó de no haver donat alternatives als conductors de vehicles privats i que aquests vulguin anar fins la cadira de la seva oficina en cotxe, que és un greu problema a l'àrea de Barcelona. Un Park&Ride a Zona Universitària ja no donaria peu a l'excusa dels vehicles privats, però ara per ara, si no es donen alternatives, entenc que pugui perjudicar una mica als vehicles privats, però el retorn és tant summament superior que no hi ha discussió.
- Velocitat: Un tramvia amb prioritat semafòrica és ràpid, mentre que un bus va a la mateixa (o menys) velocitat que un vehicle privat, per tant, no hi ha discussió possible. Mira les velocitats mitjanes dels tramvies amb prioritat semafòrica i compara-les amb les d'un autobus, no hi ha color. Una altra cosa seria que es seguís mantenint aquesta prioritat dels cotxes envers al Tram que el relega a un velocitat de bus ràpid.
- Capacitat: Aqui ja no sabies on rascar, eh? Es a dir, tenim tots els busos que van per la Diagonal col·lapsats, alguns reclamen una nova línia de bus (D30), i ara resulta que, segons tu, no hi haurà prou demanda?! Plens aniran, plens!! En hora punta ja veurem si hauran d'anar en doble composició, si es que tenim prou combois.
- Titularitat: a mi, com a usuari, m'és ben igual que sigui pública o privada mentre donin un bon servei i no s'embutxaquin més del compte. I ja està, no cal buscar-li tres peus al gat. Fins ara el Tram està funcionant molt bé, sense grans queixes com si té Rodalies, així que, per mi, que segueixi igual i gestionin ells tota la Diagonal.
Jo soc defensor del tercer túnel de Rodalies per la Diagonal, i al mateix temps crec que això soluciona dos problemas en un, el col.lapse de Rodalies i el transport de la Diagonal (amb parades a Z.U., Francesc Macià i Gràcia-Diagonal) i que així no cal tramvia.