Algunes dades sobre l'accident d'Alsàcia :
- Al tren d'assajos hi havia 53 persones, la majoria tècnics de la SNCF i de SYSTRA (filial d'enginyeria comuna de la SNCF i la RATP) però també hi havia alguns convidats, entre els quals diversos menors.
- El balanç provisional és de 11 morts (tots adults) i 42 ferits, dels quals 2 es debaten entre la vida i la mort i 15 més segueixen hospitalitzats. Després de l'accident es va dir que hi havia 5 desapareguts però resulta que aquestes persones no van pujar al tren.
- La llista de persones mortes no s'ha publicat encara degut al secret judicial, però tot apunta a que demà sortirà a la llum.
- La velocitat nominal en aquest punt és de 160 km/h, en tractar-se d'una corba just al final de la LGV i a prop de la connexió amb la línia convencional.
- Com és habitual, els trens d'assajos circulen a una velocitat 10% superior a la velocitat màxima, és a dir, 176 km/h en aquest punt. El maquinista, que ha sobreviscut, afirma que circulava a la velocitat establerta.
- La velocitat de 350 km/h a la qual apuntaven alguns mitjans i que transcriu en Guigui en el missatge precedent, es refereix als 352 km/h que corresponen a augmentar un 10% la velocitat màxima de la LGV (320 km/h), però no en el punt de l'accident.
- Per tal de permetre la circulació de trens a una velocitat superior a la velocitat nominal de la línia, es desactiven expressament els sistemes de control de velocitat i frenada automàtica d'urgència. En principi, un accident com aquest no hauria pogut succeïr en una circulació comercial d'un tren de passatgers.
- Més de 200 circulacions d'assajos s'havien realitzat en aquesta línia, que correspon a la segona fase de la LGV Est Européenne (Baudrecourt-Estrasburg) i que hauria de ser inaugurada el 3 d'abril del 2016. El compte enrere instal.lat a l'estació de Strasbourg ha estat desactivat.
- Quatre investigacions s'estan duent a terme per part de la justícia, l'Oficina d'Investigacions d'Accidents de Transports Terrestres (BEA-TT) del Ministeri de Transports, la SNCF i SYSTRA. Les causes de l'accident no estan clares però la hipòtesi d'un atemptat o un sabotatge és molt poc probable.
http://www.dna.fr/actualite/2015/11/17/ ... et-la-mort