Senyors, he trobat un article en el que segons un estudi diu que (ja era molt obvi) que les línies d'AVE no es tenien que haver-se construit, diuen també que ni serveix l'unica línia que tenien que construir des de fa molt de temps el trajecte de Madrid-Barcelona.
Aquí teniu l'enllaç: http://www.ara.cat/economia/No-construi ... 67456.html
Un dubte, està permès enllaçar això oi? Ho dic perquè he vist que al fòrum està prohibit enllaçar diaris
L'error més gran que ha comés l'estat; fer línies d'AVE
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
L'error més gran que ha comés l'estat; fer línies d'AVE
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: L'error més gran que ha comés l'estat; fer línies d'AVE
Actualment sí que es permet enllaçar aquests diaris (veure Comunicats del Fòrum)
Crec que no calia obrir un tema nou, ja hi ha aquest:
http://transport.cat/viewtopic.php?f=4&t=10789
FEDEA, la Fundación de Estudios Económicos propera al neolliberalisme; "sense comentaris". Jo, com a ciutadà, vull serveis públics eficaços, no pas "rendibles". Posats a rendibilitzar, fora metro i autobusos, i tothom a peu. I dels hospitals i centres de salut, ja no parlem, perquè és un tema que no té res a veure (o si...)
A FEDEA suposo que li importa que jo produeixi perquè les grans empreses puguin omplir-se les butxaques com més millor. A mi, com a ciutadà, m'importa poder desplaçar-me. I els cops que he utilitzat l'AVE Barcelona-Madrid m'ha agradat, desplaçar-m'hi; molt més que amb la ruta aèria equivalent.
En síntesi: tant se me'n fot, la conclusió de FEDEA.
Crec que no calia obrir un tema nou, ja hi ha aquest:
http://transport.cat/viewtopic.php?f=4&t=10789
FEDEA, la Fundación de Estudios Económicos propera al neolliberalisme; "sense comentaris". Jo, com a ciutadà, vull serveis públics eficaços, no pas "rendibles". Posats a rendibilitzar, fora metro i autobusos, i tothom a peu. I dels hospitals i centres de salut, ja no parlem, perquè és un tema que no té res a veure (o si...)
A FEDEA suposo que li importa que jo produeixi perquè les grans empreses puguin omplir-se les butxaques com més millor. A mi, com a ciutadà, m'importa poder desplaçar-me. I els cops que he utilitzat l'AVE Barcelona-Madrid m'ha agradat, desplaçar-m'hi; molt més que amb la ruta aèria equivalent.
En síntesi: tant se me'n fot, la conclusió de FEDEA.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: L'error més gran que ha comés l'estat; fer línies d'AVE
En essència, FEDEA segueix fil per randa les recomanacions de Germà Bel. Ni més, ni menys.Fran-Ikarus wrote:Actualment sí que es permet enllaçar aquests diaris (veure Comunicats del Fòrum)
Crec que no calia obrir un tema nou, ja hi ha aquest:
http://transport.cat/viewtopic.php?f=4&t=10789
FEDEA, la Fundación de Estudios Económicos propera al neolliberalisme; "sense comentaris". Jo, com a ciutadà, vull serveis públics eficaços, no pas "rendibles". Posats a rendibilitzar, fora metro i autobusos, i tothom a peu. I dels hospitals i centres de salut, ja no parlem, perquè és un tema que no té res a veure (o si...)
A FEDEA suposo que li importa que jo produeixi perquè les grans empreses puguin omplir-se les butxaques com més millor. A mi, com a ciutadà, m'importa poder desplaçar-me. I els cops que he utilitzat l'AVE Barcelona-Madrid m'ha agradat, desplaçar-m'hi; molt més que amb la ruta aèria equivalent.
En síntesi: tant se me'n fot, la conclusió de FEDEA.
Qui és Germà Bel? Un polític que a més també és economista (tot i que li agradi presentar-se a l'inrevés, un economista que a més és polític).
Però quan tens carnet de partit (del que sigui), això esborra tota la resta. I com a polític que és, és vulnerable a influències de certs lobbys.
Com per exemple, de transportistes, d'autopistes de peatge, o de petroleres.
Tot i que de quan en quan, escrigui algun article per maquillar la cosa.
Recordar que Germà Bel s'ha manifestat públicament en contra d'obrir la L10, per exemple, o del tramvia per la Diagonal (no pel fet de que passi per la Diagonal, sinó pel fet de que sigui un tramvia i no un autobús), entre d'altres coses. No només contra l'AVE. Tot i que se suposa que és de centre-esquerra.
En realitat, tota la corrent anti-AVE (o anti-TGV a França), i anti-tren, anti-rodalies, anti-metro... anti-transport públic en general, ve donada per tres coses:
1) el baix preu actual del barril de petroli.
2) els lobbys de la carretera lligats al preu del barril del petroli i altres interessos comercials.
3) la crisi económica (que crea gent emprenyada, i per tant, vulnerable i manipulable).
Tota la resta és fullaraca.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tanquem fil, que n'hi ha un del mateix tema
Exacte. Per això, aquest fil queda bloquejat.Fran-Ikarus wrote:Crec que no calia obrir un tema nou, ja hi ha aquest:
http://transport.cat/viewtopic.php?f=4&t=10789
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.