Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by metring »

Relacionat amb la notícia del tancament de la major part de la L1 del metro de Madrid: http://www.20minutos.es/noticia/2671362 ... eptiembre/ , quina línia o tram de línia tancaríeu a Barcelona per refer-la de nou?
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by Renfe445 »

Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau? :nose
WMD626
N6
N6
Posts: 260
Joined: Friday 24/02/2012 19:34
Location: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by WMD626 »

Jo, sens dubte, refaria la L4 entre Passeig de Gràcia i Urquinaona. Sobretot, la baixada que hi ha al túnel en direcció La Pau, que em sembla molt perillosa (tot i que, afortunadament, en 45 anys no hi ha hagut cap accident!!!)
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by Renfe445 »

WMD626 wrote:Jo, sens dubte, refaria la L4 entre Passeig de Gràcia i Urquinaona. Sobretot, la baixada que hi ha al túnel en direcció La Pau, que em sembla molt perillosa (tot i que, afortunadament, en 45 anys no hi ha hagut cap accident!!!)
Es un espectáculo ver cómo el tren hace esas giragonses. :)

No sé si en los 1100 se notaba tanto al tener los coches sin pasillos entre ellos.
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by França451 »

Hombre... Rehacer, rehacer... pues qué queréis que os diga...
La L4, directamente, entera. Los túneles son: viejos no, lo siguiente. Coges cualquier tramo, cualquier estación sin que se vea el nombre, tiras fotos y las insertas en el accidente del Metro de Valencia de 2006 y cuela. La 11 pide a gritos cuanto menos la duplicación total de vía en todo el tramo. Eso incluye fusionarla con la 4, para evitar el cuello de botella de la trini. Otro problema sería el perllogament de los andenes.
La L3, por lo menos hasta Montbau, cuarto de lo mismo. La primera vez que cogí el tramo Diagonal-Valle Hebrón, creí que no saldría vivo. En Línea 1, para empezar, me dijeron (Adolescente Barceloní) que entre Torras i Bages y la Trini hay u tramo de vía donde faltan 15 cm de raíl y los trenes circulan a 10 por hora... Por lo menos de Hospi de Bellvitge a Santa Coloma Centre, cuanto menos, revisar los tramos que requieran una reforma urgente.
En línea 5, revisaría de Horta a La Sagrera...
Y por el momento no se me ocurre más, pero vamos... ya sólo con esto, tenemos para rato...
Y ya que reformamos tramos, aprovechar para hacer o abrir:
Virrei Amat en línea 4
Ernest LLuch en línea 5
Reabrir el subterráneo directo de Barceloneta a Est de França, y que tapa el kiosco de chuches que está sobre la entrada.

Un saludo
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Intercanviador
N4
N4
Posts: 57
Joined: Saturday 28/07/2012 23:56

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by Intercanviador »

L'enllaç a Sagrada Família L5-L2. Vist des del centre de la ciutat, la L5 hauria de continuar direcció Encants i la L2 cap a Hospital de Sant Pau. Es molt curiós veure en aquesta estació com la majoria del passatge ha de canviar de línia (en tots dos sentits) perquè tens un traçat horitzontal i un de vertical que en comptes de creuar-se són tangents. Cosa que genera a més a més un incómode creuament al vestíbul entre el fluxe de viatgers que transborda en un sentit amb els de l'altre.
Crec haver llegit que en la planificació original del Metro havia de ser tal com jo plantejo però un error en la cota del túnel de la L5 va fer impossible dur-ho a la pràctica quan es construí la L2.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Hipersensibilitat

Post by Guigui »

França451 wrote:La L3, por lo menos hasta Montbau, cuarto de lo mismo. La primera vez que cogí el tramo Diagonal-Valle Hebrón, creí que no saldría vivo.
Doncs dec ser un supervivent nat. O un insensible sense remei. Perquè no veig per enlloc per quin motiu hom no hauria de sortir viu de qualsevol tram de la L3.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Hipersensibilitat

Post by Renfe451 »

França451 wrote:La L3, por lo menos hasta Montbau, cuarto de lo mismo. La primera vez que cogí el tramo Diagonal-Valle Hebrón, creí que no saldría vivo.
He hecho miles de veces este tramo que mencionas (yo vivía en Vallcarca hasta hace un año) y te aseguro que no es para tanto. La última renovación que hicieron fue hace 7-8 años si no me equivoco... recuerdo que se cerró el tramo entre Vall d'Hebron y Lesseps por mejoras en la vía precisamente, creo recordar...
Last edited by Renfe451 on Sunday 14/02/2016 14:56, edited 1 time in total.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by Renfe445 »

França451 wrote:En Línea 1, para empezar, me dijeron (Adolescente Barceloní) que entre Torras i Bages y la Trini hay u tramo de vía donde faltan 15 cm de raíl y los trenes circulan a 10 por hora... Por lo menos de Hospi de Bellvitge a Santa Coloma Centre, cuanto menos, revisar los tramos que requieran una reforma urgente.
Nah, ahí todo va bien.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by Renfe445 »

França451 wrote:La L4, directamente, entera. Los túneles son: viejos no, lo siguiente. Coges cualquier tramo, cualquier estación sin que se vea el nombre, tiras fotos y las insertas en el accidente del Metro de Valencia de 2006 y cuela.
La parte más antigua de la línea 4, y qué decir, de toda la red de metro es la parte de la miniestación de Banco.
Las estaciones bien, sólo estaba el problema de la estación de Ciutadella, pero ya está.
La parte entre Passeig de Gràcia y Urquinaona es la más emocionante de todas, se ven los trenes bailando! :)
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by Fran-Ikarus »

Renfe445 wrote:
WMD626 wrote:Jo, sens dubte, refaria la L4 entre Passeig de Gràcia i Urquinaona. Sobretot, la baixada que hi ha al túnel en direcció La Pau, que em sembla molt perillosa (tot i que, afortunadament, en 45 anys no hi ha hagut cap accident!!!)
Es un espectáculo ver cómo el tren hace esas giragonses. :)

No sé si en los 1100 se notaba tanto al tener los coches sin pasillos entre ellos.
En mi opinión, se notaba todavía más, ya que ahora, de alguna forma, que el tren sea un continuo y que los pasillos de intercomunicación sean flexibles "normaliza" bastante las curvaturas que va tomando. Pero antes, si ibas en el testero sin cabina (o en cualquiera de los dos, en un R-1400) veías literalmente el coche contiguo, es decir, una considerable masa de metal pintada de azul, azul y blanco o blanco (según épocas) moviéndose y agitándose rodeado de un túnel prácticamente oscuro y misterioso.

El colmo era cuando te cruzabas con otro tren a diferente altura en la zona del puente con L3 (bueno, eso sigue sucediendo, pero por algún motivo yo lo veía más espectacular con los 1100... el ruido que hacían también debía influir)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
colomenc
N4
N4
Posts: 56
Joined: Wednesday 28/05/2014 13:59

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by colomenc »

Jo ampliaria la L3 fins a trinitat vella i faria que les últimes parades de la L1 (Baró de Viver, Sta Coloma i Fondo) passésin a ser de la L3 (i expandiria fins a Badalona)

Per altra banda, no deixaria que la nova L1 acabés a Trinitat Vella, sino que la ampliaria fins a can Zam L9 o Singuerlín L9 pujant per l'avinguda Catalunya de Santa Coloma.

Finalment, faria canvis a les estacions de rodalies. Eliminaria l'estació de Sant Andreu comptal i la posaria a Trinitat Vella (al nus de la trinitat). D'aquesta manera, es podria fer transbord entre la R2 i els metros de la L1 i la L3. En la mesura que fos possible, faria el mateix amb l'altra via de rodalies; eliminaria l'estació de Sant Andreu Arenal i la posaria a Trinitat nova. Així es podria fer transbord entre les R3, R4, R7 i els metros L3, L4 i L11
premixero
N8
N8
Posts: 783
Joined: Monday 20/02/2006 10:58

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by premixero »

alguien tiene una imaginación sin limites y sin visión de la realidad
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by Fran-Ikarus »

Pues sí, y más aplicable a este mítico tema :x

http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=96&t=12960
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by metring »

colomenc wrote:Jo ampliaria la L3 fins a trinitat vella i faria que les últimes parades de la L1 (Baró de Viver, Sta Coloma i Fondo) passésin a ser de la L3 (i expandiria fins a Badalona)

Per altra banda, no deixaria que la nova L1 acabés a Trinitat Vella, sino que la ampliaria fins a can Zam L9 o Singuerlín L9 pujant per l'avinguda Catalunya de Santa Coloma.

Finalment, faria canvis a les estacions de rodalies. Eliminaria l'estació de Sant Andreu comptal i la posaria a Trinitat Vella (al nus de la trinitat). D'aquesta manera, es podria fer transbord entre la R2 i els metros de la L1 i la L3. En la mesura que fos possible, faria el mateix amb l'altra via de rodalies; eliminaria l'estació de Sant Andreu Arenal i la posaria a Trinitat nova. Així es podria fer transbord entre les R3, R4, R7 i els metros L3, L4 i L11
Vejam, el tema és quin tram refaríeu DELS EXISTENTS, no perllongaments ni res a veure amb Rodalies. :emprenyat
colomenc
N4
N4
Posts: 56
Joined: Wednesday 28/05/2014 13:59

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by colomenc »

metring wrote:Vejam, el tema és quin tram refaríeu DELS EXISTENTS, no perllongaments ni res a veure amb Rodalies. :emprenyat
És cert, m'he emocionat una mica :x :x disculpeu...
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by Adolescent barceloní »

Ja que refem línies, refem també l'ATM. Aeromàgic integrat ja! :D
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by Oriolix »

Línies, la L4 sencera, que fa pena segons quins trams...

Estacions, la de Plaça de Sants, que a la L1 deu estar igual que a quan la van inaugurar fa 90 anys... I ja sé que és molt complicat i tot això, però ja li tocaria posar-hi ascensors, i fer possible el transbord a L5 sense haver de caminar 5 minuts pujant i baixant escales
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by Renfe445 »

Oriolix wrote:Línies, la L4 sencera, que fa pena segons quins trams...

Estacions, la de Plaça de Sants, que a la L1 deu estar igual que a quan la van inaugurar fa 90 anys... I ja sé que és molt complicat i tot això, però ja li tocaria posar-hi ascensors, i fer possible el transbord a L5 sense haver de caminar 5 minuts pujant i baixant escales
Creo que cuando pusieron la nueva señalización (años 80) y la catenaria rígida la estación de Plaça de Sants de la línea 1 empezó su época "oscura"...
davroca5
N7
N7
Posts: 574
Joined: Saturday 01/06/2013 16:47
Contact:

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by davroca5 »

A plaça de Sants i Sants Estació cal una reforma integral, similar a la que es va fer a Diagonal.
Salut!
#volemL9
Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”