Metro de BCN: quina línia refaríeu?
Metro de BCN: quina línia refaríeu?
Relacionat amb la notícia del tancament de la major part de la L1 del metro de Madrid: http://www.20minutos.es/noticia/2671362 ... eptiembre/ , quina línia o tram de línia tancaríeu a Barcelona per refer-la de nou?
Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?
Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?
Jo, sens dubte, refaria la L4 entre Passeig de Gràcia i Urquinaona. Sobretot, la baixada que hi ha al túnel en direcció La Pau, que em sembla molt perillosa (tot i que, afortunadament, en 45 anys no hi ha hagut cap accident!!!)
Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?
Es un espectáculo ver cómo el tren hace esas giragonses.WMD626 wrote:Jo, sens dubte, refaria la L4 entre Passeig de Gràcia i Urquinaona. Sobretot, la baixada que hi ha al túnel en direcció La Pau, que em sembla molt perillosa (tot i que, afortunadament, en 45 anys no hi ha hagut cap accident!!!)
No sé si en los 1100 se notaba tanto al tener los coches sin pasillos entre ellos.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?
Hombre... Rehacer, rehacer... pues qué queréis que os diga...
La L4, directamente, entera. Los túneles son: viejos no, lo siguiente. Coges cualquier tramo, cualquier estación sin que se vea el nombre, tiras fotos y las insertas en el accidente del Metro de Valencia de 2006 y cuela. La 11 pide a gritos cuanto menos la duplicación total de vía en todo el tramo. Eso incluye fusionarla con la 4, para evitar el cuello de botella de la trini. Otro problema sería el perllogament de los andenes.
La L3, por lo menos hasta Montbau, cuarto de lo mismo. La primera vez que cogí el tramo Diagonal-Valle Hebrón, creí que no saldría vivo. En Línea 1, para empezar, me dijeron (Adolescente Barceloní) que entre Torras i Bages y la Trini hay u tramo de vía donde faltan 15 cm de raíl y los trenes circulan a 10 por hora... Por lo menos de Hospi de Bellvitge a Santa Coloma Centre, cuanto menos, revisar los tramos que requieran una reforma urgente.
En línea 5, revisaría de Horta a La Sagrera...
Y por el momento no se me ocurre más, pero vamos... ya sólo con esto, tenemos para rato...
Y ya que reformamos tramos, aprovechar para hacer o abrir:
Virrei Amat en línea 4
Ernest LLuch en línea 5
Reabrir el subterráneo directo de Barceloneta a Est de França, y que tapa el kiosco de chuches que está sobre la entrada.
Un saludo
La L4, directamente, entera. Los túneles son: viejos no, lo siguiente. Coges cualquier tramo, cualquier estación sin que se vea el nombre, tiras fotos y las insertas en el accidente del Metro de Valencia de 2006 y cuela. La 11 pide a gritos cuanto menos la duplicación total de vía en todo el tramo. Eso incluye fusionarla con la 4, para evitar el cuello de botella de la trini. Otro problema sería el perllogament de los andenes.
La L3, por lo menos hasta Montbau, cuarto de lo mismo. La primera vez que cogí el tramo Diagonal-Valle Hebrón, creí que no saldría vivo. En Línea 1, para empezar, me dijeron (Adolescente Barceloní) que entre Torras i Bages y la Trini hay u tramo de vía donde faltan 15 cm de raíl y los trenes circulan a 10 por hora... Por lo menos de Hospi de Bellvitge a Santa Coloma Centre, cuanto menos, revisar los tramos que requieran una reforma urgente.
En línea 5, revisaría de Horta a La Sagrera...
Y por el momento no se me ocurre más, pero vamos... ya sólo con esto, tenemos para rato...
Y ya que reformamos tramos, aprovechar para hacer o abrir:
Virrei Amat en línea 4
Ernest LLuch en línea 5
Reabrir el subterráneo directo de Barceloneta a Est de França, y que tapa el kiosco de chuches que está sobre la entrada.
Un saludo
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
-
- N4
- Posts: 57
- Joined: Saturday 28/07/2012 23:56
Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?
L'enllaç a Sagrada Família L5-L2. Vist des del centre de la ciutat, la L5 hauria de continuar direcció Encants i la L2 cap a Hospital de Sant Pau. Es molt curiós veure en aquesta estació com la majoria del passatge ha de canviar de línia (en tots dos sentits) perquè tens un traçat horitzontal i un de vertical que en comptes de creuar-se són tangents. Cosa que genera a més a més un incómode creuament al vestíbul entre el fluxe de viatgers que transborda en un sentit amb els de l'altre.
Crec haver llegit que en la planificació original del Metro havia de ser tal com jo plantejo però un error en la cota del túnel de la L5 va fer impossible dur-ho a la pràctica quan es construí la L2.
Crec haver llegit que en la planificació original del Metro havia de ser tal com jo plantejo però un error en la cota del túnel de la L5 va fer impossible dur-ho a la pràctica quan es construí la L2.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Hipersensibilitat
Doncs dec ser un supervivent nat. O un insensible sense remei. Perquè no veig per enlloc per quin motiu hom no hauria de sortir viu de qualsevol tram de la L3.França451 wrote:La L3, por lo menos hasta Montbau, cuarto de lo mismo. La primera vez que cogí el tramo Diagonal-Valle Hebrón, creí que no saldría vivo.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Hipersensibilitat
He hecho miles de veces este tramo que mencionas (yo vivía en Vallcarca hasta hace un año) y te aseguro que no es para tanto. La última renovación que hicieron fue hace 7-8 años si no me equivoco... recuerdo que se cerró el tramo entre Vall d'Hebron y Lesseps por mejoras en la vía precisamente, creo recordar...França451 wrote:La L3, por lo menos hasta Montbau, cuarto de lo mismo. La primera vez que cogí el tramo Diagonal-Valle Hebrón, creí que no saldría vivo.
Last edited by Renfe451 on Sunday 14/02/2016 14:56, edited 1 time in total.
Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?
Nah, ahí todo va bien.França451 wrote:En Línea 1, para empezar, me dijeron (Adolescente Barceloní) que entre Torras i Bages y la Trini hay u tramo de vía donde faltan 15 cm de raíl y los trenes circulan a 10 por hora... Por lo menos de Hospi de Bellvitge a Santa Coloma Centre, cuanto menos, revisar los tramos que requieran una reforma urgente.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?
La parte más antigua de la línea 4, y qué decir, de toda la red de metro es la parte de la miniestación de Banco.França451 wrote:La L4, directamente, entera. Los túneles son: viejos no, lo siguiente. Coges cualquier tramo, cualquier estación sin que se vea el nombre, tiras fotos y las insertas en el accidente del Metro de Valencia de 2006 y cuela.
Las estaciones bien, sólo estaba el problema de la estación de Ciutadella, pero ya está.
La parte entre Passeig de Gràcia y Urquinaona es la más emocionante de todas, se ven los trenes bailando!
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?
En mi opinión, se notaba todavía más, ya que ahora, de alguna forma, que el tren sea un continuo y que los pasillos de intercomunicación sean flexibles "normaliza" bastante las curvaturas que va tomando. Pero antes, si ibas en el testero sin cabina (o en cualquiera de los dos, en un R-1400) veías literalmente el coche contiguo, es decir, una considerable masa de metal pintada de azul, azul y blanco o blanco (según épocas) moviéndose y agitándose rodeado de un túnel prácticamente oscuro y misterioso.Renfe445 wrote:Es un espectáculo ver cómo el tren hace esas giragonses.WMD626 wrote:Jo, sens dubte, refaria la L4 entre Passeig de Gràcia i Urquinaona. Sobretot, la baixada que hi ha al túnel en direcció La Pau, que em sembla molt perillosa (tot i que, afortunadament, en 45 anys no hi ha hagut cap accident!!!)
No sé si en los 1100 se notaba tanto al tener los coches sin pasillos entre ellos.
El colmo era cuando te cruzabas con otro tren a diferente altura en la zona del puente con L3 (bueno, eso sigue sucediendo, pero por algún motivo yo lo veía más espectacular con los 1100... el ruido que hacían también debía influir)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?
Jo ampliaria la L3 fins a trinitat vella i faria que les últimes parades de la L1 (Baró de Viver, Sta Coloma i Fondo) passésin a ser de la L3 (i expandiria fins a Badalona)
Per altra banda, no deixaria que la nova L1 acabés a Trinitat Vella, sino que la ampliaria fins a can Zam L9 o Singuerlín L9 pujant per l'avinguda Catalunya de Santa Coloma.
Finalment, faria canvis a les estacions de rodalies. Eliminaria l'estació de Sant Andreu comptal i la posaria a Trinitat Vella (al nus de la trinitat). D'aquesta manera, es podria fer transbord entre la R2 i els metros de la L1 i la L3. En la mesura que fos possible, faria el mateix amb l'altra via de rodalies; eliminaria l'estació de Sant Andreu Arenal i la posaria a Trinitat nova. Així es podria fer transbord entre les R3, R4, R7 i els metros L3, L4 i L11
Per altra banda, no deixaria que la nova L1 acabés a Trinitat Vella, sino que la ampliaria fins a can Zam L9 o Singuerlín L9 pujant per l'avinguda Catalunya de Santa Coloma.
Finalment, faria canvis a les estacions de rodalies. Eliminaria l'estació de Sant Andreu comptal i la posaria a Trinitat Vella (al nus de la trinitat). D'aquesta manera, es podria fer transbord entre la R2 i els metros de la L1 i la L3. En la mesura que fos possible, faria el mateix amb l'altra via de rodalies; eliminaria l'estació de Sant Andreu Arenal i la posaria a Trinitat nova. Així es podria fer transbord entre les R3, R4, R7 i els metros L3, L4 i L11
Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?
alguien tiene una imaginación sin limites y sin visión de la realidad
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?
Vejam, el tema és quin tram refaríeu DELS EXISTENTS, no perllongaments ni res a veure amb Rodalies.colomenc wrote:Jo ampliaria la L3 fins a trinitat vella i faria que les últimes parades de la L1 (Baró de Viver, Sta Coloma i Fondo) passésin a ser de la L3 (i expandiria fins a Badalona)
Per altra banda, no deixaria que la nova L1 acabés a Trinitat Vella, sino que la ampliaria fins a can Zam L9 o Singuerlín L9 pujant per l'avinguda Catalunya de Santa Coloma.
Finalment, faria canvis a les estacions de rodalies. Eliminaria l'estació de Sant Andreu comptal i la posaria a Trinitat Vella (al nus de la trinitat). D'aquesta manera, es podria fer transbord entre la R2 i els metros de la L1 i la L3. En la mesura que fos possible, faria el mateix amb l'altra via de rodalies; eliminaria l'estació de Sant Andreu Arenal i la posaria a Trinitat nova. Així es podria fer transbord entre les R3, R4, R7 i els metros L3, L4 i L11
Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?
És cert, m'he emocionat una mica disculpeu...metring wrote:Vejam, el tema és quin tram refaríeu DELS EXISTENTS, no perllongaments ni res a veure amb Rodalies.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?
Ja que refem línies, refem també l'ATM. Aeromàgic integrat ja!
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?
Línies, la L4 sencera, que fa pena segons quins trams...
Estacions, la de Plaça de Sants, que a la L1 deu estar igual que a quan la van inaugurar fa 90 anys... I ja sé que és molt complicat i tot això, però ja li tocaria posar-hi ascensors, i fer possible el transbord a L5 sense haver de caminar 5 minuts pujant i baixant escales
Estacions, la de Plaça de Sants, que a la L1 deu estar igual que a quan la van inaugurar fa 90 anys... I ja sé que és molt complicat i tot això, però ja li tocaria posar-hi ascensors, i fer possible el transbord a L5 sense haver de caminar 5 minuts pujant i baixant escales
Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?
Creo que cuando pusieron la nueva señalización (años 80) y la catenaria rígida la estación de Plaça de Sants de la línea 1 empezó su época "oscura"...Oriolix wrote:Línies, la L4 sencera, que fa pena segons quins trams...
Estacions, la de Plaça de Sants, que a la L1 deu estar igual que a quan la van inaugurar fa 90 anys... I ja sé que és molt complicat i tot això, però ja li tocaria posar-hi ascensors, i fer possible el transbord a L5 sense haver de caminar 5 minuts pujant i baixant escales
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?
A plaça de Sants i Sants Estació cal una reforma integral, similar a la que es va fer a Diagonal.
Salut!
#volemL9
#volemL9