Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...). Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Renfe451 wrote:Refloto el tema per comentar-vos una novetat en una unitat Civia (i no és cap innocentada), concretament a la 465-250.
Han canviat el software de les pantalles TFT que informen del trajecte, millorant-lo molt respecte a la versió que fins ara hem estat acostumats.
Novetats d'aquesta nova versió "2.0":
- Pantalles enceses en tot moment. Ja no s'apaguen quan desapareix la informació de la propera parada, ara posen publicitat.
- Informació en 3 idiomes. A part del català i el castellà, ara també ho fan en anglès.
- Més informació del metro i els serveis regionals. Ara el nou software indica també les línies de metro i serveis regionals. Abans només es posava el logo del Metro i per als serveis regionals, el logotip de Renfe.
Reitero que això no és cap broma, és totalment cert (tinc proves gràfiques, avui ha fet R7).
Bueno, ¡pues enséñenos estas pruebas gráficas, caballero!
Recuerdo que hacía tiempo ponían anuncios (creo que cuando la RENFE hacía que todo el mundo que cogía el tren se les enganchase la de Catch my disease ).
Por fin detallan en las líneas del metro y las de los trenes regionales.
Renfe451 wrote:Refloto el tema per comentar-vos una novetat en una unitat Civia (i no és cap innocentada), concretament a la 465-250.
Han canviat el software de les pantalles TFT que informen del trajecte, millorant-lo molt respecte a la versió que fins ara hem estat acostumats.
Novetats d'aquesta nova versió "2.0":
- Pantalles enceses en tot moment. Ja no s'apaguen quan desapareix la informació de la propera parada, ara posen publicitat.
- Informació en 3 idiomes. A part del català i el castellà, ara també ho fan en anglès.
- Més informació del metro i els serveis regionals. Ara el nou software indica també les línies de metro i serveis regionals. Abans només es posava el logo del Metro i per als serveis regionals, el logotip de Renfe.
Reitero que això no és cap broma, és totalment cert (tinc proves gràfiques, avui ha fet R7).
Bueno, ¡pues enséñenos estas pruebas gráficas, caballero!
Recuerdo que hacía tiempo ponían anuncios (creo que cuando la RENFE hacía que todo el mundo que cogía el tren se les enganchase la de Catch my disease ).
Por fin detallan en las líneas del metro y las de los trenes regionales.
Me las han pasado en el móvil por vía WhatsApp, mediante un aficionado. Intentaré colgarla en cuanto tenga tiempo.
La verdad es que sí, ya tocaba un cambio en el software de información de los Civias, la versión que hemos visto hasta ahora no era para tirar cohetes, pero ahora con esta nueva versión, hay que reconocer que han mejorado y eso es un paso muy importante. Veremos si esto es sólo el principio y lo vemos paulatinamente en los demás Civia que circulan por la red...
Después también tendrían que exportar el diseño gráfico de los Civia a las 447, ya que el de los Civia hay una presentación más acurada que en las 447.
También tendrían que optar por la familia Helvetica. La Arial (Civia) y la Verdana (447) se ven cutres, un acabado poco profesional. Como dice aquél, Ante la duda, usa Helvetica!
Por último, si el IRIS lo pudiese permitir, poner los nombres de las estaciones completos, por ejemplo, cambiar el horrible "BARNA SANTS" por "Barcelona, Estació de Sants"... Pero esto ya es sueño.
La de las 447 PMR no es Verdana 100%. La que indica las paradas, es una tipografia muy similar a la Interstate, creo que es la Overpass. El "Próxima parada/propera parada" es otra fuente que no sé como se llama exactamente, pero sé que se utilizaba en anteriores versiones de Linux (casualidades de la vida, es el mismo sistema operativo de las 447 PMR).
Granolleri wrote:Per mi que han posat el gràfic que tenen les 447 PMR als Civia.
Ja t'asseguro que no és el mateix gràfic que porten les 447 PMR. Com ja he dit més amunt, ara informen una mica més sobre el metro i els serveis regionals.
Acabo de veure un 465 on el disseny de les pantalles ha canviat, ja posa R+linia, 3 idiomes i a les correspondencies et diu totes les línies que hagin: metro (L1, L2...), tram (T1, T2...) i totes de rodalies (rod i regionals) i tambè suposu els FGC (pero no he arribat a passar per plaça catalunya per a veure-ho). I lletres una mica més grans.
albert28 wrote:Acabo de veure un 465 on el disseny de les pantalles ha canviat, ja posa R+linia, 3 idiomes i a les correspondencies et diu totes les línies que hagin: metro (L1, L2...), tram (T1, T2...) i totes de rodalies (rod i regionals) i tambè suposu els FGC (pero no he arribat a passar per plaça catalunya per a veure-ho). I lletres una mica més grans.
Era el 465-764M
Doncs em sembla que és el mateix sistema que porta la 250R, ja en són dos 465 les que porten el nou software actualitzat. Sembla que per fi s'han decidit a millorar la informació de les pantalles... ja tocava!
- Encara diu coses tan intel·ligibles per a algú que desconeix l'indret com "BARNA SANTS" o "GRAN CENTRE"?
- Indica l'hora d'arribada prevista i real a la següent estació?
- Indica les correspondències exactes a la següent estació, amb via, destinació i hora prevista i real de sortida?
No estic demanant la lluna. Senzillament, són coses que són pràctica comuna a molts països "del nostre entorn".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc. ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Guigui wrote:De quina "millora" estem parlant? En plata:
- Encara diu coses tan intel·ligibles per a algú que desconeix l'indret com "BARNA SANTS" o "GRAN CENTRE"?
- Indica l'hora d'arribada prevista i real a la següent estació?
- Indica les correspondències exactes a la següent estació, amb via, destinació i hora prevista i real de sortida?
No estic demanant la lluna. Senzillament, són coses que són pràctica comuna a molts països "del nostre entorn".
Purament disseny, l'únic "nou" els transbordaments complets... Això que dius és demanar molt, tot arriba a velocitat de Rodalies....
O sigui, de nou, res de res. Ens hem quedat amb un rentat de cara, que més aviat sembla un canvi de crosta de maquillatge per una altra, igual de dolenta. Com a la cort de Lluís XIV: les dames d'honor duien unes capes de maquillatge i perfums que les havies de treure amb espàtula, però tots plegats fotien una ferum per a arrencar a córrer.
En resum: desinformació en coloraines per a distreure (en tots els sentits de la paraula) el personal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc. ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Granolleri wrote:Avui la majoria de trens de la línia R2 Nord es feien amb dobles composicions de 465. Suposo que deu ser a causa del congrés de mòbils.
Miquel wrote:Ja hi caben a l'Aeroport els 465+465?
Es van allargar les andanes, per tant no ha d'haver problema.
A mi m'amoina Sant Andreu Comtal i Mollet-Sant Fost, ja que a cap de les dues estacions es van allargar les andanes.
Jo crec lo millor hagués estat una llançadora Aeroport - Sants intercalats entre els 30' de la R2Nord. Els 465 els hauran tret d'allà, ja que a la R2 els trens són els justos. Hauran canviat els 463 de la nord per els de la R8
En sentit ascendent els 465 en doble entren sense problemes. En sentit Aeroport, per contra, queden els dos últims cotxes fora de l'andana.
I es dona algun tipus d'avís? O simplement l'usuari que vol baixar es troba que no té andana on baixar i ha d'acabar a les vies?
Tampoc cal ser tan radical, es mou al següent vagó i baixa!
No sé si donen avís o no, però si no ho fan, el conductor per megafonia hauria de dir-ho.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
En sentit ascendent els 465 en doble entren sense problemes. En sentit Aeroport, per contra, queden els dos últims cotxes fora de l'andana.
I es dona algun tipus d'avís? O simplement l'usuari que vol baixar es troba que no té andana on baixar i ha d'acabar a les vies?
Tampoc cal ser tan radical, es mou al següent vagó i baixa!
No sé si donen avís o no, però si no ho fan, el conductor per megafonia hauria de dir-ho.
Si queden els dos últims cotxes fora de l'andana, en el temps en que te'n dones compte i camines dos cotxes enllà per a poder baixar, probablement el tren ja tanqui portes i no tinguis temps...