Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12

Post by Sagrerenc »

mpn90 wrote:
Sagrerenc wrote:Per aixo proposava un metro lleuger i economic tipus VAL, on l'objectiu principal no sigui arribar rapidament a Barcelona (per aixo ja hi ha altres mitjans) sino arribar als barris mes poblats i assegurar una bona interconexio amb la resta del Baix Llobregat.
Potser per això amb un bus ja n'hi ha prou, no?
No es pot comparar un VAL amb un bus... un VAL té una velocitat comercial de 32-35 km/h i un interval de pas entre 2 i 4 minuts en hora punta! Mentre que la velocitat comercial de la linia L96 és de 18 km/h i passa cada 15 minuts. Amb un VAL es podria anar de l'UPC de Castelldefels a FGC Sant Boi en 20-22 minuts, mentre que el bus triga 45 minuts...

Conec una persona que viu a Viladecans i treballa a Sant Vicenç dels Horts. Cada dia agafa el cotxe i triga entre 20 i 30 minuts segons el trànsit. Si agafés el bus + FGC seria una hora de trajecte.

El bus només seria una solucio provisional si hi hagués una linia exprés que passés per Castelldefels, Gavà i Viladecans, i després directament a FGC Sant Boi i R4/L5 Cornellà-Centre, amb carril exclusiu i prioritat semaforica, i ni aixi ja que bona part de la poblacio de Gavà i Viladecans viu a més de 10 minuts a peu de la C-245.
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12

Post by bigcoaster »

mpn90 wrote:
bigcoaster wrote:
mpn90 wrote:Als Països Baixos, on la densitat de població i l'extensió de les ciutats és molt major no estan soterrades les vies gairebé enlloc.
Tu mateix ho has dit, més extensió! El problema de Gavà, Viladecans i Sant Boi és que són pobles concentrats al voltant del centre, i urbanitzats amb blocs de pisos, que no cases com als Països Baixos.

A més, em pots explicar per on fiques el tren en superfície? Els viaductes existeixen, però no poden ser de 30 metres d'alçada! Que voleu fer, un monorail?! :)
Aquí doncs, sembla que em donis la raó, ja que l'espai físic amb gent molesta per l'impacte acústic del tren seria molt menor, no?
No t'he donat la raó, a partir d'aqui, ja no he entès res més. Que vols dir?

Torno a preguntar: em pots explicar per on ficaries el tren en superfície?
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
mpn90
N5
N5
Posts: 110
Joined: Sunday 27/09/2015 17:59

Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12

Post by mpn90 »

bigcoaster wrote:No t'he donat la raó, a partir d'aqui, ja no he entès res més. Que vols dir?

Torno a preguntar: em pots explicar per on ficaries el tren en superfície?
La veritat, no sé per on el faria passar, he llançat la idea a l'aire, i ja està. I pel que fa a l'espai físic ocupat per zona urbana, com més extens més gent molesta, de manera que com més concentrat més espai lliure, no?
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12

Post by bigcoaster »

mpn90 wrote:
bigcoaster wrote:No t'he donat la raó, a partir d'aqui, ja no he entès res més. Que vols dir?

Torno a preguntar: em pots explicar per on ficaries el tren en superfície?
La veritat, no sé per on el faria passar, he llançat la idea a l'aire, i ja està. I pel que fa a l'espai físic ocupat per zona urbana, com més extens més gent molesta, de manera que com més concentrat més espai lliure, no?
Més esapi lliure per vies en superfície? Si, clar, pero segueixes necessitant túnels perque Viladecans, Gavà i Sant Boi no són precisament un poble de 25 habitants.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12

Post by wefer »

A veure, calma :D
De l'estació de Gavà a l'estació de Sant Boi, comptant entrar-hi pel nord però girant cap a Barcelona, hi ha uns 7 Km. A llarg termini tampoc sembla cap barbaritat fer-hi una línia.
En quant al recorregut, en aquests 7 Km i tenint en compte de passar pel centre de Gavà, Viladecans i Sant Boi, caldria fer uns 5 Km soterrats i els 2 restants podrien ser perfectament en superfície o en viaducte, ja que passaria per polígons industrials o camps.
Per tant la gran inversió serien 5 Km de túnel. Realment això no és assumible a llarg termini, sense haver de fer invents estranys? La L9 Sud recentment inaugurada té 15 Km de llargada, el triple...
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12

Post by wefer »

La Vanguardia wrote:El proyecto del ‘metro del Delta’ sale del cajón después de quedar apartado durante la crisis

El Prat cuenta con siete estaciones de metro desde el mes pasado. En cambio, en la ciudad vecina, Viladecans, sólo para uno de cada tres trenes de Rodalies. Del metro ya ni hablar. “La línea 9 ha absorbido todas las posibilidades de inversión en transporte público y nos ha dejado al resto sin opciones”, lamenta el alcalde de Viladecans, Carles Ruiz. Junto a las alcaldesas de Gavà, Sant Boi de Llobregat y Castelldefels han dicho basta y han puesto sobre la mesa una reivindicación histórica que aceptaron guardar en el cajón durante los años de crisis: el llamado metro del Delta.

Image
Seguir llegint:
http://www.lavanguardia.com/local/baix- ... cajon.html
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12

Post by oriolp13 »

La moda de que tothom vol metro, i ser més que els seus veïns.
Per no parlar de la giragonsa que fa la línia al seu pas per Sant Boi.
Sembla que no n'aprenem d'errors passats..... :cop
Salutacions,

Oriol
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12

Post by Sagrerenc »

2.000 M€ per una línia de metro convencional de 22 km? Són molt optimistes...
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12

Post by Miquel »

Sagrerenc wrote:2.000 M€ per una línia de metro convencional de 22 km? Són molt optimistes...
A l'hora de vendre la moto tot s'hi val... :P
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
TramviaBlau
N6
N6
Posts: 238
Joined: Friday 30/09/2005 8:55

Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12

Post by TramviaBlau »

Hauriem de ser realistes i pensar en el carril bus segregat, mes factible actualment i que donaria servei rapidament.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12

Post by 437.001 »

wefer wrote:A veure, calma :D
De l'estació de Gavà a l'estació de Sant Boi, comptant entrar-hi pel nord però girant cap a Barcelona, hi ha uns 7 Km. A llarg termini tampoc sembla cap barbaritat fer-hi una línia.
En quant al recorregut, en aquests 7 Km i tenint en compte de passar pel centre de Gavà, Viladecans i Sant Boi, caldria fer uns 5 Km soterrats i els 2 restants podrien ser perfectament en superfície o en viaducte, ja que passaria per polígons industrials o camps.
Per tant la gran inversió serien 5 Km de túnel. Realment això no és assumible a llarg termini, sense haver de fer invents estranys? La L9 Sud recentment inaugurada té 15 Km de llargada, el triple...
El pla era Rodalies des de Castelldefels a Zona Universitària, amb enllaç amb FGC a Molí Nou, i a Cornellà amb la R1 i la R4, la L5, i el tramvia.
I des de Zona Universitària, un projecte de túnel sota la Diagonal fins com a mínim Glòries o Monumental. Calendari d'obres, desconegut. Cost: caríssim.

Ara, que una alternativa seria perllongar la L8 des de Molí Nou (recordeu que és zona 1 fins a Platja de Castelldefels).
Ho deixo caure, a veure què us sembla...
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12

Post by ortegote »

437.001 wrote:
Ara, que una alternativa seria perllongar la L8 des de Molí Nou (recordeu que és zona 1 fins a Platja de Castelldefels).
Ho deixo caure, a veure què us sembla...
En un principi aquesta era l'idea i que fos FGC fins a plaça Espanya.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”