Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Barreres aixecades

Post by Javi M »

Poca cosa més a afegir. Per a llogar-hi cadires!
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Barreres aixecades

Post by Miquel »

Javi M wrote: Poca cosa més a afegir. Per a llogar-hi cadires!
Tampoc n'hi ha per tant. Sempre que el pas a nivell no funcioni com cal, el reglament indica que el tren ha d'aturar-se davant del pas, fer cop de xiulet, assegurar-se que ningú travessa la seva via i continuar.

Si tant s'escandalitza de que les barreres estan pujades, que reclami barreres a qualsevol pas a vianants o creuaments de carrers, ja que aquí hi ha més desgràcies que als pasos a nivell. Les barreres només ""impedeixen"" que certs idiotes (amb perdó) no se saltin un fotut semàfor en vermell (que han de respectar, hi hagi barrera o no).
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Pas a nivell desprotegit

Post by Javi M »

La cosa no és que les barreres estiguessin aixecades, és que a més no sonaven les campanes i tota la senyalètica lluminosa estava apagada. Com si s'haguessin quedat totalment inoperatives totes les proteccions, vaja.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Barreres aixecades

Post by UT440_132M »

Miquel wrote:
Javi M wrote: Poca cosa més a afegir. Per a llogar-hi cadires!
Tampoc n'hi ha per tant. Sempre que el pas a nivell no funcioni com cal, el reglament indica que el tren ha d'aturar-se davant del pas, fer cop de xiulet, assegurar-se que ningú travessa la seva via i continuar.

Si tant s'escandalitza de que les barreres estan pujades, que reclami barreres a qualsevol pas a vianants o creuaments de carrers, ja que aquí hi ha més desgràcies que als pasos a nivell. Les barreres només ""impedeixen"" que certs idiotes (amb perdó) no se saltin un fotut semàfor en vermell (que han de respectar, hi hagi barrera o no).
Abans del pas a nivell, hi hauria d'haver un senyal lluminós Image que adverteix al maquinista de la situació del pas a nivell. Si surt una figura de doble YImage, el pas es tancat i es pot passar normalment. Si apareix una aspa "X"Image, el maquinista s'ha d'aturar al primer pas (en cas que n'hi hagi més d'un), evaluar la seguretat del pas, i després passar amb precaució velocitat de marxa a la vista, davant un possible obstacle al pas a nivell, i poder aturar el tren amb seguretat i sense causar danys.
Fa un temps això passava en un pas a nivell que hi ha al sud de La Garriga, el sistema de senyalització es va averiar, i els trens havien de passar en mode de marxa a la vista.
http://www.naciodigital.cat/noticia/813 ... na/garriga
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Pas a nivell desprotegit

Post by Miquel »

Javi M wrote:La cosa no és que les barreres estiguessin aixecades, és que a més no sonaven les campanes i tota la senyalètica lluminosa estava apagada. Com si s'haguessin quedat totalment inoperatives totes les proteccions, vaja.
Mentre el sistema de senyals ferroviaris funcioni i s'adverteixi al maquinista que el pas no te les condicions normals (tal com ha indicat en UT440_132M, detall que per cert havia oblidat d'esmentar) no ha de passar res més enllà del retard al tren.

El tren s'ha d'aturar, i a cop de xiulet indicant la presència passar si no hi ha ningú al mig. Això passa a Espanya, com a qualsevol país amb passos a nivell. Tampoc estic justificant que hagi de passar, però no crec que sigui cap drama com per a que hagi de passar una desgràcia.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Pas sense indicador d'incidències

Post by Javi M »

Miquel wrote:Mentre el sistema de senyals ferroviaris funcioni i s'adverteixi al maquinista que el pas no te les condicions normals (tal com ha indicat en UT440_132M, detall que per cert havia oblidat d'esmentar) [...]
Aquest pas a nivell no compta amb aquest senyal per als trens. Tampoc no compta amb els típics pedals així que l'ordre de tancament del pas a nivell deu anar pels cantons, i per això s'està tant de temps tancat, motiu principal pel qual la gent se'l salta.

Aprofito per a recordar que a aquest mateix pas a nivell ja van morir dues persones per donar-se el cas de passar un tren sense que les proteccions s'activessin.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Pas sense indicador d'incidències

Post by oriolp13 »

Javi M wrote:
Miquel wrote:Mentre el sistema de senyals ferroviaris funcioni i s'adverteixi al maquinista que el pas no te les condicions normals (tal com ha indicat en UT440_132M, detall que per cert havia oblidat d'esmentar) [...]
Aquest pas a nivell no compta amb aquest senyal per als trens. Tampoc no compta amb els típics pedals així que l'ordre de tancament del pas a nivell deu anar pels cantons, i per això s'està tant de temps tancat, motiu principal pel qual la gent se'l salta.

Aprofito per a recordar que a aquest mateix pas a nivell ja van morir dues persones per donar-se el cas de passar un tren sense que les proteccions s'activessin.
Em sembla que qualsevol pas a Nivell que sigui ha d'anar protegit d'alguna manera, que indica al maquinista que aquest funciona correctament o no. Probablement les senyals hi siguin, però no aprop de l'estació. O sinó potser va protegit per les pròpies senyals lluminoses de l'estació.
Salutacions,

Oriol
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Pas sense indicador d'incidències

Post by Miquel »

Javi M wrote:
Miquel wrote:Mentre el sistema de senyals ferroviaris funcioni i s'adverteixi al maquinista que el pas no te les condicions normals (tal com ha indicat en UT440_132M, detall que per cert havia oblidat d'esmentar) [...]
Aquest pas a nivell no compta amb aquest senyal per als trens. Tampoc no compta amb els típics pedals així que l'ordre de tancament del pas a nivell deu anar pels cantons, i per això s'està tant de temps tancat, motiu principal pel qual la gent se'l salta.

Aprofito per a recordar que a aquest mateix pas a nivell ja van morir dues persones per donar-se el cas de passar un tren sense que les proteccions s'activessin.
Ignoro si va associat al cantó o no.

A Espanya està muntat de tal manera que el senyal i mecanisme on es detecta el tren va en funció del temps de frenada i distància recorreguda des de que es detecta i el maquinista veu el senyal d'estat del pas a nivell. Cas que el senyal indiqui que el pas a nivell no funciona, el tren te prou distància per frenar abans d'arribar-hi anant a la velocitat màxima del tram.
Jo en aquest cas, interpreto que el "detector" del pas a nivell està per Cornellà o Sant Joan per una banda, i per l'altre prop de Molins. D'aquí a que es trigui molt fins que passi el tren, ja que en sentit ascendent aquest ha de fer dues parades comercials fins arribar-hi.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by UT440_132M »

A la foto que vaig enllaçar sobre el senyal, es correspon a Santa Perpètua, a la R3, i avisa del pas a nivell que hi ha passat el baixador, pel cap baix calculo que entre aquest senyal i el pas a nivell, hi ha d'haver uns 700 metres.
El senyal lluminós com diu en Miquel ha d'estar prop de Sant Joan en sentit Vilafranca, i prop de Molins en sentit L'Hospitalet.
Em sobta que no hi hagi un senyal que adverteixi la situació del pas a nivell.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Pas sense indicador d'incidències

Post by Javi M »

El proper cop que hi passi amb Civia, m'hi fixaré millor. No puc posar-hi la mà al foc, però no em sona que n'hi hagi.
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by albert28 »

Línia R1. Circulació interrompuda entre Canet-Pineda. Servei d'autocar entre Arenys-Pineda per atropellament d'obstacle en via.
Sokjo
N5
N5
Posts: 145
Joined: Tuesday 14/08/2012 11:23
Location: Sabadell

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by Sokjo »

Aquests matí, la 447 accidentada a Sitges reposava a Montcada-Bifurcació
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by fgc113 »

Sokjo wrote:Aquests matí, la 447 accidentada a Sitges reposava a Montcada-Bifurcació
Quina? Ahir l'accident va ser a Calella.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Sokjo
N5
N5
Posts: 145
Joined: Tuesday 14/08/2012 11:23
Location: Sabadell

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by Sokjo »

fgc113 wrote:
Sokjo wrote:Aquests matí, la 447 accidentada a Sitges reposava a Montcada-Bifurcació
Quina? Ahir l'accident va ser a Calella.
Sí perdona, la de Calella. Estava mirant els horaris per anar a Sitges i s'ha m'han creuat els noms.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Un R3 enconstipat

Post by Guigui »

De Rodalies de Catalunya:

Línia R3. Tren L'Hospitalet 12: 25- La Tor de Querol 15:48 circula amb 30 minuts de demora per incidència tècnica al propi tren.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Renfe fa algun tipus de manteniment?

Post by Guigui »

De Rodalies de Catalunya:

Línia R3. Tren L'Hospitalet 13:54 a Ripoll 15:59, circula amb 30 minuts de demora derivat incidència tècnica en propi tren.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by UT440_132M »

http://el9nou.cat/noticies_v_0/46242/un ... -omple-fum

Una avaria als frens d’un tren omple de fum el túnel ferroviari de Montmeló

Ha passat cap a les 8 del matí d’aquest dilluns

Image
Passatgers sortint del tren amb el túnel ple de fum aquest dilluns
@jgenesca


última actualització: 07-03-2016 (9:45)
Una avaria als frens d’un tren que circulava per la línia R2 en direcció a Barcelona ha omplert el túnel ferroviari de Montmeló de fum aquest dilluns al matí. Els passatgers del tren afectat han baixat del comboi pel seu propi peu. No ha afectat la circulació, segons Renfe.
L’escalfament dels frens d’un tren de rodalia ha omplert de fum el túnel ferroviari de Montmeló aquest dilluns cap a les 8 del matí. Els passatgers del comboi afectat han baixat del tren que, després, ha seguit la marxa fins a Mollet, on ha estat apartat.

La presència de fum al túnel, però, no ha obligat a aturar la circulació de trens. Segons Renfe, els passatgers afectats han pogut pujar al tren que passava just darrera. El pas de trens ha ajudat a eliminar el fum de l’interior del túnel.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by fgc113 »

I el mateix per a les línies R11, R13, R14, R15 i R16.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by UT440_132M »

Línia R4. Circulació de trens detinguda al seu pas per Vilafranca derivat d'incidència a les instal·lacions
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
Sokjo
N5
N5
Posts: 145
Joined: Tuesday 14/08/2012 11:23
Location: Sabadell

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by Sokjo »

Notícia de dissabte passat.

INCENDI A SABADELL NORD

Un incendi a l'antic accés de Sabadell Nord posa en alerta el veïnat


* Els veïns denuncien l’estat de deixadesa de l’espai, en situació de provisionalitat per les obres en superfície
* Membres del servei de seguretat han apagat el foc, que es va produir ahir dissabte

http://www.naciodigital.cat/sabadell/noticia/5529

Si entreu a la notícia podreu veure fotografies de com està l'antic accés. Si no vaig errat, és una de les sortides d'emergència de l'estació...

Image
Image

Hi ha un parell de fotos més, totes del mateix fotògraf del diari NacióSabadell (Juanma Peláez).
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”