(on diu "conductor de Google" serà "no-conductor de Google" )
http://www.naciodigital.cat/noticia/104 ... a/anecdota
El primer accident per culpa d'un cotxe autònom es queda en una anècdota
Un vehicle de Google té un contacte amb un autobús a menys de 5 quilòmetres per hora
El sistema d'intel·ligència artificial va preveure, erròniament, que el conductor li cediria el pas per ocupar el seu carril
El passat 14 de febrer, a l'avinguda del Camino Real de Mountain View (California), a prop de la seu de Google, va tenir lloc el primer accident provocat per un dels seus vehicles autònoms. L'incident no va provocar ferits: el cotxe autònom, un Lexus que estava supervisat per un conductor, va voler canviar de carril per evitar el trànsit del que ocupava, a la dreta, i va assumir que un autobús que s'aproximava li cediria el pas. Al començar a canviar de carril –a uns 5 quilòmetres per hora-, el costat esquerre del Lexus de Google va tocar el costat dret de l'autobús, que circulava a uns 25 quilòmetres per hora.
El mateix conductor de Google, segons l'informe oficial hauria vist l'autobús però tal com va fer el cotxe, hauria assumit que el deixaria passar, de manera que no hi va haver temps per evitar-lo. Google, per part seva, ha assumit la responsabilitat per primer cop, ja que fa uns mesos va explicar que després de sis anys els seus vehicles havien estat involucrats en poc més de 15 accidents, sempre per culpa de tercers. A més, la companyia ha valorat aquest incident fent arribar a alguns mitjans americans un fragment de l'informe mensual dels seus cotxes autònoms que es publicarà a principis de març on posa de manifest que la conducció no deixa de ser una "negociació" on les parts sempre intenten preveure què faran la resta de conductors, i ha indicat que s'ha estudiat el cas i s'han incorporat millores al programari per evitar que es repeteixi una situació semblant.
Així doncs, tot i tractar-se d'un fet destacable per ser el primer admès per Google, no sembla que hagi de ser un problema més enllà de l'anècdota. Però si que farà pensar més als enginyers de Google per treballar centrats no només en cotxes que es condueixin sols, sinó en el seu repte més gran: compartir la via amb persones que condueixen i amb les quals no hi ha comunicació instantània possible, i de qui mai se n'ha d'assumir que no facin el contrari del què una màquina n'esperaria.
Cotxes autònoms
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró