Es molt just dues unitats... amb cas que peti algun dels dos o tingui de fer manteniment o revisio si no hi han mes trens tindran de tirar de bus substitutori... hi ha un 592 a vilanoveta tot pintat... aquest va tindre l'accident aprop de pobla de segur i alla es va quedar... si s'aprofites aquest tren podria suplir els trens nous per fer els lleida balaguer...bigcoaster wrote:Ja s'ha dit algunes vegades, amb dos trens es poden arribar a fer entre 5 i 6 circulacions diàries entre Lleida i la Pobla i unes 8-10 a Balaguer, així que amb dos unitats encara queda camí per córrer.jms wrote:A mi també m'agraden aquests trens, tot i que dues unitats és poc per aquesta línia, perquè volen fer 10 circulacions diàries a Balaguer + tres a La Pobla (això representen 26 circulacions totals) ho veig molt just. No els queda material de reserva. Suposo que de moment amb els dos trens faran i més endavant apareixerà una tercera unitat. També veurem altres canvis com serà unes instal·lacions a Balaguer pel seu manteniment, quan el període de garantia finalitzi.
Nous trens per a la Línia de La Pobla
- Danilleida
- N7
- Posts: 578
- Joined: Friday 03/10/2008 2:16
- Location: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
No és cert que aquests siguin els primers automotors nous que estrenen aquesta línia. Els problemes del material apareixen a mitjans dels anys 90, fins llavors, el material també s'estrenava en aquesta línia. Si fem una cronologia, veurem que poc després de l'arribada del tren a La Pobla a la dècada dels anys 50, un modern Renault unia Barcelona amb La Pobla de Segur via Valls, material que va ser substituït a finals dels anys 60 per nous ferrobusos i a mitjans dels anys 80, varen ser els 592. Des de llavors ha plogut molt i el que si podem dir, és que els Stadler són un material molt més apropiat per a una explotació eficaç i econòmica. El que succeeix és que en el passat el ferrocarril era una peça fonamental en el transport de viatgers i de mercaderies i ara té un paper secundari en una línia com aquesta, tot i que pel tram Lleida-Balaguer pot esdevenir una bona solució.ortegote wrote:Entenc que aquestos Trens seran els primers Trens Diesel Nous que circulen a la linia.
Per que la resta eren aprofitats d'altres linies o mes ben dit el que no volia Renfe els enviava a aquesta linia.
Si algú pot portar-me la contraria estare agraït per saber-ne d'altres Trens nous a la linia.
Salutacions.
jms
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Doncs tampoc hi veig tant problema a posar busos substitutoris, bé fins ara (i fins setmana santa) gran part dels viatges es fan en bus i la gent l'agafa.Danilleida wrote:Es molt just dues unitats... amb cas que peti algun dels dos o tingui de fer manteniment o revisio si no hi han mes trens tindran de tirar de bus substitutori... hi ha un 592 a vilanoveta tot pintat... aquest va tindre l'accident aprop de pobla de segur i alla es va quedar... si s'aprofites aquest tren podria suplir els trens nous per fer els lleida balaguer...bigcoaster wrote:Ja s'ha dit algunes vegades, amb dos trens es poden arribar a fer entre 5 i 6 circulacions diàries entre Lleida i la Pobla i unes 8-10 a Balaguer, així que amb dos unitats encara queda camí per córrer.jms wrote:A mi també m'agraden aquests trens, tot i que dues unitats és poc per aquesta línia, perquè volen fer 10 circulacions diàries a Balaguer + tres a La Pobla (això representen 26 circulacions totals) ho veig molt just. No els queda material de reserva. Suposo que de moment amb els dos trens faran i més endavant apareixerà una tercera unitat. També veurem altres canvis com serà unes instal·lacions a Balaguer pel seu manteniment, quan el període de garantia finalitzi.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Gracies, desconeixia molt del material que has comentat i que veig que ha circulat.jms wrote:No és cert que aquests siguin els primers automotors nous que estrenen aquesta línia. Els problemes del material apareixen a mitjans dels anys 90, fins llavors, el material també s'estrenava en aquesta línia. Si fem una cronologia, veurem que poc després de l'arribada del tren a La Pobla a la dècada dels anys 50, un modern Renault unia Barcelona amb La Pobla de Segur via Valls, material que va ser substituït a finals dels anys 60 per nous ferrobusos i a mitjans dels anys 80, varen ser els 592. Des de llavors ha plogut molt i el que si podem dir, és que els Stadler són un material molt més apropiat per a una explotació eficaç i econòmica. El que succeeix és que en el passat el ferrocarril era una peça fonamental en el transport de viatgers i de mercaderies i ara té un paper secundari en una línia com aquesta, tot i que pel tram Lleida-Balaguer pot esdevenir una bona solució.ortegote wrote:Entenc que aquestos Trens seran els primers Trens Diesel Nous que circulen a la linia.
Per que la resta eren aprofitats d'altres linies o mes ben dit el que no volia Renfe els enviava a aquesta linia.
Si algú pot portar-me la contraria estare agraït per saber-ne d'altres Trens nous a la linia.
Salutacions.
jms
Salutacions.
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Recordo que FGC ha comprat els nous trens sobretot per estalviar-se l'alt lloguer que li demanava Renfe. No té gens de sentit que ara vulgui tornar a llogar un 592 i seguint gastant diners de forma innecessària, tenint ara material propi per poder cobrir el servei. Si la demanda creix amb la nova oferta, llavors ja s'hauria de plantejar comprar una tercera unitat, que serveixi de reserva o "comodí", és a dir, que vagi rotant amb les altres dues en funció del servei.Danilleida wrote: Es molt just dues unitats... amb cas que peti algun dels dos o tingui de fer manteniment o revisio si no hi han mes trens tindran de tirar de bus substitutori... hi ha un 592 a vilanoveta tot pintat... aquest va tindre l'accident aprop de pobla de segur i alla es va quedar... si s'aprofites aquest tren podria suplir els trens nous per fer els lleida balaguer...
D'altra banda, he llegit al diari Pallars Digital que FGC està confeccionant els nous horaris amb el consens del territori. Un pas imprescindible per aconseguir uns horaris mínimament dignes. Veurem com queden els horaris en els serveis Lleida-La Pobla...
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Ja teniu a trenscat.cat fotos dels primers dies de proves de la unitat 331 de FGC, gràcies a la col·laboració d'Aleix Cortés i Sandra Estragués:
http://www.trenscat.com/pobla/provesgtw_ct.html
http://www.trenscat.com/pobla/provesgtw_ct.html
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Atenció! Ja tenim data per la posada en servei de les 331: 30 d'abril. Confirmada per TiS.
A més, hi hauran fins a quatre freqüències diàries entre Lleida i La Pobla de dilluns a divendres, entre les 5.25 i les 19.30h (20.50 els divendres). Pel que fa entre Lleida i Balaguer hi haurà servei de 5.25 a 22.00h els dies feiners (22.30h els divendres).
Sens dubte, són els millors horaris que ha tingut la línia en tota la seva història, superant i de llarg els que hi havien entre 2006-2012.
A més, hi hauran fins a quatre freqüències diàries entre Lleida i La Pobla de dilluns a divendres, entre les 5.25 i les 19.30h (20.50 els divendres). Pel que fa entre Lleida i Balaguer hi haurà servei de 5.25 a 22.00h els dies feiners (22.30h els divendres).
Sens dubte, són els millors horaris que ha tingut la línia en tota la seva història, superant i de llarg els que hi havien entre 2006-2012.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Millor i tot del que ens pensàvem!!! Fantàstic!
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
-
- N5
- Posts: 91
- Joined: Thursday 06/01/2011 22:23
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Catalunya Ràdio, ara al vespre, informa que els nous trens es posaran en marxa el 30 d'abril d'enguany.
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Home i que adaptin els horaris tambè per a agafar AVANT, AVE i el convencional prou positiu.
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Sincerament la comparació entre l'Estat i la Generalitat a nivell de transports i encara més si parlem a nivell ferroviari és increible.
La Generalitat va agafar les línies de Sabadell i Terrassa i les de Manresa i Igualada i les ha reformat completament transformant un servei pèssim en gairebé excel.lent, fins i tot en les estacions on el poble cau lluny hi posa un autobús de connexió (fent augementar considerablement el nombre de viatgers).
Ara que per fi el tren de la Pobla serà completament de la Generalitat (fins ara RENFE i l'Estat estaven xupant al màxim el lloguer que pagava la Generalitat) ja és veu quin és l'objectiu. Augmentar passatgers com sigui posant uns horaris atractius.
Sincerament, no em servei l'excusa de que la xarxa de RENFE és molt més gran que la de FGC. Si hi ha voluntat de millorar el servei, la població afectada l'utilitzarà si els horaris son racionals i els servei és puntual. No com fa la RENFE, que sembla que faci els horaris per als seus treballadors i que s'esforcin a que hi hagi cada dia retards.
La Generalitat va agafar les línies de Sabadell i Terrassa i les de Manresa i Igualada i les ha reformat completament transformant un servei pèssim en gairebé excel.lent, fins i tot en les estacions on el poble cau lluny hi posa un autobús de connexió (fent augementar considerablement el nombre de viatgers).
Ara que per fi el tren de la Pobla serà completament de la Generalitat (fins ara RENFE i l'Estat estaven xupant al màxim el lloguer que pagava la Generalitat) ja és veu quin és l'objectiu. Augmentar passatgers com sigui posant uns horaris atractius.
Sincerament, no em servei l'excusa de que la xarxa de RENFE és molt més gran que la de FGC. Si hi ha voluntat de millorar el servei, la població afectada l'utilitzarà si els horaris son racionals i els servei és puntual. No com fa la RENFE, que sembla que faci els horaris per als seus treballadors i que s'esforcin a que hi hagi cada dia retards.
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Sí que és cert que les línies que gestiona la Generalitat tenen un servei excel·lent, sobretot a la línia del Vallès, que malgrat els retards que acumula a la hora punta del matí (retards d'1 o 2 minuts), normalment compleixen amb els horaris en el 95% dels casos. Una altra cosa és si hi ha incidències. Pel que fa a la Llobregat-Anoia, tenen que millorar sobretot els R5 i R6, en temps de viatge i en infraestructura (sobretot al ramal d'Igualada, a partir de Masquefa les 213 ballen i molt...).jordi wrote:Sincerament la comparació entre l'Estat i la Generalitat a nivell de transports i encara més si parlem a nivell ferroviari és increible.
La Generalitat va agafar les línies de Sabadell i Terrassa i les de Manresa i Igualada i les ha reformat completament transformant un servei pèssim en gairebé excel.lent, fins i tot en les estacions on el poble cau lluny hi posa un autobús de connexió (fent augementar considerablement el nombre de viatgers).
Ara que per fi el tren de la Pobla serà completament de la Generalitat (fins ara RENFE i l'Estat estaven xupant al màxim el lloguer que pagava la Generalitat) ja és veu quin és l'objectiu. Augmentar passatgers com sigui posant uns horaris atractius.
Sincerament, no em servei l'excusa de que la xarxa de RENFE és molt més gran que la de FGC. Si hi ha voluntat de millorar el servei, la població afectada l'utilitzarà si els horaris son racionals i els servei és puntual. No com fa la RENFE, que sembla que faci els horaris per als seus treballadors i que s'esforcin a que hi hagi cada dia retards.
I pel que fa a la línia Lleida-La Pobla, que és el tema que ens ocupa, la Generalitat va rebre la línia el 2005, que estava feta un nyap absolutament per part de l'Estat i un any després es va renovar el tram Balaguer-La Pobla. Això va venir acompanyat per l'ampliació de freqüències a la línia (3 fins a La Pobla + 8 a Balaguer) i un canvi al material mòbil, passant a operar els serveis amb 592.2 i els 596 (els tamagochis). Fins al 2012, aquest servei tenia una bona acollida, però quan va haver el canvi de Govern, tots ja sabem com va acabar la situació. Ara, FGC fa una aposta forta per aquesta línia i com ja vaig dir ahir, millora i de llarg les freqüències que hi havien abans de la retallada, amb 2 serveis més a Balaguer i 1 més a La Pobla en dies feiners. Crec que aquests horaris s'han fet a la mida per facilitar la mobilitat dels habitants del Pallars Jussà i la Noguera amb Lleida i això és molt important. No obstant, caldrà veure els horaris per analitzar-ho més a fons, però crec que això té tots els ingredients possibles perque funcioni.
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Nois, que us torneu a desviar del tema!!!!
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Mireu la imatge de portada que tenen des d'aquest matí al perfil de Facebook d'FGC:
https://www.facebook.com/fgcferrocarril ... =3&theater
https://www.facebook.com/fgcferrocarril ... =3&theater
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
@Betelgeuse: Primera imatge d'un 331 amb els panell electrònic en funcionament:
https://www.flickr.com/photos/ut440_131 ... 56833@N25/"]https://www.flickr.com/photos/ut440_131 ... 56833@N25/
https://www.flickr.com/photos/ut440_131 ... 56833@N25/"]https://www.flickr.com/photos/ut440_131 ... 56833@N25/
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Tindran teleindicadors que anunciaran les parades a l'interior del tren? He vist les imatges virtuals i no ho he vist enlloc...
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Podrían ser así?Renfe451 wrote:Tindran teleindicadors que anunciaran les parades a l'interior del tren? He vist les imatges virtuals i no ho he vist enlloc...
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
No, piensa que en un principio estas unidades son la misma versión que los utilizados en EEUU, y los americanos sí que llevan teleindicadores dentro del tren, aunque son un poco más grandes. Busca "Austin MetroRail" en YouTube, y encontrarás un vídeo de un trayecto a bordo de los GTW 2/6 americanos, dónde se muestra su interior.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Els trens tenen teleindicadors led a l'interior com tenen les 447.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.