Extret de Vilaweb Catalunya Nord
Acció de protesta, ahir a Perpinyà, dels ferroviaris en vaga
Ahir al matí, els ferroviaris en vaga van bloquejar els locals de la Réseau Ferré de France (RFF), situats a prop de l'estació de Perpinyà. La vaga continua i els usuaris del tren comencen -com sempre- a perdre la paciència.
Ahir dilluns, un grup de ferroviaris va decidir fer una acció simbòlica, i bloquejar els locals de la Réseau Ferré de France (RFF) que hi ha a prop de l'estació de Perpinyà. En total eren uns 60 i estaven encapçalats per sindicalistes, tant de la CGT com de FO. van decidir cremar palets i pneumàtics davant de la porta d'aquests locals. Cal assenyalar que el projecte de reforma ferroviària preveu la fusió de les dues empreses RFF-SNCF.
Per altre costat, els usuaris del tren comencen a perdre la paciència, ja que malgrat el dispositiu que ha posat en plaça la SNCF, estan afectats per un conflicte que, ja fa una setmana que dura i sembla que continuarà uns quants dies més.
Els usuaris es queixen que passen molt de temps bloquejats a l'estació tan de Perpinyà com de Cervera. Recordeu que podeu consultar aquí les pertorbacions de les grans línies o truqueu al 3635, i per als TER, podeu fer la consulta al 0800.88.60.91 o des d'aquí a l'internet.
Les eternes preguntes queden vigents: una vaga que no molesta és una vaga? N'hi han exemples d'èxits?
------
D'altra banda, els serveis de la línia R3 finalitzen i inicien el seu recorregut a l'estació de Puigcerdà, mentres que els de la línia R11 inicien i finalitzen el seu recorregut a Portbou.
Vaga a la SNCF francesa
Re: Vaga a la SNCF francesa
Després de 8 dies de vaga la gent ja s'està acostumant a aquesta situació. Cada cop hi ha més gent que matina més aviat per anar a la feina i sortir-ne abans, corredisses a les estacions cada vegada que un tren indica la seva via, trens de 10 cotxes i 2 pisos que s'omplen en 45 segons, augment de l'ús del cotxe compartit (diumenge passat BlaBlaCar va fer el rècord de trajectes en un dia), etc. Jo per sort utilitzo a diari el RER A que és l'única línia que no està impactada per la vaga ja que el 80% de la línia depèn de la RATP, ara bé, el cap de setmana vaig haver de récorrer al cotxe compartit.
Aquests dies s'està fent el Bac (l'equivalent a la selectivitat), per sort hi ha una sèrie de trens al matí que són intocables per a què els estudiants puguin arribar a temps per fer els exàmens.
SNCF Holding = SNCF Réseau + SNCF Mobilités
SNCF Réseau (gestor d'infrastructura unificat) = RFF (propietari de la infrastructura) + SNCF-Infra (manteniment de la infrastructura) + SNCF-DCF (circulació ferroviària)
SNCF Mobilités (operador ferroviari) = SNCF Voyages (TGV i Intercités) + SNCF Proximités (TER i Transilien) + Gares&Connexions (estacions) + SNCF Geodis (mercaderies i logística).
Els organitzadors de la vaga no és que estiguin en contra d'aquesta agrupació, al contrari, pressionen perquè el govern vagi encara més enllà i unifiqui totes les activitats en una única empresa, tal com era fins l'any 1997. Però això significaria saltar-se la normativa europea d'accés a la competència...
Aquests dies s'està fent el Bac (l'equivalent a la selectivitat), per sort hi ha una sèrie de trens al matí que són intocables per a què els estudiants puguin arribar a temps per fer els exàmens.
Voldria aclarir les coses. El projecte de reforma ferroviària preveu que les dues empreses s'agrupin sota el mateix sostre.Vilaweb wrote:Cal assenyalar que el projecte de reforma ferroviària preveu la fusió de les dues empreses RFF-SNCF.
SNCF Holding = SNCF Réseau + SNCF Mobilités
SNCF Réseau (gestor d'infrastructura unificat) = RFF (propietari de la infrastructura) + SNCF-Infra (manteniment de la infrastructura) + SNCF-DCF (circulació ferroviària)
SNCF Mobilités (operador ferroviari) = SNCF Voyages (TGV i Intercités) + SNCF Proximités (TER i Transilien) + Gares&Connexions (estacions) + SNCF Geodis (mercaderies i logística).
Els organitzadors de la vaga no és que estiguin en contra d'aquesta agrupació, al contrari, pressionen perquè el govern vagi encara més enllà i unifiqui totes les activitats en una única empresa, tal com era fins l'any 1997. Però això significaria saltar-se la normativa europea d'accés a la competència...
Vaga al Llenguadoc i la Catalunya Nord
Per una vaga durant tot el mes de gener, queden afectades algunes línies del servei TER Languedoc-Roussillon, amb reduccions i retalls de trens i serveis amb autobús. Els horaris són diferents per als dies 2, 3, 4 i del 5 al 31. Podeu trobar tota la informació aquí i en el buscador d'horaris (encara que podrien canviar segons avancen les negociacions): http://www.ter.sncf.com/languedoc-rouss ... trafic-ter
Les línies afectades són aquestes:
1. Perpinyà - Vilafranca de Conflent - La Tor de Querol
2. Portbou - Cerbère - Perpinyà - Narbonne - Béziers - Montpellier - Nîmes - Avignon/Marseille
3. Narbonne - Carcassonne - Toulouse
4. Carcassonne - Limoux - Quillan
5. Nîmes - Le Grau-du-Roi
Les línies afectades són aquestes:
1. Perpinyà - Vilafranca de Conflent - La Tor de Querol
2. Portbou - Cerbère - Perpinyà - Narbonne - Béziers - Montpellier - Nîmes - Avignon/Marseille
3. Narbonne - Carcassonne - Toulouse
4. Carcassonne - Limoux - Quillan
5. Nîmes - Le Grau-du-Roi
Last edited by fgc113 on Saturday 02/01/2016 9:47, edited 1 time in total.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Vaga a la SNCF francesa
Que jo sàpiga la vaga és fins el 3 de gener només, pero podria ser que en algunes regions s'allargui.
Re: Vaga a la SNCF francesa
Vaig posar l'enllaç malament, perdó. Doncs sí, al Llenguadoc-Rosselló la vaga s'allarga durant tot el mes de gener.Sagrerenc wrote:Que jo sàpiga la vaga és fins el 3 de gener només, pero podria ser que en algunes regions s'allargui.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Vaga a la SNCF francesa
El dimecres 9, vaga a tots els trens de la SNCF. Es poden consultar els trens afectats als horaris en temps real (http://www.sncf.com/fr/horaires-info-trafic) i a les pàgines pròpies de les regions per als TER (http://www.sncf.com/fr/trains/ter). Els trens quedaran afectats així:
TGV Est: 1 de cada 2.
TGV Atlantique, Sud-Est, Nord i província-província: 1 de cada 3.
Ouigo: 4 de cada 10.
TGV Lyria (França - Suïssa): 5 de cada 10.
Alleo (TGV/ICE a Alemanya): circulació normal.
SVI (¿? França - Itàlia?): 1 de cada 3.
Renfe-SNCF: 1 de cada 2.
Eurostar: 8 de cada 10.
Thalys (França - Bèlgica/Països Baixos/Alemanya): circulació normal.
Intercités: 3 de cada 10.
Intercités de Nuit: sense servei.
TER: depén de la regió, generalment 1 de cada 3.
Transilien: generalment 1 de cada 3.
TGV Est: 1 de cada 2.
TGV Atlantique, Sud-Est, Nord i província-província: 1 de cada 3.
Ouigo: 4 de cada 10.
TGV Lyria (França - Suïssa): 5 de cada 10.
Alleo (TGV/ICE a Alemanya): circulació normal.
SVI (¿? França - Itàlia?): 1 de cada 3.
Renfe-SNCF: 1 de cada 2.
Eurostar: 8 de cada 10.
Thalys (França - Bèlgica/Països Baixos/Alemanya): circulació normal.
Intercités: 3 de cada 10.
Intercités de Nuit: sense servei.
TER: depén de la regió, generalment 1 de cada 3.
Transilien: generalment 1 de cada 3.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.