Retards, avaries i deficiències a FGC
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC
Des de fa 45 minuts
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC
Tot avariat a l'hora??
De la web de FGC:
08/03/2016
Funicular de la Santa Cova de Montserrat i Funicular de Gelida fora de servei per avaria
De la web de FGC:
08/03/2016
Funicular de la Santa Cova de Montserrat i Funicular de Gelida fora de servei per avaria
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Corporativisme
Avaries solidàries...metring wrote:Tot avariat a l'hora??
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC
És que no és tant sols això, sinó que al Twitter no fan cap menció...
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Incidències a RENFE i FGC
http://www.naciodigital.cat/sabadell/no ... ant/quirze
Edito: un altre vídeo
http://www.mon.cat/cat/notices/2016/04/ ... 161822.php
Edito: un altre vídeo
http://www.mon.cat/cat/notices/2016/04/ ... 161822.php
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
-
- N6
- Posts: 293
- Joined: Sunday 11/10/2015 19:57
- Location: barcelona
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC
luego se quejan de que si renfe que si adif... pero i FGC con lo que a pasado hoy en Sant Quirze.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC
Digues una altra avaria grossa a FGC en els últims mesos.David.F.C.M.B.1000 wrote:luego se quejan de que si renfe que si adif... pero i FGC con lo que a pasado hoy en Sant Quirze.
"No hay más preguntas señoría."
Salut!
#volemL9
#volemL9
Renfe vs FGC
Què pesats que sou alguns amb l'etern debat Renfe/Adif vs FGC. El conflicte polític unionisme vs independentisme arriba fins a extrems insospitats...
Re: Renfe vs FGC
Jo diria que el conflicte polític al voltant de Rodalies en aquest cas l'atia la premsa. I no només la d'una tendència.Javi M wrote:Què pesats que sou alguns amb l'etern debat Renfe/Adif vs FGC. El conflicte polític unionisme vs independentisme arriba fins a extrems insospitats...
L'incidència de Sant Quirze l'han descrit El Mundo i El Periódico, però en canvi La Vanguardia i El País no ho han ni tan sols mencionat.
I això que aquesta ha estat de les grosses, i se suposa que El País li fot canya a la Generalitat. Estem parlant d'un tall de més de quatre hores.
El Periódico sí que va mencionar l'altre incident quan va passar, el de fa tres dies entre Sant Vicenç dels Horts i Can Ros.
La resta de la premsa, no. I el Fotracat, tampoc ha estat puntual en avisar-ho, i hi va haver retards de més de 20 minuts i circulació per via única, tot FGC Llobregat afectat excepte la L8...
Tinc molt clar que si una incidència del caire de la de Sant Quirze (amb un tall de més de quatre hores), hagués passat a la R4 (posem, a Barberà) i no a Sant Quirze a la S2, la premsa s'hagués posat les botes contra Renfe/Adif. I amb raó, evidentment.
Per què s'és tant exigent des de la premsa amb Rodalies Barcelona, però no amb Rodalies Madrid (on també hi ha la retira d'incidències, i la premsa ni cas -no parlo de la premsa catalana-), i tampoc no s'és exigent amb FGC (on, d'acord, no n'hi ha tantes, clar, però aquesta ha estat sonada i en canvi per certs mitjans ni tant sols ha existit)?
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC
Perquè no afecta a tantes persones. Una incidència de l'estil de la de Sant Quirze, als FGC afecta a un nombre de gent. La mateixa incidència a Rodalies afecta a 10 vegades més de gent, sobretot per l'efecte acordió.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC
Amb l'estació de l'Universitat Autònoma pel mig?bigcoaster wrote:Perquè no afecta a tantes persones. Una incidència de l'estil de la de Sant Quirze, als FGC afecta a un nombre de gent. La mateixa incidència a Rodalies afecta a 10 vegades més de gent, sobretot per l'efecte acordió.
Ok, no és el mateix que que passi això a Arc de Triomf, però déu n'hi do, també, eh?
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC
L'estació d'Universitat Autònoma va prestar servei en tot moment, sent estació terme durant la incidència.437.001 wrote:Amb l'estació de l'Universitat Autònoma pel mig?
En tot cas, l'estació de Bellaterra és a prop i des de la Vila Universitària i certes facultats l'estació de Bellaterra és més a prop que no pas la de la Universitat Autònoma.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC
Com bé han dit, el debat Renfe/Adif vs FGC ja cansa. Només s'utilitza com a arma política entre independentistes i unionistes. Sota el meu punt de vista, FGC presta millor servei que Renfe, però és evident que com totes les empreses, tenen les seves virtuts i els seus defectes. Els seus defectes, es troben a la línia Llobregat-Anoia, sobretot amb els R5 i R6, i el llarg temps de viatge fins a Barcelona des de Manresa/Igualada, degut a que FGC té una mania que jo personalment no ho entenc amb el tema rebassaments quan hi han estacions com Quatre Camins on tenen dues vies passants mortes de riure. Ara bé, la línia del Vallès té un servei molt acceptable, puntual en el 95% del casos (darrerament a les hores punta del matí sempre van amb retards d'1 a 3 minuts) i amb un baix índex d'incidències que ja els hi agradaria a Renfe/Adif. Però anem al "quid" de la qüestió, com és que FGC sempre ha tingut molt poques incidències i/o avaries? Doncs queda ben resumit en una paraula: manteniment. El manteniment és essencial per el bon funcionament d'una infraestructura, sigui viària o ferroviària. D'acord que molts em direu "Ah ja, el manteniment... però la xarxa d'Adif es més gran quan la d'FGC és més petita...". Serà més petita, però gràcies al seu manteniment, FGC manté uns índexs alts de regularitat i fiabilitat, tot el contrari que Adif que deixa les instal·lacions abandonades fins que es cauen a trossos. I no ho dic per opinar, he utilitzat totes dues xarxes d'FGC i Rodalies, i al meu judici queda demostrat que FGC presta millor servei que Renfe. Després algú em replicarà, però senyors, la realitat és aquesta.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC
Porque ADIF no es capaz (y sin ganas) de mantener una red ferroviaria tan grande.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC
A mi això de "es que Adif té la xarxa més gran" no em serveix. No és cap excusa. Jo puc tenir un pis gran i tenir-ho sense esquerdes ni humitats, d'igual manera que puc tenir-ho igual a un pis petit.
Adif és una empresa pública estatal, i com a tal rep molta més pasta que FGC. El problema és el de sempre: que, com bé dieu, no volen fer el que els pertoca, que es mantenir TOTES les xarxes ferroviàries d'una manera òptima, sense deixar cap xarxa fluixa.
I aquest és el problema d'Adif: que com que des de fa dècades que la seva xarxa a Catalunya no deixa enrere el segle XX, ara li costa molt més econòmicament i tècnicament renovar-la (sabeu allò de "no apuntar la gangrena a temps?" Doncs això).
En canvi, a FGC, el manteniment és el correcte. No hi ha cap traçat, cap estació, cap túnel i cap viaducte que s'aguanti de miracle, ja que quan cal mantenir algun punt del traçat es fa. I així és com hauria de ser a Adif.
Adif és una empresa pública estatal, i com a tal rep molta més pasta que FGC. El problema és el de sempre: que, com bé dieu, no volen fer el que els pertoca, que es mantenir TOTES les xarxes ferroviàries d'una manera òptima, sense deixar cap xarxa fluixa.
I aquest és el problema d'Adif: que com que des de fa dècades que la seva xarxa a Catalunya no deixa enrere el segle XX, ara li costa molt més econòmicament i tècnicament renovar-la (sabeu allò de "no apuntar la gangrena a temps?" Doncs això).
En canvi, a FGC, el manteniment és el correcte. No hi ha cap traçat, cap estació, cap túnel i cap viaducte que s'aguanti de miracle, ja que quan cal mantenir algun punt del traçat es fa. I així és com hauria de ser a Adif.
Salut!
#volemL9
#volemL9
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC
Com ja vaig dir més d'un cop, el millor exemple el trobem a la línia Lleida-La Pobla de Segur. Fins al 2005 va estar a mans del Govern central (antiga RENFE), i crec que tothom sap com estava la línia en aquell moment, sobretot entre Balaguer i La Pobla de Segur, les vies fetes un safari, amb uns trens que ja es trobaven a les últimes (els camells FIAT 593) i amb un servei que consistia en tres únics serveis d'anada i tornada entre Lleida i La Pobla i res més. Si voleu veure com estava la línia en aquell moment, a la web del Bernat Borràs trobareu vàries fotos.davroca5 wrote:A mi això de "es que Adif té la xarxa més gran" no em serveix. No és cap excusa. Jo puc tenir un pis gran i tenir-ho sense esquerdes ni humitats, d'igual manera que puc tenir-ho igual a un pis petit.
Adif és una empresa pública estatal, i com a tal rep molta més pasta que FGC. El problema és el de sempre: que, com bé dieu, no volen fer el que els pertoca, que es mantenir TOTES les xarxes ferroviàries d'una manera òptima, sense deixar cap xarxa fluixa.
I aquest és el problema d'Adif: que com que des de fa dècades que la seva xarxa a Catalunya no deixa enrere el segle XX, ara li costa molt més econòmicament i tècnicament renovar-la (sabeu allò de "no apuntar la gangrena a temps?" Doncs això).
En canvi, a FGC, el manteniment és el correcte. No hi ha cap traçat, cap estació, cap túnel i cap viaducte que s'aguanti de miracle, ja que quan cal mantenir algun punt del traçat es fa. I així és com hauria de ser a Adif.
Amb el traspàs, FGC va canviar-ho absolutament tot. Van iniciar les obres de renovació entre Balaguer i La Pobla, va modernitzar el parc mòbil de la línia i va augmentar les freqüències, creant a més els serveis de "rodalia" entre Lleida i Balaguer. I els resultats van ser molt bons, fins a l'any 2012 abans de la retallada, la línia va aconseguir més de 200.000 viatgers. El millor rècord en tota la història. Ara, amb els nous horaris veurem que passa, però crec que es podrà recuperar mica en mica tot el que s'ha anat perdent en aquests anys. Però això demostra que FGC des del minut zero que va assumir la gestió de la línia, l'ha cuidat molt millor que el seu anterior amo. Només cal comparar, l'abans i el després.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC
Sincerament, promet, i molt. No em sorprendria que en qüestió de 2-3 anys arribessim als 200.000 passatgers una altra vegada, i podríem arribar als 300.000 en 10 anys si les coses es segueixen fent bé.Renfe451 wrote:Ara, amb els nous horaris veurem que passa, però crec que es podrà recuperar mica en mica tot el que s'ha anat perdent en aquests anys. Però això demostra que FGC des del minut zero que va assumir la gestió de la línia, l'ha cuidat molt millor que el seu anterior amo. Només cal comparar, l'abans i el després.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Back to topic!
Torneu al tema del fil, si us plau.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Després es queixen... i amb raó!
Vols una comparació? Quantes vegades s'ha repetit a FGC la mateixa incidència pel mal estat (obsolescència, desgast, falta de manteniment, etc.) de les instal·lacions? Doncs mira això, com a últim exemple: http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=256274#p256274David.F.C.M.B.1000 wrote:luego se quejan de que si renfe que si adif... pero i FGC con lo que a pasado hoy en Sant Quirze.
I repassa aquell mateix fil, i compara les incidències reiteratives amb les que surten a aquest.
I abans algú no em surti amb l'argument de l'extensió d'una i altra xarxa, dues coses:
- Un manteniment pot ser bo amb una xarxa gran i una xarxa petita, i pot ser dolent amb una xarxa gran i una xarxa petita.
- Agafeu el factor de l'extensió d'una i altra xarxa, i compareu-lo amb el de les incidències.
Au, us deixo amb una cita d'en Bernd Schuster:
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC
Avui cap a les 19:15, la meva 112 destinació Plaça Catalunya ha parat a Vallparadís amb mitja porta del darrer cotxe fora de l'andana.
Realment, les andanes de Vallparadís són molt, molt curtes, els trens hi caben molt justos.
Pel costat positiu, sembla com si Vallparadís estigui arribant a xifres de passatgers semblants a les de Terrassa-Rambla.
Realment, les andanes de Vallparadís són molt, molt curtes, els trens hi caben molt justos.
Pel costat positiu, sembla com si Vallparadís estigui arribant a xifres de passatgers semblants a les de Terrassa-Rambla.