Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Cert diari antitramvia i proconvergent (i procorridas i promonàrquic) el nom del qual no vull recordar, anuncia que avui a les 18.00 hores PP, PSOE, Ciudadanos, Convergència i ERC faran una roda de premsa conjunta on anunciaran la paralització del projecte de la unió dels tramvies per la Diagonal.
En fi, com es deia abans... "Dios los cría, y ellos se juntan"
En fi, com es deia abans... "Dios los cría, y ellos se juntan"
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Vomitiu senzillament.Ja sé a qui no tornar a votar mai més.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
de Convergència, C's i PP m'ho crec, però PSOE i ERC si que no em puc creure que estiguin en contra... El que fa el no tenir el poder...wefer wrote:Cert diari antitramvia i proconvergent (i procorridas i promonàrquic) el nom del qual no vull recordar, anuncia que avui a les 18.00 hores PP, PSOE, Ciudadanos, Convergència i ERC faran una roda de premsa conjunta on anunciaran la paralització del projecte de la unió dels tramvies per la Diagonal.
En fi, com es deia abans... "Dios los cría, y ellos se juntan"
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
No diuen que hi estiguin en contra, però sí que s'uneixen amb els altres per "estudiar alternatives".albert28 wrote:de Convergència, C's i PP m'ho crec, però PSOE i ERC si que no em puc creure que estiguin en contra... El que fa el no tenir el poder...
No ens enganyem, això no és una qüestió tècnica (si fos així ja faria 10 anys que el tramvia estaria acabat), sinó una qüestió purament política ja que tenen por de que l'efecte Colau s'acabi estenent per tota Catalunya i perdre així les seves poltrones. I ho dic objectivament, ja que no sóc votant de Colau.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Jo tampoc la vaig votar, però al menys hi ha algú que es preocupa de tenir una xarxa de transport públic decent i en canvi, aquesta gent només està per rebentar una cosa que fa anys que hauria d'estar feta enlloc de mirar per l'interès públic. Per a mi són insignificants, gent que fa pataleta de nen petit perquè no governa.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Entre la PTP i diversos, s'estan emportant cada clatellada! Seguiu el nostre Twitter, seguiu
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Ya veo, ya veo!metring wrote:Entre la PTP i diversos, s'estan emportant cada clatellada! Seguiu el nostre Twitter, seguiu
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Seguir llegint:Elnacional.cat wrote:L'oposició barcelonina posa el fre a Colau pel tramvia
Front comú de l'oposició del consistori barceloní per evitar que la connexió del tramvia es faci sense un estudi previ i consens entre els grups. CIU, PP, PSC, ERC i C's han comparegut avui a l'Ajuntament per demanar, en paraules del popular Alberto Fernández Díaz, "no precipitar-se, fer-ho amb rigor i solvència".
A la roda de premsa d'aquest matí a l'Ajuntament només hi ha faltat la CUP, de qui s'ha lamentat l'absència i s'espera que s'hi acabi sumant. "Estem posant seny", ha reblat el líder d'ERC a Barcelona, Alfred Bosch, que entén que potser no és viable econòmicament.
"Les inversions no poden funcionar a cop de titular", ha remarcat la número u de Ciutadans, Carina Mejías. Per Díaz el que preocupa és "una política de fets consumats"; "posar el carro davant dels bous", per Bosch.
Prioritats
Pels grups, hi ha altres "prioritats". Carreguen que des de l'alcaldia es tiri pel dret perquè "ho posava al seu programa electoral". "Colau no es cansa de parlar del tramvia per la Diagonal", ha criticat Trias.
Pel PSC el consens es decanta més cap a la línia 9. I tot i que diuen que no es pot fer. Ha apuntat que és difícil encabir-ho tot als pressupostos, entre el Pla de Barris i acabar la L9.
http://www.elnacional.cat/ca/politica/t ... 2_102.html
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Mode Ironic ON Quina sort de politics que teniu alguns a Barcelona que volen potenciar el transport public a la ciutat Mode ironic OFFwefer wrote:Seguir llegint:Elnacional.cat wrote:L'oposició barcelonina posa el fre a Colau pel tramvia
Front comú de l'oposició del consistori barceloní per evitar que la connexió del tramvia es faci sense un estudi previ i consens entre els grups. CIU, PP, PSC, ERC i C's han comparegut avui a l'Ajuntament per demanar, en paraules del popular Alberto Fernández Díaz, "no precipitar-se, fer-ho amb rigor i solvència".
A la roda de premsa d'aquest matí a l'Ajuntament només hi ha faltat la CUP, de qui s'ha lamentat l'absència i s'espera que s'hi acabi sumant. "Estem posant seny", ha reblat el líder d'ERC a Barcelona, Alfred Bosch, que entén que potser no és viable econòmicament.
"Les inversions no poden funcionar a cop de titular", ha remarcat la número u de Ciutadans, Carina Mejías. Per Díaz el que preocupa és "una política de fets consumats"; "posar el carro davant dels bous", per Bosch.
Prioritats
Pels grups, hi ha altres "prioritats". Carreguen que des de l'alcaldia es tiri pel dret perquè "ho posava al seu programa electoral". "Colau no es cansa de parlar del tramvia per la Diagonal", ha criticat Trias.
Pel PSC el consens es decanta més cap a la línia 9. I tot i que diuen que no es pot fer. Ha apuntat que és difícil encabir-ho tot als pressupostos, entre el Pla de Barris i acabar la L9.
http://www.elnacional.cat/ca/politica/t ... 2_102.html
Sempre ho dic son politics i el PSC fa riure, No al tranvia per potenciar la L9, per aquesta gent l'inversio de la L9 i el Tramvia deuen ser la mateixa ahhh calla que diuen que la L9 no es pot fer tal i com esta la cosa.
Jo ja no se que pensar amb tota aquesta gent que despres es posa les mans al cap per que a Barcelona no plou hi ha molta contaminacio pels cotxes i les motos pero es que potencien que la gent els faci servir i que deixin de banda el Transport Public.
L'unio del Tramvia es una bona cosa per la mobilitat de la ciutat el problema es veure qui es posa la medalla en l'inaguracio.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Riure no, fan pena!
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Les entitats socials irrompen en el debat del tramvia demanant seny als polítics
Gemma Liñán Barcelona - Dimarts, 15 març de 2016 - 4 minuts
http://www.elnacional.cat/ca/societat/t ... _102.html#
Gemma Liñán Barcelona - Dimarts, 15 març de 2016 - 4 minuts
http://www.elnacional.cat/ca/societat/t ... _102.html#
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
175 milions: el cost d’enllaçar el tramvia per la Diagonal
L'Ajuntament de Barcelona presentarà aquest dimarts els estudis tècnics sobre el tramvia i les diferents alternatives
MARIA ORTEGA Barcelona Actualitzada el 21/03/2016 20:19
http://www.ara.cat/societat/Lenllac-tra ... 45525.html
L'Ajuntament de Barcelona presentarà aquest dimarts els estudis tècnics sobre el tramvia i les diferents alternatives
MARIA ORTEGA Barcelona Actualitzada el 21/03/2016 20:19
http://www.ara.cat/societat/Lenllac-tra ... 45525.html
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
175 milions per 3,7 km, o sigui, al mòdic preu de 47,3 milions d'euros per km (o 47.300 euros per metre)... de què seran els raïls ?
(com que tinc ja una edat, permeteu-me que ho passi a pessetes:
- Total de 29.000 Milions de pessetes
- Per km: 7.850 milions de pessetes
- Per m: 7.851.000 pessetes
(com que tinc ja una edat, permeteu-me que ho passi a pessetes:
- Total de 29.000 Milions de pessetes
- Per km: 7.850 milions de pessetes
- Per m: 7.851.000 pessetes
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Ara feu els mateixos números amb un tram de metro, si això sembla exagerat.Oriolix wrote:175 milions per 3,7 km, o sigui, al mòdic preu de 47,3 milions d'euros per km (o 47.300 euros per metre)... de què seran els raïls ?
(com que tinc ja una edat, permeteu-me que ho passi a pessetes:
- Total de 29.000 Milions de pessetes
- Per km: 7.850 milions de pessetes
- Per m: 7.851.000 pessetes
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Presentat avui al Aujuntament els estudis prevus per la connexió de les xarxes trambaix i trambesòs.
http://www.ajuntamentbarcelonapremsa.in ... aFINAL.pdfDossiers de premsa
La connexió de les xarxes de tramvia
23/03/2016
– Els estudis tècnics, elaborats per més de 50 professionals, han analitzat les diferents opcions per unir les dues xarxes de tramvia
– Els treballs han consistit en elaborar una diagnosi sobre les alternatives de traçat, la demanda esperada, els impactes sobre el trànsit, els impactes ambientals i una avaluació social, econòmica i ambiental
– Les opcions de connectar els tramvies per Provença i amb túnel per la Diagonal són les dues alternatives que presenten un major cost d’inversió a 30 anys, de 210 M€ i 475 M€ respectivament
– A nivell de demanda els escenaris del tramvia en superfície i en túnel per la Diagonal són els que capten més viatgers, amb 222 mil usuaris i 236 mil respectivament, i totes dues opcions permetrien retirar més de 12 mil vehicles diaris de la circulació
– Els estudis tècnics conclouen que l’alternativa que millor respon als diferents paràmetres avaluats és la connexió del tramvia en superfície per la Diagonal, en el tram comprès entre Francesc Macià i Glòries
– El Govern municipal iniciarà ara un procés de diàleg amb els grups polítics i la ciutadania per donar a conèixer aquests treballs i sumar el màxim consens al projecte
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Algunes consideracions a partir de la lectura del dossier de l'Ajuntament
- Efectivament la "plataforma tramviària" del tramvia en superfície "només" són 51 M€. La resta, fins a 175, és material mobil i "costos addicionals a mig termini (nova demanda)"
- En la comparació entre les diferents opcions i el bus, pel que fa al nombre de passatgers, hi ha una confusió. En la p.8 es diu que el tramvia en superfície suposaria doblar la demanda, de 104k a 222k. Per tant ens trobem amb un augment de 118k. En canvi, quan es donen les dades del bus, només s'indiquen 49k, però els 104k del tramvia actual continuen intactes. En el gràfic de la p.9 sí que es veu clarament. El problema és que el resum global de la p.13 fa trampa i es diu que el tramvia en superfície podrà portar 222k passatgers mentre que el bus només 49k, quan el que s'hauria de comparar són els increments de +118k o +49k
- Cal revisar també la quantitat de vehicles privats retirats segons el mode de transport, atès que no s'indica com es calcula
--- El tramvia en superfície aporta +118k, "equivalent" a 12.500 cotxes menys (9,4 persones per cotxe?)
--- El bus aporta +49k, "equivalent" a 1.800 cotxes menys (27 persones per cotxe?). Mantenint la ràtio del tramvia (de 9,4 persones per cotxe) , els vehicles retirats serien 5.200
- En la p.12 es reconeix que el bus implicarà la reducció d'un carril a la Diagonal (entenc que un per sentit), però que això no seria suficient per evitar la congestió. En canvi, en parlar del tramvia sí que es diu que la reducció de trànsit privat es reconduiria per altres vies de l'Eixample.
En resum, un dossier millorable, per no dir que en alguns punts fa trampes.
- Efectivament la "plataforma tramviària" del tramvia en superfície "només" són 51 M€. La resta, fins a 175, és material mobil i "costos addicionals a mig termini (nova demanda)"
- En la comparació entre les diferents opcions i el bus, pel que fa al nombre de passatgers, hi ha una confusió. En la p.8 es diu que el tramvia en superfície suposaria doblar la demanda, de 104k a 222k. Per tant ens trobem amb un augment de 118k. En canvi, quan es donen les dades del bus, només s'indiquen 49k, però els 104k del tramvia actual continuen intactes. En el gràfic de la p.9 sí que es veu clarament. El problema és que el resum global de la p.13 fa trampa i es diu que el tramvia en superfície podrà portar 222k passatgers mentre que el bus només 49k, quan el que s'hauria de comparar són els increments de +118k o +49k
- Cal revisar també la quantitat de vehicles privats retirats segons el mode de transport, atès que no s'indica com es calcula
--- El tramvia en superfície aporta +118k, "equivalent" a 12.500 cotxes menys (9,4 persones per cotxe?)
--- El bus aporta +49k, "equivalent" a 1.800 cotxes menys (27 persones per cotxe?). Mantenint la ràtio del tramvia (de 9,4 persones per cotxe) , els vehicles retirats serien 5.200
- En la p.12 es reconeix que el bus implicarà la reducció d'un carril a la Diagonal (entenc que un per sentit), però que això no seria suficient per evitar la congestió. En canvi, en parlar del tramvia sí que es diu que la reducció de trànsit privat es reconduiria per altres vies de l'Eixample.
En resum, un dossier millorable, per no dir que en alguns punts fa trampes.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Permiteme discrepar con algunas de tus conclusiones:Oriolix wrote:Algunes consideracions a partir de la lectura del dossier de l'Ajuntament
- Efectivament la "plataforma tramviària" del tramvia en superfície "només" són 51 M€. La resta, fins a 175, és material mobil i "costos addicionals a mig termini (nova demanda)"
- En la comparació entre les diferents opcions i el bus, pel que fa al nombre de passatgers, hi ha una confusió. En la p.8 es diu que el tramvia en superfície suposaria doblar la demanda, de 104k a 222k. Per tant ens trobem amb un augment de 118k. En canvi, quan es donen les dades del bus, només s'indiquen 49k, però els 104k del tramvia actual continuen intactes. En el gràfic de la p.9 sí que es veu clarament. El problema és que el resum global de la p.13 fa trampa i es diu que el tramvia en superfície podrà portar 222k passatgers mentre que el bus només 49k, quan el que s'hauria de comparar són els increments de +118k o +49k
- Cal revisar també la quantitat de vehicles privats retirats segons el mode de transport, atès que no s'indica com es calcula
--- El tramvia en superfície aporta +118k, "equivalent" a 12.500 cotxes menys (9,4 persones per cotxe?)
--- El bus aporta +49k, "equivalent" a 1.800 cotxes menys (27 persones per cotxe?). Mantenint la ràtio del tramvia (de 9,4 persones per cotxe) , els vehicles retirats serien 5.200
- En la p.12 es reconeix que el bus implicarà la reducció d'un carril a la Diagonal (entenc que un per sentit), però que això no seria suficient per evitar la congestió. En canvi, en parlar del tramvia sí que es diu que la reducció de trànsit privat es reconduiria per altres vies de l'Eixample.
En resum, un dossier millorable, per no dir que en alguns punts fa trampes.
En el caso de las cifras de viajeros no sería adecuado sumar viajeros de bus y tranvía, simplemente porque no son lo mismo. La coa esta justamente en comparar el total del tranvía unificado (que es lo que resultaría de unir las dos redes justamente) frente a una línea de bus aislada, que es lo que se haría de optar por la solución del bus.
Luego las cifras de vehículos que se reducen no son proporcionales a la demanda captada del tranvía. De hecho solo un pequeño porcentaje sería proveniente del vehículo privado, otras partes vienen de otros transportes públicos y de ir a pie. Claro que como la opción bus o tranvía tienen implicaciones diferentes, la proporción del total de viajeros que vienen del coche puede variar.
Y lo del tráfico tiene que ver con que la opción de bus que se estudia justamente es "mejorar el servicio de bus existente", mientras que para el tranvía se haría una plataforma propia y aislada, con los costes que eso supone, más las obras anexas para redirigir el tráfico. Se podría haber considerado la opción de hacer una plataforma tipo tranvía para el bus, pero en el estudio lo descartan explícitamente porque supondría hacer todo el paripé de redirigir el tráfico y perder carriles para tener menor capacidad que el tranvía.
Deberías leerte los estudios completos si tienes dudas, estan disponibles en internet. Todas las cosas a las que apuntas son cosas que has entendido mal porque en los estudios están debidamente explicadas y analizadas.
http://ajuntament.barcelona.cat/ecologi ... cs-tramvia
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Per cert, algú sap si n'hi ha ja una data sobre quan es farà la unió de les xarxes de tramvia?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Aquí discrepo obertament. El quadre de la p.13 és directament un engany, perquè es comparen pomes i peres sense cap explicació.Don Ramón wrote:En el caso de las cifras de viajeros no sería adecuado sumar viajeros de bus y tranvía, simplemente porque no son lo mismo. La coa esta justamente en comparar el total del tranvía unificado (que es lo que resultaría de unir las dos redes justamente) frente a una línea de bus aislada, que es lo que se haría de optar por la solución del bus.
Don Ramón wrote:Luego las cifras de vehículos que se reducen no son proporcionales a la demanda captada del tranvía. De hecho solo un pequeño porcentaje sería proveniente del vehículo privado, otras partes vienen de otros transportes públicos y de ir a pie. Claro que como la opción bus o tranvía tienen implicaciones diferentes, la proporción del total de viajeros que vienen del coche puede variar.
D'acord. En el document s'indica com s'ha fet el càlcul, en funció només dels nous usuaris que atreu el tramvia/bus. El que fa pensar és que el 75% dels usuaris que captarà el tramvia... ja eren usuaris del transport públic.
Gràcies pel link. Són només 476 pàgines... que llegiré quan pugui. I sense picar-se, no és les que hagi entès malament, sinó que el dossier no les explica bé, que no és exactament el mateix.Don Ramón wrote:Deberías leerte los estudios completos si tienes dudas, estan disponibles en internet. Todas las cosas a las que apuntas son cosas que has entendido mal porque en los estudios están debidamente explicadas y analizadas.
http://ajuntament.barcelona.cat/ecologi ... cs-tramvia
I sobre el dossier, em recorda aquell acudit del "Congrés Internacional de Sumar 2+2"
- La ponència de matemàtics integra, deriva, fa unes quantes matrius impossibles, i al final, diu que són 4
- La ponència de físics pondera la pressió, la temperatura, la gravetat, el fregament i la resistència a l'aire, i al final diu que són 4
- La ponència de consultors emet un comunicat final: "Dependrà del que vulgui el client que li surti"