Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Carlos González »

Què voleu dir amb Japó i Londres????? No ho entenc
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by ortegote »

Carlos González wrote:Què voleu dir amb Japó i Londres????? No ho entenc
Si investigues per youtube veuras al Japo o Londres o fins i tot Holanda linies amb 4 vies, que es coneixen com a dos lentes exteriors (els Trens paren a totes les estacions) i dos rapides interiors (serveis directes o semidirectes).
Com a metro tens el de Nova York on tambe hi han serveis semidirectes i esclar mes de dues vies per sentit en alguns trams.

Sobre fer 4 vies de Martorell a Barcelona crec que es dificil tecnicament per el sistema de soterrament a Sant Andreu de la Barca i Palleja, suposo que de Cornella a Plaça Espanya seria amb nou tunel per sota del actual.

A Castelldefels seria una bona cosa fer 4 vies per entrar a Sants pero tambe es complicat a la zona del Prat pel soterrament.

I a Espanya el tram mes llarg de 4 vies es el de Guadalajara - Madrid.
Salutacions.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

L11 Ripollet

Post by Carlos González »

No podria ser rentable ampliar la L11 fins a Ripollet??
;)
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
mpn90
N5
N5
Posts: 110
Joined: Sunday 27/09/2015 17:59

Re: L11 Ripollet

Post by mpn90 »

Carlos González wrote:No podria ser rentable ampliar la L11 fins a Ripollet??
;)
Podria i hauria de ser rentable, sinó sempre quedaria brut. Ara bé, rendible... No sóc partidari de crear línies de metro molt llargues, sinó més aviat de crear serveis suburbans (menor freqüència, major distància entre estacions, més velocitat...)
Igualadí
N2
N2
Posts: 18
Joined: Monday 21/03/2016 12:19

Millora de l'accés ferroviari a Igualada/Anoia

Post by Igualadí »

Jo ampliaria la R6/R60 fins Calaf i Sant Guim de Freixenet i la R8 fins Igualada la R8 a Igualada és viable perquè hi ha una via a Martorell que conecta FGC i RodALIES
Aquí teniu unes rutes viables:
R6/[color=#04040]R60[/color]: Plaça Espanya - Calaf/St.Guim de Freixenet
R8: Igualada | Estació Vella/Est - Granollers Centre
R9: Castelldefels Platja - Estació de França (per Sants i Passeig de Gràcia)
R10: Aeroport - Martorell en el mapa en marró fort la part ja construida o havia format part i la part en marró fluix el tram nou
R4: Igualada - Aeroport (per Manresa, Terrassa , Sabadell i el túnel de la Diagonal)
I les Rodalies de Camp de Tarragona.
RT1: Cambrils- Vendrell
RT2: Espluga de Francolí - Torredembarra
RT3: Valls- Vendrell
RT4: Tortosa - Tarragona
RT5: Mora d'Ebre - Tarragona
Mapa
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... uc2ftDrE6s
Last edited by Igualadí on Tuesday 22/03/2016 16:52, edited 3 times in total.
Igualadí
N2
N2
Posts: 18
Joined: Monday 21/03/2016 12:19

Re: L11 Ripollet

Post by Igualadí »

mpn90 wrote:
Carlos González wrote:No podria ser rentable ampliar la L11 fins a Ripollet??
;)
Podria i hauria de ser rentable, sinó sempre quedaria brut. Ara bé, rendible... No sóc partidari de crear línies de metro molt llargues, sinó més aviat de crear serveis suburbans (menor freqüència, major distància entre estacions, més velocitat...)
Jo penso que les línies llargues conecten llocs que es troben lluny uns dels altres.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Carlos González »

Igualadí, no es veu el teu enllaç :nose
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Igualadí
N2
N2
Posts: 18
Joined: Monday 21/03/2016 12:19

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Igualadí »

Igualadí wrote:Jo ampliaria la R6/R60 fins Calaf i Sant Guim de Freixenet i la R8 fins Igualada la R8 a Igualada és viable perquè hi ha una via a Martorell que conecta FGC i RodALIES
Aquí teniu unes rutes viables:
R6/R60: Plaça Espanya - Calaf/St.Guim de Freixenet
R8: Igualada | Estació Vella/Est - Granollers Centre
R9: Castelldefels Platja - Estació de França (per Sants i Passeig de Gràcia)
R10: Aeroport - Martorell en el mapa en marró fort la part ja construida o havia format part i la part en marró fluix el tram nou
I les Rodalies de Camp de Tarragona.
RT1: Cambrils- Vendrell
RT2: Espluga de Francolí - Torredembarra
RT3: Valls- Vendrell
RT4: Tortosa - Tarragona
RT5: Mora d'Ebre - Tarragona
Mapa
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... uc2ftDrE6s
Sí que funciona
Last edited by Igualadí on Tuesday 22/03/2016 15:55, edited 1 time in total.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Carlos González »

Doncs a mí no em funciona diu que no s'ha trobat l'URL (Error 404), a lo millor no ho has compartit directament des del Google
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by fgc113 »

A mi em passa el mateix :nose
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Igualadí
N2
N2
Posts: 18
Joined: Monday 21/03/2016 12:19

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Igualadí »

Igualadí wrote:
Igualadí wrote:Jo ampliaria la R6/R60 fins Calaf i Sant Guim de Freixenet i la R8 fins Igualada la R8 a Igualada és viable perquè hi ha una via a Martorell que conecta FGC i RodALIES
Aquí teniu unes rutes viables:
R6/R60: Plaça Espanya - Calaf/St.Guim de Freixenet
R8: Igualada | Estació Vella/Est - Granollers Centre
R9: Castelldefels Platja - Estació de França (per Sants i Passeig de Gràcia)
R10: Aeroport - Martorell en el mapa en marró fort la part ja construida o havia format part i la part en marró fluix el tram nou
R4: Aeroport-Igualada
I les Rodalies de Camp de Tarragona.
RT1: Cambrils- Vendrell
RT2: Espluga de Francolí - Torredembarra
RT3: Valls- Vendrell
RT4: Tortosa - Tarragona
RT5: Mora d'Ebre - Tarragona
Mapa
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... uc2ftDrE6s
Sí que funciona
Ara sí
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by fgc113 »

Igualadí wrote: Ara sí
A mitges. Està en mode privat i has de posar-lo en mode públic perquè el puga vore tothom.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Millora de l'accés ferroviari a Igualada/Anoia

Post by bigcoaster »

Igualadí wrote:Jo ampliaria la R6/R60 fins Calaf i Sant Guim de Freixenet i la R8 fins Igualada la R8 a Igualada és viable perquè hi ha una via a Martorell que conecta FGC i RodALIES
Segur que hi ha una via que connecta? Però si són diferents amples de via! FGC LL-A té l'ample mètric i Renfe l'ample ibèric.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Millora de l'accés ferroviari a Igualada/Anoia

Post by ortegote »

bigcoaster wrote:
Igualadí wrote:Jo ampliaria la R6/R60 fins Calaf i Sant Guim de Freixenet i la R8 fins Igualada la R8 a Igualada és viable perquè hi ha una via a Martorell que conecta FGC i RodALIES
Segur que hi ha una via que connecta? Però si són diferents amples de via! FGC LL-A té l'ample mètric i Renfe l'ample ibèric.
A Martorell la via de FGC pasa a fer servir el tercer carril per arribar a la Solvay igualment que ho fa al port de Barcelona.
La'mple de FGC es Metric i el de Renfe es el Iberic ara per ara incompatibles a no ser d'auest carril que els deixa compartir estructura i un Carril dels 3 instal·lats.

Anem per parts per que Igualada te diferents Projectes:
La conexió amb Sant Guim de Freixenet era amb ample Iberic fent traçat nou entre Sant Guim i Martorell per continuar a Barcelona i sempre seria Renfe.

el tema R8 amb l'actual ample metric es imposible.

L'eix Transversal totalment Nou i amb ample UIC esta al calaix ben tancat i amb pany i clau.

I sobre Igualada Estació Vella com a Final d'iuna linia ara per ara es un projecte que no esta ni pensat, si mai es soterra el Tren a Igualada en una primera part l'estació actual es desplaçaria una mica d'ubicació al Carrer Jacint Verdaguer Zona Carrefour Express / Aldi (la gent d'Igualada ja s'ubica) i continuaria el tunel de maniobres en una primera fase fins a l'altura del carrer LLeida (Crüilla Passeig Verdaguer Jutgats) i la segona fase seria fins L'Hospital Comarcal sense passar per l'estació Vella,

Salutacions Igualadi i si tens dubtes en aquest forum segur que et podem donar respostes.
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Millora de l'accés ferroviari a Igualada/Anoia

Post by bigcoaster »

ortegote wrote:
bigcoaster wrote:
Igualadí wrote:Jo ampliaria la R6/R60 fins Calaf i Sant Guim de Freixenet i la R8 fins Igualada la R8 a Igualada és viable perquè hi ha una via a Martorell que conecta FGC i RodALIES
Segur que hi ha una via que connecta? Però si són diferents amples de via! FGC LL-A té l'ample mètric i Renfe l'ample ibèric.
A Martorell la via de FGC pasa a fer servir el tercer carril per arribar a la Solvay igualment que ho fa al port de Barcelona.
La'mple de FGC es Metric i el de Renfe es el Iberic ara per ara incompatibles a no ser d'auest carril que els deixa compartir estructura i un Carril dels 3 instal·lats.
Evidentment, però sempre amb trens dièsel, ja que també tenen una tensió diferent a la catenària.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Millora de l'accés ferroviari a Igualada/Anoia

Post by ortegote »

bigcoaster wrote:
Evidentment, però sempre amb trens dièsel, ja que també tenen una tensió diferent a la catenària.
Si Tens tota la raó del món.
FGC 1500vcc Renfe 3000vcc linies convencionals.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Renfe445 »

Y trenes eléctricos bitensión?
Igualadí
N2
N2
Posts: 18
Joined: Monday 21/03/2016 12:19

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Igualadí »

Però s'està parlant de caviar l'ample ibèric per ample mètric
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Renfe445 »

Igualadí wrote:Però s'està parlant de caviar l'ample ibèric per ample mètric
Pero también estábais hablando de diferencias de tensión en catenaria.
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by ortegote »

Igualadí wrote:Però s'està parlant de caviar l'ample ibèric per ample mètric
A veure com que cambiar l'ample Iberic a Metric???
A FGC Igualada si es cambia l'ample en un futur seria a UIC.
Renfe445 wrote:Y trenes eléctricos bitensión?
Disposar de Locomotores Bitensio també seria una solució però ara per ara per entrar al Port de Barcelona per el ramal de Sant Boi millor el Diesel i l'opció de locomotores Duals com esta fent ara FGC.
Les bitensio sempre i quan es comparteixi el mateix ample de via pel que estem debatim per que no crec que FGC electrifiqui els ramals de mercaderies actuals.
Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”