Regió-7, 23 de març de 2016 wrote: La Hispano Igualadina guanya als tribunals la línia d´autobús de Manresa a Barcelona
El Suprem retira la concessió a Bages Exprés, el Govern ho acata i l'empresa anoienca operarà el servei abans de l'estiu
[...]
Sentència judicial línia Manresa-Barcelona
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Sentència judicial línia Manresa-Barcelona
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Exprés.cat
La notícia no deuria anar en algun altre lloc? No és una línia exprés.cat.genissimon wrote:Regió-7, 23 de març de 2016 wrote: La Hispano Igualadina guanya als tribunals la línia d´autobús de Manresa a Barcelona
El Suprem retira la concessió a Bages Exprés, el Govern ho acata i l'empresa anoienca operarà el servei abans de l'estiu
[...]
A veure que serà del cotxes de BagesExprés,segurament es repartiran. Malauradament no hi haurà la mateixa qualitat de servei.
És interessant que diu que la Igualadina no té cap servei al Bages, quan en té 2: la Igualada-Tarragona (http://www.igualadina.com/pdfs/manresa_segur.pdf) i la Vilafranca-M.Montserrat (http://www.igualadina.com/pdfs/mon_vil.pdf)
Re: Sentència judicial línia Manresa-Barcelona
Però n'està prevista la seva conversió.sag470 wrote:La notícia no deuria anar en algun altre lloc? No és una línia exprés.cat.
En tot cas, els cotxes adscrits a la concessió no haurien de traspassar-se a la nova concessionària?
Re: Sentència judicial línia Manresa-Barcelona
Tinc el dubte que serà el que es farà. Primer deien desde Berga pero amb els problemes concesionals es fa dificil. La idea de Manresa és la més senzilla. Amb aquest canvi pren força la línia exprés.cat desde Manresa. A veure en que queda tot plegat.
En les concesions interurbanes diria que el material movil no va adscrit a la concessió. Els cotxes són de l'empresa i només ha d'asignar els seus cotxes necessaris per cumplir la concessió. Dit d'una altra manera, la administració no compra el material ni paga per ell. L'administració paga pel servei, on ja està inclós els costos de l'operador per tal de garantir la flota necessaria.
Fa anys que no ha passat alguna cosa així, per tal de veure que pot passar, perque no ha hagut traspassos de concessions, sino compra i venta.
S'hauria de veure com afecta aquest canvi d'operador, si és un traspas d'operador o un canvi de titular.
En les concesions interurbanes diria que el material movil no va adscrit a la concessió. Els cotxes són de l'empresa i només ha d'asignar els seus cotxes necessaris per cumplir la concessió. Dit d'una altra manera, la administració no compra el material ni paga per ell. L'administració paga pel servei, on ja està inclós els costos de l'operador per tal de garantir la flota necessaria.
Fa anys que no ha passat alguna cosa així, per tal de veure que pot passar, perque no ha hagut traspassos de concessions, sino compra i venta.
S'hauria de veure com afecta aquest canvi d'operador, si és un traspas d'operador o un canvi de titular.
Re: Sentència judicial línia Manresa-Barcelona
De Regió 7
Regió 7 wrote:La Hispano assumirà la línia de bus Manresa-Barcelona abans de finalitzar l'any
El traspàs del servei està a l'espera que la companyia i la Generalitat rubriquin l'adjudicació
ABEL GALLARDO SOTO | MANRESA La línia de bus Manresa-Barcelona passarà a mans de la Hispano Igualadina abans que acabi l'any en compliment de la sentència dictaminada pel Tribunal Suprem. Les tres empreses que actualment se'n fan càrrec treballen amb la previsió que la Generalitat i la nova companyia signin l'adjudicació a la tardor, i, amb tota probabilitat, al novembre o al desembre els autocars de la Hispano començaran a transportar els usuaris que es traslladen de la capital bagenca a la ciutat comtal.
El Tribunal Suprem va dictaminar a mitjan març que la Hispano Igualadina havia de fer-se càrrec de l'explotació de la línia perquè va concloure que la Generalitat, en l'adjudicació del servei, havia atribuït una puntuació equivocada a l'oferta presentada per Hispano, ja que va valorar incorrectament la seva proposta econòmica. Finalment, la UTE (Unió Temporal d'Empreses) Bages Exprés -integrada per les companyies Castellà, Julià i Alsina Graells- va assumir la gestió de la línia i se n'ha fet càrrec durant els darrers sis anys.
"En la planificació de la feina dels propers mesos ja tenim en compte que al llarg de la tardor deixarem d'oferir aquest servei", destaca el director d'explotació de Castellà, Ricard Costa. Les companyies tenen 7 autocars i 15 conductors que fan el trajecte, però Castellà posa 4 vehicles de la seva flota i personal de la plantilla com a reforç en les hores punta i per poder donar servei al gran nombre d'usuaris que es desplacen en bus, sobretot a primera hora del matí. La sentència de l'alt tribunal va suposar un revés per a la companyia, perquè és la que més recursos aporta, i és per aquest motiu que van anunciar una redistribució de la plantilla a altres serveis que ofereixen. En tot cas, Costa reitera que Castellà "no acomiadarà cap dels treballadors".
El canvi arriba tard
El traspàs d'empreses arribarà a final d'any, però la sentència judicial, datada del mes de març, especificava que s'havia de complir en el termini de tres mesos. El responsable de Castellà assegura no saber els detalls del retard, però indica que, possiblement, aquest procés burocràtic difícilment es podia ajustar a les dates que concretava el Tribunal Suprem.
Durant els anys que la UTE Bages Exprés ha explotat la línia, hi ha hagut nombroses queixes per la saturació de passatgers en els autocars, sobretot a primera hora del matí. Tot i que Castellà va voler solucionar la problemàtica posant més vehicles a les hores de màxima afluència, el malestar d'alguns usuaris ha persistit.
Aquest diari ha intentat, sense èxit, posar-se en contacte amb els responsables d'Hispano Igualadina per saber com serà el servei que oferiran un cop gestionin la línia Manresa-Barcelona
Re: Sentència judicial línia Manresa-Barcelona
Imagino que la intenció de la Generalitat i la Hispano Igualadina és integrar-la dins de la xarxa exprés.cat. Diria que estava planificada en el projecte inicial, corregiu-me si no és així.
Re: Sentència judicial línia Manresa-Barcelona
Las privisiones de la línea expres.cat se barajaban dos opciones, de Berga a Bcn, con el problema concesional con la parada de Manresa, o la trasformación de la 850 en exprés.cat.
Por las noticias que van dando parece ser que la demora es por recursos. Castellà dice que mantiene los conductores, por lo que la concesión actual se anulará y se adjudicará a la Igualadina. Parece ser que los recursos (personal y autobuses), se los repartirá Bages Exprés entre Sagalés, Alsa y Julià. En este caso, es normal que Igualadina necesite tiempo para organizar el servicio, y solicitar coches. Es como si se traspasara directamente desde la antigua Julià a la Igualadina. No me extrañaria que traspasaran a la Igualadina los 2 coches de Julià, los dos Irizar o los 9600-9602-9603.
Una cosa que no me cuadra de la noticia es el numero de coches. Dice que son 7, pero cuento 9 (los 6 Beulas, 2 Irizar y un Setra).
A ver que depara el tiempo.
Por las noticias que van dando parece ser que la demora es por recursos. Castellà dice que mantiene los conductores, por lo que la concesión actual se anulará y se adjudicará a la Igualadina. Parece ser que los recursos (personal y autobuses), se los repartirá Bages Exprés entre Sagalés, Alsa y Julià. En este caso, es normal que Igualadina necesite tiempo para organizar el servicio, y solicitar coches. Es como si se traspasara directamente desde la antigua Julià a la Igualadina. No me extrañaria que traspasaran a la Igualadina los 2 coches de Julià, los dos Irizar o los 9600-9602-9603.
Una cosa que no me cuadra de la noticia es el numero de coches. Dice que son 7, pero cuento 9 (los 6 Beulas, 2 Irizar y un Setra).
A ver que depara el tiempo.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Sentència judicial línia Manresa-Barcelona
Regió-7, 13 d'octubre de 2013 wrote: Els xofers del bus Exprés duran en bloc el seu cas al jutjat si els acomiaden
Aquest dijous hi ha reunió al Tribunal Laboral i si no hi ha acord dilluns començarà una vaga indefinida
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Sentència judicial línia Manresa-Barcelona
Regió-7, 14 d'octubre de 2016 wrote: Dilluns comença la vaga pels acomiadaments de xofers del bus a Barcelona
Els treballadors denuncien que estan 'a punt de perdre la feina amb la connivència de la Generalitat'
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Sentència judicial línia Manresa-Barcelona
Regió-7, 17 d'octubre de 2016 wrote: La vaga del bus a Barcelona redueix a 12 les sortides entre els dos sentits els feiners
Si no hi ha una desconvocatòria a última hora, el servei del bus Exprés serà de mínims a partir d'avui
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Sentència judicial línia Manresa-Barcelona
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Sentència judicial línia Manresa-Barcelona
Per més motius que puguin tenir els teballadors i els piquets, no són maneres.Regió-7, 18 d'octubre de 2016 wrote: Apedreguen un bus en la primera jornada de la vaga de Bages Exprés
Apedreguen un bus de serveis mínims en la primera jornada de la vaga de Bages Exprés
[...]
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Sentència judicial línia Manresa-Barcelona
Regió-7, 18 d'octubre de 2016 wrote: Reunió al Parlament per intentar desencallar el conflicte de Bages Exprés
El delegat sindical de CCOO de Bages Exprés, un representant de CCOO del territori i un del sector de carretera es reuniran demà amb representants de Catalunya Sí que es Pot
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Sentència judicial línia Manresa-Barcelona
Tengo muchas lagunas con este tema, a ver si alguien lo puede corroborar.
Tengo entendido que la orden judicial ha anulado la adjudicación que se hizo a Bages Exprés, por lo que el concurso debe adjudicarse a la Igualadina que en su dia fue desclasificada, y tenia mejor posición que Bages Exprés. Entiendo, que al anularse, no es un traspaso de concesión, puesto que la anterior concesionaria seria Julià. Comisiones se acoge a la obligación de subrogar el personal, pero tengo entendido que la ley es cuando se traspasa la concesión, pero el cambio de operador es de Julià a la Igualadina (BagesExprés queda anulado, como si no hubiera operado). Entiendo que la Igualadina solo tiene la obligación de subrogar los antiguos operarios de Julià.
Tengo la duda del personal actual, a nombre de quién están contratados. Almenos los coches no estan a nombre de BagesExprés, sino de las empresas integrantes (Castellà, Alsina Graells, Rapid Transport i Julià). Si están como los coches a nombre de las diferentes empresas, deberian integrarse en las empresas.
Tengo entendido que la orden judicial ha anulado la adjudicación que se hizo a Bages Exprés, por lo que el concurso debe adjudicarse a la Igualadina que en su dia fue desclasificada, y tenia mejor posición que Bages Exprés. Entiendo, que al anularse, no es un traspaso de concesión, puesto que la anterior concesionaria seria Julià. Comisiones se acoge a la obligación de subrogar el personal, pero tengo entendido que la ley es cuando se traspasa la concesión, pero el cambio de operador es de Julià a la Igualadina (BagesExprés queda anulado, como si no hubiera operado). Entiendo que la Igualadina solo tiene la obligación de subrogar los antiguos operarios de Julià.
Tengo la duda del personal actual, a nombre de quién están contratados. Almenos los coches no estan a nombre de BagesExprés, sino de las empresas integrantes (Castellà, Alsina Graells, Rapid Transport i Julià). Si están como los coches a nombre de las diferentes empresas, deberian integrarse en las empresas.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Sentència judicial línia Manresa-Barcelona
Regió-7, 25 d'octubre de 2016 wrote: Segona setmana de vaga indefinida dels xofers del bus a Barcelona
Usuaris sense servei o que han de viatjar drets és el pa de cada dia que genera protestes des del dia 17
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Sentència judicial línia Manresa-Barcelona
Ajuntament d'Olesa de Montserrat wrote: L'Ajuntament d'Olesa vol fer una comissió de seguiment del servei de bus a Barcelona amb la participació de la ciutadania
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Sentència judicial línia Manresa-Barcelona
Regió-7, 26 d'octubre de 2016 wrote: Recullen 400 firmes d'usuaris del bus a Barcelona perquè torni a la normalitat
L'acció arriba després de nou dies de vaga dels xofers sense perspectives que finalitzi
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Sentència judicial línia Manresa-Barcelona
Quin sentit té presentar-ho a Bages Exprés? El conflicte és entre els treballadors i el titular de la línia (la Generalitat). No s'haurien de presentar a Territori, i com a molt a Treball? Bages Exprés no pot fer res. Hi ha una sentència que diu que no pot continuar operant la línia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Sentència judicial línia Manresa-Barcelona
Regió-7, 3 de novembre de 2016 wrote: Hispano-Igualadina espera el llum verd de la Generalitat per assumir el bus a Barcelona
Està oberta a integrar xofers però no a subrogar en bloc la plantilla tot i els 15 dies de vaga
[...]
Regió-7, 3 de novembre de 2016 wrote: S'accelera la negociació per trobar una sortida a la vaga del bus Manresa-Barcelona
La reunió a la direcció general de Relacions Laborals acaba sense acord i dijous hi tornen
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Sentència judicial línia Manresa-Barcelona
Regió-7, 4 de novembre de 2016 wrote: Acaba la vaga de xofers del bus de Manresa a Barcelona després de 18 dies
Els conductors asseguren que divendres el servei tornarà a la normalitat
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.