Xato, i Lleida té 140.000 habitants i té una sola estació, i cada una de les línies de regionals que té tenen entre 3 i 5 freqüències diàries, així que no ens queixem tant (ni tant fort home!).Igualadí wrote:IGUALADA TÉ 36000 HABITANTS I SOLAMENT TÉ UNA ESTACIÓ ÉS INDIGNANT PERÒ EL QUE ÉS MÈS QUE MARTORELL N'ARRIBARÀ A TINDRE 6 I TÉ MENYS DE LA MEITAT D'HABITANTS
Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
T'agraeixo els petits retocs, m'han ajudat a, almenys crec jo, millorar els traçats:marc_bcn_2 wrote:Si a Metro102 no li importa, jo he fet uns petits retocs a la seva proposta:
- He allargat la línia del Vallès fins a Gorg aprofitant el traçat de les L9Nord i L10.
- He simplificat tots els ramals que hi havien abans.
- Pas per la Universitat Autònoma.
- He fet un traçat circular a Terrassa: Terrassa Est - Madamme Curie - Primer de Maig - Can Roca - Egara - Sant Martí - Terrassa-Rambla - Vallparadís Universitat - Madamme Curie - Terrassa Est.
- He simplificat tots els ramals de la línia del Baix Llobregat que hi havien abans.
- Traçat fins a Zona Universitària.
- Traçat més senzill a Sant Boi, Viladecans i Gavà.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
-He fet el circular a Terrassa, tot i que no amb les estacions que tu deies sino amb Madamme Curie- Sant Pere- Can Roca (No a la mateixa localització on deies)- Vint-i-dos de Juliol- Sant Jordi- Rambla d'Ègara- Valparadís Universitat (L'he canviat el nom).
- He fet passar la L-13 per l'autònoma
- He unificat la L-13
- He perllongat el Metro Tram Baix Llobregat fins a Zona Universitària però en comptes de passar per La Miranda (una zona amb poca demanda i de baixa densitat de població) i per l'hospital Sant Joan de Déu (per on es perllongarà la L-3) l'he passat pel Pont d'Esplugues.
Tot i això no he fet algun dels canvis com:
- El canvi de traçat a Sabadell, deixa d'enllaçar amb Sabadell Nord (Renfe i en un futur pròxim FGC) i amb Sabadell Rambla (FGC) ja la línia perdia intermodalitat, a més ja a la zona de Sabadell Sud és perdia el potencial de l'estació al colocarla lluny del centre.
- La Simplificació dels Ramals del Metro Tram del Baix Llobregat ja que es perdia cobertura de la línia al suprimir el ramal que passava pel centre de Viladecans i deixant el ramal "secundari" que passava per les afores.
Aquí tens el maps dels canvis. Moltes gràcies! https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
El problema de la R6 és el que es: una línia amb un traçat del segle XIX (concretament del 1890), un traçat que avui dia no s'hagués fet així ja que, per començar, és en via mètrica, segon, perquè és un traçat amb un munt de corves (moltes d'elles molt tancades), i tercer, perquè a partir de Matorell el recorregut és en via única. Tot això sumat provoca que la R6 tingui el temps de viatge que té actualment i des de fa molts anys.
Ara bé: també és cert que un dels mals majors de la R6 i de la línia Llobregat-Anoia en general és la falta d'estacions per fer avançaments i l'ús pràcticament nul de les estacions que tenim actualment (Quatre Camins i Av. Carrilet, principalment). I d'això no té culpa el traçat del segle passat: això és culpa de molts soterraments d'estacions i construcció de noves que s'han fet als últims anys i que han convertit el traçat en un "metro" (en tots els sentits), fent que el temps de trajecte sigui extremadament llarg ja que no es poden fer avançaments cada 4-5 estacions. I, pel que sembla, no té pinta de canviar (vegis la nova estació de Cornellà-Salines).
I això sense parlar del temps excessiu que es perd entre Molí Nou i Plaça Espanya només per a que la L8 tingui freqüències de metro. Cal que parin totes les línies a Sant Josep, o a Almeda? Per exemple.
Ara bé: també és cert que un dels mals majors de la R6 i de la línia Llobregat-Anoia en general és la falta d'estacions per fer avançaments i l'ús pràcticament nul de les estacions que tenim actualment (Quatre Camins i Av. Carrilet, principalment). I d'això no té culpa el traçat del segle passat: això és culpa de molts soterraments d'estacions i construcció de noves que s'han fet als últims anys i que han convertit el traçat en un "metro" (en tots els sentits), fent que el temps de trajecte sigui extremadament llarg ja que no es poden fer avançaments cada 4-5 estacions. I, pel que sembla, no té pinta de canviar (vegis la nova estació de Cornellà-Salines).
I això sense parlar del temps excessiu que es perd entre Molí Nou i Plaça Espanya només per a que la L8 tingui freqüències de metro. Cal que parin totes les línies a Sant Josep, o a Almeda? Per exemple.
Salut!
#volemL9
#volemL9
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Muy ilustrativodavroca5 wrote:El problema de la R6 és el que es: una línia amb un traçat del segle XIX (concretament del 1890), un traçat que avui dia no s'hagués fet així ja que, per començar, és en via mètrica, segon, perquè és un traçat amb un munt de corves (moltes d'elles molt tancades), i tercer, perquè a partir de Matorell el recorregut és en via única. Tot això sumat provoca que la R6 tingui el temps de viatge que té actualment i des de fa molts anys.
Ara bé: també és cert que un dels mals majors de la R6 i de la línia Llobregat-Anoia en general és la falta d'estacions per fer avançaments i l'ús pràcticament nul de les estacions que tenim actualment (Quatre Camins i Av. Carrilet, principalment). I d'això no té culpa el traçat del segle passat: això és culpa de molts soterraments d'estacions i construcció de noves que s'han fet als últims anys i que han convertit el traçat en un "metro" (en tots els sentits), fent que el temps de trajecte sigui extremadament llarg ja que no es poden fer avançaments cada 4-5 estacions. I, pel que sembla, no té pinta de canviar (vegis la nova estació de Cornellà-Salines).
I això sense parlar del temps excessiu que es perd entre Molí Nou i Plaça Espanya només per a que la L8 tingui freqüències de metro. Cal que parin totes les línies a Sant Josep, o a Almeda? Per exemple.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Però a Igualda tenim la industria adobera, tèxtil, Punto Blanco i Sita MurtMetro102 wrote:Entenc la teva frustració però primer Martorell té 29000 habitants és a dir 7000 habitants menys, no la meitat dels d'igualada. I per últim, entèn també que Martorell està a uns 30-40km de Barcelona i Igualada està a 60-70km.Igualadí wrote:IGUALADA TÉ 36000 HABITANTS I SOLAMENT TÉ UNA ESTACIÓ ÉS INDIGNANT PERÒ EL QUE ÉS MÈS QUE MARTORELL N'ARRIBARÀ A TINDRE 6 I TÉ MENYS DE LA MEITAT D'HABITANTS
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
La R6 té certa importància a la tornada hi ha moltíssima gent en el tren i gairebé tothom baixa a Igualada en les hores punta
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Uff nen tranquilitzat, soc d'igualada i conec perfectament el Tren i la gent d'aquest poble.Igualadí wrote:La R6 té certa importància a la tornada hi ha moltíssima gent en el tren i gairebé tothom baixa a Igualada en les hores punta
Tenim bones frequencies amb barcelona quan tenim menys es 1 Tren cada hora no esta malament, el problema real es el Temps de viatge no li dones mes voltes la gent no el fa servir per que tarda molt.
com a tot transport public hi ha moments on tu veus molta gent però ja et dic que aquesta linia perd passatgers un cop arriba a Piera que esta a 1h de Barcelona temps acceptable i el servei de Bus es igual o pitjor que el Tren.
A les 32.000 persones has de sumar 11.000 de Vilanova del Camí el problema es que si agafes Tots els trens i els divideixes per la Gent real que l'utilitza et donaran uns numeros molt pobres (fes me cas que els conec) amb aquestos numeros que no m'enrecordo per si preguntes la Generalitat no farà res més que el que ha fet ara que es modernitzar la linia, les estacions i aconseguir que els Trens circulin amb Puntualitat (aixó vas a la Renfe i veuras com l'R3 funciona i Vic es mes gran que Igualada).
Respecte al soterrament arribar a l'estació vella estaria molt bé per que segur es guanyaria passatgers per que et deixa al centre de la ciutat, el problema son els plans de futur com vaig dir no es contempla arribar allà però si arribar a l'Hospital tampoc seria mala idea i a males nomes volen soterrar a la zona de l'actual Carrefour/Aldi i tunel de maniobres fins el carrer Lleida.
Tinc la sensació que ets massa jove Igualadi, Jo quan vulguis quedem i t'explico moltes coses del nostre Carrilet i dels projectes de futur que tenia l'anoia fa uns 15 anys no hem d'anar tant enrere, el problema es que tot esta paralitzat per falta de calers.
A Don Ramon dir-li que els Igualadins no van demanar treure l'estació del centre, l'estació vella va ser enderrocada per Aluminosis a la seva estructura i com l'alcalde era propietari de la Hispano Igualadina va veure la seva oportunitat de Treure el Tren del Centre per que curiosament l'edifici de l'Hispano a Igualada estava a tocar de l'estació Vella, a l'actualitat tot i haver Estació d'Autubusos al Costat de la del Tren alguns Autocars de l'Hispano Continuen donant la volta al passeig deixan-te més al centre que el Tren.
Salutacions.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
No lo sabía esto, tomo nota!ortegote wrote: A Don Ramon dir-li que els Igualadins no van demanar treure l'estació del centre, l'estació vella va ser enderrocada per Aluminosis a la seva estructura i com l'alcalde era propietari de la Hispano Igualadina va veure la seva oportunitat de Treure el Tren del Centre per que curiosament l'edifici de l'Hispano a Igualada estava a tocar de l'estació Vella, a l'actualitat tot i haver Estació d'Autubusos al Costat de la del Tren alguns Autocars de l'Hispano Continuen donant la volta al passeig deixan-te més al centre que el Tren.
Salutacions.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
I Vic te 42000 habitants, una línia en via única des de fa més de 130 anys, retards diàris constants de 15 minuts de mitjana, sense comptar els que es perden en els creuaments, una sola estació, temps de viatge mínims de 90 minuts fins a Sants, freqüències pèssimes i falses promeses de desdoblament des de temps immemorials.Igualadí wrote:IGUALADA TÉ 36000 HABITANTS I SOLAMENT TÉ UNA ESTACIÓ ÉS INDIGNANT PERÒ EL QUE ÉS MÈS QUE MARTORELL N'ARRIBARÀ A TINDRE 6 I TÉ MENYS DE LA MEITAT D'HABITANTS
Aquí no es tracta de ser el que pateix més maltractaments, per què com veus, tots tenim el nostre particular calvari. Tot el país te una mancança greu en transports públics.
Una mica de calma, ens aniria bé a tots plegats.
I perdoneu l'off-topic.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
He estar llegint l'off tòpic de Nou Sistema Ferroviari del Prat, m'he preguntat
Per què no podien fer la L2 el traçat del Prat?, ja que veig que molts d'aquest fòrum es queixen de la L9, per això ho pregunto
Per què no podien fer la L2 el traçat del Prat?, ja que veig que molts d'aquest fòrum es queixen de la L9, per això ho pregunto
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
És que això és el que volen (i s'hauria de) fer. Està inclosa al PDI de l'ATM l'ampliació de la L2 des de Sant Antoni fins a Fira passant per Poble Sec, Montjuïc i Motors (futura estació de la L10) i connectar allí amb la L9. Ara bé, quan es farà? Es necessiten trens i diners, i no hi ha ni una cosa ni l'altra.Carlos González wrote:He estar llegint l'off tòpic de Nou Sistema Ferroviari del Prat, m'he preguntat
Per què no podien fer la L2 el traçat del Prat?, ja que veig que molts d'aquest fòrum es queixen de la L9, per això ho pregunto
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Porque cuando se hizo la L9 se fue hinchando e hinchando el proyecto, para poder ponerse la medalla del Metro más largo de Europa. Tan sencillo como eso. Supongo que pensaron que era más fácil llevar el Metro a El Prat y el aeropuerto como parte del proyecto de la L9, que como proyecto independiente de prolongación de la L2 (curiosamente en eso acertaron, aunque a costa de dejar Barcelona sin el tramo central).Carlos González wrote:He estar llegint l'off tòpic de Nou Sistema Ferroviari del Prat, m'he preguntat
Per què no podien fer la L2 el traçat del Prat?, ja que veig que molts d'aquest fòrum es queixen de la L9, per això ho pregunto
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
A mí me da igual que la L9 sea la más larga de Europa, pero yo creo que tendría que parar la L9 hasta Parc Logístic y la L2 en su lugar, hacer el trayecto del PratDon Ramón wrote: Porque cuando se hizo la L9 se fue hinchando e hinchando el proyecto, para poder ponerse la medalla del Metro más largo de Europa. Tan sencillo como eso. Supongo que pensaron que era más fácil llevar el Metro a El Prat y el aeropuerto como parte del proyecto de la L9, que como proyecto independiente de prolongación de la L2 (curiosamente en eso acertaron, aunque a costa de dejar Barcelona sin el tramo central).
Als demés què us sembla?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Un pequeño paréntesis.
Carlos González wrote:A mí me da igual que la L9 sea la más larga de Europa.
Y que nunca será la liniamesllargaduropa, porque la Central Line del Tube tiene 74 km y la simbiosis 9 y 10 tiene casi 48 km.Don Ramón wrote:Porque cuando se hizo la L9 se fue hinchando e hinchando el proyecto, para poder ponerse la medalla del Metro más largo de Europa.
Así que como excusa se pone la medalla de la liniatomaticamesllargaduropa.
Y pido disculpas por esta desviación del hilo. Sólo quería recordar esto.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Doncs jo considero que hauria de ser al contrari: L2 a Parc Logístic i L9 fins a l'Aeroport, ja que per anar al centre estarà ja operativa la llançadora cap al centre.Carlos González wrote:A mí me da igual que la L9 sea la más larga de Europa, pero yo creo que tendría que parar la L9 hasta Parc Logístic y la L2 en su lugar, hacer el trayecto del PratDon Ramón wrote: Porque cuando se hizo la L9 se fue hinchando e hinchando el proyecto, para poder ponerse la medalla del Metro más largo de Europa. Tan sencillo como eso. Supongo que pensaron que era más fácil llevar el Metro a El Prat y el aeropuerto como parte del proyecto de la L9, que como proyecto independiente de prolongación de la L2 (curiosamente en eso acertaron, aunque a costa de dejar Barcelona sin el tramo central).
Als demés què us sembla?
O si no, que arribin les dues línies, com es contempla al PDI.
Es que serà la línia de metro automàtica més llarga d'Europa, cosa que se'ls oblida dir sempre.Renfe445 wrote:Carlos González wrote:A mí me da igual que la L9 sea la más larga de Europa.Y que nunca será la liniamesllargaduropa, porque la Central Line del Tube tiene 74 km y la simbiosis 9 y 10 tiene casi 48 km.Don Ramón wrote:Porque cuando se hizo la L9 se fue hinchando e hinchando el proyecto, para poder ponerse la medalla del Metro más largo de Europa.
Así que como excusa se pone la medalla de la liniatomaticamesllargaduropa.
Y pido disculpas por esta desviación del hilo. Sólo quería recordar esto.
Salut!
#volemL9
#volemL9
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Aviam, L9 disposa d'una freqüència de 6 minuts, la idea de la Generalitat era que el tram entre l'Aeroport i la Fira disposés d'una freqüència de 3 minuts mínim, cosa que només s'aconsegueix combinant L2 (abans tenia una freqüència prop dels 4 minuts) i L9 (freq. 6-7 minuts)Carlos González wrote:A mí me da igual que la L9 sea la más larga de Europa, pero yo creo que tendría que parar la L9 hasta Parc Logístic y la L2 en su lugar, hacer el trayecto del PratDon Ramón wrote: Porque cuando se hizo la L9 se fue hinchando e hinchando el proyecto, para poder ponerse la medalla del Metro más largo de Europa. Tan sencillo como eso. Supongo que pensaron que era más fácil llevar el Metro a El Prat y el aeropuerto como parte del proyecto de la L9, que como proyecto independiente de prolongación de la L2 (curiosamente en eso acertaron, aunque a costa de dejar Barcelona sin el tramo central).
Als demés què us sembla?
Val a dir que jo no veig malament que L2 i L9 comparteixin tram
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Malo no es, la cosa es que tardará tres o cuatro siglos en hacerse eso. Si primero hay que acabar el tramo central de la L9.....Miquel wrote:Aviam, L9 disposa d'una freqüència de 6 minuts, la idea de la Generalitat era que el tram entre l'Aeroport i la Fira disposés d'una freqüència de 3 minuts mínim, cosa que només s'aconsegueix combinant L2 (abans tenia una freqüència prop dels 4 minuts) i L9 (freq. 6-7 minuts)Carlos González wrote:A mí me da igual que la L9 sea la más larga de Europa, pero yo creo que tendría que parar la L9 hasta Parc Logístic y la L2 en su lugar, hacer el trayecto del PratDon Ramón wrote: Porque cuando se hizo la L9 se fue hinchando e hinchando el proyecto, para poder ponerse la medalla del Metro más largo de Europa. Tan sencillo como eso. Supongo que pensaron que era más fácil llevar el Metro a El Prat y el aeropuerto como parte del proyecto de la L9, que como proyecto independiente de prolongación de la L2 (curiosamente en eso acertaron, aunque a costa de dejar Barcelona sin el tramo central).
Als demés què us sembla?
Val a dir que jo no veig malament que L2 i L9 comparteixin tram
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Evidentment, que estigui al calaix de fer algun dia passades tres generacions es un fet. De totes maneres L9 ha estat construida pensant amb el futur, i abans d'arribar a Parc Logístic ja hi ha fet el salt de moltó per permetre en un futur continuar el túnel cap a L2.Don Ramón wrote:Malo no es, la cosa es que tardará tres o cuatro siglos en hacerse eso. Si primero hay que acabar el tramo central de la L9.....
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Em ronda pel cap una proposta de fer entrar la LAV Barcelona-Madrid pel Vallès. No seria molt complicat ni tampoc excessivament car. A l'alçada de Castellbisbal, la LAV es desviaria del seu recorregut actual (Llobregat) per anar cap al Vallès per una nova plataforma.
El recorregut seria de Castellbisbal fins a Sant Cugat, on es faria una estació entre Volpelleres FGC i St.Cugat Renfe per a serveis Avant i serveis AV sense parada a Barcelona, i d'allí directe a Sagrera TAV per nou "túnel de Montcada". Bypass de Barcelona entre St. Cugat i Mollet per les vies actuals de la R8.
L'actual LAV entre Castellbisbal i Sagrera quedaria lliure per a serveis convencionals (canvi d'ample a ibèric i connexió a Castellbisbal amb la línia de Vilafranca). Llavors, a la sortida sud de Sagrera només caldria intercanviar els recorreguts de les línies de Granollers, Mataró i la LAV. LAV terminal a Estació de França, línia Granollers pel túnel de Mallorca, i línia de Mataró pel túnel d'Aragó.
El recorregut seria de Castellbisbal fins a Sant Cugat, on es faria una estació entre Volpelleres FGC i St.Cugat Renfe per a serveis Avant i serveis AV sense parada a Barcelona, i d'allí directe a Sagrera TAV per nou "túnel de Montcada". Bypass de Barcelona entre St. Cugat i Mollet per les vies actuals de la R8.
L'actual LAV entre Castellbisbal i Sagrera quedaria lliure per a serveis convencionals (canvi d'ample a ibèric i connexió a Castellbisbal amb la línia de Vilafranca). Llavors, a la sortida sud de Sagrera només caldria intercanviar els recorreguts de les línies de Granollers, Mataró i la LAV. LAV terminal a Estació de França, línia Granollers pel túnel de Mallorca, i línia de Mataró pel túnel d'Aragó.
- Attachments
-
- LAVpelVallès.png (47.36 KiB) Viewed 4978 times
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
M'agrada molt la idea, seria la tan necessària quadriplicació de via fins el Prat.Lluis wrote:Em ronda pel cap una proposta de fer entrar la LAV Barcelona-Madrid pel Vallès. No seria molt complicat ni tampoc excessivament car. A l'alçada de Castellbisbal, la LAV es desviaria del seu recorregut actual (Llobregat) per anar cap al Vallès per una nova plataforma.
El recorregut seria de Castellbisbal fins a Sant Cugat, on es faria una estació entre Volpelleres FGC i St.Cugat Renfe per a serveis Avant i serveis AV sense parada a Barcelona, i d'allí directe a Sagrera TAV per nou "túnel de Montcada". Bypass de Barcelona entre St. Cugat i Mollet per les vies actuals de la R8.
L'actual LAV entre Castellbisbal i Sagrera quedaria lliure per a serveis convencionals (canvi d'ample a ibèric i connexió a Castellbisbal amb la línia de Vilafranca). Llavors, a la sortida sud de Sagrera només caldria intercanviar els recorreguts de les línies de Granollers, Mataró i la LAV. LAV terminal a Estació de França, línia Granollers pel túnel de Mallorca, i línia de Mataró pel túnel d'Aragó.
Jo en el seu moment també vaig pensar una alternativa que seria túnel de Passeig de Gràcia pel TAV, deixant com a vies UIC de la 9 a la 14, túnel per Pça Catalunya per a R2, R3 (salt de moltó al extrem sud de Sants i després ramal d'aigues) i Regionals i nou túnel d'Aragó per a la resta de línies amb salt de moltó per enllaçar amb el túnel de meridiana.
Hauria estat molt més econòmic que no pas el cipostio que van muntar a Bellvitge amb les consequències que tot coneixem. A part, gran part de la feina de la reconfiguració de rodalies prevista al pla de rodalies per fer les línies costa-costa interior-interior ja estaria feta.
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents