No es pot comparar un VAL amb un bus... un VAL té una velocitat comercial de 32-35 km/h i un interval de pas entre 2 i 4 minuts en hora punta! Mentre que la velocitat comercial de la linia L96 és de 18 km/h i passa cada 15 minuts. Amb un VAL es podria anar de l'UPC de Castelldefels a FGC Sant Boi en 20-22 minuts, mentre que el bus triga 45 minuts...mpn90 wrote:Potser per això amb un bus ja n'hi ha prou, no?Sagrerenc wrote:Per aixo proposava un metro lleuger i economic tipus VAL, on l'objectiu principal no sigui arribar rapidament a Barcelona (per aixo ja hi ha altres mitjans) sino arribar als barris mes poblats i assegurar una bona interconexio amb la resta del Baix Llobregat.
Conec una persona que viu a Viladecans i treballa a Sant Vicenç dels Horts. Cada dia agafa el cotxe i triga entre 20 i 30 minuts segons el trànsit. Si agafés el bus + FGC seria una hora de trajecte.
El bus només seria una solucio provisional si hi hagués una linia exprés que passés per Castelldefels, Gavà i Viladecans, i després directament a FGC Sant Boi i R4/L5 Cornellà-Centre, amb carril exclusiu i prioritat semaforica, i ni aixi ja que bona part de la poblacio de Gavà i Viladecans viu a més de 10 minuts a peu de la C-245.