Que obsesión con los anchos de vía. ¿Y que necesidad hay de cambiar el ancho de vía en esta línea? ¿Que aporta eso?Carlos González wrote:Eso, hasta que hagan las vías de Igualada-Martorell en UIC ¿no?Don Ramón wrote:Yo lo que sí vería sería prolongar la línea de Igualada hasta Cervera, para ahí enlazar con la R12. Con tener un enlace coordinado sería muy atractivo para ir desde Igualada a Cervera, Tàrrega, Lleida, etc.
Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Més que canviar l'ample de via, que no serviria de res ja que la velocitat comercial és molt lenta, el que faria és construir via nova des de Cervera fins a Castellbisbal passant per Igualada. Fent aquest tram de via podriem tenir regionals Lleida-Barcelona molt competitius envers el cotxe i inclús perllongar alguna línia de Rodalies com la R1 fins a Igualada.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Dicen que quiere la Generalitat cambiar de anchura de vía, o hacerla como tren-tram, además, una ampliación hasta Cervera me pregunto si lo cogerá gente o no.Don Ramón wrote: Que obsesión con los anchos de vía. ¿Y que necesidad hay de cambiar el ancho de vía en esta línea? ¿Que aporta eso?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
FGC Cervera-Igualada-Barcelona
Però perquè no poden ampliar el traçat d'Igualada fins a Cervera en l'ample mètric? I a més, com hauria de ser el traçat i quins llocs podrien fer parar?bigcoaster wrote:Més que canviar l'ample de via, que no serviria de res ja que la velocitat comercial és molt lenta, el que faria és construir via nova des de Cervera fins a Castellbisbal passant per Igualada. Fent aquest tram de via podriem tenir regionals Lleida-Barcelona molt competitius envers el cotxe i inclús perllongar alguna línia de Rodalies com la R1 fins a Igualada.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: FGC Cervera-Igualada-Barcelona
Poder és clar que es pot, un altra cosa és si té sentit, i no en té.Carlos González wrote:Però perquè no poden ampliar el traçat d'Igualada fins a Cervera en l'ample mètric? I a més, com hauria de ser el traçat i quins llocs podrien fer parar?bigcoaster wrote:Més que canviar l'ample de via, que no serviria de res ja que la velocitat comercial és molt lenta, el que faria és construir via nova des de Cervera fins a Castellbisbal passant per Igualada. Fent aquest tram de via podriem tenir regionals Lleida-Barcelona molt competitius envers el cotxe i inclús perllongar alguna línia de Rodalies com la R1 fins a Igualada.
La connexió Cervera-Igualada per si sola no dóna sentit a aquesta línia. El que si que té sentit és la connexió Lleida-Barcelona i totes les parades intermitges (Mollerussa, Tàrrega, Cervera (aquestes més freqüència), Igualada i Barcelona). És per això que la línia s'ha de fer amb ample ibèric i no amb mètric, perquè no és gens competitiu en termes de temps de viatge. Ampliar el mètric seria com crear un servei de rodalia enter Cervera i Igualada, perquè no l'agafaria ningú més. En canvi, posar ample ibèric entre Cervera i Martorell, crea, a banda del servei de rodalia, un servei de Regional/Mitja Distància entre Lleida i Barcelona.
Pel tema del traçat, entre Cerva i Igualada no és gaire complicat, alguna trinxera i ja estaria. En canvi, el tram Igualada-Martorell no seria fàcil, hi hauria d'haver un túnel llarg per salvar el coll del Bruc i algun que altre túnel i pont abans i desprès de l'esmentat túnel.
Parades? Entre Cervera i Igualada cap, no hi ha cap poble que pugui oferir passatgers suficients, entre Igualada i Martorell, doncs Collbató i Esparreguera i Olesa (mitjançant l'aeri ara tancat).
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Això és veritat
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: FGC Cervera-Igualada-Barcelona
Esta idea es genial. El trayecto Barcelona-Lleida por Igualada podría ser igual de rápido que por Valls, o incluso más, además de evitar el tramo costero tan saturado. Y además Igualada gana una conexión rápida a Lleida y Barcelona. Y lo que hay que hacer es relativamente poca cosa en proporción al nuevo itinerario ganado.bigcoaster wrote:La connexió Cervera-Igualada per si sola no dóna sentit a aquesta línia. El que si que té sentit és la connexió Lleida-Barcelona i totes les parades intermitges (Mollerussa, Tàrrega, Cervera (aquestes més freqüència), Igualada i Barcelona). És per això que la línia s'ha de fer amb ample ibèric i no amb mètric, perquè no és gens competitiu en termes de temps de viatge. Ampliar el mètric seria com crear un servei de rodalia enter Cervera i Igualada, perquè no l'agafaria ningú més. En canvi, posar ample ibèric entre Cervera i Martorell, crea, a banda del servei de rodalia, un servei de Regional/Mitja Distància entre Lleida i Barcelona.
Pel tema del traçat, entre Cerva i Igualada no és gaire complicat, alguna trinxera i ja estaria. En canvi, el tram Igualada-Martorell no seria fàcil, hi hauria d'haver un túnel llarg per salvar el coll del Bruc i algun que altre túnel i pont abans i desprès de l'esmentat túnel.
Parades? Entre Cervera i Igualada cap, no hi ha cap poble que pugui oferir passatgers suficients, entre Igualada i Martorell, doncs Collbató i Esparreguera i Olesa (mitjançant l'aeri ara tancat).
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Si es farà un nou traçat d'Igualada a Martorell (des de l'autovia del Nordest) què passarà amb l'actual traçat d'FGC des de Masquefa, Piera etc?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Es manté per a fer els serveis locals.Carlos González wrote:Si es farà un nou traçat d'Igualada a Martorell (des de l'autovia del Nordest) què passarà amb l'actual traçat d'FGC des de Masquefa, Piera etc?
No s'ha de treure una cosa per posar una d'altre, si no oferir intermodalitat entre els dos serveis (Un Rodalies lent pseudo metro (R6) i un Rodalies Ràpid) per a que tots en surtin beneficiats.
Els usuaris del tram local (tota estació que no sigui les del nou servei) usaran l'actual R6 o R60, mentre que els usuaris que parin a les estacions del Rodalies Ràpid usaran el nou servei. Es més, potser fins i tot es més ràpid fer el recorregut amb els dos modes, primer apropar-se ràpidament a Igualada, i després baixar amb FGC (sempre que hi hagi horaris d'un país decent, però això ja es un altre tema).
De totes maneres, jo entre Cervera i Igualada si que posaria alguna parada si passa per alguna població.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Passen, però no gaires poblacions, i a més, poblacions petites que no són gens demandades.Miquel wrote: No s'ha de treure una cosa per posar una d'altre, si no oferir intermodalitat entre els dos serveis (Un Rodalies lent pseudo metro (R6) i un Rodalies Ràpid) per a que tots en surtin beneficiats.
Els usuaris del tram local (tota estació que no sigui les del nou servei) usaran l'actual R6 o R60, mentre que els usuaris que parin a les estacions del Rodalies Ràpid usaran el nou servei. Es més, potser fins i tot es més ràpid fer el recorregut amb els dos modes, primer apropar-se ràpidament a Igualada, i després baixar amb FGC (sempre que hi hagi horaris d'un país decent, però això ja es un altre tema).
De totes maneres, jo entre Cervera i Igualada si que posaria alguna parada si passa per alguna població.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Y si esa gente de esos pueblos ven que les pasa el tren por delante de sus narices pero no tienen parada y resulta que lo quieren coger?Carlos González wrote:Passen, però no gaires poblacions, i a més, poblacions petites que no són gens demandades.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
En esos pueblos, ¿crees que irían en una red de trenes como la de LL-A que para en casi todas las estaciones y en las que no aportan nada más que lentitud? Además, en esos pueblos tienen paradas de autobús que van hasta Cervera o Igualada si no me equivocoRenfe445 wrote: Y si esa gente de esos pueblos ven que les pasa el tren por delante de sus narices pero no tienen parada y resulta que lo quieren coger?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
No agafaran la LL-A, però poden anar a Barcelona o Lleida. De totes maneres parlem d'un o dos baixadors. Ja que hi passarien, que aquestes estacions siguin a la demanada no ho veig gens malament. Tampoc cal fer cap tipus d'obra molt gran, només muntar una andana de 200 metres, informació i marquesina amb seients.Carlos González wrote:En esos pueblos, ¿crees que irían en una red de trenes como la de LL-A que para en casi todas las estaciones y en las que no aportan nada más que lentitud? Además, en esos pueblos tienen paradas de autobús que van hasta Cervera o Igualada si no me equivocoRenfe445 wrote: Y si esa gente de esos pueblos ven que les pasa el tren por delante de sus narices pero no tienen parada y resulta que lo quieren coger?
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Obviament, no n'hi ha que fer una obra molt gran, com la "fantàstica" AVE
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Potser un baixador a l'alçada de la Panadella i que donés servei als pobles dels voltants
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Crec que el traçat d'Igualada no es tindria que ampliar.Sky wrote:Potser un baixador a l'alçada de la Panadella i que donés servei als pobles dels voltants
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
A risc de reiterar-me, crec que si es fa una nova línia Martorell - Igualada - Cervera, ha de ser UIC i enllaçada amb la LAV. D'aquesta forma seria hipercompetitiva en temps i al mateix cost de fer-la en ibèric o mètric. Caldria fer tercer carril Cervera - Lleida això sí (o duplicar via), però també es donaria una sortida UIC, o sigui a Europa, a les mercaderies de Pla de Vilanoveta.
Les altres alternatives que proposeu no crec que fossin prou competitives en temps com per resultar atractives a la clientela potencial.
Les altres alternatives que proposeu no crec que fossin prou competitives en temps com per resultar atractives a la clientela potencial.
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Hacer esa línea en UIC no la hará más rápida, y la entrada de la LAV tampoco permite velocidades mucho mejores (creo que son menos de 200 pasado Martorell) de lo que teóricamente permite la entrada de la línea convencional, que además es de las que menos saturadas están, y más aún si se saca la línea de la costa del encaminamiento hacia L'Hospitalet.. En cambio, habría que costear trenes bitensión, tercer carril entre Cervera y Lleida, y la línea no sería interoperable con otras líneas de cercanías.robertotlh wrote:A risc de reiterar-me, crec que si es fa una nova línia Martorell - Igualada - Cervera, ha de ser UIC i enllaçada amb la LAV. D'aquesta forma seria hipercompetitiva en temps i al mateix cost de fer-la en ibèric o mètric. Caldria fer tercer carril Cervera - Lleida això sí (o duplicar via), però també es donaria una sortida UIC, o sigui a Europa, a les mercaderies de Pla de Vilanoveta.
Les altres alternatives que proposeu no crec que fossin prou competitives en temps com per resultar atractives a la clientela potencial.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Ejem, has vist de quins pobles estàs parlant? Crec que no. Els pobles que suposadament "veuríen passar el tren per davant dels seus nassos" no passen de les 20-30 cases per poble. De veritat això justifica una parada, tant pel cost de fer-la com per haver de fer parar uns quants si no tots els trens?Renfe445 wrote:Y si esa gente de esos pueblos ven que les pasa el tren por delante de sus narices pero no tienen parada y resulta que lo quieren coger?Carlos González wrote:Passen, però no gaires poblacions, i a més, poblacions petites que no són gens demandades.
I el tema de l'AV, és interessant. Està clar que un Avant des de Lleida podria fer el recorregut en menys temps del que fa ara (1h 10), ja que amb dues o tres variants entre Lleida i Cervera i el nou tram a 200 fins a Martorell, faria bastant ràpida la connexió amb Bcn. També estaria bé pels mercaderies, que deixarien de passar per la línia de La Plana i podríen anar per Igualada, tardant menys.
Ara, no tot seria perfecte fent aquesta línia en UIC. Primer; la construcció d'alguna variant per algun poble, canvi d'ample del tram Lleida-Cervera i duplicació d'aquest tram. No calen trens bitensió ni 3r rail. La línia de Manresa la podem retallar a Cervera (que hi caben 3 vies (1 ibèric + 2 UiC)) i deixar la línia Lleida-Cervera-Igualada-Castellbisbal només en UiC. Si es compaginessin bé els horaris de la línia de Manresa, només requeriria un canvi de tren a Cervera i com a molt esperar-se alguns minuts, i això només pels que vinguessin de més enllà de Cervera i volguessin anar a algun poble de la línia de Manresa o Sabadell i Terrassa. O podríem instal·lar un canvi d'ample passat Cervera només pels serveis que anessin per la línia de Manresa, que no serien més de 5 al dia.
Bé, això ja és més aviat fer volar coloms, però és interessant.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Yo sigo sin ver que los beneficios compensen las complicaciones de hacer la línea en UIC. Estamos hablando de recortar la línea Manresa-Lleida para que, para ganar un par de minutos entre Lleida y Barcelona? Me parece mucho paripé cuando en ibérico ya lo tendrías todo perfectamente enlazado, sin recortar ninguna línea, y con prácticamente las mismas velocidades (en ibérico también se puede llegar a 200km/h sin problemas).
No veo justificado pretender meter trenes Avant entre Lleida y BCN por Igualada, cuando ya los hay por la LAV actual que ademas tiene parada en Camp de Tarragona (por mierder que sea esta estación, que entiendo que aun así tiene cifras de viajeros de AVE mejores que Lleida). Una línea Lleida-BCN por Igualada sería idónea para servicios regionales y cercanías, y para eso no hacen falta velocidades de más de 160km/h.
Además, haciendo el trazado en UIC desde Igualada no habría parada en Martorell salvo yendo en carrilet o con una nueva estación en la LAV (o alguna otra obra importante para llevar vías UIC a la estación de Martorell), ni en ninguna otra población salvo El Prat (de nuevo suponiendo obras para poner en servicio el apeadero que hay, que hoy por hoy solo es técnico). Es decir, no habría ninguna conectividad entre Igualada y El Prat salvo con el carrilet en Igualada. En cambio, con la entrada en ibérico podría haber servicios de cercanías desde Igualada (o incluso Cervera) con paradas en Martorell, Molins de Rei, Cornellà y l'Hospitalet, que es mucha cosa.
No veo justificado pretender meter trenes Avant entre Lleida y BCN por Igualada, cuando ya los hay por la LAV actual que ademas tiene parada en Camp de Tarragona (por mierder que sea esta estación, que entiendo que aun así tiene cifras de viajeros de AVE mejores que Lleida). Una línea Lleida-BCN por Igualada sería idónea para servicios regionales y cercanías, y para eso no hacen falta velocidades de más de 160km/h.
Además, haciendo el trazado en UIC desde Igualada no habría parada en Martorell salvo yendo en carrilet o con una nueva estación en la LAV (o alguna otra obra importante para llevar vías UIC a la estación de Martorell), ni en ninguna otra población salvo El Prat (de nuevo suponiendo obras para poner en servicio el apeadero que hay, que hoy por hoy solo es técnico). Es decir, no habría ninguna conectividad entre Igualada y El Prat salvo con el carrilet en Igualada. En cambio, con la entrada en ibérico podría haber servicios de cercanías desde Igualada (o incluso Cervera) con paradas en Martorell, Molins de Rei, Cornellà y l'Hospitalet, que es mucha cosa.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol