Propostes Ferroviàries al País Valencià/Com Valenciana.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Propostes Ferroviàries al País Valencià/Com Valenciana.
Obro aquest tema per què tots els usuaris facin les seves propostes ferroviàries al País Valencià/Comunitat Valenciana, m'he inspirat amb el apartat d'aquest fòrum de propostes ferroviàries de Barcelona, per aixo espero la vostra ajuda i la vostra col·laboració per què aquest tema pugui tirar cap endavant.
Les meves propostes son:
Posar dos trens un anada i un tornada entre Castelló de la Plana - Caudiel.
Crear unes línies de Regionals entre Castelló - Alacant, Castelló - Gandia/Platja de Gandia i pensar si es viable fer una línia de Regional entre Castelló - Alcoi amb trens hibrids o amb trens de la serie 599.
El desdoblament de les línies Sagunt - Caudiel - Terol i Xàtiva - Alcoi.
Per acabar proposo crear un tren llançadora entre Castelló i L'aeroport de Castelló.
Espero que us agradin aquestes propostes.
Les meves propostes son:
Posar dos trens un anada i un tornada entre Castelló de la Plana - Caudiel.
Crear unes línies de Regionals entre Castelló - Alacant, Castelló - Gandia/Platja de Gandia i pensar si es viable fer una línia de Regional entre Castelló - Alcoi amb trens hibrids o amb trens de la serie 599.
El desdoblament de les línies Sagunt - Caudiel - Terol i Xàtiva - Alcoi.
Per acabar proposo crear un tren llançadora entre Castelló i L'aeroport de Castelló.
Espero que us agradin aquestes propostes.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Adaptat a la previsió de viatgers
Una línia "regular" d'auto-stop farà el fet.trensmat wrote:Per acabar proposo crear un tren llançadora entre Castelló i L'aeroport de Castelló.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Adaptat a la previsió de viatgers
molt bona.Guigui wrote:Una línia "regular" d'auto-stop farà el fet.trensmat wrote:Per acabar proposo crear un tren llançadora entre Castelló i L'aeroport de Castelló.
Que penses de les altres propostes.
Re: Propostes Ferroviàries al País Valencià/Com Valenciana.
Sincerament, no te gaire sentit crear línies passants a València, si han de canviar el sentit de la marxa a l'Estació del Nord. Seria molt més útil implantar un horari cadenciat simètric a tota la xarxa, concentrar les arribades a València-Nord entre els minuts :50 i :59 i les sortides entre :01 i :10 per tal d'optimitzar totes les correspondències cada hora.trensmat wrote:Obro aquest tema per què tots els usuaris facin les seves propostes ferroviàries al País Valencià/Comunitat Valenciana, m'he inspirat amb el apartat d'aquest fòrum de propostes ferroviàries de Barcelona, per aixo espero la vostra ajuda i la vostra col·laboració per què aquest tema pugui tirar cap endavant.
Les meves propostes son:
Posar dos trens un anada i un tornada entre Castelló de la Plana - Caudiel.
Crear unes línies de Regionals entre Castelló - Alacant, Castelló - Gandia/Platja de Gandia i pensar si es viable fer una línia de Regional entre Castelló - Alcoi amb trens hibrids o amb trens de la serie 599.
El desdoblament de les línies Sagunt - Caudiel - Terol i Xàtiva - Alcoi.
Re: Propostes Ferroviàries al País Valencià/Com Valenciana.
Jo ja entenc per on va, però no hi ha diners per fer-ho.Sagrerenc wrote:Sincerament, no te gaire sentit crear línies passants a València, si han de canviar el sentit de la marxa a l'Estació del Nord. Seria molt més útil implantar un horari cadenciat simètric a tota la xarxa, concentrar les arribades a València-Nord entre els minuts :50 i :59 i les sortides entre :01 i :10 per tal d'optimitzar totes les correspondències cada hora.trensmat wrote:Obro aquest tema per què tots els usuaris facin les seves propostes ferroviàries al País Valencià/Comunitat Valenciana, m'he inspirat amb el apartat d'aquest fòrum de propostes ferroviàries de Barcelona, per aixo espero la vostra ajuda i la vostra col·laboració per què aquest tema pugui tirar cap endavant.
Les meves propostes son:
Posar dos trens un anada i un tornada entre Castelló de la Plana - Caudiel.
Crear unes línies de Regionals entre Castelló - Alacant, Castelló - Gandia/Platja de Gandia i pensar si es viable fer una línia de Regional entre Castelló - Alcoi amb trens hibrids o amb trens de la serie 599.
El desdoblament de les línies Sagunt - Caudiel - Terol i Xàtiva - Alcoi.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes Ferroviàries al País Valencià/Com Valenciana.
Una pregunta, es va proposar fa molt de temps no perquè el tren arribés a Dènia?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Propostes Ferroviàries al País Valencià/Com Valenciana.
Cuanto se tarda desde Alicante con el TRAM a Dènia (L1 y L9)?Carlos González wrote:Una pregunta, es va proposar fa molt de temps no perquè el tren arribés a Dènia?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Propostes Ferroviàries al País Valencià/Com Valenciana.
El trayecto entre Alacant (estación de Luceros) a Dénia son 3h15 transbordando en Benidorm.Renfe445 wrote: Cuanto se tarda desde Alicante con el TRAM a Dènia (L1 y L9)?
Sí, és el denominat "Tren de la Costa", que seria una ampliació de la línia d'Adif des de Gandia fins a Dénia i, més tard, a Alacant. Cada uns quants anys es fan estudis o promeses i al poc de temps torna el projecte al calaix.Carlos González wrote:Una pregunta, es va proposar fa molt de temps no perquè el tren arribés a Dènia?
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Propostes Ferroviàries al País Valencià/Com Valenciana.
Des d'Alacant arribes abans a Madrid-Puerta de Atocha que no pas a Dénia. Esperpèntic.Renfe445 wrote:Cuanto se tarda desde Alicante con el TRAM a Dènia (L1 y L9)?Carlos González wrote:Una pregunta, es va proposar fa molt de temps no perquè el tren arribés a Dènia?
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes Ferroviàries al País Valencià/Com Valenciana.
Bua, yo diría que bastante, no sé como va el tren-tram de allí porque no soy valenciano, de hecho, no hace recorrido directo desde a Alicante a Dènia.Renfe445 wrote:Cuanto se tarda desde Alicante con el TRAM a Dènia (L1 y L9)?Carlos González wrote:Una pregunta, es va proposar fa molt de temps no perquè el tren arribés a Dènia?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes Ferroviàries al País Valencià/Com Valenciana.
Almenys a València no teniu problemes de desdoblaments, perquè casi tots el trens son trajectes ràpids i directes, ja que les vies no van torçades, sinó rectes, oi?fgc113 wrote: Sí, és el denominat "Tren de la Costa", que seria una ampliació de la línia d'Adif des de Gandia fins a Dénia i, més tard, a Alacant. Cada uns quants anys es fan estudis o promeses i al poc de temps torna el projecte al calaix.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Propostes Ferroviàries al País Valencià/Com Valenciana.
Bé, potser eixe problema no el tenim massa, però si molts altres, sobretot a Alacant. Les línies de passatgers d'Adif que hi ha en via única al País Valencià són: Sagunt – Caudiel - Zaragoza (MD i C5), València - Camporrobles - Madrid (C3 i MD), València - Xirivella-l'Alter (C4), Cullera - Gandia (C1), Xàtiva - Alcoi (MD), Xàtiva - l'Alcúdia de Crespins (C2), Xàtiva - la Encina (MD i LD), la Encina - Alacant (C3, MD i LD) i Alacant - Murcia (C1, MD i LD).Carlos González wrote:Almenys a València no teniu problemes de desdoblaments, perquè casi tots el trens son trajectes ràpids i directes, ja que les vies no van torçades, sinó rectes, oi?fgc113 wrote: Sí, és el denominat "Tren de la Costa", que seria una ampliació de la línia d'Adif des de Gandia fins a Dénia i, més tard, a Alacant. Cada uns quants anys es fan estudis o promeses i al poc de temps torna el projecte al calaix.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes Ferroviàries al País Valencià/Com Valenciana.
També es cert que la línia 1 del Metrovalència és segons ho vaig llegir en un diari la pitjor línia de metro de l'Estat, o la pitjor infraestructura?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Propostes Ferroviàries al País Valencià/Com Valenciana.
El que fa falta a la Comunitat Valenciana:
-Corredor Mediterrani entre València i La Encina (LAV València-Xàtiva-La Encina, tercera via València-Benifaió, i reobertura de L'Alcúdia de Crespins-Montesa-Vallada-Moixent-La Font de la Figuera-La Encina). (URGENT!!!).
-LAV Monforte del Cid-Elx AV-San Isidro (URGENT!!!).
-electrificació i duplicació d'Alacant-Elx-San Isidro-Orihuela-Murcia, amb variant a Sant Gabriel i a l'aeroport de L'Altet (URGENT!!!).
-reobertura de l'accés directe València Sant Isidre-València Nord sense passar per València-Font de Sant Lluís (URGENT!!!).
-doble via Cullera-Gandia (URGENT!!!).
-reforma de l'estació de Sollana (està en molt mal estat, ve a ser tant perillosa com una barreja de Sant Pol de Mar -pas a nivell en plena estació i amb poca visibilitat- i Canet de Mar abans de la reforma -andana central molt estreta i sense pas inferior-) (URGENT!!!).
-perllongament de la línia C3 de Rodalies Alacant/Murcia entre Sant Vicent del Raspeig i Villena. Un escàndol. (URGENT!!!).
-reobertura de la línia San Isidro-Torrevieja (URGENT!!!).
-reobertura per fases de Gandia-Oliva-Dénia. Fa prop de quaranta anys que es reclama la reobertura, un escàndol. (URGENT!!!).
-perllongament per fases de Dénia-Benidorm-Alacant aprofitant la línia de FGV (i canviant-la d'ample) fins a Benidorm, des d'allà una nova línia fins a Alacant.
-reobertura de Riba-roja del Túria-Vilamarxant-Benaguassil i enllaç amb la línia de Llíria a Benaguassil (URGENT!!!).
-finalització de la línia T2 del tramvia de València (Alacant-Natzaret) (URGENT!!!).
-túnel de Serra Grossa a Alacant, i desdoblament del tram Sangueta-La Isleta del tramvia d'Alacant (URGENT!!!).
-variant amb nova estació a Ontinyent, i possible perllongament de la línia C2 de Rodalies València entre Xàtiva i Ontinyent.
-renovació de Xàtiva-Ontinyent-Cocentaina-Alcoi (URGENT!!!).
-més trens regionals entre Castelló i Tortosa (ja sigui per perllongament de trens R16 des de L'Aldea, ja sigui per més trens València-Tortosa).
-més trens regionals entre València i Alacant (amb parada a Silla, Alzira, Xàtiva, Vallada, Caudete, Villena, Elda-Petrer).
-nova línia de Rodalies València fins a Port de Sagunt (amb trens directes València-Puçol-Port de Sagunt).
-renovació de la línia entre Utiel i Cuenca, i electrificació València Nord-Utiel.
-perllongament del tramvia d'Alacant entre Luceros i l'estació de Renfe.
-reforma integral i soterrament de València-Nord, amb nou túnel passant entre València-Nord i El Magistre (Alboraia), per evitar inversions de marxa a València-Nord, i crear serveis passants de rodalies. Car, molt car.
-ample UIC per mercaderies entre Tarragona, Castelló, València i Almussafes (URGENT!!!).
-renovació de la línia de Teruel entre Caudiel i Teruel (URGENT!!!).
Com podeu veure, la llista és ben llarga, i tota plena de coses urgents, moltes d'elles bastant cares...
Les inversions més nombroses, i moltes de les més cares i necessàries són al sud de València, especialment a Alacant, una de les zones més maltractades per Foment.
-Corredor Mediterrani entre València i La Encina (LAV València-Xàtiva-La Encina, tercera via València-Benifaió, i reobertura de L'Alcúdia de Crespins-Montesa-Vallada-Moixent-La Font de la Figuera-La Encina). (URGENT!!!).
-LAV Monforte del Cid-Elx AV-San Isidro (URGENT!!!).
-electrificació i duplicació d'Alacant-Elx-San Isidro-Orihuela-Murcia, amb variant a Sant Gabriel i a l'aeroport de L'Altet (URGENT!!!).
-reobertura de l'accés directe València Sant Isidre-València Nord sense passar per València-Font de Sant Lluís (URGENT!!!).
-doble via Cullera-Gandia (URGENT!!!).
-reforma de l'estació de Sollana (està en molt mal estat, ve a ser tant perillosa com una barreja de Sant Pol de Mar -pas a nivell en plena estació i amb poca visibilitat- i Canet de Mar abans de la reforma -andana central molt estreta i sense pas inferior-) (URGENT!!!).
-perllongament de la línia C3 de Rodalies Alacant/Murcia entre Sant Vicent del Raspeig i Villena. Un escàndol. (URGENT!!!).
-reobertura de la línia San Isidro-Torrevieja (URGENT!!!).
-reobertura per fases de Gandia-Oliva-Dénia. Fa prop de quaranta anys que es reclama la reobertura, un escàndol. (URGENT!!!).
-perllongament per fases de Dénia-Benidorm-Alacant aprofitant la línia de FGV (i canviant-la d'ample) fins a Benidorm, des d'allà una nova línia fins a Alacant.
-reobertura de Riba-roja del Túria-Vilamarxant-Benaguassil i enllaç amb la línia de Llíria a Benaguassil (URGENT!!!).
-finalització de la línia T2 del tramvia de València (Alacant-Natzaret) (URGENT!!!).
-túnel de Serra Grossa a Alacant, i desdoblament del tram Sangueta-La Isleta del tramvia d'Alacant (URGENT!!!).
-variant amb nova estació a Ontinyent, i possible perllongament de la línia C2 de Rodalies València entre Xàtiva i Ontinyent.
-renovació de Xàtiva-Ontinyent-Cocentaina-Alcoi (URGENT!!!).
-més trens regionals entre Castelló i Tortosa (ja sigui per perllongament de trens R16 des de L'Aldea, ja sigui per més trens València-Tortosa).
-més trens regionals entre València i Alacant (amb parada a Silla, Alzira, Xàtiva, Vallada, Caudete, Villena, Elda-Petrer).
-nova línia de Rodalies València fins a Port de Sagunt (amb trens directes València-Puçol-Port de Sagunt).
-renovació de la línia entre Utiel i Cuenca, i electrificació València Nord-Utiel.
-perllongament del tramvia d'Alacant entre Luceros i l'estació de Renfe.
-reforma integral i soterrament de València-Nord, amb nou túnel passant entre València-Nord i El Magistre (Alboraia), per evitar inversions de marxa a València-Nord, i crear serveis passants de rodalies. Car, molt car.
-ample UIC per mercaderies entre Tarragona, Castelló, València i Almussafes (URGENT!!!).
-renovació de la línia de Teruel entre Caudiel i Teruel (URGENT!!!).
Com podeu veure, la llista és ben llarga, i tota plena de coses urgents, moltes d'elles bastant cares...
Les inversions més nombroses, i moltes de les més cares i necessàries són al sud de València, especialment a Alacant, una de les zones més maltractades per Foment.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes Ferroviàries al País Valencià/Com Valenciana.
Tinc una proposta per la xarxa de ferrocarril de València (ajudeu-me, txe!), sempre m'he preguntat perquè l'ultima estació de la L1 del MetroValencia finalitza a Vilanova de Castelló, no seria millor amplian-lo fins a Xàtiva??? A lo millor lo que he dit no serà bona proposta perquè no sóc d'allà, què penseu vosaltres?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Propostes Ferroviàries al País Valencià/Com Valenciana.
Seria una bona idea, però el problema seria la velocitat que en la L1 es de 90 o 100 Km per hora i després ve el problema del confort dels seients que son més durs que una pedra (Ho dic per experiència que fer un València - Llíria i es un suplici per l'esquena).Carlos González wrote:Tinc una proposta per la xarxa de ferrocarril de València (ajudeu-me, txe!), sempre m'he preguntat perquè l'ultima estació de la L1 del MetroValencia finalitza a Vilanova de Castelló, no seria millor amplian-lo fins a Xàtiva??? A lo millor lo que he dit no serà bona proposta perquè no sóc d'allà, què penseu vosaltres?
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes Ferroviàries al País Valencià/Com Valenciana.
http://epoca1.valenciaplaza.com/bd/imag ... 55251g.jpg
Ho deia pel següent enllaç, que deien de fer-ho d'aquesta manera, malgrat que al final va ser d'un altre.
Ho deia pel següent enllaç, que deien de fer-ho d'aquesta manera, malgrat que al final va ser d'un altre.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes Ferroviàries al País Valencià/Com Valenciana.
http://s56.photobucket.com/user/saforen ... a.jpg.html
M'he trobat aquesta imatge, de com podria ser els Rodalies de València, jo com no conec gaire la terra. Em preguntava si creieu que es bona proposta o no.
M'he trobat aquesta imatge, de com podria ser els Rodalies de València, jo com no conec gaire la terra. Em preguntava si creieu que es bona proposta o no.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Propostes Ferroviàries al País Valencià/Com Valenciana.
És pràcticament el que tenim ara, però unint la C1 i la C6 (línia 1 al plànol, actuació que no trobe massa necessària), allargant la C2 al nord de València i donant servei de passatgers al ramal del Port de Sagunt (molt necessari i barat: la línia ja està feta i electrificada i hi circulen trens de mercaderies), ampliant la C1 fins a Dénia (el famós "tren de la costa", molt necessari i que donaria molts passatgers) i el túnel passant de València (amb les noves estacions de València-Central, Aragó i Universitats que permetrà escurçar el temps de viatge des del nord 15 minuts i facilitar l'accés a les universitats. Car de fer, però donaria moltíssims viatgers). Bé, i també construint noves estacions a La Torre i Beniparrell, que de tot el que he dit és el que trobe menys prioritari, i fent arribar la C3 al Cabanyal perquè no es quede sense servei.Carlos González wrote:http://s56.photobucket.com/user/saforen ... a.jpg.html
M'he trobat aquesta imatge, de com podria ser els Rodalies de València, jo com no conec gaire la terra. Em preguntava si creieu que es bona proposta o no.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes Ferroviàries al País Valencià/Com Valenciana.
I d'allargar a Rafelbunyol fins a l'estació de Puçol (L3) és bona idea o no?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4