Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by adriaesc »

Renfe445 wrote:Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau? :nose
Estic d'acord però, per exemple, fer que de Trinitat Nova a Can Cuiàs hi vagi un metro de cada dos.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by Renfe445 »

adriaesc wrote:
Renfe445 wrote:Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau? :nose
Estic d'acord però, per exemple, fer que de Trinitat Nova a Can Cuiàs hi vagi un metro de cada dos.
Por qué?
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by bigcoaster »

Renfe445 wrote:Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau? :nose

No hi caben els trens. Els de la L11 són de 2 vagons, mentre que els de la L4 són de 5.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by Renfe445 »

bigcoaster wrote:
Renfe445 wrote:Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau? :nose

No hi caben els trens. Els de la L11 són de 2 vagons, mentre que els de la L4 són de 5.
Primero antes que nada habrán que ampliar los andenes.
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by adriaesc »

Renfe445 wrote:
adriaesc wrote:
Renfe445 wrote:Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau? :nose
Estic d'acord però, per exemple, fer que de Trinitat Nova a Can Cuiàs hi vagi un metro de cada dos.
Por qué?
Perque en hora vall no l'agafa tanta gent, a part, és via única i triga més temps.
Renfe445 wrote:
bigcoaster wrote:
Renfe445 wrote:Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau? :nose
No hi caben els trens. Els de la L11 són de 2 vagons, mentre que els de la L4 són de 5.
Primero antes que nada habrán que ampliar los andenes.
I ja que estan, fer-li doble via, per molt que ampliant les andanes, en trams com Trinitat Nova-Casa de l'Aigua i Ciutat Meridiana-Can Cuiàs, la distància entre si és de 200-300 metres per túnel.
Granolleri

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by Granolleri »

Jo la L11 directament la tancava. Com a molt, integrar a la L4 el tram fins a Torre Baró per conservar l'enllaç amb RENFE.
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by adriaesc »

Granolleri wrote:Jo la L11 directament la tancava. Com a molt, integrar a la L4 el tram fins a Torre Baró per conservar l'enllaç amb RENFE.
La L11 en hora punta és bastant usada, per que si no la gent que viu a la Ciutat Meridiana, l'únic que pot fer per anar a Barcelona és agafar uns autobusos que passen cada 15 minuts, o caminar un tros i agafar la Renfe (que ja sabem tots com funciona...)
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by oriolp13 »

Granolleri wrote:Jo la L11 directament la tancava. Com a molt, integrar a la L4 el tram fins a Torre Baró per conservar l'enllaç amb RENFE.
La L11 és una línia molt útil per a tota la gent que viu a Ciutat Meridiana, ja que connecta zones que per superfície disten bastant en temps degut a la orografia, i apropa, com diuen, a tots aquests ciutadans a la resta de ciutat de Barcelona d'una forma ràpida.
Salutacions,

Oriol
Granolleri

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by Granolleri »

No és per contradir-vos, però tinc una coneguda que viu a Torre Baró i sempre em deia que per ella el metro no existia, que preferia anar amb RENFE a Barcelona perquè és molt més ràpid i tenia pràcticament la mateixa o millor freqüència de pas que no pas el metro.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by Renfe445 »

Granolleri wrote:No és per contradir-vos, però tinc una coneguda que viu a Torre Baró i sempre em deia que per ella el metro no existia, que preferia anar amb RENFE a Barcelona perquè és molt més ràpid i tenia pràcticament la mateixa o millor freqüència de pas que no pas el metro.
Tienes algún conocido en Ciutat Meridiana o alguien que trabaje en el polígono de Can Cuiàs, en Montcada? Porque la línea 11 no sirve únicamente Torre del Baró, o sea que este argumento no vale.
Granolleri

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by Granolleri »

Renfe445 wrote:Tienes algún conocido en Ciutat Meridiana o alguien que trabaje en el polígono de Can Cuiàs, en Montcada? Porque la línea 11 no sirve únicamente Torre del Baró, o sea que este argumento no vale.
No, no els tinc.

Però en tot cas, les vegades que he fet servir la L11 els trens anaven molt buits. Sincrerament, un bon servei d'autobús llançadora cap a Torre Baró RENFE ens hagués sortit molt més barat i amb pràcticament el mateix servei o inclús millor.
User avatar
bitxofo
N7
N7
Posts: 381
Joined: Friday 17/02/2006 19:46
Location: BCN
Contact:

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by bitxofo »

Jo refaria la L4 des de PdG fins a Barceloneta (posant accés directe a l' EdF), i reobriria l'estació CORREUS!
:ok
Visca el metro!!
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by Renfe445 »

Granolleri wrote:
Renfe445 wrote:Tienes algún conocido en Ciutat Meridiana o alguien que trabaje en el polígono de Can Cuiàs, en Montcada? Porque la línea 11 no sirve únicamente Torre del Baró, o sea que este argumento no vale.
No, no els tinc.

Però en tot cas, les vegades que he fet servir la L11 els trens anaven molt buits. Sincrerament, un bon servei d'autobús llançadora cap a Torre Baró RENFE ens hagués sortit molt més barat i amb pràcticament el mateix servei o inclús millor.
Creo que la línea 83 del bus Nou Barris comunica la estación de metro con la RENFE.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by Miquel »

Granolleri wrote:
Renfe445 wrote:Tienes algún conocido en Ciutat Meridiana o alguien que trabaje en el polígono de Can Cuiàs, en Montcada? Porque la línea 11 no sirve únicamente Torre del Baró, o sea que este argumento no vale.
No, no els tinc.

Però en tot cas, les vegades que he fet servir la L11 els trens anaven molt buits. Sincrerament, un bon servei d'autobús llançadora cap a Torre Baró RENFE ens hagués sortit molt més barat i amb pràcticament el mateix servei o inclús millor.
Aviam, es que l'ús de L11 o Rodalies depèn molt de destí. Si vas al centre de la ciutat, clarament Rodalies és la millor opció, en canvi, si vas a la part alta de la ciutat, o directament a la part baixa del districte, L11 és imperativa ja que Rodalies no serveix absolutament per a res.

L11 es totalment necessària per apropar aquells barris a la zona alta i d'influència amb un temps de viatge totalment raonable. Ja que cas contrari, només et queda perdre el temps amb l'autobús, o la millor solució, anar amb transport privat.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by 122-042-132 »

WMD626 wrote:Jo, sens dubte, refaria la L4 entre Passeig de Gràcia i Urquinaona. Sobretot, la baixada que hi ha al túnel en direcció La Pau, que em sembla molt perillosa (tot i que, afortunadament, en 45 anys no hi ha hagut cap accident!!!)
45 anys, no. El tram amb les modificacions fetes l'any 73, funciona des de l'any 1926, o sigui 90 anys, i tot i el desnivell i les giragonses del recorregut, com molt bé dius, no ha patit cap accident. Salut!
WMD626
N6
N6
Posts: 260
Joined: Friday 24/02/2012 19:34
Location: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by WMD626 »

122-042-132 wrote:
WMD626 wrote:Jo, sens dubte, refaria la L4 entre Passeig de Gràcia i Urquinaona. Sobretot, la baixada que hi ha al túnel en direcció La Pau, que em sembla molt perillosa (tot i que, afortunadament, en 45 anys no hi ha hagut cap accident!!!)
45 anys, no. El tram amb les modificacions fetes l'any 73, funciona des de l'any 1926, o sigui 90 anys, i tot i el desnivell i les giragonses del recorregut, com molt bé dius, no ha patit cap accident. Salut!
Perdona, però la rampa de 1926 que dius és la que actualment està a la Línia 3, sortint de Passeig de Gràcia en direcció Catalunya. Des d'allà, quan arribava a baix, es feia la desviació cap a Urquinaona-Correus. Llavors es va instal·lar un sistema de seguretat que, per una banda, permetia que es fes la desviació sense haver de passar per cap agulla (i així, s'evitaven descarrilaments), i per l'altra, impedia que es poguessin trobar dos trens dins del túnel. Res a veure amb el nyap que es va fer el 1973, quan es va construir el túnel nou fins a l'actual Passeig de Gràcia L4 i es va fer empalmar amb calçador amb l'antiga estructura del brancal de Correus del Gran Metro. En arribar a baix, es troba amb el que queda de l'antic túnel, convertit en via de servei, i s'enllaça amb una agulla, justament el que s'havia evitat el 1926...
User avatar
Don Ramón
N8
N8
Posts: 1194
Joined: Tuesday 25/11/2014 22:22
Location: Sant Martí de Provençals

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by Don Ramón »

WMD626 wrote:
122-042-132 wrote:
WMD626 wrote:Jo, sens dubte, refaria la L4 entre Passeig de Gràcia i Urquinaona. Sobretot, la baixada que hi ha al túnel en direcció La Pau, que em sembla molt perillosa (tot i que, afortunadament, en 45 anys no hi ha hagut cap accident!!!)
45 anys, no. El tram amb les modificacions fetes l'any 73, funciona des de l'any 1926, o sigui 90 anys, i tot i el desnivell i les giragonses del recorregut, com molt bé dius, no ha patit cap accident. Salut!
Perdona, però la rampa de 1926 que dius és la que actualment està a la Línia 3, sortint de Passeig de Gràcia en direcció Catalunya. Des d'allà, quan arribava a baix, es feia la desviació cap a Urquinaona-Correus. Llavors es va instal·lar un sistema de seguretat que, per una banda, permetia que es fes la desviació sense haver de passar per cap agulla (i així, s'evitaven descarrilaments), i per l'altra, impedia que es poguessin trobar dos trens dins del túnel. Res a veure amb el nyap que es va fer el 1973, quan es va construir el túnel nou fins a l'actual Passeig de Gràcia L4 i es va fer empalmar amb calçador amb l'antiga estructura del brancal de Correus del Gran Metro. En arribar a baix, es troba amb el que queda de l'antic túnel, convertit en via de servei, i s'enllaça amb una agulla, justament el que s'havia evitat el 1926...
Como haces una bifurcación evitando la aguja???
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by bigcoaster »

Don Ramón wrote: Como haces una bifurcación evitando la aguja???
Anulant la bifurcació entenc
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by Miquel »

bigcoaster wrote:
Don Ramón wrote: Como haces una bifurcación evitando la aguja???
Anulant la bifurcació entenc
Crec que esteu confonent la via en estoig que hi havia sortint d'Aragó fins a la bifurcació.

La realitat es que l'agulla estava a la sortida de l'estació d'Aragó, i al sortir d'aquesta els trens descendents ja sortien per la seva via a la velocitat normal i prenien la corva de desviació sense preocupar-se d'encarar cap agulla (especialment els trens direcció Correus).

Quan el tram de la "línia II del GMB" es va independitzar de l'actual L3, l'agulla es va posar just a la bifurcació i per tant, la via en estoig va desaparèixer.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Post by Miquel »

Aquí en teniu una imatge, la via de la dreta es la descendent a Urquinaona/Catalunya, i com veieu, amb 4 rails!

Image
El metro de Barcelona amb motoristes!
Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”