Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
7%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
1
3%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
3
10%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No votes
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
7%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
10%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
4
14%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
7%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
2
7%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
14%
S) altres opcions (detallar la resposta)
1
3%
 
Total votes: 29

437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: LAV Barcelona-França

Post by 437.001 »

Sagrerenc wrote:
437.001 wrote:
Sagrerenc wrote:El tram Narbona-Nîmes està saturat,
Narbona-Montpeller no està saturat. Encara no.
Entre Montpeller i Nimes hi ha unes 145 circulacions diàries de mitjana, entre Narbona i Montpeller 115.
La qual cosa vol dir que de saturació, no n'hi ha, encara.
Ara, que no estic dient que Montpeller-Narbona vagi buida com la línia de l'Aubrac, això tampoc...
Però si comparem el nombre de circulacions entre Montpeller i Narbona, amb el que hi ha entre Séon-Saint Henry i Niça (incloent l'estació de Marsella-Saint Charles sencera, que està que no hi cap gran cosa més, fins al punt que ja hi ha TER que l'eviten), doncs home... a l'est de Montpeller estan molt més embussats que no a l'oest.

Una pregunta, ja que parlem del Llenguadoc.
Quan obri Manduel-Lattes, els Téoz Grand Sud Niça-Marsella-Toulouse-Bordeus passaran a ser TGVs?
Perquè Marsella-Montpeller per la LGV, ja és un tros llarguet...
Sagrerenc wrote:
437.001 wrote:
Sagrerenc wrote:fins que no es posi en servei el Contournement Nîmes-Montpellier (CNM) no crec que veiem grans canvis en les relacions internacionals, tot i que no estaria malament posar un segon servei a Lió, Tolosa i Marsella per poder tenir un servei mitjanament útil.
El de Toulouse podria arribar a Bordeus, però no volen.
Amb els horaris actuals a Tolosa no seria gaire rentable prolongar-lo fins a Bordeus, l'AVE descendent hauria de sortir massa d'hora de Bordeus (6 del matí) i l'ascendent hi arribaria massa tard (mitjanit).
En canvi, si hi posessin una segona freqüència (ascendent al matí i descendent al vespre) sí que tindria més sentit allargar-la fins a Bordeus.
Ah, això clar. De fet, no parlava de cap solc en particular, sinó més aviat del fet de no tenir tren directe a Bordeus...
User avatar
Don Ramón
N8
N8
Posts: 1194
Joined: Tuesday 25/11/2014 22:22
Location: Sant Martí de Provençals

Re: LAV Barcelona-França

Post by Don Ramón »

437.001 wrote:
Sagrerenc wrote:
437.001 wrote:Repito: SUIZA NO ESTÁ EN EUROPA (no está en la UE). Hacen lo que les da la gana.
Y ojo que según cómo vayan las cosas, igual resulta que a Suiza los españoles ya no podremos entrar cuando nos dé la gana.
Y vete a saber si con Francia pasará algo parecido...
Des de Zuric surten trens a Alemanya, Itàlia, França, Hongria, Àustria, Republica Txeca, Eslovènia, Croàcia, Sèrbia i els Països Baixos... si no hi ha trens a Barcelona és per manca de voluntat de la Renfe (i potser també de la SNCF).

El fet que hi hagi trens entre Rússia i França (Moscou-Paris i Moscou-Niça), amb un canvi d'ample i travessant dues vertaderes fronteres (Rússia/Bielorrússia i Bielorrússia /Polònia) demostra que si es vol, es pot.
La meva font és suïssa. I el què estic dient, és que qui no vol, és Suïssa.

No es tracta de que no hi hagi TGV BCN-Ginebra (SBB no voil ni sentir parlar d'AVE, i tenir un tren a 25kV a Cornavin, estació conmutable 25kV/15kV destarotaria bastant l'explotació costat suís), es tracta que a més de tot això, tenen una línia d'autocars de capital 100% suís amb la ruta Barcelona-Ginebra, i es veu que hi estan guanyant bastants diners.
Podemos por favor dejar de inventarnos cuentos chinos, y en todo caso aportar alguna fuente? Estas conjeturas son completamente absurdas e infundadas. Pensar que un tren internacional es comparable con un autocar, en tiempo, precio y confort, es absolutamente ridículo.

Que sí hombre que sí, lo hemos entendido, te dan rabia los suizos, igual eres de los que también piensan que Suiza tiene la culpa de que en España se evadan impuestos, pero saca tus rabietas por otros canales por dios.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
User avatar
robertotlh
N7
N7
Posts: 324
Joined: Thursday 15/10/2015 14:47

Re: LAV Barcelona-França

Post by robertotlh »

Encara a risc de fer un comentari de cunyat:

Si aquesta línia es va plantejar desde un principi amb trànsit mixte, no hauria estat moooolt millor en comptes de fer una via doble fer dues vies úniques separades per un mur o per el que sigui? I amb túnels bitub? Els trens de viatgers no tindrien limitació de velocitat i els de mercaderies no la tindrien de longitud. No soc enginyer (bé sí ho soc però no d'aquest camp), pero té molt més sentit que el que hi ha hara, que ho considero un nyap.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: LAV Barcelona-França

Post by Sagrerenc »

robertotlh wrote:Encara a risc de fer un comentari de cunyat:

Si aquesta línia es va plantejar desde un principi amb trànsit mixte, no hauria estat moooolt millor en comptes de fer una via doble fer dues vies úniques separades per un mur o per el que sigui? I amb túnels bitub? Els trens de viatgers no tindrien limitació de velocitat i els de mercaderies no la tindrien de longitud. No soc enginyer (bé sí ho soc però no d'aquest camp), pero té molt més sentit que el que hi ha hara, que ho considero un nyap.
El CNM (Contournement Nîmes-Montpellier) es construeix amb una distància entre els eixos de les dues vies de 4,8m (en una línia clàssica aquesta distància és de 3,67m). Segons he llegit a Trenscat.cat en la LAV Barcelona-França també hi ha una distància entre eixos de 4,8m, així que en principi no hi hauria cap problema per a l'encreuement de trens d'alta velocitat i de mercaderies.
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: LAV Barcelona-França

Post by bigcoaster »

Sagrerenc wrote:Així que en principi no hi hauria cap problema per a l'encreuement de trens d'alta velocitat i de mercaderies.
En teoria és una cosa, però la veritat és que hi ha problemes i els trens de passatgers han de baixar de velocitat per creuar un mercaderies. Com es pot solucionar?
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Lluis
N6
N6
Posts: 220
Joined: Friday 17/10/2014 19:37
Location: Sants Estació

Re: LAV Barcelona-França

Post by Lluis »

bigcoaster wrote:
Sagrerenc wrote:Així que en principi no hi hauria cap problema per a l'encreuement de trens d'alta velocitat i de mercaderies.
En teoria és una cosa, però la veritat és que hi ha problemes i els trens de passatgers han de baixar de velocitat per creuar un mercaderies. Com es pot solucionar?
Intercanviant mercaderies i MD entre Barcelona i Girona. Ample mixt en ambdues vies entre Mollet i Portbou per mercaderies i Rodgionals. MD's amb S121 per convencional de Portbou a Girona i per la LAV entre Girona i Barcelona (I el mateix esquema entre Tarragona i Barcelona). I les 449 repartides per regionals exprés.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
User avatar
Don Ramón
N8
N8
Posts: 1194
Joined: Tuesday 25/11/2014 22:22
Location: Sant Martí de Provençals

Re: LAV Barcelona-França

Post by Don Ramón »

Lluis wrote:
bigcoaster wrote:
Sagrerenc wrote:Així que en principi no hi hauria cap problema per a l'encreuement de trens d'alta velocitat i de mercaderies.
En teoria és una cosa, però la veritat és que hi ha problemes i els trens de passatgers han de baixar de velocitat per creuar un mercaderies. Com es pot solucionar?
Intercanviant mercaderies i MD entre Barcelona i Girona. Ample mixt en ambdues vies entre Mollet i Portbou per mercaderies i Rodgionals. MD's amb S121 per convencional de Portbou a Girona i per la LAV entre Girona i Barcelona (I el mateix esquema entre Tarragona i Barcelona). I les 449 repartides per regionals exprés.
:plas :plas :plas :plas
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: LAV Barcelona-França

Post by Sagrerenc »

bigcoaster wrote:
Sagrerenc wrote:Així que en principi no hi hauria cap problema per a l'encreuement de trens d'alta velocitat i de mercaderies.
En teoria és una cosa, però la veritat és que hi ha problemes i els trens de passatgers han de baixar de velocitat per creuar un mercaderies. Com es pot solucionar?
Em costa de creure que un tren d'alta velocitat pugui fer descarrilar un de mercaderies. Se n'han fet molts estudis i la conclusió és que amb entre-eix de 4,80m els efectes aerodinàmics són mínims i és així que es fan les LAV mixtes a Europa.

Jo crec que hi ha alguna altra causa d'aquesta limitació de velocitat a 200 km/h però amb la característica opacitat de Fomento i Adif dubto que la arribem a conèixer...
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: LAV Barcelona-França

Post by bigcoaster »

Sagrerenc wrote:
bigcoaster wrote:
Sagrerenc wrote:Així que en principi no hi hauria cap problema per a l'encreuement de trens d'alta velocitat i de mercaderies.
En teoria és una cosa, però la veritat és que hi ha problemes i els trens de passatgers han de baixar de velocitat per creuar un mercaderies. Com es pot solucionar?
Em costa de creure que un tren d'alta velocitat pugui fer descarrilar un de mercaderies. Se n'han fet molts estudis i la conclusió és que amb entre-eix de 4,80m els efectes aerodinàmics són mínims i és així que es fan les LAV mixtes a Europa.

Jo crec que hi ha alguna altra causa d'aquesta limitació de velocitat a 200 km/h però amb la característica opacitat de Fomento i Adif dubto que la arribem a conèixer...
A mi també em costa de creure ja que funciona a altre països i aqui no (o això és el que ens volen fer creure).
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
albe6
N8
N8
Posts: 1035
Joined: Friday 17/02/2012 20:15
Location: Almacelles (Lleida)

Re: LAV Barcelona-França

Post by albe6 »

La limitació de velocitat a 200 km/h més amunt de Barcelona té un únic motiu:
Falta de potència elèctrica per a la LAV

El subministrament d'electricitat a la LAV al nord de Barcelona està bastant en precari (fins que no es posi en marxa la MAT al complet)
Limita els trens de viatgers a 200km/h, la llargada dels mercaderies UIC i també la presència simultània d'un mercaderies i un viatgers (el creuament s'ha de fer amb el mercaderies parat en un PAET)

I si no em falla la memòria, diria que les velocitats màximes de la línia (assolibles quan s'elimini la restricció elèctrica) són de 255 km/h entre el nus de Mollet i Girona i de 290 km/h entre Girona i Figueres.

L'augment entre eixos en linies míxtes es per mitigar l'efecte Ventouri d'aspiració d'aire al passar un tren d'alta velocitat.
No crec que es pogués provocar un descarrilament, però si que es podria desestabilitzar la càrrega del mercaderies en vies sense augmentar la distància entre eixos.
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: LAV Barcelona-França

Post by bigcoaster »

albe6 wrote:La limitació de velocitat a 200 km/h més amunt de Barcelona té un únic motiu:
Falta de potència elèctrica per a la LAV

El subministrament d'electricitat a la LAV al nord de Barcelona està bastant en precari (fins que no es posi en marxa la MAT al complet)
Limita els trens de viatgers a 200km/h, la llargada dels mercaderies UIC i també la presència simultània d'un mercaderies i un viatgers (el creuament s'ha de fer amb el mercaderies parat en un PAET)
Però fa poc van dir que havien obert la última subestació que faltava no?

I és per això de que falta potència que els mercaderies van amb doble locomotora no? Vaig llegir no sé on que feien falta dues locomotores per assolir la mateixa potència que en una línia normal. A veure si algú ho pot confirmar.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: LAV Barcelona-França

Post by oriolp13 »

bigcoaster wrote:
albe6 wrote:La limitació de velocitat a 200 km/h més amunt de Barcelona té un únic motiu:
Falta de potència elèctrica per a la LAV

El subministrament d'electricitat a la LAV al nord de Barcelona està bastant en precari (fins que no es posi en marxa la MAT al complet)
Limita els trens de viatgers a 200km/h, la llargada dels mercaderies UIC i també la presència simultània d'un mercaderies i un viatgers (el creuament s'ha de fer amb el mercaderies parat en un PAET)
Però fa poc van dir que havien obert la última subestació que faltava no?

I és per això de que falta potència que els mercaderies van amb doble locomotora no? Vaig llegir no sé on que feien falta dues locomotores per assolir la mateixa potència que en una línia normal. A veure si algú ho pot confirmar.
El tema de doble locomotora és per poder creuar el túnel del Pertús. Em sembla que s'exigeix a tot tren de mercaderies (no sé si condicionat a la seva longitud) que per circular pel túnel vagin amb doble tracció.
Salutacions,

Oriol
nestor
N4
N4
Posts: 61
Joined: Tuesday 25/12/2007 23:56
Location: Barcelona

Re: LAV Barcelona-França

Post by nestor »

oriolp13 wrote:
bigcoaster wrote:
albe6 wrote:La limitació de velocitat a 200 km/h més amunt de Barcelona té un únic motiu:
Falta de potència elèctrica per a la LAV

El subministrament d'electricitat a la LAV al nord de Barcelona està bastant en precari (fins que no es posi en marxa la MAT al complet)
Limita els trens de viatgers a 200km/h, la llargada dels mercaderies UIC i també la presència simultània d'un mercaderies i un viatgers (el creuament s'ha de fer amb el mercaderies parat en un PAET)
Però fa poc van dir que havien obert la última subestació que faltava no?

I és per això de que falta potència que els mercaderies van amb doble locomotora no? Vaig llegir no sé on que feien falta dues locomotores per assolir la mateixa potència que en una línia normal. A veure si algú ho pot confirmar.
El tema de doble locomotora és per poder creuar el túnel del Pertús. Em sembla que s'exigeix a tot tren de mercaderies (no sé si condicionat a la seva longitud) que per circular pel túnel vagin amb doble tracció.
No sé d'on traieu això de TPFerro. En la declaració de xarxa no s'esmenta res al respecte:
http://www.tpferro.com/sites/default/fi ... O-2011.pdf

Probablement es degui a les fortes rampes de l'scalextrix que de Mollet i del Papiol.

Sobre el creuament de trens de mercaderies amb trens d'alta velocitat, si que he escoltat que algun container ha sortit volant d'algun tren. Penseu que container buit es com una llauna, té molta superfície i poca massa. Possant que un tren AVE circula a 300 km/h i el de mercaderies a 100 km/h, la velocitat relativa es de 400 km/h, gens despreciable.

En aquest estudi s'esmenta que la distancia entre els eixos de la LAV Barcelona-Frontera Francessa hauria de ser més gran, però que donat que ja està construït, es recomana una velocitat màxima de 220 km/h a cel obert i 200 km/h en tunel. Probablement, sigui aquesta la resposta.

"Sin embargo, considerando que la infraestructura ya está
construida, y que por tanto las características constructivas de la línea son difícilmente modificables, parece
razonable aceptar cruces con velocidades de hasta 200 km/h para trenes de viajeros en túneles o 220 km/h a
cielo abierto. Para velocidades mayores a las indicadas, no existen ensayos experimentales publicados, por lo
que su realización será ineludible para conocer la velocidad máxima permitida en términos de seguridad."

http://www.tecnica-vialibre.es/vltecnic ... nica09.pdf
Hasta siempre serie 1000
albe6
N8
N8
Posts: 1035
Joined: Friday 17/02/2012 20:15
Location: Almacelles (Lleida)

Re: LAV Barcelona-França

Post by albe6 »

El tema de les DT de 252 és per una simple qüestió d'esforç de tracció, una 252 sola no pot amb 750m de tren carregat.
Per molt software que els hi hàgin retocat seguiran sent "Bones corredores i males trepadores" (i tampoc no massa bones tirant de molta càrrega)

No entendre mai com es va optar per les 252 i no pas per les 253. Canviar bogies, un dels pantògrafs i posar-hi els equips AC (estan preparades per a ser bitensió) i llestos.

I en quant a subestacions, esta l'obra acabada, però falta l'important, que es la portada de llum des de la MAT.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: LAV Barcelona-França

Post by genissimon »

En algun lloc vaig llegir que el tema de les DT de 252 era, a més, per les febles prestacions que tenen aquestes locomotores sota la catenària francesa de 1500Vcc quan la LAV s'incorpora a la via convencional just abans d'entrar a l'estació de mercaderies de Le Soler, a la frontera entre TP-Ferro i RFF (SNCF). Recordo que aquestes locomotores són bitensió 25KVca i 3000Vcc. Se'ls va fer una "pirula" informàtica per a que poguessin funcionar a 1500Vcc.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Limitació de velocitat

Post by Guigui »

Quan parleu de limitació de velocitat, no us deveu referir al tram de TP Ferro, oi? Perquè l'any passat, vaig arribar a anar-hi a més de 300 km/h.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
albe6
N8
N8
Posts: 1035
Joined: Friday 17/02/2012 20:15
Location: Almacelles (Lleida)

Re: LAV Barcelona-França

Post by albe6 »

El tram "capat" es Nus de Mollet - Figueres
El tram de TP Ferro no es veu afectat
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: LAV Barcelona-França

Post by trensmat »

Tinc una proposta, per exemple molta gent d'aquest fòrum és queixa que no hi ha un trajecte entre Barcelona - Milà des de que es va entrar en funcionament el TGV i van treure els trenhotels Barcelona - Milà.

Vaig al gra hi ha una empresa ferroviària que es diu Thello que fan trajectes nocturns entre París - Venècia i Marsella - Venècia, per això penso que Renfe tindria que parlar amb Thello per recuperar el nocturn Barcelona - Milà com també fer un nou trajecte entre Barcelona i Venècia.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: LAV Barcelona-França

Post by Sagrerenc »

trensmat wrote:Tinc una proposta, per exemple molta gent d'aquest fòrum és queixa que no hi ha un trajecte entre Barcelona - Milà des de que es va entrar en funcionament el TGV i van treure els trenhotels Barcelona - Milà.

Vaig al gra hi ha una empresa ferroviària que es diu Thello que fan trajectes nocturns entre París - Venècia i Marsella - Venècia, per això penso que Renfe tindria que parlar amb Thello per recuperar el nocturn Barcelona - Milà com també fer un nou trajecte entre Barcelona i Venècia.
Abans hi havia l'empresa Artesia que estava formada per la SNCF i Trenitalia, i gestionava els TGV i els trens nocturns entre els dos països.

Quan la SNCF va entrar en l'accionariat de NTV, competència de Trenitalia, Artesia es va trencar i es va formar la societat Thello entre Trenitalia (67%) i la francesa Transev (33%), mentre que els TGV Paris-Milà estan gestionats integrament per la SNCF.

Perquè Thello pugui entrar a l'Estat espanyol, cal que Fomento liberalitzi el trànsit de passatgers...

Per cert, no hi ha cap trajecte nocturn Marsella - Venècia sinó tres trajectes diürns Milà - Niça dels quals un arriba fins a Marsella.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: LAV Barcelona-França

Post by oriolp13 »

trensmat wrote:Tinc una proposta, per exemple molta gent d'aquest fòrum és queixa que no hi ha un trajecte entre Barcelona - Milà des de que es va entrar en funcionament el TGV i van treure els trenhotels Barcelona - Milà.

Vaig al gra hi ha una empresa ferroviària que es diu Thello que fan trajectes nocturns entre París - Venècia i Marsella - Venècia, per això penso que Renfe tindria que parlar amb Thello per recuperar el nocturn Barcelona - Milà com també fer un nou trajecte entre Barcelona i Venècia.
No crec que Renfe hagi de parlar amb ningú...
Més aviat sera Thello que operarà o no algun servei des de/a l'estat Espanyol segons els seus interessos comercials, però no crec que Renfe hagi d'anar a "demanar" que X operi aquest servei perquè la resposta és ben imaginable: Si Renfe vol X servei, també el poden fer ells.
Salutacions,

Oriol
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”