Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Post by 437.001 »

viscaelcat wrote:I aprofitar la cinta d'asfalt de l'autopista per col·locar-hi els rails? No us ho heu plantejat? Hem de ser ambiciosos. El paradigma del cotxe ja és caduc, cal repensar la mobilitat des d'un altre punt de vista, un punt de vista de la reducció de l'ús del vehicle privat. Aquest ha de deixar espai al transport col·lectiu.
Just el què feia falta a tot el Maresme: una línia de rodalies on cada estació sigui un Camp de Tarragona... :martell2
mpn90
N5
N5
Posts: 110
Joined: Sunday 27/09/2015 17:59

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Post by mpn90 »

437.001 wrote:
viscaelcat wrote:I aprofitar la cinta d'asfalt de l'autopista per col·locar-hi els rails? No us ho heu plantejat? Hem de ser ambiciosos. El paradigma del cotxe ja és caduc, cal repensar la mobilitat des d'un altre punt de vista, un punt de vista de la reducció de l'ús del vehicle privat. Aquest ha de deixar espai al transport col·lectiu.
Just el què feia falta a tot el Maresme: una línia de rodalies on cada estació sigui un Camp de Tarragona... :martell2
Exactament, només faltaria que totes les estacions del Maresme fossin com la de Maçanet. El millor que té el tren del Maresme és que les estacions són molt cèntriques (excepte Cabrera de Mar, Llavaneres, Caldetes, Santa Susanna, Tordera i Maçanet), Fer servir l'autopista només tindria sentit si tens ganes de gastar inútilment diners i fer una línia de velocitat alta i directa per la costa entre Barcelona i Girona, aturant-se per exemple a Mataró i Blanes.
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Post by uriol108 »

Un altre solució seria fer gratuïta l'autopista, i fer passar la segona via pel costat de la N-II, que passaria a ser l'autopista.
User avatar
viscaelcat
N6
N6
Posts: 258
Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
Location: Mataró

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Post by viscaelcat »

Si no eliminem una mica de l'espai del cotxe eternitzarem la seva supremacia i sabent que és un model insostenible ens cal idees noves. Que la via passi per l'autopista no vol dir que no entri als pobles.
A Mataró i a Llavaneres, l'estació actual és més lluny de la major part de la població que no pas l'autopista.
barcelonasants
N4
N4
Posts: 45
Joined: Monday 05/06/2006 20:57
Location: Mataró, El Maresme

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Post by barcelonasants »

viscaelcat wrote:Si no eliminem una mica de l'espai del cotxe eternitzarem la seva supremacia i sabent que és un model insostenible ens cal idees noves. Que la via passi per l'autopista no vol dir que no entri als pobles.
A Mataró i a Llavaneres, l'estació actual és més lluny de la major part de la població que no pas l'autopista.
Precisament, la meva proposta anava en aquest sentit.

Pel Maresme cal una solució integral, que passi per trens més ràpids (semidirectes), per la qual cosa s'haurien de desdoblar trams i crear alguna via més de pas. Però això és pot fer guanyant terreny a la NII, que hauria de minvar la seva importància en favor de la C32 gratuita.

Crec que recuperar la connexió amb Girona ha estat un encert, ara això és pot millorar enormement amb semidirectes que beneficiïn, especialment , l'Alt Maresme.
Perquè viatjar era un plaer: http://mundorenfe.wordpress.com/
User avatar
Don Ramón
N8
N8
Posts: 1194
Joined: Tuesday 25/11/2014 22:22
Location: Sant Martí de Provençals

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Post by Don Ramón »

viscaelcat wrote:I aprofitar la cinta d'asfalt de l'autopista per col·locar-hi els rails? No us ho heu plantejat? Hem de ser ambiciosos. El paradigma del cotxe ja és caduc, cal repensar la mobilitat des d'un altre punt de vista, un punt de vista de la reducció de l'ús del vehicle privat. Aquest ha de deixar espai al transport col·lectiu.
Me parece una idea excelente, te comes los dos carriles centrales, y dejas dos carriles de cada lado. Las estaciones, que serían pocas, se pueden hacer elevadas si falta espacio.
Yo en otro momento propuse hacer algo así con los FGC del Llobregat-Anoia para una entrada a Barcelona por la autopista que pasa por Esplugues.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Post by Sagrerenc »

viscaelcat wrote:I aprofitar la cinta d'asfalt de l'autopista per col·locar-hi els rails? No us ho heu plantejat? Hem de ser ambiciosos. El paradigma del cotxe ja és caduc, cal repensar la mobilitat des d'un altre punt de vista, un punt de vista de la reducció de l'ús del vehicle privat. Aquest ha de deixar espai al transport col·lectiu.
Fins a Mataró podria ser possible, sense parades, per fer córrer els trens que van a l'Alt Maresme i més enllà. A partir de Mataró és inviable, pel pendent i pels túnels.
User avatar
viscaelcat
N6
N6
Posts: 258
Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
Location: Mataró

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Post by viscaelcat »

Celebro no ser l'únic que pensa així.
Hem de tenir en compte que amb la pujada del nivell de mar cada cop serà més difícil tenir la via operativa. I les infraestructures s'han de pensar a 50 anys vista. Així doncs la solució de manllevar espai a l'autopista no la veig gens descabellada.
User avatar
Don Ramón
N8
N8
Posts: 1194
Joined: Tuesday 25/11/2014 22:22
Location: Sant Martí de Provençals

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Post by Don Ramón »

viscaelcat wrote:Celebro no ser l'únic que pensa així.
Hem de tenir en compte que amb la pujada del nivell de mar cada cop serà més difícil tenir la via operativa. I les infraestructures s'han de pensar a 50 anys vista. Així doncs la solució de manllevar espai a l'autopista no la veig gens descabellada.
Yo pienso que si un aumento del nivel del mar pasa a suponer un problema, lo que se debería de hacer es sencillamente elevar la vía sobre alguna estructura que resista bien al agua y al posible oleaje, para que se pueda garantizar la fiabilidad. La línea actual es de utilidad innegable porque pasa muy al lado de los núcleos urbanos. De ahí también que haya ido sumando tantas estaciones. La variante interior es necesaria sobre todo para permitir servicios rápidos, pues la autopista tampoco pasa por zonas muy urbanas que digamos.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Post by uriol108 »

Es podria fer passar per la Trinitat i la B-20 ? amb poques parades ? per servir els nuclis de població que estan al costat Muntanya, com ara, a Santa Colma, Badalona, una a Montigala, un altre al Polígon de la carretera a Can Ruti i Mas Ram, a Tiana, Alella, Premià de Dalt, Vilassar de Dalt Cabrils i Cabrera de Mar, a Mataró, Mataró Parc, i Rocafonda. També es podria fer una línia compartida amb mercaderies que servis els molts Polígons Industrials que hi ha per la zona del Maresme
User avatar
Don Ramón
N8
N8
Posts: 1194
Joined: Tuesday 25/11/2014 22:22
Location: Sant Martí de Provençals

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Post by Don Ramón »

uriol108 wrote:Es podria fer passar per la Trinitat i la B-20 ? amb poques parades ? per servir els nuclis de població que estan al costat Muntanya, com ara, a Santa Colma, Badalona, una a Montigala, un altre al Polígon de la carretera a Can Ruti i Mas Ram, a Tiana, Alella, Premià de Dalt, Vilassar de Dalt Cabrils i Cabrera de Mar, a Mataró, Mataró Parc, i Rocafonda. També es podria fer una línia compartida amb mercaderies que servis els molts Polígons Industrials que hi ha per la zona del Maresme
Además esas paradas tampoco tendrían tanta demanda como las de la costa, se podrían tener sin problemas trenes con paradas y trenes rápidos hasta Mataró, que luego sigan más allá a Blanes o Girona, etc..
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
mpn90
N5
N5
Posts: 110
Joined: Sunday 27/09/2015 17:59

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Post by mpn90 »

Don Ramón wrote:
uriol108 wrote:Es podria fer passar per la Trinitat i la B-20 ? amb poques parades ? per servir els nuclis de població que estan al costat Muntanya, com ara, a Santa Colma, Badalona, una a Montigala, un altre al Polígon de la carretera a Can Ruti i Mas Ram, a Tiana, Alella, Premià de Dalt, Vilassar de Dalt Cabrils i Cabrera de Mar, a Mataró, Mataró Parc, i Rocafonda. També es podria fer una línia compartida amb mercaderies que servis els molts Polígons Industrials que hi ha per la zona del Maresme
Además esas paradas tampoco tendrían tanta demanda como las de la costa, se podrían tener sin problemas trenes con paradas y trenes rápidos hasta Mataró, que luego sigan más allá a Blanes o Girona, etc..
Bueno, ahora mismo no tendrían demanda, pero la llegada del tren sería sin duda un revulsivo para crear demanda de vivienda en el interior (y tal vez descongestionar demográficamente la costa).

Por otra parte, sólo veo viable usar vías por la autopista en trenes intercity, puesto que como ya ha indicado bien Don Ramón, no pasa cerca de los núcleos urbanos y por lo tanto la demanda sería muy baja. Lo bueno del tren, o con lo que puede competir, es el hecho que llega al centro urbano y no tienes necesidad de coger el coche para ir a la estación, por eso resulta tan complicada la opción de trasladar la línea de cercanías al interior, puesto que o bien se soterra (con un gasto de dinero vergonzoso) o bien se hacen millones de expropiaciones y se intenta desplazar los núcleos urbanos lejos de la costa.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”