Millores entre Manresa i Terrassa
Millores entre Manresa i Terrassa
No sé si és aquí on ha d'incloure's aquesta informació apareguda avui a REGIÓ7:
Seguretat ferroviària
El Parlament aprova millorar la línia entre Manresa i Terrassa
S'intentarà evitar que es repeteixin esllavissaments com el del març passat, el qual va provocar onze ferits
REDACCIÓ/MANRESA La Comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament de Catalunya va decidir, ahir, per unanimitat realitzar les accions necessàries per millorar el servei i la seguretat a la línia ferroviària entre les estacions de Terrassa i Manresa. La proposició havia estat presentada per la diputada sallentina Laura Massana, d´ICV-EUiA.
Els acords de la resolució insten el Govern de la Generalitat a realitzar les gestions necessàries, conjuntament amb el ministeri de Foment i ADIF, per tal d´assegurar el servei en aquest tram.
D´aquesta manera s´intenta evitar que es repeteixin esdeveniments com ara esllavissaments similars als del mes de març passat. Llavors, una roca de grans dimensions va caure sobre les vies i va causar onze ferits i va tallar la circulació durant alguns dies. Entre els objectius que es persegueixen també hi ha aconseguir que l´Estat realitzi les inversions inicialment previstes a la línia i que augmenti la velocitat dels trens comercials, i un increment de la freqüència de pas en els combois.
(REGIó 7, 14/09/2011)
Seguretat ferroviària
El Parlament aprova millorar la línia entre Manresa i Terrassa
S'intentarà evitar que es repeteixin esllavissaments com el del març passat, el qual va provocar onze ferits
REDACCIÓ/MANRESA La Comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament de Catalunya va decidir, ahir, per unanimitat realitzar les accions necessàries per millorar el servei i la seguretat a la línia ferroviària entre les estacions de Terrassa i Manresa. La proposició havia estat presentada per la diputada sallentina Laura Massana, d´ICV-EUiA.
Els acords de la resolució insten el Govern de la Generalitat a realitzar les gestions necessàries, conjuntament amb el ministeri de Foment i ADIF, per tal d´assegurar el servei en aquest tram.
D´aquesta manera s´intenta evitar que es repeteixin esdeveniments com ara esllavissaments similars als del mes de març passat. Llavors, una roca de grans dimensions va caure sobre les vies i va causar onze ferits i va tallar la circulació durant alguns dies. Entre els objectius que es persegueixen també hi ha aconseguir que l´Estat realitzi les inversions inicialment previstes a la línia i que augmenti la velocitat dels trens comercials, i un increment de la freqüència de pas en els combois.
(REGIó 7, 14/09/2011)
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Millores entre Manresa i Terrassa
Jo mateix vaig fer arribar una sol.licitud a Territori demanant-los el desmuntatge preventiu de certes trinxeres en zones sense visibilitat de la línia.
És un problema que s'arrossega des del vapor!
És un problema que s'arrossega des del vapor!
Pe Jorba wrote:No sé si és aquí on ha d'incloure's aquesta informació apareguda avui a REGIÓ7:
Seguretat ferroviària
El Parlament aprova millorar la línia entre Manresa i Terrassa
S'intentarà evitar que es repeteixin esllavissaments com el del març passat, el qual va provocar onze ferits
REDACCIÓ/MANRESA La Comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament de Catalunya va decidir, ahir, per unanimitat realitzar les accions necessàries per millorar el servei i la seguretat a la línia ferroviària entre les estacions de Terrassa i Manresa. La proposició havia estat presentada per la diputada sallentina Laura Massana, d´ICV-EUiA.
Els acords de la resolució insten el Govern de la Generalitat a realitzar les gestions necessàries, conjuntament amb el ministeri de Foment i ADIF, per tal d´assegurar el servei en aquest tram.
D´aquesta manera s´intenta evitar que es repeteixin esdeveniments com ara esllavissaments similars als del mes de març passat. Llavors, una roca de grans dimensions va caure sobre les vies i va causar onze ferits i va tallar la circulació durant alguns dies. Entre els objectius que es persegueixen també hi ha aconseguir que l´Estat realitzi les inversions inicialment previstes a la línia i que augmenti la velocitat dels trens comercials, i un increment de la freqüència de pas en els combois.
(REGIó 7, 14/09/2011)
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Millores entre Manresa i Terrassa
Si el manteniment fós l'adequat i es tractessin les trinxeres més inestables cobrint-les com s'ha fet a l'entrada de Tarragona des de Barcelona o entre Mira-sol i Sant Cugat, no passarien aquestes coses. El tram Terrassa-Manresa està força, força oblidat; ara bé, la solució ideal seria rectificar el sinuós traçat que té.liniadelRipollés wrote:Jo mateix vaig fer arribar una sol.licitud a Territori demanant-los el desmuntatge preventiu de certes trinxeres en zones sense visibilitat de la línia.
És un problema que s'arrossega des del vapor!
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Alteracions de servei a Renfe per obres
Estan canviat vies i travesses en el tram de Terrassa-Manresa. Tot i que fa dies qu eno hi passo, no se quin ritme de treball duen.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Millores entre Manresa i Terrassa
Això pot explicar l'última modificació d'horaris a les R1, R3, R4 i R7.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Millores entre Manresa i Terrassa
Hi ha una limitació a 30 a la sortida de Vacarisses-Torreblanca costat Olesa des de fa uns mesos.
La causa m'ensumo que és un pontó en mal estat.
També hi ha altres limitacions entre Sant Miquel de Gonteres i... Cervera, Tàrrega, Anglesola? (una de les tres)
La raó? La geologia de la zona és bàsicament un desastre.
També s'han instal.lat màquines auto-venda de bitllets a Sant Miquel de Gonteres, Viladecavalls, Vacarisses-Torreblanca i Vacarisses (desconec si també a Castellbell i el Vilar, però sospito que sí). No hi ha validadores visibles, almenys no quan les estacions estan tancades.
La causa m'ensumo que és un pontó en mal estat.
També hi ha altres limitacions entre Sant Miquel de Gonteres i... Cervera, Tàrrega, Anglesola? (una de les tres)
La raó? La geologia de la zona és bàsicament un desastre.
També s'han instal.lat màquines auto-venda de bitllets a Sant Miquel de Gonteres, Viladecavalls, Vacarisses-Torreblanca i Vacarisses (desconec si també a Castellbell i el Vilar, però sospito que sí). No hi ha validadores visibles, almenys no quan les estacions estan tancades.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Afectació d'obres a la circulació de trens
http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... enDocument
Inversiones de mejora en la red convencional de Cataluña
Adif licita obras de mejora de la infraestructura en la línea Barcelona-Manresa
• El objetivo de los trabajos, que cuentan con un importe de licitación superior a 880.000 euros, es el acondicionamiento de seis trincheras situadas en los términos municipales de Montcada i Reixac, Terrassa, Viladecavalls, Vacarisses y Castellgalí
Ejemplo de tramo con trinchera
13/01/2015. Adif ha licitado, por importe de 880.494 euros (IVA no incluido), la ejecución de obras de mejora de la infraestructura ferroviaria en la línea de ancho convencional Barcelona-Manresa.
Los trabajos consisten en el tratamiento de trincheras situadas en los términos municipales de Montcada i Reixac, de 460 m de longitud, Terrassa, de 230 m, Viladecavalls, de 330 m, Vacarisses, dos trincheras de 70 m y 220 m respectivamente, y Castellgalí, de 400 m de longitud.
El objetivo es consolidar estos elementos singulares de la infraestructura ferroviaria a su paso por estos puntos de las comarcas barcelonesas del Vallès Occidental y el Bages, garantizando mayores niveles de fiabilidad y calidad para la explotación ferroviaria.
También se minimizará la probabilidad de desprendimiento de vegetación y otros materiales sobre la vía o la catenaria que pudieran afectar a la circulación.
Asimismo, los trabajos permitirán establecer las condiciones necesarias para suprimir las limitaciones temporales de velocidad implantadas en cuatro de estos puntos.
En las seis trincheras se llevarán a cabo trabajos de siega y desbroce, así como la supresión de árboles, previa autorización de las administraciones competentes y tras un análisis y marcaje exacto de las unidades a eliminar.
Asimismo, se llevará a cabo el refuerzo de distintos materiales rocosos, el picado y saneado de elementos estructurales, la instalación de malla galvanizada de triple torsión anclada a los taludes, redes de cableado de acero y de elementos de protección para la prevención de desprendimientos de materiales, así como la limpieza de cunetas, entre otras operaciones.
Inversiones de mejora en la red convencional de Cataluña
Adif licita obras de mejora de la infraestructura en la línea Barcelona-Manresa
• El objetivo de los trabajos, que cuentan con un importe de licitación superior a 880.000 euros, es el acondicionamiento de seis trincheras situadas en los términos municipales de Montcada i Reixac, Terrassa, Viladecavalls, Vacarisses y Castellgalí
Ejemplo de tramo con trinchera
13/01/2015. Adif ha licitado, por importe de 880.494 euros (IVA no incluido), la ejecución de obras de mejora de la infraestructura ferroviaria en la línea de ancho convencional Barcelona-Manresa.
Los trabajos consisten en el tratamiento de trincheras situadas en los términos municipales de Montcada i Reixac, de 460 m de longitud, Terrassa, de 230 m, Viladecavalls, de 330 m, Vacarisses, dos trincheras de 70 m y 220 m respectivamente, y Castellgalí, de 400 m de longitud.
El objetivo es consolidar estos elementos singulares de la infraestructura ferroviaria a su paso por estos puntos de las comarcas barcelonesas del Vallès Occidental y el Bages, garantizando mayores niveles de fiabilidad y calidad para la explotación ferroviaria.
También se minimizará la probabilidad de desprendimiento de vegetación y otros materiales sobre la vía o la catenaria que pudieran afectar a la circulación.
Asimismo, los trabajos permitirán establecer las condiciones necesarias para suprimir las limitaciones temporales de velocidad implantadas en cuatro de estos puntos.
En las seis trincheras se llevarán a cabo trabajos de siega y desbroce, así como la supresión de árboles, previa autorización de las administraciones competentes y tras un análisis y marcaje exacto de las unidades a eliminar.
Asimismo, se llevará a cabo el refuerzo de distintos materiales rocosos, el picado y saneado de elementos estructurales, la instalación de malla galvanizada de triple torsión anclada a los taludes, redes de cableado de acero y de elementos de protección para la prevención de desprendimientos de materiales, así como la limpieza de cunetas, entre otras operaciones.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Obres per aconseguir una línia de Manresa segura i ràpida
Adif ha adjudicat per 408.110 € el condicionament de 6 trinxeres a la línia de Manresa des de la capital del Bages fins a Barcelona. Estan ubicades a Montcada i Reixac, Terrassa, Viladecans, Vacarisses i Castellgalí i durarà 14 mesos.
L’objectiu és consolidar aquests elements de la infraestructura ferroviària i minimitzar la probabilitat de despreniment. Com a Lleida, els treballs suprimiran les limitacions temporals de velocitat. En poc més d’una setmana, Adif ha fet un gran desplegament de maquinària i moviments de terres al terraplè de la línia al tram entre el Talladell i Fonolleres.
De moment s’han netejat d’herba i vegetació els dos costats d’aquest terraplè i s’ha dissenyat una base d’uns 400 metres quadrats al costat nord des d’on està previst dur a terme la compactació de terres i ampliació de la superfície de la línia.
El tram és d’uns 350 metres, està ubicat en el quilòmetre 232 de la línia i el terraplè té una elevació de més de 30 metres.
Els talls en la línia entre Tàrrega i Cervera no s’efectuaran de moment i començaran durant el mes de juny, de forma que es contractaran autobusos (vegeu SEGRE del 12 d’abril).
http://www.lleida.com/noticia/obres-aco ... a-i-rapida
Adif ha adjudicat per 408.110 € el condicionament de 6 trinxeres a la línia de Manresa des de la capital del Bages fins a Barcelona. Estan ubicades a Montcada i Reixac, Terrassa, Viladecans, Vacarisses i Castellgalí i durarà 14 mesos.
L’objectiu és consolidar aquests elements de la infraestructura ferroviària i minimitzar la probabilitat de despreniment. Com a Lleida, els treballs suprimiran les limitacions temporals de velocitat. En poc més d’una setmana, Adif ha fet un gran desplegament de maquinària i moviments de terres al terraplè de la línia al tram entre el Talladell i Fonolleres.
De moment s’han netejat d’herba i vegetació els dos costats d’aquest terraplè i s’ha dissenyat una base d’uns 400 metres quadrats al costat nord des d’on està previst dur a terme la compactació de terres i ampliació de la superfície de la línia.
El tram és d’uns 350 metres, està ubicat en el quilòmetre 232 de la línia i el terraplè té una elevació de més de 30 metres.
Els talls en la línia entre Tàrrega i Cervera no s’efectuaran de moment i començaran durant el mes de juny, de forma que es contractaran autobusos (vegeu SEGRE del 12 d’abril).
http://www.lleida.com/noticia/obres-aco ... a-i-rapida
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Serà a Viladecavalls.Sky wrote:Estan ubicades a Montcada i Reixac, Terrassa, Viladecans, Vacarisses i Castellgalí i durarà 14 mesos.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Millores entre Manresa i Terrassa
En Montcada que trinchera hay que está en mal estado? Entre Montcada-Manresa y Montcada-Santa Maria, tal vez?
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Millores entre Manresa i Terrassa
Parlo de memòria, però diria que entre Cerdanyola i Montcada hi havia una limitació. Entre St.Maria i Bifurcació no recordo cap limitació, més enllà del parell de setmanes que van estar canviant les travesses fa uns mesos.Don Ramón wrote:En Montcada que trinchera hay que está en mal estado? Entre Montcada-Manresa y Montcada-Santa Maria, tal vez?
El metro de Barcelona amb motoristes!
NOTA DE PREMSA | Obres Montcada-Manresa.
Adif (17/10/2016)
Inversiones en la red convencional de Cataluña
Adif adjudica nuevas obras de mejora de la infraestructura en la línea Barcelona-Manresa-Lleida
• Los trabajos, que suponen una inversión superior a 800.000 euros, consisten en el acondicionamiento de cinco trincheras situadas en los términos municipales de Manresa, Sant Vicenç de Castellet y Castellbell i el Vilar
• En esta línea, Adif está invirtiendo más de 3,1 millones de euros en actuaciones en la infraestructura, que hasta la fecha han permitido suprimir 5 limitaciones temporales de velocidad
• Además, este mes de octubre se iniciarán obras de mejora en otras 5 trincheras en Vacarisses y Sant Vicenç de Castellet
17/10/2016. Adif ha adjudicado un contrato para la ejecución de nuevas obras de mejora de la infraestructura ferroviaria en la línea de ancho convencional Barcelona-Manresa.
Los trabajos consisten en el tratamiento de cinco trincheras. En dos de ellas, situadas en el término municipal de Manresa y de 350 m y 240 m de longitud respectivamente, la actuación comportará la supresión de una limitación temporal de velocidad. Otras dos trincheras están ubicadas en Castellbell i el Vilar, de 60 y 50 m de longitud, mientras que la quinta está emplazada en el municipio de Sant Vicenç de Castellet, con una longitud de 300 m.
Este contrato, con un plazo de ejecución estimado de 11 meses, ha sido adjudicado a la Unión Temporal de Empresas (UTE) formada por las compañías Pavasal y Vía Civil por un importe de 803.412,2 euros (IVA incluido), al que se añadirá una partida de 35.806,3 euros (sin IVA) en concepto de los servicios aportados directamente por Adif.
El objetivo de la actuación es consolidar estos elementos de la infraestructura ferroviaria a su paso por los referidos puntos de la comarca barcelonesa del Bages, para garantizar mayores niveles de fiabilidad y calidad para la explotación ferroviaria, reduciendo además la probabilidad de incidencias.
También se minimizará la probabilidad de desprendimiento de vegetación u otros materiales sobre la vía o la catenaria que pudieran afectar a la circulación.
En las cinco trincheras se llevará a cabo el refuerzo de distintos materiales rocosos, el picado y saneado de elementos estructurales y elementos de protección para la prevención de desprendimientos de materiales, así como la limpieza de cunetas, entre otras operaciones.
Asimismo, se realizarán trabajos de siega y desbroce, así como la supresión de árboles, previa autorización de las administraciones competentes y tras un análisis y marcaje exacto de las unidades a eliminar.
En la línea Barcelona-Manresa-Lleida, Adif está invirtiendo más de 3,1 millones de euros en actuaciones de modernización de la infraestructura.
Gracias a esta inversión, que responde al compromiso de Adif de ejecutar obras de mejora de la red de ancho convencional de Cataluña, ya se han finalizado los trabajos en un terraplén en el término municipal de Granyanella (Lleida), con una inversión superior a 820.000 euros, y en 5 trincheras situadas en Montcada i Reixac, Terrassa, Viladecavalls y Castellgalí (Barcelona), con un coste de más de 490.000 euros.
La finalización de estas obras ha permitido suprimir 5 limitaciones temporales de velocidad, con el consiguiente aumento de la velocidad de los trenes y la reducción de los tiempos de viaje, lo que contribuye a prestar un servicio más eficiente para los viajeros.
Además del nuevo contrato adjudicado, este mes de octubre se iniciarán los trabajos de tratamiento y consolidación de otras cinco trincheras, cuatro de ellas situadas en Vacarisses y la otra en Sant Vicenç de Castellet (Barcelona), que representan una inversión de más de 807.000 euros.
Por último, Adif también ha adjudicado otro contrato para la realización de obras de modernización del puente sobre el barranco de Sanana, en el término municipal de Castellbell i el Vilar, y del paso inferior de Lorpina, en Vacarisses. Esta actuación permitirá optimizar el estado de ambas estructuras, prolongando la vida útil de los materiales. Este proyecto, adjudicado a la empresa Coymal con un plazo de ejecución aproximado de 4 meses, supone una inversión de casi 260.000 euros.