Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.

Nova enquesta: us sembla que la darrera fase completa bé la implantació de la NXB?

Si, la xarxa queda ben implementada
16
46%
No, haurien d'haver escoltat més les propostes dels veïns
15
43%
No, que tornin ja les antigues línies
2
6%
Altres (expliqueu)
2
6%
 
Total votes: 35

oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by oriolp13 »

albert28 wrote:
oriolp13 wrote:A la Av. Diagonal, davant el Corte Inglés, on el bus H6 gira cap a l'esquerra per agafar la Ronda del Mig hi ha un semàfor per a bus, i a sobre hi ha un panell blanc quadrat que sembla com un captador de senyal (no sé si detecta alguna senyal emissora del bus o el conductor activa un comandament). Aquest mateix receptor hi és en el semàfor anterior, just a la parada del TRAM de Maria Cristina, però allà el bus no té semàfor específic.
No ho sè ja que aquell gir el fan tambè el L79 (Oliveras) i L97 (Mohn) i el semàfor crec triga lo mateix que si és un H6. Si algú pot confirmar-ho...
Doncs està preparat per això. Altra cosa serà, doncs, si es fa servir i està actiu o no.
Salutacions,

Oriol
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by adriaesc »

oriolp13 wrote:
albert28 wrote:
oriolp13 wrote:A la Av. Diagonal, davant el Corte Inglés, on el bus H6 gira cap a l'esquerra per agafar la Ronda del Mig hi ha un semàfor per a bus, i a sobre hi ha un panell blanc quadrat que sembla com un captador de senyal (no sé si detecta alguna senyal emissora del bus o el conductor activa un comandament). Aquest mateix receptor hi és en el semàfor anterior, just a la parada del TRAM de Maria Cristina, però allà el bus no té semàfor específic.
No ho sè ja que aquell gir el fan tambè el L79 (Oliveras) i L97 (Mohn) i el semàfor crec triga lo mateix que si és un H6. Si algú pot confirmar-ho...
Doncs està preparat per això. Altra cosa serà, doncs, si es fa servir i està actiu o no.
No sé si funciona així però... fent la ona semafòrica amb uns aparells com el Via-T seria viable? Així, quan estan a parada, el semàfor s'espera.
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Oriolix »

En els primers plànols de la NXB on sortien totes les línies previstes, apareixia la línia V5, que baixava pel carrer Joan Güell entre Les Corts i Sants.

Fins ara aquest carrer tenia dos carrils de circulació més dos carrils d'aparcament. Ara l'Ajuntament ha decidit posar un carril bici al llarg de tot el carrer des de la Diagonal (bé, exactament des del carrer Europa) fins a la carretera de Sants. Es mantenen els dos carrils d'aparcament, però només ha quedat un carril de circulació.

Francament, no veig molt eficient fer passar el bus per un carrer amb un únic carril de circulació, però ja veurem. En tot cas, més enllà del cas concret del carrer Joan Güell, què creieu que és millor per a la circulació: bus o carril bici ?
User avatar
oscar440
N8
N8
Posts: 778
Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by oscar440 »

Ahir dilluns, novament em va tocar viatjar amb un autobús stàndard de 12 m. a la H12, el cotxe era concretament el 1323. Hagués esperat el següent, si no fos perquè el temps d´espera era d´uns 12 minuts, i això cap a les 11h del matí. Espero que avui, amb la vaga de metro, no ho tornin a repetir, encara que això de veure un autobús stàndard de 12 m. a la H12 ja és molt habitual darrerament...
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Miquel »

oscar440 wrote:Ahir dilluns, novament em va tocar viatjar amb un autobús stàndard de 12 m. a la H12, el cotxe era concretament el 1323. Hagués esperat el següent, si no fos perquè el temps d´espera era d´uns 12 minuts, i això cap a les 11h del matí. Espero que avui, amb la vaga de metro, no ho tornin a repetir, encara que això de veure un autobús stàndard de 12 m. a la H12 ja és molt habitual darrerament...
Es que falten articulats, i com falten, els van jubilant també, ja que són la gent més llesta del món. :roll:
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by metring »

Dijous 5 hi ha plenari al districte de Sant Andreu. Una de les propostes:

http://ajuntament.barcelona.cat/santand ... 050516.pdf

4.2. Seguiment de proposició presentat pel GMD PSC CP
Que s’informi de l’estat d’execució de la proposta d'acord aprovada al Consell Plenari del Districte de Sant Andreu de data 2 de desembre
de 2015 amb el següent contingut: "Instar l’empresa Transports Municipals de Barcelona a:
1. Reconèixer el caràcter simbòlic i la
necessitat de l’arribada de la línia 8 (imagino que es referiran a H8) a la plaça del Mercat del Bon Pastor i la seva connexió amb les línies L9 i L10 del Metro.

2. Allargar el recorregut de la línia H8 fins a la plaça del Mercat i el Metro del Bon Pastor.
3. Assegurar el transport intern per autobús dintre del barri i les
comunicacions amb Baró de Viver i amb el centre d’atenció primària de l’avinguda Meridiana.
4. Tenir en compte les necessitats de mobilitat dels polígons industrials del Bon Pastor en el
desplegament final de la xarxa ortogonal d’autobusos”.
premixero
N8
N8
Posts: 783
Joined: Monday 20/02/2006 10:58

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by premixero »

la H8 estaba en un principio pensada para llegar a Buen Pastor, no se que habia que se lo impedia (hablo de memoria).
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

Desconeixia que la Xarxa de Bus tingués director (ara directora) propi:

http://blog.konsac.com/2016/04/konsac-g ... barcelona/
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Dubte

Post by Guigui »

Per una banda, veient la qualitat de l'article, és ben possible que no hagin acabat d'encertar la denominació del càrrec. Per l'altra, a la cúpula de TMB comencen a escassejar atribucions reals per a tantes nòmines.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

Si més no, han encertat en la còpia:
"Directora de la Xarxa de Bus en Transports Metropolitans de Barcelona (TMB)"

https://www.linkedin.com/in/marta-labat ... r-6b3bb546

Anteriors càrrecs a TMB:

Directora de Operaciones de Transports de Barcelona
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB)
January 2013 – November 2014 (1 year 11 months)

Directora de Personas de Transports de Barcelona
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB)
December 2008 – January 2013 (4 years 2 months)

Directora de planificación y gestión de RH de TMB
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB)
April 2006 – November 2008 (2 years 8 months)

Directora de formación y selección de TMB
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB)
June 2004 – March 2006 (1 year 10 months)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
jlr
N6
N6
Posts: 176
Joined: Wednesday 14/12/2005 21:26
Location: Badalona

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by jlr »

Des d'ahir la línia H10 té horaris nous, segons la web de TMB i l'app. Fins la setmana passada posava unes freqüències i ara unes altres. A mes, soc usuari a diari de la línia i fins la setmana passada, per la parada 3350 Alfons XIII Aribau passava el torn 16 a les 15:23 i des d'ahir el torn 12
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by adriaesc »

premixero wrote:la H8 estaba en un principio pensada para llegar a Buen Pastor, no se que habia que se lo impedia (hablo de memoria).
Doncs l'H4 arriba perfectament a Bon Pastor. Si volguessin ho farien.
premixero
N8
N8
Posts: 783
Joined: Monday 20/02/2006 10:58

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by premixero »

Se sabe algo de una nueva fase del NXB, ya que se dijo que querian acelerar el despliegue y de momento no hay noticias....
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by metring »

Ara fan rutes parcials també?
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Renfe445 »

No se podrían currar más los parciales, que es chapuza esto.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

"Nova Xarxa Beach", l'etern "Especial platges" :)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
foronda 141
N8
N8
Posts: 852
Joined: Monday 14/08/2006 21:14
Location: Poblenou

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by foronda 141 »

La D20 tambè fa servis parcials els diumenges fins a Pl. Espanya.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Renfe445 »

Pero se mencionan explícitamente?
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by wefer »

Doncs home, si és una cosa habitual efectivament ja s'ho podrien currar una miqueta més que no pas el nyap del paperet enganxat amb cinta adhesiva.
Per cert, és una demostració més de que la xarxa quadriculada que havia de servir tota la ciutat per igual creant efecte malla, etc, etc... no funciona com a tal i com és lògic continua havent-hi zones amb més demanda i altres amb menys.
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by albert28 »

wefer wrote:Doncs home, si és una cosa habitual efectivament ja s'ho podrien currar una miqueta més que no pas el nyap del paperet enganxat amb cinta adhesiva.
Per cert, és una demostració més de que la xarxa quadriculada que havia de servir tota la ciutat per igual creant efecte malla, etc, etc... no funciona com a tal i com és lògic continua havent-hi zones amb més demanda i altres amb menys.
I a sobre sumar les zones més congestionades, potser implantar-lo a totes les línies de la NXB i si es posés el Tramvia, parts dels busos de línies de la Diagonal podrien realitzar aquests reforços?
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”