trensmat wrote:
Si tenen diners per homologar trens d'alta velocitat, jo penso que si que els tenen per comprar trens Coradia de Alstom i es mes que la factoria de Alstom esta a Santa Perpètua.
Si hi han rumors que Renfe vol comprar trens Zefiro V3000 per AVE.
No es un "rumor"
Simplement, Bombardier participa en la licitació del nou material d'AV de Renfe.
Es presenta al paquet de trens d'ample fix UIC amb el Zéfiro V300
La ministra ja fa dies que va dir que guanyarà el que sigui més barat i que millors condicions de manteniment ofereixi i que no hi haurà proteccionisme envers les constructores espanyoles (CAF i Talgo)
Sent realistes, ara regionals és secundari tant per Adif com pel Ministerio.
Si la Gene s'ha mogut per "ressucitar" els 490 (arreglar-los los bogies i anul·lar la basculació) és perquè des de Madrid ja han dit que res de nova licitació de material de regionals.
Entre licitacions actuals i futures (mig termini) AV (fix i variable), reforma TH VII, Civia AC, Civia alpí (Guadarrama) i Civia 465 per suplir els 2 pisos
La única manera que veig per millorar el parc de Regionals és que directament la Gene compri material nou vía RdC i el cedeixi a Renfe (o un futur operador) per a la seva explotació
Però ho veig complicat amb l'acutal panorama pressupostari.
O treure dobles de 449 de la R11, deixar-los en simple (si es pot per temes de demanda) i repartir més homogèniament aquestes unitats. Però potser això últim és massa tabú.