Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directius
Re: Conflicte i vaga Metro TMB
Yo en las pantallas vi los dos horarios.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Conflicte i vaga Metro TMB
Doncs ja seria casualitat que jo totes les vegades que les vaig mirar només sortís el 9 a 15h.Renfe445 wrote:Yo en las pantallas vi los dos horarios.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Conflicte i vaga Metro TMB
Porque van demasiado rápido los mensajes.wefer wrote:Doncs ja seria casualitat que jo totes les vegades que les vaig mirar només sortís el 9 a 15h.Renfe445 wrote:Yo en las pantallas vi los dos horarios.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Conflicte i vaga Metro TMB
Avui al matí he agafat la L5 i si ja en un dia normal va a reventar, avui ha estat pitjor amb la vaga. Com hi havien intervals d'espera de 6 min a l'hora punta del matí l'acumulació de gent s'ha fet notar i molt, els punts crítics han estat sobretot a Sagrera, Sagrada Família i Diagonal. La gent seguia entrant com si res, per molt que el tren no donava ja abast.
Molt lamentable tot plegat... Per cert!! El número d'usuaris al metro ha baixat un 2% aquest trimestre amb les vagues. Si la cosa continua així encara baixarà més. I mentrestant aquest conflicte dura sense veure cap rastre de sol·lució...
Molt lamentable tot plegat... Per cert!! El número d'usuaris al metro ha baixat un 2% aquest trimestre amb les vagues. Si la cosa continua així encara baixarà més. I mentrestant aquest conflicte dura sense veure cap rastre de sol·lució...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Conflicte i vaga Metro TMB
Deu ser la única cosa que va de pressa a TMB últimamentRenfe445 wrote:Porque van demasiado rápido los mensajes.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Conflicte i vaga Metro TMB
Un company de feina m'ha passat aquesta imatge d'un panell de la L3. Algú més l'ha vist?
- Attachments
-
- TMB.jpg (33.18 KiB) Viewed 6881 times
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Fotoshop
Foto manipulada. La lletra de la pantalla no correspon a la realitat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Conflicte i vaga Metro TMB
D'acord. Gràcies per l'aclariment. Fent una cerca per imatge a Goolge hi ha la mateixa imatge amb altres missatges.
Re: Conflicte i vaga Metro TMB
http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/05/ ... estacions/
Els sindicats denuncien la manca de personal a les estacions de metro
Actualitzat el 02.05.2016 a les 13:51 Patrícia Álvarez
Aquest dilluns hi havia prevista una nova reunió entre els sindicats de metro i la direcció de TMB per desencallar el conflicte laboral. Havia de ser una de les últimes trobades abans de l'assemblea de treballadors del 5 de maig, en què previsiblement, si tot continua encallat, anunciaran noves aturades. Finalment no hi ha hagut acord i les parts s'han emplaçat a una nova reunió el pròxim dimecres. Una de les reivindicacions que fan els empleats és la manca de personal a les estacions.
Des que es va iniciar el conflicte laboral al metro, el sindicat CGT publica freqüentment a Twitter fotografies d’una mena de tiquets que ens donen les claus per entendre què reivindiquen. Aquests tiquets els imprimeix el sistema de TMB que reparteix el personal a les parades.
En alguns tuits, per exemple, assenyalen que hi ha estacions de la Línia 4 sense cobrir i sense personal per obrir-les. La numeració que hi ha al costat de les hores correspon a les estacions. Per exemple, la 414 és l’estació del Besòs de la línia groga. Aquests documents indiquen que en les franges de temps especificades no hi ha cap agent assignat per ser-hi presencialment.
A la part inferior d’aquests tiquets sota el títol ‘Piezas apertura/cierre no asignadas’ consten les estacions que no s’han obert o tancat amb personal de metro. En aquestes ocasions, els agents de seguretat s’encarreguen de fer-ho però els sindicats denuncien que no fan les mateixes tasques que un empleat de TMB, com comprovar el funcionament de les escales mecàniques o els ascensors.
Segons fonts sindicals, un dels motius que fa que el servei s’hagi alentit en els últims mesos és la manca de personal a les estacions que obliga els maquinistes a fer-se càrrec d’incidents com ara un passatger marejat. Quan no hi ha cap empleat a la parada, el conductor ha d’aturar el comboi i fer-se responsable de l’usuari indisposat fins que arribi un agent d’atenció al client o directament l’ambulància. “La falta de personal tant en trens como en estacions o manteniment fa que el temps de l’afectació sigui major”, ha explicat Óscar Sánchez, portaveu del Comitè d’Empresa de Metro.
Des de l’any 2004 i arran d’un canvi de categories professionals, la majoria dels treballadors de metro condueixen trens i quan no ho fan, també són agents d’atenció al client. Anteriorment, només feien un dels dos càrrecs: o eren maquinistes, o eren caps d’estació. Precisament, un dels temes que hi ha sobre la taula de negociació entre l’empresa i els sindicats és la producció, l’organització de la feina i les funcions de cada treballador.
Transcripció del vídeo:
Des que es va iniciar el conflicte laboral al metro, el sindicat CGT publica sovint a Twitter fotografies d'una mena de tiquets que ens donen les claus per entendre qué reivindiquen. En aquest tuit, per exemple, assenyalen que hi ha estacions de la Línia 4 sense cobrir i sense personal per obrir-les. Aquests tiquets els imprimeix el sistema de TMB que reparteix el personal a les parades.
La numeració que hi ha al costat de les hores correspon a les estacions. Per exemple, la 414 és l'estació de Besòs de la línia groga. Això ens indica que en aquestes franges de temps, no hi ha cap agent assignat per ser-hi presencialment.
Segons els sindicats de metro, un dels motius que fa que el servei s'hagi alentit és la manca de personal a les estacions que obliga els maquinistes a fer-se càrrec d'incidents.
A la Línia 5 en estacions com Hospital Clínic o la de l'Hospital de Sant Pau on ens trobem ara mateix es produeixen sovint incidències relacionades amb passatgers indisposats o marejats.
Ens aquests casos i quan no hi ha cap empleat a la parada, el conductor ha d'aturar el comboi i fer-se responsable de l'usuari indisposat fins que arribi un agent d'atenció al client o directament l'ambulància.
ÓSCAR SÁNCHEZ, portaveu del Comitè d'Empresa de Metro
"La falta de personal tanto en trenes como en estaciones com en mantenimiento hace que el tiempo de afectación de una incidencia sea mucho mayor. Nos estamos encontrando incidencias que no tienen personal físicamente en la estación y eso hace que el tren esté más tiempo parado."
Precisament, un dels temes que hi ha sobre la taula de negociació entre l'empresa i els sindicats és l'organització de la feina i les categories professionals.
Els sindicats denuncien la manca de personal a les estacions de metro
Actualitzat el 02.05.2016 a les 13:51 Patrícia Álvarez
Aquest dilluns hi havia prevista una nova reunió entre els sindicats de metro i la direcció de TMB per desencallar el conflicte laboral. Havia de ser una de les últimes trobades abans de l'assemblea de treballadors del 5 de maig, en què previsiblement, si tot continua encallat, anunciaran noves aturades. Finalment no hi ha hagut acord i les parts s'han emplaçat a una nova reunió el pròxim dimecres. Una de les reivindicacions que fan els empleats és la manca de personal a les estacions.
Des que es va iniciar el conflicte laboral al metro, el sindicat CGT publica freqüentment a Twitter fotografies d’una mena de tiquets que ens donen les claus per entendre què reivindiquen. Aquests tiquets els imprimeix el sistema de TMB que reparteix el personal a les parades.
En alguns tuits, per exemple, assenyalen que hi ha estacions de la Línia 4 sense cobrir i sense personal per obrir-les. La numeració que hi ha al costat de les hores correspon a les estacions. Per exemple, la 414 és l’estació del Besòs de la línia groga. Aquests documents indiquen que en les franges de temps especificades no hi ha cap agent assignat per ser-hi presencialment.
A la part inferior d’aquests tiquets sota el títol ‘Piezas apertura/cierre no asignadas’ consten les estacions que no s’han obert o tancat amb personal de metro. En aquestes ocasions, els agents de seguretat s’encarreguen de fer-ho però els sindicats denuncien que no fan les mateixes tasques que un empleat de TMB, com comprovar el funcionament de les escales mecàniques o els ascensors.
Segons fonts sindicals, un dels motius que fa que el servei s’hagi alentit en els últims mesos és la manca de personal a les estacions que obliga els maquinistes a fer-se càrrec d’incidents com ara un passatger marejat. Quan no hi ha cap empleat a la parada, el conductor ha d’aturar el comboi i fer-se responsable de l’usuari indisposat fins que arribi un agent d’atenció al client o directament l’ambulància. “La falta de personal tant en trens como en estacions o manteniment fa que el temps de l’afectació sigui major”, ha explicat Óscar Sánchez, portaveu del Comitè d’Empresa de Metro.
Des de l’any 2004 i arran d’un canvi de categories professionals, la majoria dels treballadors de metro condueixen trens i quan no ho fan, també són agents d’atenció al client. Anteriorment, només feien un dels dos càrrecs: o eren maquinistes, o eren caps d’estació. Precisament, un dels temes que hi ha sobre la taula de negociació entre l’empresa i els sindicats és la producció, l’organització de la feina i les funcions de cada treballador.
Transcripció del vídeo:
Des que es va iniciar el conflicte laboral al metro, el sindicat CGT publica sovint a Twitter fotografies d'una mena de tiquets que ens donen les claus per entendre qué reivindiquen. En aquest tuit, per exemple, assenyalen que hi ha estacions de la Línia 4 sense cobrir i sense personal per obrir-les. Aquests tiquets els imprimeix el sistema de TMB que reparteix el personal a les parades.
La numeració que hi ha al costat de les hores correspon a les estacions. Per exemple, la 414 és l'estació de Besòs de la línia groga. Això ens indica que en aquestes franges de temps, no hi ha cap agent assignat per ser-hi presencialment.
Segons els sindicats de metro, un dels motius que fa que el servei s'hagi alentit és la manca de personal a les estacions que obliga els maquinistes a fer-se càrrec d'incidents.
A la Línia 5 en estacions com Hospital Clínic o la de l'Hospital de Sant Pau on ens trobem ara mateix es produeixen sovint incidències relacionades amb passatgers indisposats o marejats.
Ens aquests casos i quan no hi ha cap empleat a la parada, el conductor ha d'aturar el comboi i fer-se responsable de l'usuari indisposat fins que arribi un agent d'atenció al client o directament l'ambulància.
ÓSCAR SÁNCHEZ, portaveu del Comitè d'Empresa de Metro
"La falta de personal tanto en trenes como en estaciones com en mantenimiento hace que el tiempo de afectación de una incidencia sea mucho mayor. Nos estamos encontrando incidencias que no tienen personal físicamente en la estación y eso hace que el tren esté más tiempo parado."
Precisament, un dels temes que hi ha sobre la taula de negociació entre l'empresa i els sindicats és l'organització de la feina i les categories professionals.
Re: Conflicte i vaga Metro TMB
A una biblioteca, tot i que sigui petita, si només hi ha una persona, no es pot obrir. En canvi, una estació de metro, per on hi passen milers de viatgers al dia, com pot ser que s'obri sense ningú???
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Conflicte i vaga Metro TMB
"Si et trobes malament... fes-nos un favor, i que sigui al carrer"metring wrote:Segons fonts sindicals, un dels motius que fa que el servei s’hagi alentit en els últims mesos és la manca de personal a les estacions que obliga els maquinistes a fer-se càrrec d’incidents com ara un passatger marejat. Quan no hi ha cap empleat a la parada, el conductor ha d’aturar el comboi i fer-se responsable de l’usuari indisposat fins que arribi un agent d’atenció al client o directament l’ambulància.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Preacord per a desconvocar la vaga
http://www.ara.cat/societat/Preacord-tr ... 42177.html
Si l'assemblea ratifica l'acord, queda per veure què passa amb la vaga encoberta amb la qual els treballadors del metro estan agraciant els usuaris dia sí, dia també.
Si l'assemblea ratifica l'acord, queda per veure què passa amb la vaga encoberta amb la qual els treballadors del metro estan agraciant els usuaris dia sí, dia també.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Preacord per a desconvocar la vaga
No sé si tendrá que ver o si es casualidad, pero hoy no pareció ir tan lento el Metro...Guigui wrote:http://www.ara.cat/societat/Preacord-tr ... 42177.html
Si l'assemblea ratifica l'acord, queda per veure què passa amb la vaga encoberta amb la qual els treballadors del metro estan agraciant els usuaris dia sí, dia també.
Una ciudad de millón y medio rehén de unos sindicatos corruptos, TMB manteniendo sueldos exagerados para los directivos... que asco de todo.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Preacord per a desconvocar la vaga
Senzillament compleixen amb la regulació al peu de la lletra. Normativa en mà, això hauria de ser així sempre. Els que si que s'haurien d'amonestar són els que de debò alenteixen la línia quedant-se més temps a l'estació del que marca la regulació.Guigui wrote:http://www.ara.cat/societat/Preacord-tr ... 42177.html
Si l'assemblea ratifica l'acord, queda per veure què passa amb la vaga encoberta amb la qual els treballadors del metro estan agraciant els usuaris dia sí, dia també.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Fer el manta al peu de la lletra
Perdó, però no. Quantes vegades ja m'he trobat amb el tren-stop marcant 0 segons (ja sigui perquè el compte enrere s'ha acabat, o no n'hi ha hagut en cap moment) i el motorista fent el ronsa a l'estació...Miquel wrote:Senzillament compleixen amb la regulació al peu de la lletra. Normativa en mà, això hauria de ser així sempre. Els que si que s'haurien d'amonestar són els que de debò alenteixen la línia quedant-se més temps a l'estació del que marca la regulació.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Fer el manta al peu de la lletra
Aviam, si la regulació marca 1:30, el motorista ha de cumplir aquest minut amb trenta. El que no ha de fer, i suposo que estarem d'acord, es prolongar-se o fer el ronso quan ja ha passat el temps de regulació.Guigui wrote:Perdó, però no. Quantes vegades ja m'he trobat amb el tren-stop marcant 0 segons (ja sigui perquè el compte enrere s'ha acabat, o no n'hi ha hagut en cap moment) i el motorista fent el ronsa a l'estació...Miquel wrote:Senzillament compleixen amb la regulació al peu de la lletra. Normativa en mà, això hauria de ser així sempre. Els que si que s'haurien d'amonestar són els que de debò alenteixen la línia quedant-se més temps a l'estació del que marca la regulació.
Però això no ho fan tots, si no uns quants (que jo mateix he detectat), i aquests són els que tocan els pebrots a la resta, ja que si s'està temps de més, el tren que vingui per radere, en comptes de tenir una regulació de 0:45, la tindrà d'1:05 per posar un exemple. I escalar, nem sumant i li posem l'efecte dominó i tenim el que passa.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Procediment sistemàtic
Evidentment. Però resulta que això s'està esdevenint massivament des de fa uns mesos, "casualment" durant el període en què el metro ha fet vaga una i altra vegada, també "casualment" coincidint sempre amb esdeveniments importants a la ciutat que mouen molta gent.
En resum, és el que es parla en aquest altre fil.
En resum, és el que es parla en aquest altre fil.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Conflicte i vaga Metro TMB
Serveis minims
30 i 31 de maig i 1 de juny:
· 40% del servei de 07:00 a 09:00 hores i de 16:00 a 18:00 hores
2 de juny:
· 20% del servei de 09:20 a 12:20 hores
· 40% del servei de 17:00 a 20:00 hores
Però a can TMB diuen això
En el tram de 22h-22:30h circularà nomès 2 convois per sentit. I a tot això sumar-hi el temps per reintroduir el trànsit normal des de les cotxeres.
30 i 31 de maig i 1 de juny:
· 40% del servei de 07:00 a 09:00 hores i de 16:00 a 18:00 hores
2 de juny:
· 20% del servei de 09:20 a 12:20 hores
· 40% del servei de 17:00 a 20:00 hores
Però a can TMB diuen això
En el tram de 22h-22:30h circularà nomès 2 convois per sentit. I a tot això sumar-hi el temps per reintroduir el trànsit normal des de les cotxeres.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Conflicte i vaga Metro TMB
Hem entrat en el bucle del "dia de la marmota". Com en tantes altres coses d'aquest país.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT