Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directius

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Conflicte i vaga Metro TMB

Post by Renfe445 »

Yo en las pantallas vi los dos horarios.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Conflicte i vaga Metro TMB

Post by wefer »

Renfe445 wrote:Yo en las pantallas vi los dos horarios.
Doncs ja seria casualitat que jo totes les vegades que les vaig mirar només sortís el 9 a 15h. :x
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Conflicte i vaga Metro TMB

Post by Renfe445 »

wefer wrote:
Renfe445 wrote:Yo en las pantallas vi los dos horarios.
Doncs ja seria casualitat que jo totes les vegades que les vaig mirar només sortís el 9 a 15h. :x
Porque van demasiado rápido los mensajes. :x
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Conflicte i vaga Metro TMB

Post by Renfe451 »

Avui al matí he agafat la L5 i si ja en un dia normal va a reventar, avui ha estat pitjor amb la vaga. Com hi havien intervals d'espera de 6 min a l'hora punta del matí l'acumulació de gent s'ha fet notar i molt, els punts crítics han estat sobretot a Sagrera, Sagrada Família i Diagonal. La gent seguia entrant com si res, per molt que el tren no donava ja abast.

Molt lamentable tot plegat... Per cert!! El número d'usuaris al metro ha baixat un 2% aquest trimestre amb les vagues. Si la cosa continua així encara baixarà més. I mentrestant aquest conflicte dura sense veure cap rastre de sol·lució...
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Conflicte i vaga Metro TMB

Post by wefer »

Renfe445 wrote:Porque van demasiado rápido los mensajes. :x
Deu ser la única cosa que va de pressa a TMB últimament :riure
Sokjo
N5
N5
Posts: 145
Joined: Tuesday 14/08/2012 11:23
Location: Sabadell

Re: Conflicte i vaga Metro TMB

Post by Sokjo »

Un company de feina m'ha passat aquesta imatge d'un panell de la L3. Algú més l'ha vist?
Attachments
TMB.jpg
TMB.jpg (33.18 KiB) Viewed 6882 times
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Fotoshop

Post by Guigui »

Foto manipulada. La lletra de la pantalla no correspon a la realitat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Sokjo
N5
N5
Posts: 145
Joined: Tuesday 14/08/2012 11:23
Location: Sabadell

Re: Conflicte i vaga Metro TMB

Post by Sokjo »

D'acord. Gràcies per l'aclariment. Fent una cerca per imatge a Goolge hi ha la mateixa imatge amb altres missatges.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Conflicte i vaga Metro TMB

Post by metring »

http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/05/ ... estacions/

Els sindicats denuncien la manca de personal a les estacions de metro

Actualitzat el 02.05.2016 a les 13:51 Patrícia Álvarez

Aquest dilluns hi havia prevista una nova reunió entre els sindicats de metro i la direcció de TMB per desencallar el conflicte laboral. Havia de ser una de les últimes trobades abans de l'assemblea de treballadors del 5 de maig, en què previsiblement, si tot continua encallat, anunciaran noves aturades. Finalment no hi ha hagut acord i les parts s'han emplaçat a una nova reunió el pròxim dimecres. Una de les reivindicacions que fan els empleats és la manca de personal a les estacions.

Des que es va iniciar el conflicte laboral al metro, el sindicat CGT publica freqüentment a Twitter fotografies d’una mena de tiquets que ens donen les claus per entendre què reivindiquen. Aquests tiquets els imprimeix el sistema de TMB que reparteix el personal a les parades.

En alguns tuits, per exemple, assenyalen que hi ha estacions de la Línia 4 sense cobrir i sense personal per obrir-les. La numeració que hi ha al costat de les hores correspon a les estacions. Per exemple, la 414 és l’estació del Besòs de la línia groga. Aquests documents indiquen que en les franges de temps especificades no hi ha cap agent assignat per ser-hi presencialment.


A la part inferior d’aquests tiquets sota el títol ‘Piezas apertura/cierre no asignadas’ consten les estacions que no s’han obert o tancat amb personal de metro. En aquestes ocasions, els agents de seguretat s’encarreguen de fer-ho però els sindicats denuncien que no fan les mateixes tasques que un empleat de TMB, com comprovar el funcionament de les escales mecàniques o els ascensors.

Segons fonts sindicals, un dels motius que fa que el servei s’hagi alentit en els últims mesos és la manca de personal a les estacions que obliga els maquinistes a fer-se càrrec d’incidents com ara un passatger marejat. Quan no hi ha cap empleat a la parada, el conductor ha d’aturar el comboi i fer-se responsable de l’usuari indisposat fins que arribi un agent d’atenció al client o directament l’ambulància. “La falta de personal tant en trens como en estacions o manteniment fa que el temps de l’afectació sigui major”, ha explicat Óscar Sánchez, portaveu del Comitè d’Empresa de Metro.

Des de l’any 2004 i arran d’un canvi de categories professionals, la majoria dels treballadors de metro condueixen trens i quan no ho fan, també són agents d’atenció al client. Anteriorment, només feien un dels dos càrrecs: o eren maquinistes, o eren caps d’estació. Precisament, un dels temes que hi ha sobre la taula de negociació entre l’empresa i els sindicats és la producció, l’organització de la feina i les funcions de cada treballador.

Transcripció del vídeo:

Des que es va iniciar el conflicte laboral al metro, el sindicat CGT publica sovint a Twitter fotografies d'una mena de tiquets que ens donen les claus per entendre qué reivindiquen. En aquest tuit, per exemple, assenyalen que hi ha estacions de la Línia 4 sense cobrir i sense personal per obrir-les. Aquests tiquets els imprimeix el sistema de TMB que reparteix el personal a les parades.

La numeració que hi ha al costat de les hores correspon a les estacions. Per exemple, la 414 és l'estació de Besòs de la línia groga. Això ens indica que en aquestes franges de temps, no hi ha cap agent assignat per ser-hi presencialment.

Segons els sindicats de metro, un dels motius que fa que el servei s'hagi alentit és la manca de personal a les estacions que obliga els maquinistes a fer-se càrrec d'incidents.

A la Línia 5 en estacions com Hospital Clínic o la de l'Hospital de Sant Pau on ens trobem ara mateix es produeixen sovint incidències relacionades amb passatgers indisposats o marejats.

Ens aquests casos i quan no hi ha cap empleat a la parada, el conductor ha d'aturar el comboi i fer-se responsable de l'usuari indisposat fins que arribi un agent d'atenció al client o directament l'ambulància.

ÓSCAR SÁNCHEZ, portaveu del Comitè d'Empresa de Metro
"La falta de personal tanto en trenes como en estaciones com en mantenimiento hace que el tiempo de afectación de una incidencia sea mucho mayor. Nos estamos encontrando incidencias que no tienen personal físicamente en la estación y eso hace que el tren esté más tiempo parado."

Precisament, un dels temes que hi ha sobre la taula de negociació entre l'empresa i els sindicats és l'organització de la feina i les categories professionals.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Conflicte i vaga Metro TMB

Post by metring »

A una biblioteca, tot i que sigui petita, si només hi ha una persona, no es pot obrir. En canvi, una estació de metro, per on hi passen milers de viatgers al dia, com pot ser que s'obri sense ningú???
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Conflicte i vaga Metro TMB

Post by Fran-Ikarus »

metring wrote:Segons fonts sindicals, un dels motius que fa que el servei s’hagi alentit en els últims mesos és la manca de personal a les estacions que obliga els maquinistes a fer-se càrrec d’incidents com ara un passatger marejat. Quan no hi ha cap empleat a la parada, el conductor ha d’aturar el comboi i fer-se responsable de l’usuari indisposat fins que arribi un agent d’atenció al client o directament l’ambulància.
"Si et trobes malament... fes-nos un favor, i que sigui al carrer" :?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Conflicte i vaga Metro TMB

Post by metring »

User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Preacord per a desconvocar la vaga

Post by Guigui »

http://www.ara.cat/societat/Preacord-tr ... 42177.html

Si l'assemblea ratifica l'acord, queda per veure què passa amb la vaga encoberta amb la qual els treballadors del metro estan agraciant els usuaris dia sí, dia també.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Don Ramón
N8
N8
Posts: 1194
Joined: Tuesday 25/11/2014 22:22
Location: Sant Martí de Provençals

Re: Preacord per a desconvocar la vaga

Post by Don Ramón »

Guigui wrote:http://www.ara.cat/societat/Preacord-tr ... 42177.html

Si l'assemblea ratifica l'acord, queda per veure què passa amb la vaga encoberta amb la qual els treballadors del metro estan agraciant els usuaris dia sí, dia també.
No sé si tendrá que ver o si es casualidad, pero hoy no pareció ir tan lento el Metro...

Una ciudad de millón y medio rehén de unos sindicatos corruptos, TMB manteniendo sueldos exagerados para los directivos... que asco de todo. :nono
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Preacord per a desconvocar la vaga

Post by Miquel »

Guigui wrote:http://www.ara.cat/societat/Preacord-tr ... 42177.html

Si l'assemblea ratifica l'acord, queda per veure què passa amb la vaga encoberta amb la qual els treballadors del metro estan agraciant els usuaris dia sí, dia també.
Senzillament compleixen amb la regulació al peu de la lletra. Normativa en mà, això hauria de ser així sempre. Els que si que s'haurien d'amonestar són els que de debò alenteixen la línia quedant-se més temps a l'estació del que marca la regulació.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Fer el manta al peu de la lletra

Post by Guigui »

Miquel wrote:Senzillament compleixen amb la regulació al peu de la lletra. Normativa en mà, això hauria de ser així sempre. Els que si que s'haurien d'amonestar són els que de debò alenteixen la línia quedant-se més temps a l'estació del que marca la regulació.
Perdó, però no. Quantes vegades ja m'he trobat amb el tren-stop marcant 0 segons (ja sigui perquè el compte enrere s'ha acabat, o no n'hi ha hagut en cap moment) i el motorista fent el ronsa a l'estació...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Fer el manta al peu de la lletra

Post by Miquel »

Guigui wrote:
Miquel wrote:Senzillament compleixen amb la regulació al peu de la lletra. Normativa en mà, això hauria de ser així sempre. Els que si que s'haurien d'amonestar són els que de debò alenteixen la línia quedant-se més temps a l'estació del que marca la regulació.
Perdó, però no. Quantes vegades ja m'he trobat amb el tren-stop marcant 0 segons (ja sigui perquè el compte enrere s'ha acabat, o no n'hi ha hagut en cap moment) i el motorista fent el ronsa a l'estació...
Aviam, si la regulació marca 1:30, el motorista ha de cumplir aquest minut amb trenta. El que no ha de fer, i suposo que estarem d'acord, es prolongar-se o fer el ronso quan ja ha passat el temps de regulació.
Però això no ho fan tots, si no uns quants (que jo mateix he detectat), i aquests són els que tocan els pebrots a la resta, ja que si s'està temps de més, el tren que vingui per radere, en comptes de tenir una regulació de 0:45, la tindrà d'1:05 per posar un exemple. I escalar, nem sumant i li posem l'efecte dominó i tenim el que passa.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Procediment sistemàtic

Post by Guigui »

Evidentment. Però resulta que això s'està esdevenint massivament des de fa uns mesos, "casualment" durant el període en què el metro ha fet vaga una i altra vegada, també "casualment" coincidint sempre amb esdeveniments importants a la ciutat que mouen molta gent.

En resum, és el que es parla en aquest altre fil.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Conflicte i vaga Metro TMB

Post by albert28 »

Serveis minims
30 i 31 de maig i 1 de juny:

· 40% del servei de 07:00 a 09:00 hores i de 16:00 a 18:00 hores


2 de juny:

· 20% del servei de 09:20 a 12:20 hores

· 40% del servei de 17:00 a 20:00 hores

Però a can TMB diuen això
En el tram de 22h-22:30h circularà nomès 2 convois per sentit. I a tot això sumar-hi el temps per reintroduir el trànsit normal des de les cotxeres.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Conflicte i vaga Metro TMB

Post by wefer »

Hem entrat en el bucle del "dia de la marmota". Com en tantes altres coses d'aquest país.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”