Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Total votes: 166

albe6
N8
N8
Posts: 1035
Joined: Friday 17/02/2012 20:15
Location: Almacelles (Lleida)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by albe6 »

ortegote wrote: Al reves los trenes de la L9 dicen "Correspondencia amb rodalies de Catalunya i altres linies de Renfe" ya me diras tu que otras lineas por que en el Prat no para ni el Tato :)
Altres linies de Renfe = 2 "Regiolies" Reus - BCN (15130 y 15138) xD
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by xevi »

Des del meu punt de vista però, podriem augmentar el num. de passatgers a curt termini, amb les següents mesures:
1-Reduir preu bitllet aeroport
2-Bitllet integrat (FGC, TRAM, Rodalies...)
3-Poder comprar bitllet anada i tornada a l'aeroport i a tot arreu.
4-Millorar la senyalització:
-Incorporar icona avió al logo de la L9sud de manera permanent, tan a plànols, estacions i sobretot a les estacions i andanes d'enllaç de la L1, L3, L5, FGC... (igual com a l'andana de Sants-Estació L3 i L5, tenim logo rodalies + icona avió)
-A la zona d'arribades de la T1 i T2 afegir la paraula METRO al costat del logo de metro de TMB, molta gent no identifica aquest logo com a Metro.
-Megafonia de les altres línies amb enllaç amb la L9sud, incorporar missatge, per exemple en un tren de la L5: Pròxima estació, Collblanc, enllaç a mb L9sud; Atenció! aquesta línia enllaça amb l'aeroport T1 i T2 (en cat, espa i eng)
-A l'interiors dels trens de la resta de línies de metro, posar d'una manrea vistosa el logo L9sud + icona avió i/o una frase que digui: Per anar a l'aeroport, utilitzi L9sud + icona avió.

Obres urgents a mig/llarg termini:
Potenciar El Prat-Estació com a intercanviador
Allargar L9sud fins a Sarrià FGC i Lessesps L3 - super urgent!
Intercanviador Torrassa Rodalies
L2 - Poble-Sec - Fira
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Informació útil, però per a tot

Post by Guigui »

Realment, cal un tractament tan especific per a l'aeroport? No hi ha cap altre lloc a Barcelona que atregui visitants de tot tipus (autòctons com forans, inclosos els incauts)?

N'hi hauria prou amb millorar la senyalètica. Això inclou, com a primera mesura, acabar amb l'absurditat de posar la icona de l'avió només a Sants, com si Passeig de Gràcia no servís per a res. I, per l'altra, que TMB es deixi de punyetes i posar el seu logo a tot arreu com si fos una cadena de supermercats. La gent no agafa el transport perquè es tracti d'una companyia o altra, sinó perquè és la manera més ràpida, convenient, econòmica, etc. per anar d'un punt A a un punt B. I prou.

Al transport públic, com en molts altres àmbits, els "gestors" (del seu propi patrimoni) d'aquest país no semblen fer-se mai una pregunta molt senzilla:
I això, per a què?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by xevi »

A partir del moment que té un preu especial, és que és especial, tinguent en compte que hi passen 100.000 persones cada dia i que ens ha cosat una pasta, si.
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by ortegote »

albe6 wrote:
ortegote wrote: Al reves los trenes de la L9 dicen "Correspondencia amb rodalies de Catalunya i altres linies de Renfe" ya me diras tu que otras lineas por que en el Prat no para ni el Tato :)
Altres linies de Renfe = 2 "Regiolies" Reus - BCN (15130 y 15138) xD
Pues acepto pulpo como animal de compañia, no sabia de esos 2 trenes gracias por la informació!!!
User avatar
Don Ramón
N8
N8
Posts: 1194
Joined: Tuesday 25/11/2014 22:22
Location: Sant Martí de Provençals

Re: Informació útil, però per a tot

Post by Don Ramón »

Guigui wrote:Realment, cal un tractament tan especific per a l'aeroport? No hi ha cap altre lloc a Barcelona que atregui visitants de tot tipus (autòctons com forans, inclosos els incauts)?

N'hi hauria prou amb millorar la senyalètica. Això inclou, com a primera mesura, acabar amb l'absurditat de posar la icona de l'avió només a Sants, com si Passeig de Gràcia no servís per a res. I, per l'altra, que TMB es deixi de punyetes i posar el seu logo a tot arreu com si fos una cadena de supermercats. La gent no agafa el transport perquè es tracti d'una companyia o altra, sinó perquè és la manera més ràpida, convenient, econòmica, etc. per anar d'un punt A a un punt B. I prou.

Al transport públic, com en molts altres àmbits, els "gestors" (del seu propi patrimoni) d'aquest país no semblen fer-se mai una pregunta molt senzilla:
I això, per a què?
:plas :plas :plas :plas
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

De pa sucat amb oli

Post by Guigui »

Avui, al metro (L3) han passat per megafonia una falca publicitària de la L9 sud al més pur estil TMB. Va, que no costa endevinar quins termes han dit: còmode, segur, sostenible. Per a completar tanta buidor semàntica, una fal·làcia com una catedral: "la millor manera d'anar del centre a l'aeroport" o quelcom així.

El màrqueting de TMB, senzillament, fot pena.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: De pa sucat amb oli

Post by Renfe445 »

Guigui wrote:Avui, al metro (L3) han passat per megafonia una falca publicitària de la L9 sud al més pur estil TMB. Va, que no costa endevinar quins termes han dit: còmode, segur, sostenible. Per a completar tanta buidor semàntica, una fal·làcia com una catedral: "la millor manera d'anar del centre a l'aeroport" o quelcom així.

El màrqueting de TMB, senzillament, fot pena.
Yo creo que la escuché hace unos días en Sagrera L5... Soy yo o al principio se escucha el aviso de cierre de puertas de los 1000 o 1100?
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by xevi »

Diagonal - T1:
Dimarts 26/4/16 - 11h
L3+Areobus=49min 1€ (T10) + 5,50€
Divendres 29/4/16 - 14h
L5+L9sud=44min 4,50€
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by ortegote »

xevi wrote:Diagonal - T1:
Dimarts 26/4/16 - 11h
L3+Areobus=49min 1€ (T10) + 5,50€
Divendres 29/4/16 - 14h
L5+L9sud=44min 4,50€
Esta Muy bien, pero la publicidad solo vale para Barcelona ciudad.
Yo soy de Igualada y sumale mi T10 de 6zonas mas los 4,50 euros teniendo que llegar a Europa Fira.
Con la T10 de 6 zonas bajandome en Sant Boi con el L77 no pago más y llego mucho antes que con FGC+L9Sud.

Todo es segun se mire, habra gente que le vaya genial y a otros que tengan mejores opciones antes que usar la L9Sud para ir al Aeroport.

Saludos.
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by fgc113 »

ortegote wrote:
xevi wrote:Diagonal - T1:
Dimarts 26/4/16 - 11h
L3+Areobus=49min 1€ (T10) + 5,50€
Divendres 29/4/16 - 14h
L5+L9sud=44min 4,50€
Esta Muy bien, pero la publicidad solo vale para Barcelona ciudad.
Yo soy de Igualada y sumale mi T10 de 6zonas mas los 4,50 euros teniendo que llegar a Europa Fira.
Con la T10 de 6 zonas bajandome en Sant Boi con el L77 no pago más y llego mucho antes que con FGC+L9Sud.

Todo es segun se mire, habra gente que le vaya genial y a otros que tengan mejores opciones antes que usar la L9Sud para ir al Aeroport.

Saludos.
Pues sí, la verdad es que fastidia que con una T-10 de varias zonas tengas que pagar el suplemento. Yo creo que sería mejor que con las T-10 de 2 a 6 zonas se pudiera llegar a Aeroport T1 y Aeroport T2.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

No tot és Aerobús o metro

Post by Guigui »

xevi wrote:Diagonal - T1:
Dimarts 26/4/16 - 11h
L3+Areobus=49min 1€ (T10) + 5,50€
Divendres 29/4/16 - 14h
L5+L9sud=44min 4,50€
No t'has deixat cap opció? Segur? I que només val un viatge d'una zona per a qualsevol tipus?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: No tot és Aerobús o metro

Post by Miquel »

Guigui wrote:
xevi wrote:Diagonal - T1:
Dimarts 26/4/16 - 11h
L3+Areobus=49min 1€ (T10) + 5,50€
Divendres 29/4/16 - 14h
L5+L9sud=44min 4,50€
No t'has deixat cap opció? Segur? I que només val un viatge d'una zona per a qualsevol tipus?
La podem calcular fàcilment.

L3 Diagonal - Passeig de Gràcia = 4 min (3 espera possibles + 1 de viatge)
Enllaç a Rodalies = 2 min
R2N Passeig de Gràcia - Aeroport T1 = 25 min (Acumulats, 30 minuts aprox, sense sumar el temps d'espera al R2N, que quadrant horaris, pot ser de menys de 5 minuts.)

A partir d'aquí, caldrà veure com continuar, però si fa no fa, el temps en Bus (46, L77 o Llançadora) es relativament semblant, tot i que pel que diu Aena, la Llançadora triga 14 minuts de la T2 a la T1, i juraria que quan he anat amb el 46, trigàvem menys, en tot cas, ja són 15 minuts més, i només pel preu d'un viatge integrat (menys d'1 euro amb una T-10), i força menys en abonaments.
Amb L9Sud el temps es un pel inferior, amb un màxim d'11 minuts (7 d'espera + 4 de viatge), que en cas de disposar d'abonament (que hauria de ser el més normal), seria l'opció més ràpida per tothom.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
iluro
N5
N5
Posts: 119
Joined: Friday 06/05/2005 23:23
Location: El Clot, Barcelona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by iluro »

Una mesura per donar a coneixer als "potencials" usuaris la nova L9 SUD seria actualizar els panols de la xarxa. A un bon grapat d' estacións, les planols exteriors encara estan sense actualit
zar!!!
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by xevi »

Ho sento, però Rodalies a la T1 és insuportable:
Anar fins a Pg. de Gràcia o Sants, amb una mica de sort esperar 15 o 20min, si tens mala sort 1/2 hora. Arriba a la T2, 5min. fins els bus i d'allà una volta de 10,12... minuts. No puc.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Miquel »

xevi wrote:Ho sento, però Rodalies a la T1 és insuportable:
Anar fins a Pg. de Gràcia o Sants, amb una mica de sort esperar 15 o 20min, si tens mala sort 1/2 hora. Arriba a la T2, 5min. fins els bus i d'allà una volta de 10,12... minuts. No puc.
Els horaris teòrics són públics, per tant, mentre vas fent el trajecte pots calcular perfectament quina ruta de totes les opcions et serà la més curta en relació al temps consumit. Si veus que perdràs la R2 i vas amb T10, o bé esperes 30 minuts o pagues el suplement en favor del temps (tot i que el pla B seria anar a buscar FGC a Espanya i pescar el 46 a Europa | Fira (si fos el meu cas).
Si duus un abonament, cap a L9S, ja que el temps d'espera de Rodalies no compensa la volta d'aquesta.
El metro de Barcelona amb motoristes!
premixero
N8
N8
Posts: 783
Joined: Monday 20/02/2006 10:58

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by premixero »

Y para que quieres cojer los FGC de espanya a fira para enlazar co la 46, cuando ya te puedes montar en la 46 en espanya
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Miquel »

premixero wrote:Y para que quieres cojer los FGC de espanya a fira para enlazar co la 46, cuando ya te puedes montar en la 46 en espanya
Doncs perquè si has perdut un 46 a Espanya, degut al trànsit, pots pescar-lo a Europa | Fira, ja que són només 6 minutets amb FGC, i al venir de Metro, l'enllaç és més pràctic. ;)
I qui diu el 46, diu qualsevol interurbà menys el 165 que va per la C-31.
Amb l'aplicació del AMBTempsBus pots seguir el rastre del bus mentre vas amb d'altres transports, i així, estalviar força temps, ja que tens marge per variar la ruta per una altre.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by 122-042-132 »

Tres estacions de la L9 finalistes dels premis FAD 2016:

https://noticies.tmb.cat/cultura-i-oci/ ... -fad[quote][/quote]
premixero
N8
N8
Posts: 783
Joined: Monday 20/02/2006 10:58

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by premixero »

Si, Miquel, eso lo sabes tu y los cuatro frikis que estamos por aqui (en el sentido de que nos gusta, no peyorativo...) pero el 99,99% de la gente no va con la app del movil en plan GPS y menos cuando se va al aeropuerto que precisamente en eso no se va pensando.
por eso creo que hay que ser realistas y hacer los itinerarios logicos, aunque impliquen tiempos de espera.
por ejemplo si ya voy en renfe lo logico es seguir en renfe y luego la lanzadera. Si estoy en BCN segun donde viva cogere el metro y si solo tengo un transbordo seguire en metro.
el aerobus es un servicio en principio pensado para ir al/desde el centro de la ciudad que a los turistas les suele ser muy util porque es una linea sin complicacion, (en metro/tren o bus interurbano siempre hay que estar pendiente de por donde vas, para no pasarte)
el 46 sigue teniendo sentido ya que por el trazado de la L9 para la gente que viva en la zona les es mas comodo ademas de acercar las firas al aeropuerto
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”