Traspàs total a Rodalies de Catalunya
-
- N6
- Posts: 293
- Joined: Sunday 11/10/2015 19:57
- Location: barcelona
Traspàs total a Rodalies de Catalunya
hola magradaria saber si faran el traspas total de rodalies o seguiran renfe y adif operan a cataluña
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: traspas total a rodalies de cataluña
A mi també m'agradaria saber-ho. I a tothomDavid.F.C.M.B.1000 wrote:hola magradaria saber si faran el traspas total de rodalies o seguiran renfe y adif operan a cataluña
Bàsicament la resposta és no, no hi ha cap acord en aquest sentit ni intenció de negociar-lo. Altra cosa és si s'arribés a la independència de Catalunya, però això ja seria una altra història.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: traspas total a rodalies de cataluña
Tampoc veig jo massa interès en un cantó i un altre, per molt que des d'aquí ens vulguin fer veure que no és així. Hi ha massa vots en joc.
I mentrestant, l'usuari diari es el perjudicat, dia sí, dia també.
I mentrestant, l'usuari diari es el perjudicat, dia sí, dia també.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: traspas total a rodalies de cataluña
Seria això d'aquí el que us voleu referir, jo vaig llegir això de PTP
http://www.transportpublic.org/componen ... eneralitat
Em jugo al cap a que un ADIF català faria millor els serveis que un ADIF espanyol.
http://www.transportpublic.org/componen ... eneralitat
Em jugo al cap a que un ADIF català faria millor els serveis que un ADIF espanyol.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: traspas total a rodalies de cataluña
Tenint en compte que els hi va costar 20 anys traspassar la pobra línia de la Pobla... i això que la volien tancar!
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: traspas total a rodalies de cataluña
noticia publicada al diari ARA el 14 d'abril de 2016 :
http://www.ara.cat/societat/PSOE-vota-f ... 44352.html
EL PSOE vota a favor del traspàs complet de Rodalies a la Generalitat
Els socialistes, Podem, ERC i Democràcia i Llibertat aproven un text a la comissió de foment del Congrés dels Diputats per crear un grup de treball que estudiï quina és la millor fórmula
ACN Madrid ACTUALITZADA EL 13/04/2016 17:39
La comissió de foment del Congrés dels Diputats ha instat aquest dimecres el govern espanyol a crear un grup de treball, juntament amb la Generalitat, per estudiar i definir, en el termini de nou mesos, quines de les línies ferroviàries que transcorren per Catalunya són d’ interès general. La petició inclou que el criteri a seguir pel grup de treball sigui que no es considerin d’interès general aquelles línies per on circulin exclusivament trens amb origen i destinació a Catalunya. Aquest és el pas previ que demana la Generalitat per aconseguir el traspàs complet de les Rodalies i Regionals.
Aquesta petició s’ha aprovat a través d’una esmena transaccional a la proposició no de llei sobre el traspàs d’infraestructures ferroviàries a la Generalitat de Catalunya i ha rebut el suport dels grups parlamentaris del PSOE, Podem, ERC i Democràcia i Llibertat.
El text també reclama que el grup de treball cerqui fórmules de participació de la Generalitat en la millora de la mobilitat i de la prestació del servei ferroviari en l’àmbit de les línies internes de Catalunya.
Així mateix, es demana complir amb les actuacions previstes al pla de Rodalies de Barcelona 2008-2015. Per a aquest fi, s’hauria de crear un consorci entre l’Estat i la Generalitat amb la participació dels ajuntaments implicats que fes el seguiment, priorització i gestió de les inversions compromeses.
Montcada i Rexach
La comissió també ha aprovat per 37 vots a favor (PP, PSOE, Podem, ERC i DL), cap en contra i 5 abstencions (C's) dues proposicions no de llei d'En Comú Podem i d'ERC per al soterrament de la línia ferroviària a Montcada i Reixac. Les dues iniciatives han obtingut el 'sí' de tots els partits tret de C's, després que aquest dimarts l'alcaldessa del municipi, Laura Campos, es reunís amb la ministra de Foment, Ana Pastor, i obtingués del ministeri el compromís de destinar una partida dels pressupostos del 2017 al soterrament de la R2 al seu pas pel municipi, que ja ha registrat 165 víctimes mortals.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Xurres i merines
Que no ens enganyin: un traspàs de línies per on circulen exclusivament trens amb origen i destinació Catalunya no és un traspàs total de rodalia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Pla Rodalies 2020-2030
Traspàs gradual de Rodalies
La Generalitat vol assumir el control dels trens l’any vinent i començar el traspàs de la xarxa per les estacions del Maresme
L’R4 de Sant Vicenç a Manresa per Vilafranca i l’R16 de l’Ebre seran objecte de negociació tot i el major recel de l’Estat
Cogestió de Rodalies
Sis mesos per tenir l’esquelet de la nova operadora vol dir que enguany encara no operarà els trens perquè posteriorment el govern espanyol haurà d’iniciar els tràmits jurídics i administratius per posar-la en marxa, un objectiu que el govern català espera poder assolir el 2025. A partir de l’entrada en funcionament de l’empresa, Rodalies de Catalunya gestionarà tots els trens, personal i serveis de la xarxa de proximitat. Això no implica que tots els combois i el personal ja estiguin en mans de la Generalitat perquè el procés de transferència serà progressiu amb la finalitat d’assegurar que és operatiu –com hem dit, la prioritat és establir un protocol d’informació amb Adif i millorar el sistema de comunicació als usuaris per prendre el control de la gestió dels trens.
La fórmula acordada per a la nova operadora, similar a la que la Generalitat voldria per a la gestió de l’aeroport del Prat, no hauria de representar cap canvi traumàtic de model per als 1.300 treballadors de Renfe a Catalunya, inclosos els 800 maquinistes, tenint en compte que Rodalies de Catalunya esdevindrà una empresa mixta entre Estat i Generalitat, si bé la màxima autoritat serà ara el govern català, que en tindrà la majoria i en nomenarà el president –el trencament de l’empresa i l’operació i la segregació del personal era el temor principal dels responsables de l’Estat, sindicats i treballadors quan van frustrar el traspàs efectiu fa quinze anys–. La fórmula acordada segrega Rodalies de Catalunya de Renfe Viajeros i dota la nova empresa amb els recursos materials i humans que avui utilitza Renfe Rodalies, però la nova operadora passa a ser cogestionada per l’Estat i, per tant, també per la direcció de Renfe. A més, l’acord polític entre el Ministeri de Transports i el Departament de Territori estableix que el nou operador signarà un conveni de col·laboració i cooperació amb Renfe “que asseguri la mobilitat laboral entre ambdues i el manteniment dels drets adquirits”. Pel govern català la cogestió ha de ser el pas intermedi fins que la Generalitat operi i sigui titular en solitari de la xarxa de rodalies i regionals catalans.
Molta més informació a
https://www.elpuntavui.cat/societat/art ... alies.html
La Generalitat vol assumir el control dels trens l’any vinent i començar el traspàs de la xarxa per les estacions del Maresme
L’R4 de Sant Vicenç a Manresa per Vilafranca i l’R16 de l’Ebre seran objecte de negociació tot i el major recel de l’Estat
Cogestió de Rodalies
Sis mesos per tenir l’esquelet de la nova operadora vol dir que enguany encara no operarà els trens perquè posteriorment el govern espanyol haurà d’iniciar els tràmits jurídics i administratius per posar-la en marxa, un objectiu que el govern català espera poder assolir el 2025. A partir de l’entrada en funcionament de l’empresa, Rodalies de Catalunya gestionarà tots els trens, personal i serveis de la xarxa de proximitat. Això no implica que tots els combois i el personal ja estiguin en mans de la Generalitat perquè el procés de transferència serà progressiu amb la finalitat d’assegurar que és operatiu –com hem dit, la prioritat és establir un protocol d’informació amb Adif i millorar el sistema de comunicació als usuaris per prendre el control de la gestió dels trens.
La fórmula acordada per a la nova operadora, similar a la que la Generalitat voldria per a la gestió de l’aeroport del Prat, no hauria de representar cap canvi traumàtic de model per als 1.300 treballadors de Renfe a Catalunya, inclosos els 800 maquinistes, tenint en compte que Rodalies de Catalunya esdevindrà una empresa mixta entre Estat i Generalitat, si bé la màxima autoritat serà ara el govern català, que en tindrà la majoria i en nomenarà el president –el trencament de l’empresa i l’operació i la segregació del personal era el temor principal dels responsables de l’Estat, sindicats i treballadors quan van frustrar el traspàs efectiu fa quinze anys–. La fórmula acordada segrega Rodalies de Catalunya de Renfe Viajeros i dota la nova empresa amb els recursos materials i humans que avui utilitza Renfe Rodalies, però la nova operadora passa a ser cogestionada per l’Estat i, per tant, també per la direcció de Renfe. A més, l’acord polític entre el Ministeri de Transports i el Departament de Territori estableix que el nou operador signarà un conveni de col·laboració i cooperació amb Renfe “que asseguri la mobilitat laboral entre ambdues i el manteniment dels drets adquirits”. Pel govern català la cogestió ha de ser el pas intermedi fins que la Generalitat operi i sigui titular en solitari de la xarxa de rodalies i regionals catalans.
Molta més informació a
https://www.elpuntavui.cat/societat/art ... alies.html