Dilluns, 25 d'abril de 2016
Renfe inicia les obres de millora de les estacions de Sant Celoni i Lavern-Subirats
• Les actuacions disposen d’un pressupost de 605.734,87 euros per a l'estació de Sant Celoni i de 1,1 milions d’euros per a l'estació de Laven-Subirats
• Les obres permetran millorar l’accessibilitat de les estacions
Renfe inicia les obres de millora a l’estació de Sant Celoni el que permetrà millorar l’accessibilitat dels viatgers. Aquestes actuacions, que compten amb un pressupost de 605.734,87 euros, disposen d’un termini d’execució de quatre mesos i mig.
Els treballs contemplen:
• Recreixement d’andanes i prolongació fins a 200 metres, el que possibilitarà l’accés al tren des de l'andana
• Substitució de la il·luminació existent a les andanes
• Instal.lació de nova vora d’andana que s’ajusta a la normativa d’accessibilitat amb senyalització podotàctil
• Col.locació de paviment de senyalització a rampes i escales d’accés
Totes aquestes actuacions, permetran adequar les instal·lacions a les necessitats dels 5.500 viatgers diaris que utilitzen aquesta estació que disposen de 80 trens de la línia R2 nord de rodalia de Barcelona i 46 trens de la línia R11.
Obres de millora a Lavern-Subirats
Renfe inicia també avui les obres de millora a l’estació de Lavern-Subirats el que permetrà millorar l’accessibilitat a aquesta terminal. Aquestes actuacions, que compten amb un pressupost de 1.103.454,41 euros, disposen d’un termini d’execució de 5 mesos i mig.
Els treballs contemplen:
• Construcció d’un pas inferior amb ascensors a ambdues andanes
• Recreixement d’andanes i prolongació fins a 200 metres, el que possibilitarà l’accés al tren des de l’andana
• Substitució de la il·luminació existent a les andanes
• Tancat perimetral de l’estació
• Millores a la zona d’aparcament que contemplen la senyalització de places destinades a persones de mobilitat reduïda i instal.lació de parking específic per a bicicletes
Totes aquestes actuacions, permetran adequar les instal·lacions a les necessitats dels 80.000 viatgers anuals que utilitzen aquesta estació i la convertiran en una estació totalment accessible.
Actuacions de millora a Maçanet
Paral·lelament, Renfe també inicia obres de millora a l’estació de Maçanet que consistiran bàsicament en el la remodelació de lavabos, recreixement de una de les andanes i urbanització d’accessos.
Aquestes actuacions disposen d’un pressupost de 141.742,60 i estaran executades en 2 mesos.
Diàriament, 1.150 viatgers utilitzen els 109 serveis de Rodalies de Catalunya que presten servei en aquesta estació.
Pla d’estacions de Renfe per a rodalia de Barcelona
Aquestes millores a les estacions de rodalies s’emmarquen en el Pla d’estacions de Renfe per a rodalia de Barcelona. En total, Renfe invertirà prop de 100 milions d’euros en actuacions centrades principalment en la millora de l’accessibilitat, així com altres tasques de modernització de 39 estacions de la rodalia de Barcelona.
Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
NOTA DE PREMSA | Estacions de Sant Celoni, Lavern i Maçanet.
Rodalies/Generalitat de Catalunya (25/04/2016)
Ahir (02/05/2016):
A Sabadell-Centre (R4):
-sense novetat aparent. Les dues escales mecàniques funcionen...
A Sant Cugat del Vallès (R8):
-han picat una rasa al llarg de quasi tota l'andana de la via 2 (la de l'edifici).
-hi ha pintades a terra a la zona on suposo que anirà l'ascensor.
-tallades les escales del pas inferior a l'andana de la via 2, només es pot passar per la rampa. A les escales tancades hi han retirat les rajoles de les parets.
A Rubí (R8):
-la rasa ja és visible al llarg de quasi tota l'andana de la via 2 (la tallada).
-han picat quasi tot el terra al voltant d'una de les columnes de la marquesina de l'andana de la via 2, suposo que es confirma que desmuntaran un tros de la mateixa per fer el forat de l'ascensor.
Entre El Papiol i Castellbisbal (R4/R8):
-observat nou rail a la via, esperant ser instal.lat.
A Sant Joan Despí (R1/R4):
-pas superior provisional en servei.
-instal.lats bastants suports de les noves marquesines a les dues andanes. Més suports en procés de soldadura a l'andana direcció Barcelona mateix.
Les noves marquesines seran bastant llargues.
-tallat pas inferior, s'està procedint a la demolició de les escales del pas inferior de l'andana direcció Barcelona.
-no n'estic segur, però sospito que ampliaran l'andana direcció Molins.
-ara mateix s'ha d'anar bastant amb compte a l'andana direcció Molins, hi ha molt poc espai.
A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
-observat tren de travesses amb una 311.
A Lavern-Subirats (R4):
-ni rastre d'obres.
Als Monjos (R4):
-ni rastre d'obres.
-sense novetat aparent. Les dues escales mecàniques funcionen...
A Sant Cugat del Vallès (R8):
-han picat una rasa al llarg de quasi tota l'andana de la via 2 (la de l'edifici).
-hi ha pintades a terra a la zona on suposo que anirà l'ascensor.
-tallades les escales del pas inferior a l'andana de la via 2, només es pot passar per la rampa. A les escales tancades hi han retirat les rajoles de les parets.
A Rubí (R8):
-la rasa ja és visible al llarg de quasi tota l'andana de la via 2 (la tallada).
-han picat quasi tot el terra al voltant d'una de les columnes de la marquesina de l'andana de la via 2, suposo que es confirma que desmuntaran un tros de la mateixa per fer el forat de l'ascensor.
Entre El Papiol i Castellbisbal (R4/R8):
-observat nou rail a la via, esperant ser instal.lat.
A Sant Joan Despí (R1/R4):
-pas superior provisional en servei.
-instal.lats bastants suports de les noves marquesines a les dues andanes. Més suports en procés de soldadura a l'andana direcció Barcelona mateix.
Les noves marquesines seran bastant llargues.
-tallat pas inferior, s'està procedint a la demolició de les escales del pas inferior de l'andana direcció Barcelona.
-no n'estic segur, però sospito que ampliaran l'andana direcció Molins.
-ara mateix s'ha d'anar bastant amb compte a l'andana direcció Molins, hi ha molt poc espai.
A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
-observat tren de travesses amb una 311.
A Lavern-Subirats (R4):
-ni rastre d'obres.
Als Monjos (R4):
-ni rastre d'obres.
Re: Ahir (02/05/2016):
A mi no em fa cap tipus de gràcia baixar dels últims cotxes del tren venint de Barcelona i haver de passar per sota l'escala del pas elevat provisional. Supersticions haha437.001 wrote: A Sant Joan Despí (R1/R4):
-pas superior provisional en servei.
-instal.lats bastants suports de les noves marquesines a les dues andanes. Més suports en procés de soldadura a l'andana direcció Barcelona mateix.
Les noves marquesines seran bastant llargues.
-tallat pas inferior, s'està procedint a la demolició de les escales del pas inferior de l'andana direcció Barcelona.
-no n'estic segur, però sospito que ampliaran l'andana direcció Molins.
-ara mateix s'ha d'anar bastant amb compte a l'andana direcció Molins, hi ha molt poc espai.
Les noves marquesines seran molt semblants a les de L'Hospitalet. I sí, estan ampliant l'andana sentit Molins per trams, ara fan parar el tren més enrere del normal per, quan acabin el tros en el que estan treballant, es pugui fer servir i parar el tren més endavant.
Tampoc queda gaire espai a l'andana sentit Barcelona perquè tenen posades tanques d'obra a les escales que hi ha que fa que quedi una andana ben estreta, com la de L'Hospitalet pre-reforma però sense bancs.
Re: Ahir (02/05/2016):
Espero si posen alguna pantalla funcioni al menys, ja que si l'han de posar com a Hospitalet...local wrote:A mi no em fa cap tipus de gràcia baixar dels últims cotxes del tren venint de Barcelona i haver de passar per sota l'escala del pas elevat provisional. Supersticions haha437.001 wrote: A Sant Joan Despí (R1/R4):
-pas superior provisional en servei.
-instal.lats bastants suports de les noves marquesines a les dues andanes. Més suports en procés de soldadura a l'andana direcció Barcelona mateix.
Les noves marquesines seran bastant llargues.
-tallat pas inferior, s'està procedint a la demolició de les escales del pas inferior de l'andana direcció Barcelona.
-no n'estic segur, però sospito que ampliaran l'andana direcció Molins.
-ara mateix s'ha d'anar bastant amb compte a l'andana direcció Molins, hi ha molt poc espai.
Les noves marquesines seran molt semblants a les de L'Hospitalet. I sí, estan ampliant l'andana sentit Molins per trams, ara fan parar el tren més enrere del normal per, quan acabin el tros en el que estan treballant, es pugui fer servir i parar el tren més endavant.
Tampoc queda gaire espai a l'andana sentit Barcelona perquè tenen posades tanques d'obra a les escales que hi ha que fa que quedi una andana ben estreta, com la de L'Hospitalet pre-reforma però sense bancs.
I per part d'Adif ja ha portat noves travesses al lateral en el tram de Cornellà - St Joan i aprofitaran per renovar-les, aixo si, tal com estan colocades als laterals sembla que vagin a caurecaure al carrer.
Re: Ahir (02/05/2016):
Vull dir ampliar d'enxamplar, no d'allargar, eh? És que no sé si m'havia explicat prou bé...local wrote: I sí, estan ampliant l'andana sentit Molins per trams, ara fan parar el tren més enrere del normal per, quan acabin el tros en el que estan treballant, es pugui fer servir i parar el tren més endavant.
Cert. S'ha d'anar bastant amb compte ara mateix, a l'estació de Sant Joan Despí (tant maquinistes com passatgers).local wrote:Tampoc queda gaire espai a l'andana sentit Barcelona perquè tenen posades tanques d'obra a les escales que hi ha que fa que quedi una andana ben estreta, com la de L'Hospitalet pre-reforma però sense bancs.
Cert! I les travesses són polivalents, ja passen de Sant Joan Despí direcció Sant Feliu.albert28 wrote:I per part d'Adif ja ha portat noves travesses al lateral en el tram de Cornellà - St Joan i aprofitaran per renovar-les, aixo si, tal com estan colocades als laterals sembla que vagin a caurecaure al carrer.
Bona notícia, la R4 ara mateix és l'aneguet lleig de la xarxa.
En certa manera sempre ho serà perquè travessa zones que tenen la geologia que tenen i contra la natura no hi pots fer res més que tenir paciència i posar-hi pegats, però que PER FI renovin algunes estacions de les pitjors (no només de Catalunya, sinó de tot l'estat), era de justicia (tardana, massa tardana, això també).
Ara, quan surt l'anunci de la reforma del túnel de Castellbisbal, serà un moment important: l'ample UIC arribarà a Martorell i a Tarragona, i les exportacions per tren augmentaran.
Canvi de travesses
Ja era hora de que canviessin les travesses entre Sant Feliu i Cornellà. No em consta que això afecti a la velocitat comercial (sorprenentment els trens superen els 100km/h, tot i els curts 2km i poc més que separen les estacions), però els trens van donant tombs i és ben incòmode per als passatgers.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
A partir del 10/05 el Martorell (4:54) - Terrassa (6:17) que s'atura a St Joan a les 5:15 circularà per la VIA 1 i no per la VIA 2 fins nou avís (nomès en aquest tren), per el que circularà des de Molins fins Cornellà per la banalitzada
Ahir (11/05/2016):
A Castellbell i el Vilar-Monistrol (R4):
Obres iniciades (i a bon ritme)!
-estan elevant tota la longitud de l'andana direcció Manresa, amb bandes rugoses (la cosa queda bastant estreta, però en fi... millor això que el que hi havia fins ara).
-no hi fan pas inferior (les vies d'apartat, l'existència del pas a nivell i el mal estat de l'edifici de viatgers suposo que compliquen bastant les coses en aquest aspecte).
A Vacarisses (R4):
-no he observat cap avenç significatiu en la reforma de l'edifici.
A Sant Cugat del Vallès (R8):
-reobertes les escales del pas inferior.
-han picat les rajoles de les escales de l'andana de la via 1 (direcció Martorell).
-han preparat l'alçada definitiva de dues arquetes.
-han tapat bona part de la rasa que havien fet a l'andana de la via 2 (direcció Cerdanyola Universitat/Granollers). La rasa ja ocupa quasi la totalitat de l'andana. Han hagut de posar un pas de goma a la porta del vestíbul.
-han picat bona part de la rasa a l'andana de la via 1 (direcció Martorell). A més, sembla que hi estiguin fent el forat de l'ascensor (no ho confirmo, només hi ha una zona just a sobre del pas inferior on hi estan fent un forat bastant més gran que la resta de la rasa).
-costat Cerdanyola Universitat, un obrer estaba taladrant la vora de l'andana.
A Rubí (R8):
-estan començant a elevar l'andana direcció Cerdanyola Universitat/Granollers, per la banda d'Hospital General.
-no he pogut observar l'andana de la via direcció Martorell.
A Martorell (R4/R8):
-han retirat com a mínim una de les dues bastides que hi havia. Sembla que han acabat de repintar la façana.
-hi havia rail nou a la via principal direcció Castellbisbal.
A Lavern-Subirats (R4):
-ni rastre d'obres.
Als Monjos (R4):
-ni rastre d'obres.
Obres iniciades (i a bon ritme)!
-estan elevant tota la longitud de l'andana direcció Manresa, amb bandes rugoses (la cosa queda bastant estreta, però en fi... millor això que el que hi havia fins ara).
-no hi fan pas inferior (les vies d'apartat, l'existència del pas a nivell i el mal estat de l'edifici de viatgers suposo que compliquen bastant les coses en aquest aspecte).
A Vacarisses (R4):
-no he observat cap avenç significatiu en la reforma de l'edifici.
A Sant Cugat del Vallès (R8):
-reobertes les escales del pas inferior.
-han picat les rajoles de les escales de l'andana de la via 1 (direcció Martorell).
-han preparat l'alçada definitiva de dues arquetes.
-han tapat bona part de la rasa que havien fet a l'andana de la via 2 (direcció Cerdanyola Universitat/Granollers). La rasa ja ocupa quasi la totalitat de l'andana. Han hagut de posar un pas de goma a la porta del vestíbul.
-han picat bona part de la rasa a l'andana de la via 1 (direcció Martorell). A més, sembla que hi estiguin fent el forat de l'ascensor (no ho confirmo, només hi ha una zona just a sobre del pas inferior on hi estan fent un forat bastant més gran que la resta de la rasa).
-costat Cerdanyola Universitat, un obrer estaba taladrant la vora de l'andana.
A Rubí (R8):
-estan començant a elevar l'andana direcció Cerdanyola Universitat/Granollers, per la banda d'Hospital General.
-no he pogut observar l'andana de la via direcció Martorell.
A Martorell (R4/R8):
-han retirat com a mínim una de les dues bastides que hi havia. Sembla que han acabat de repintar la façana.
-hi havia rail nou a la via principal direcció Castellbisbal.
A Lavern-Subirats (R4):
-ni rastre d'obres.
Als Monjos (R4):
-ni rastre d'obres.
Ahir (13/05/2016):
A Maçanet-Maçanes (R1/R2):
-no he pogut veure res (plovia a bots i barrals).
A Sant Celoni (R2):
-plovia i hi havia una incidència seriosa de senyalització (retards de cal déu), però tot i així he intentat donar-hi una ullada.
-no hi ha obres.
-però m'ha semblat com si haguéssin perllongat l'andana de la via en cul-de-sac costat mar (no sé si és la 8, no ho recordo).
-hi hauré de tornar a passar (i a veure si no plou!).
A Sant Cugat del Vallès (R8):
-les escales del pas inferior de l'andana direcció Granollers (via 2) tornen a estar tancades.
-han taladrat uns foradets a la vora de l'andana de la via 2.
-les rampes de les dues andanes tenen marques d'on ha d'anar l'ascensor: desapareixeran, doncs.
-a l'andana direcció Martorell (via 1) segueixen amb la rasa.
-han elevat més arquetes.
-a l'andana de la via 2 hi ha molt poc espai, ara mateix és perillosa, i hi han retirat tots els bancs.
-no m'acaba de quedar clar del tot què passarà amb les marquesines. Ara mateix són de les millors i més llargues de tota la xarxa...
A Rubí (R8):
-l'andana de la via 2 (direcció Granollers, fora de servei per les obres) ja té en procés d'elevació tota la zona des de la porta del vestíbul fins passats els monitors costat Sant Cugat (ja hi han tirat una bona capa de ciment).
-també han iniciat el procés d'elevació a la zona del final costat Castellbisbal (només els totxos que aniran sota la vora d'andana), entre la rampa i el final d'andana.
-i entremig (entre la porta del vestíbul i la rampa) hi ha alguns totxos dispersos que marquen la posición de la futura vora d'andana, que estarà una mica menys allunyada del tren.
-no hi ha obra a l'andana de vies 1 i 3.
-ni rastre d'obres al pas inferior, excepte una marca estranya (com d'una cabina d'ascensor), a la rampa de l'andana de via 2.
A Sant Joan Despí (R1/R4):
-ara mateix és bastant perillosa, hi ha molt poc espai a les andanes.
-escales de les dues andanes avançant el procés de demolició.
-al costat d'on hi havia les escales de l'andana direcció Barcelona hi estan excavant el què intueixo que seran les noves escales, però la cosa encara no està prou avançada com per poder-se fer una idea.
-tota la zona del pas inferior de l'andana direcció Molins està tancada, no s'hi pot accedir.
-crec que ja estan instalats tots els suports de les marquesines de les dues andanes: faran goig de veure.
-entre l'edifici de viatgers i el pas inferior hi estan començant a instal.lar les rajoles definitives del terra.
-han tallat part dels xiprers del solar "boscós" adjacent a l'andana direcció Molins: intueixo que l'ampliaran.
-és bastanta més obra del què semblava, per una estació que ja tenia andanes altes, però que tenia algunes deficiències clares, que l'arribaven a fer perillosa. Em sembla que serà un canvi bastant radical, quasi tant com a Caldes de Malavella.
A Lavern-Subirats (R4):
-ni rastre d'obres.
Als Monjos (R4):
-ni rastre d'obres.
-no he pogut veure res (plovia a bots i barrals).
A Sant Celoni (R2):
-plovia i hi havia una incidència seriosa de senyalització (retards de cal déu), però tot i així he intentat donar-hi una ullada.
-no hi ha obres.
-però m'ha semblat com si haguéssin perllongat l'andana de la via en cul-de-sac costat mar (no sé si és la 8, no ho recordo).
-hi hauré de tornar a passar (i a veure si no plou!).
A Sant Cugat del Vallès (R8):
-les escales del pas inferior de l'andana direcció Granollers (via 2) tornen a estar tancades.
-han taladrat uns foradets a la vora de l'andana de la via 2.
-les rampes de les dues andanes tenen marques d'on ha d'anar l'ascensor: desapareixeran, doncs.
-a l'andana direcció Martorell (via 1) segueixen amb la rasa.
-han elevat més arquetes.
-a l'andana de la via 2 hi ha molt poc espai, ara mateix és perillosa, i hi han retirat tots els bancs.
-no m'acaba de quedar clar del tot què passarà amb les marquesines. Ara mateix són de les millors i més llargues de tota la xarxa...
A Rubí (R8):
-l'andana de la via 2 (direcció Granollers, fora de servei per les obres) ja té en procés d'elevació tota la zona des de la porta del vestíbul fins passats els monitors costat Sant Cugat (ja hi han tirat una bona capa de ciment).
-també han iniciat el procés d'elevació a la zona del final costat Castellbisbal (només els totxos que aniran sota la vora d'andana), entre la rampa i el final d'andana.
-i entremig (entre la porta del vestíbul i la rampa) hi ha alguns totxos dispersos que marquen la posición de la futura vora d'andana, que estarà una mica menys allunyada del tren.
-no hi ha obra a l'andana de vies 1 i 3.
-ni rastre d'obres al pas inferior, excepte una marca estranya (com d'una cabina d'ascensor), a la rampa de l'andana de via 2.
A Sant Joan Despí (R1/R4):
-ara mateix és bastant perillosa, hi ha molt poc espai a les andanes.
-escales de les dues andanes avançant el procés de demolició.
-al costat d'on hi havia les escales de l'andana direcció Barcelona hi estan excavant el què intueixo que seran les noves escales, però la cosa encara no està prou avançada com per poder-se fer una idea.
-tota la zona del pas inferior de l'andana direcció Molins està tancada, no s'hi pot accedir.
-crec que ja estan instalats tots els suports de les marquesines de les dues andanes: faran goig de veure.
-entre l'edifici de viatgers i el pas inferior hi estan començant a instal.lar les rajoles definitives del terra.
-han tallat part dels xiprers del solar "boscós" adjacent a l'andana direcció Molins: intueixo que l'ampliaran.
-és bastanta més obra del què semblava, per una estació que ja tenia andanes altes, però que tenia algunes deficiències clares, que l'arribaven a fer perillosa. Em sembla que serà un canvi bastant radical, quasi tant com a Caldes de Malavella.
A Lavern-Subirats (R4):
-ni rastre d'obres.
Als Monjos (R4):
-ni rastre d'obres.
Last edited by 437.001 on Wednesday 22/06/2016 18:04, edited 1 time in total.
Re: Ahir (13/05/2016):
No sé si això està inclòs però haurien de reformar la entrada (treure les escales i deixar tot com una rampa o algo per l'estil) a l'edifici de viatgers i col·locar un aixoplut a la entrada, en dies de pluja, escales i la rampa és un embut de persones.437.001 wrote: A Sant Joan Despí:
-ara mateix és bastant perillosa, hi ha molt poc espai a les andanes.
-escales de les dues andanes avançant el procés de demolició.
-al costat d'on hi havia les escales de l'andana direcció Barcelona hi estan excavant el què intueixo que seran les noves escales, però la cosa encara no està prou avançada com per poder-se fer una idea.
-tota la zona del pas inferior de l'andana direcció Molins està tancada, no s'hi pot accedir.
-crec que ja estan instalats tots els suports de les marquesines de les dues andanes: faran goig de veure.
-entre l'edifici de viatgers i el pas inferior hi estan començant a instal.lar les rajoles definitives del terra.
-han tallat part dels xiprers del solar "boscós" adjacent a l'andana direcció Molins: intueixo que l'ampliaran.
-és bastanta més obra del què semblava, per una estació que ja tenia andanes altes, però que tenia algunes deficiències clares, que l'arribaven a fer perillosa. Em sembla que serà un canvi bastant radical, quasi tant com a Caldes de Malavella.
Ahir (30/05/2016):
Als Monjos (R4):
-detectades marques de colors a l'andana direcció Barcelona. Deu faltar molt poc per començar.
A Lavern-Subirats (R4):
-comencen les obres!
-hi ha una excavadora, i han posat una caseta d'obres. També han "podat" un trosset de camp adjacent a l'andana direcció Barcelona (costat La Granada).
A Rubí (R8):
-han instal.lat la vora definitiva de l'andana de via 2 (direcció Granollers, i que segueix tallada a la circulació) a més o menys un terç de la mateixa, i estan construïnt l'elevació de la vora d'andana dels dos terços restants. Encara no hi ha bandes rugoses. Han cimentat més o menys la meitat de l'andana (costat Sant Cugat). A un dels suports de la marquesina de la zona del pas inferior hi han deixat un forat quadrat al seu voltant sense elevar. Intueixo que és el forat de l'ascensor. El canvi és espectacular, l'andana és el doble d'alta que abans.
-a l'andana de vies 1/3 (direcció Martorell), encara no han començat les obres.
A Sant Cugat del Vallès (R8):
-andana de via 2 (direcció Granollers) aixecada "en brut" en la seva totalitat.
Encara no hi ha les vores d'andana definitives, de tota manera. A un dels suports de la marquesina de la zona del pas inferior hi han deixat un forat quadrat al seu voltant sense elevar. De tota manera, el canvi ja és enorme, ja no s'ha de fer alpinisme per pujar ni baixar del tren, l'andana és el doble d'alta que abans. Els trens paren a l'extrem costat Rubí.
-andana de via 1 (direcció Martorell) tallada costat Cerdanyola-Universitat, i en procés d'elevació en aquella zona. Els trens paren a l'extrem costat Rubí.
A Sant Joan Despí (R1/R4):
-el pas inferior torna a prendre forma un altre cop, i per la meva decepció, no l'han allunyat de la vora de l'andana tant com em pensava...
-l'andana direcció Martorell no l'amplien, les marquesines només cobriran l'amplada actual de l'andana.
-de tota manera, el canvi serà espectacular, les marquesines noves són molt llargues, quasi tant com les de Sant Cugat o Rubí.
-detectades marques de colors a l'andana direcció Barcelona. Deu faltar molt poc per començar.
A Lavern-Subirats (R4):
-comencen les obres!
-hi ha una excavadora, i han posat una caseta d'obres. També han "podat" un trosset de camp adjacent a l'andana direcció Barcelona (costat La Granada).
A Rubí (R8):
-han instal.lat la vora definitiva de l'andana de via 2 (direcció Granollers, i que segueix tallada a la circulació) a més o menys un terç de la mateixa, i estan construïnt l'elevació de la vora d'andana dels dos terços restants. Encara no hi ha bandes rugoses. Han cimentat més o menys la meitat de l'andana (costat Sant Cugat). A un dels suports de la marquesina de la zona del pas inferior hi han deixat un forat quadrat al seu voltant sense elevar. Intueixo que és el forat de l'ascensor. El canvi és espectacular, l'andana és el doble d'alta que abans.
-a l'andana de vies 1/3 (direcció Martorell), encara no han començat les obres.
A Sant Cugat del Vallès (R8):
-andana de via 2 (direcció Granollers) aixecada "en brut" en la seva totalitat.
Encara no hi ha les vores d'andana definitives, de tota manera. A un dels suports de la marquesina de la zona del pas inferior hi han deixat un forat quadrat al seu voltant sense elevar. De tota manera, el canvi ja és enorme, ja no s'ha de fer alpinisme per pujar ni baixar del tren, l'andana és el doble d'alta que abans. Els trens paren a l'extrem costat Rubí.
-andana de via 1 (direcció Martorell) tallada costat Cerdanyola-Universitat, i en procés d'elevació en aquella zona. Els trens paren a l'extrem costat Rubí.
A Sant Joan Despí (R1/R4):
-el pas inferior torna a prendre forma un altre cop, i per la meva decepció, no l'han allunyat de la vora de l'andana tant com em pensava...
-l'andana direcció Martorell no l'amplien, les marquesines només cobriran l'amplada actual de l'andana.
-de tota manera, el canvi serà espectacular, les marquesines noves són molt llargues, quasi tant com les de Sant Cugat o Rubí.
Last edited by 437.001 on Wednesday 22/06/2016 18:05, edited 1 time in total.
Abans d'ahir (18/06/2016):
A Sant Joan Despí (R1/R4):
-marquesines de les dues andanes en procés d'instal.lació. Una part de la marquesina de l'andana direcció Martorell ja esta colocada.
-la carcassa de l'ascensor de l'andana direcció Barcelona ja és visible.
-la passarel.la peatonal exterior a l'estació i tallada sembla que es comença a reinstal.lar.
-les obres comencen a estar avançades.
A Rubí (R8):
-vora de l'andana de via 2 (direcció Granollers) totalment instal.lada.
-rampes tallades, passos inferiors amb les rajoles retirades.
-iniciades les obres de l'andana de via 1/3 (direcció Martorell). Han tallat l'extrem costat Castellbisbal de l'andana.
-la via 2 segueix tallada, els trens direcció Granollers segueixen passant per la via 3.
-la validadora no funcionava.
A Lavern-Subirats (R4):
-han instal.lat unes plataformes provisionals a l'extrem Sant Sadurní de l'andana, són bastant llargues, hi cap una 447 en simple (encara no estan en servei). Han remogut terrenys a ambdós costats de les vies.
-la màquina autovenda de bitllets està precintada pels Mossos i només en queda la carcassa: l'han robat.
Als Monjos (R4):
-ni rastre d'obres. Hi ha unes marques d'esprai a l'andana direcció Barcelona, però no sé de quina època són.
-marquesines de les dues andanes en procés d'instal.lació. Una part de la marquesina de l'andana direcció Martorell ja esta colocada.
-la carcassa de l'ascensor de l'andana direcció Barcelona ja és visible.
-la passarel.la peatonal exterior a l'estació i tallada sembla que es comença a reinstal.lar.
-les obres comencen a estar avançades.
A Rubí (R8):
-vora de l'andana de via 2 (direcció Granollers) totalment instal.lada.
-rampes tallades, passos inferiors amb les rajoles retirades.
-iniciades les obres de l'andana de via 1/3 (direcció Martorell). Han tallat l'extrem costat Castellbisbal de l'andana.
-la via 2 segueix tallada, els trens direcció Granollers segueixen passant per la via 3.
-la validadora no funcionava.
A Lavern-Subirats (R4):
-han instal.lat unes plataformes provisionals a l'extrem Sant Sadurní de l'andana, són bastant llargues, hi cap una 447 en simple (encara no estan en servei). Han remogut terrenys a ambdós costats de les vies.
-la màquina autovenda de bitllets està precintada pels Mossos i només en queda la carcassa: l'han robat.
Als Monjos (R4):
-ni rastre d'obres. Hi ha unes marques d'esprai a l'andana direcció Barcelona, però no sé de quina època són.
Last edited by 437.001 on Wednesday 22/06/2016 18:21, edited 3 times in total.
Ahir (20/06/2016):
A Sant Cugat del Vallès (R8):
-les rampes de les dues andanes tallades.
-les parets de les escales de les dues andanes han estat cimentades.
-andana de via 2 (direcció Granollers), amb la vora d'andana i la banda rugosa quasi totalment instalada, falta l'extrem costat Rubí (poqueta cosa). Ja és visible la posició del forat de l'ascensor.
-andana de via 1 (direcció Martorell) amb un terç ja renovat aproximadament. El forat de l'ascensor encara no és visible. Els trens paren de moment a l'extrem de l'andana costat Rubí, el que encara no ha estat renovat.
-globalment, està més avançada que l'estació de Rubí.
-les rampes de les dues andanes tallades.
-les parets de les escales de les dues andanes han estat cimentades.
-andana de via 2 (direcció Granollers), amb la vora d'andana i la banda rugosa quasi totalment instalada, falta l'extrem costat Rubí (poqueta cosa). Ja és visible la posició del forat de l'ascensor.
-andana de via 1 (direcció Martorell) amb un terç ja renovat aproximadament. El forat de l'ascensor encara no és visible. Els trens paren de moment a l'extrem de l'andana costat Rubí, el que encara no ha estat renovat.
-globalment, està més avançada que l'estació de Rubí.
Ahir (21/06/2016):
A Passeig de Gràcia (R2):
-les parets d'ambdues andanes de l'estació estan potes enlaire en tota la seva longitud.
Imagino que seran substituïdes per panells de vitrex blanc.
-les parets d'ambdues andanes de l'estació estan potes enlaire en tota la seva longitud.
Imagino que seran substituïdes per panells de vitrex blanc.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Una llàstima, si ho arreglessin es veurien les parets originals de l'estació ben maques437.001 wrote:A Passeig de Gràcia (R2):
-les parets d'ambdues andanes de l'estació estan potes enlaire en tota la seva longitud.
Imagino que seran substituïdes per panells de vitrex blanc.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Encara hi són? No ho sabia.metring wrote:Una llàstima, si ho arreglessin es veurien les parets originals de l'estació ben maques
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Per les fotos antigues, té tota la pinta de que són les originals.
Ahir (09/07/2016):
A Maçanet-Massanes (R1/R2):
-fan obres a l'edifici antic de viatgers (el que està entre els feixos de vies de Mataró i de Granollers).
A Sant Celoni (R2):
-obres iniciades fa un temps.
-perllongada l'andana de les vies 6 i 8 (no sé si ja està oberta).
-comencen a instal.lar bandes rugoses a l'andana de via 1 (la principal direcció Barcelona).
A Sant Cugat del Vallès (R8):
-van molt a poc a poc, quasi sense avenços. Vacances?
A Rubí (R8):
-van molt a poc a poc, quasi sense avenços. Vacances?
A Lavern-Subirats (R8):
-sense novetats. Les andanes provisionals encara no estan en servei.
Als Monjos (R8):
-sense novetats. Obres encara no iniciades.
-fan obres a l'edifici antic de viatgers (el que està entre els feixos de vies de Mataró i de Granollers).
A Sant Celoni (R2):
-obres iniciades fa un temps.
-perllongada l'andana de les vies 6 i 8 (no sé si ja està oberta).
-comencen a instal.lar bandes rugoses a l'andana de via 1 (la principal direcció Barcelona).
A Sant Cugat del Vallès (R8):
-van molt a poc a poc, quasi sense avenços. Vacances?
A Rubí (R8):
-van molt a poc a poc, quasi sense avenços. Vacances?
A Lavern-Subirats (R8):
-sense novetats. Les andanes provisionals encara no estan en servei.
Als Monjos (R8):
-sense novetats. Obres encara no iniciades.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
I dubto molt que s'iniciïn, amb com està la RENFE de Catalunya ara mateix i amb el problema de Foment que no dóna ni un caler per els Rodalies de la resta d'Espanya a canvi de fer traçats d'AVE innecessaris....
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Si que s'iniciaran, potser per temes de la època estival o altre motiu s'estan retrasant. Si són estacions gestionades per Renfe si que avancen les reformes, les que són d'Adif no sè quina prioritat segueixen i d'aquestes quines pertanyen a qui.Carlos González wrote:I dubto molt que s'iniciïn, amb com està la RENFE de Catalunya ara mateix i amb el problema de Foment que no dóna ni un caler per els Rodalies de la resta d'Espanya a canvi de fer traçats d'AVE innecessaris....