Notícies línia de La Pobla de Segur
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Farts de pagar capricis
A Balaguer, caldria haver preguntat: voleu tallers? Doncs molt bé, com que sembla que us interessa el ferrocarril, informeu-vos, documenteu-vos, aprengueu com funciona... (Subliminalment, assabenteu-vos d'una vegada que els vostres capricis són decrèpits.) I deixeu-vos de tramviaritzacions i mandangues.
Que en esferes com l'ajuntament d'un cap de comarca demostrin tanta ignorància, ja és prou gros. Que passegin aquesta ignorància en públic, ho és encara més. I que, a sobre, tots els contribuents haguem d'afluixar la mosca per imbecil·litats d'aquest tipus, ja és el cúmul.
Que en esferes com l'ajuntament d'un cap de comarca demostrin tanta ignorància, ja és prou gros. Que passegin aquesta ignorància en públic, ho és encara més. I que, a sobre, tots els contribuents haguem d'afluixar la mosca per imbecil·litats d'aquest tipus, ja és el cúmul.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Ja han acabat:Renfe451 wrote:Precisament a Lleida estan fent obres a la via 6 per baixar l'altura de l'andana, ja que les 331 son una mica més baixes que la resta de trens de Renfe.
També han posat punt de parada estandaritzat d'FGC a la via 6, per el que he vist només per a trens en composició senzilla:
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Si no haguéssin reparcel·lat els antics terrenys d'INPACSA a Balaguer, allà hi ha(via) espai de sobres i, a més, amb connexió ferroviària. Però, clar, ara ja està parcel·lat i, potser, costaria molt tirar enrera.Sky wrote:La línia del tren de la Pobla tindrà cotxeres i tallers a Balaguer
[...]
Des de la distància i amb un desconeixement total, crec que potser el més senzill seria habilitar un espai al Pla de Vilanoveta de Lleida. Però clar, caldria negociar amb ADIF i veure si s'hi posa bé.
Sinó al Polígon Industrial Vila Park de Vilanova de la Barca, al P.I. Tossal de la Bassa de Térmens o al P.I Campllong de Balaguer. Tots ells limítrofs amb la via del tren.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
No és només cosa de falta d'homologació dels trens el retard
FGC encara no té la llicència d'empresa ferroviària amb certificat de seguretat per operar en RFIG (el Cargometro funciona amb la llicència de Comsa)
Ara se'n han donat compte i creen la subdivisió FGC Rail SA per poder operar
http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 53&cs=oper
FGC encara no té la llicència d'empresa ferroviària amb certificat de seguretat per operar en RFIG (el Cargometro funciona amb la llicència de Comsa)
Ara se'n han donat compte i creen la subdivisió FGC Rail SA per poder operar
http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 53&cs=oper
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Aquests aplaudiments són ironia, per suposat.
Si ja sabien que necessitaven llicència, com és que no han creat la subdivisió abans de l'arribada dels nous trens? Això els hi passa per fer-ho malament i amb presses...
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Sembla una cosa massa obvia com per passar-la per alt, però avui dia res ja no et sorprèn.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Doncs entre la tramitació de la llicència i les proves d'homologació ens hi podem estar aproximadament uns mesos ben bons, jo no sé si els nous trens estaran llestos per a l'estiu sincerament.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Em sembla que serà bastant més.Renfe451 wrote:Doncs entre la tramitació de la llicència i les proves d'homologació ens hi podem estar aproximadament uns mesos ben bons, jo no sé si els nous trens estaran llestos per a l'estiu sincerament.
Al web de renfe estan carregats els horaris actuals fins el 10 de desembre
Normalment, quan hi ha canvi d'horaris a can renfe, no solen estar penjats(i per tant, a la venda) a més de 4 dies respecte el dia en què s'està buscant
PD: he pogut trobar per internet el conveni del traspàs (Tranvia Portal) i en quant a material mòbil esmenta:
El material mobil que operi sota la tutela de la Generalitat de Catalunya, segons el previst al RO 2398/2004, de 30 de desembre, estarà autoritzat a circular sobre el tram comprès entre el p.k. O i el p.k. 1/927 de la línia Lleida- La Pobla de Segur aixl com per accedir a l 'estació de Lleida i el seu estacionament a la mateixa.
No obstant, FGC acreditarà previament de forma fefaent la compatibilitat de 1' esmentat material per circular pel tram entre Lleida i el p.k. 1,927 i que es troba degudament homologat i autoritzar per circular per les infraestructures
ferroviaries que FGC administra.
Segons això, si FGC (a través d'FGC Rail SA) homologa el material a la línia, l'Agència de Seguretat Ferroviària acceptarà aquesta homologació pèr al tram RFIG.
Descartat doncs haver d'enviar les 331 de turisme a Astúries i la Sierra
Last edited by albe6 on Saturday 07/05/2016 1:25, edited 1 time in total.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
No pot ser que ens estiguem fins al desembre... és massa. Estem en un trencaclosques complicat.albe6 wrote:Em sembla que serà bastant més.Renfe451 wrote:Doncs entre la tramitació de la llicència i les proves d'homologació ens hi podem estar aproximadament uns mesos ben bons, jo no sé si els nous trens estaran llestos per a l'estiu sincerament.
Al web de renfe estan carregats els horaris actuals fins el 10 de desembre
Normalment, quan hi ha canvi d'horaris a can renfe, no solen estar penjats(i per tant, a la venda) a més de 4 dies respecte el dia en què s'està buscant
Veurem a veure quan tarden amb la tramitació per la llicència d'FGC Rail, tenint en compte que això ho porta el Ministeri de Foment, i que en aquests moments, l'executiu es troba en funcions i el mes que ve hi han eleccions, amb probabilitats d'un canvi de govern (o potser no...). Haurà de ser el govern que surti del 26-J, el que ha de desencallar la situació i que agilitzi la concessió de la llicència a FGC. El territori porta esperant mesos per la posada en marxa dels nous trens, i dubto molt que tinguin paciència per 7-8 mesos més.
Sigui com sigui, si la situació es complica, el mínim que s'hauria de fer és posar en marxa el nou servei, de forma restringida fins a Alcoletge i des d'allà bus fins a Lleida.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Se podrian hacer trenes Balaguer a la Pobla con los nuevos Trenes y de Balaguer a LLeida lanzadora Renfe con los nuevos horarios asi Balaguer ya tendria mas trenes a la capital y un transbordo temporal tampoco es un desastre para los usuarios de la Pobla.Renfe451 wrote:No pot ser que ens estiguem fins al desembre... és massa. Estem en un trencaclosques complicat.albe6 wrote:Em sembla que serà bastant més.Renfe451 wrote:Doncs entre la tramitació de la llicència i les proves d'homologació ens hi podem estar aproximadament uns mesos ben bons, jo no sé si els nous trens estaran llestos per a l'estiu sincerament.
Al web de renfe estan carregats els horaris actuals fins el 10 de desembre
Normalment, quan hi ha canvi d'horaris a can renfe, no solen estar penjats(i per tant, a la venda) a més de 4 dies respecte el dia en què s'està buscant
Veurem a veure quan tarden amb la tramitació per la llicència d'FGC Rail, tenint en compte que això ho porta el Ministeri de Foment, i que en aquests moments, l'executiu es troba en funcions i el mes que ve hi han eleccions, amb probabilitats d'un canvi de govern (o potser no...). Haurà de ser el govern que surti del 26-J, el que ha de desencallar la situació i que agilitzi la concessió de la llicència a FGC. El territori porta esperant mesos per la posada en marxa dels nous trens, i dubto molt que tinguin paciència per 7-8 mesos més.
Sigui com sigui, si la situació es complica, el mínim que s'hauria de fer és posar en marxa el nou servei, de forma restringida fins a Alcoletge i des d'allà bus fins a Lleida.
- Danilleida
- N7
- Posts: 578
- Joined: Friday 03/10/2008 2:16
- Location: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
I posar la nova estacio ja en funcionament del poligon i fer doble via alli??? O alcoletge tambe?
Tambe podrien fer servir les yeyes del armf amb uns quants cotxes per fer llançadores...
O comprar a renfe el 592 que esta deixat a pla de la vilanoveta i que armf el recuperi per fer les llançadores... perque aquell tren segurament acabi a la pinça...
Podrien aprofitar i substituir la via de lleida a balaguer que esta amb mal estat...
Tambe podrien fer servir les yeyes del armf amb uns quants cotxes per fer llançadores...
O comprar a renfe el 592 que esta deixat a pla de la vilanoveta i que armf el recuperi per fer les llançadores... perque aquell tren segurament acabi a la pinça...
Podrien aprofitar i substituir la via de lleida a balaguer que esta amb mal estat...
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
No podem fer servir un tren històric per un servei regular, no té ni cap ni peus.Danilleida wrote:I posar la nova estacio ja en funcionament del poligon i fer doble via alli??? O alcoletge tambe?
Tambe podrien fer servir les yeyes del armf amb uns quants cotxes per fer llançadores...
O comprar a renfe el 592 que esta deixat a pla de la vilanoveta i que armf el recuperi per fer les llançadores... perque aquell tren segurament acabi a la pinça...
Podrien aprofitar i substituir la via de lleida a balaguer que esta amb mal estat...
I crec ja es va dir vàries vegades que FGC no vol seguir llogant més trens a Renfe degut a l'alt cost que això suposa.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Fins que FGC Rail SA no obtingui la llicència primer i homologui el material (331), aquest no es pot fer servir.
Ja que l'han cagat i bé, a mode compensatori podrien posar en marxa el nou horari ja, i que l'exploti Renfe mentrestant no està acabada la "burrocràcia"
Cronologia a seguir:
1- Constitució de FGC Rail SA i obtenció per part d'aquesta del certificat per operar en RFIG
2- Assignar a FGC Rail SA l'explotació de la línia traspassada en el RD de 2004
3- Posar les 331 a nom d'FGC Rail SA
4- Homologar les 331 a la línia d'FGC
5- Presentar la homologació a l'Agència Estatal, la qual cosa autoritza les 331 en el tram RFIG
6- Les 331 entren en servei
És impossible fer el punt 4 sense el 1
A veure si es donen pressa amb la burrocràcia
PD: el 592 de Vilanoveta (203M - 202R - 204M) és donant de peces als seus germans en actiu (canibalitzat) i està donat de baixa. No es pot posar en marxa. El més segur és que se l'emportin remolcat quan Renfe deixi de prestar el servei.
Ja que l'han cagat i bé, a mode compensatori podrien posar en marxa el nou horari ja, i que l'exploti Renfe mentrestant no està acabada la "burrocràcia"
Cronologia a seguir:
1- Constitució de FGC Rail SA i obtenció per part d'aquesta del certificat per operar en RFIG
2- Assignar a FGC Rail SA l'explotació de la línia traspassada en el RD de 2004
3- Posar les 331 a nom d'FGC Rail SA
4- Homologar les 331 a la línia d'FGC
5- Presentar la homologació a l'Agència Estatal, la qual cosa autoritza les 331 en el tram RFIG
6- Les 331 entren en servei
És impossible fer el punt 4 sense el 1
A veure si es donen pressa amb la burrocràcia
PD: el 592 de Vilanoveta (203M - 202R - 204M) és donant de peces als seus germans en actiu (canibalitzat) i està donat de baixa. No es pot posar en marxa. El més segur és que se l'emportin remolcat quan Renfe deixi de prestar el servei.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
De moment ja han començat a fer el punt 1. Ara falta fer-ho del 2 al 6.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
El que podrien fer és posar-se d'acord amb renfe (cosa complicada) per que Renfe operés els seus trens només entre Lleida i Balaguer i FGC entre Balaguer i La Pobla. Així ja podrien funcionar els nous horaris amb només un inconvenient, canvi de trena Balaguer, que es podria fer enter les vies 2 i 3 per més comoditat.
PD: tampoc estaria malament un servei llançadora amb una ye-yé i dos o tres cotxes del Tren dels Llacs. Seria molt interessant veure-ho!! Segurament serien els trens més antics prestant un servei normal a Europa!
PD: tampoc estaria malament un servei llançadora amb una ye-yé i dos o tres cotxes del Tren dels Llacs. Seria molt interessant veure-ho!! Segurament serien els trens més antics prestant un servei normal a Europa!
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Sense data per inaugurar els trens de la Pobla
L’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària (AESF), que depèn del ministeri de Foment, no pot donar un calendari per homologar la circulació dels dos nous trens de la línia de la Pobla de Segur pel tram de via d’1,9 quilòmetres de la xarxa ferroviària d’interès general (RFIG), al seu pas per l’estació de Lleida-Pirineus a la capital del Segrià, perquè encara no ha rebut tota la documentació sol·licitada a Ferrocarrils de la Generlaitat de Catalunya (FGC).
L’entrada en servei dels dos nous trens està condicionada a les validacions tècniques i d’adequació dels combois per circular per aquest tram de via i dels requisits que contempla la llei ferroviària estatal.
FGC va ajornar sine die l’entrada en servei dels nous trens, prevista per a dissabte passat, dia 30 d’abril, al no disposar de l’esmentada homologació. Els trens adquirits per FGC a la firma suïssa Stadler no han operat mai en una xarxa estatal d’interès general, i per això, la seua homologació és la primera que es fa a l’Estat, al marge dels trens operats per Renfe.
No obstant, els nous combois sí que podrien circular pels vuitanta quilòmetres restants de la línia, entre la capital del Segrià i la Pobla de Segur, que són titularitat de la Generalitat, i per als quals ja es disposa de totes les validacions.
Un retard que des del departament de Territori i Sostenibilitat no hauria d’allargar-se més d’"una o dos setmanes", segons va indicar el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font.
Per la seua part, els alcaldes dels municipis per on passa la línia de la Pobla entre la Noguera i el Pallars van explicar que FGC ha atès les demandes del territori per modificar les franges horàries d’arribades i sortides i poder connectar així amb els trens d’alta velocitat a l’estació de Lleida-Pirineus.
Alcaldes demanen celeritat en els tràmits per a la inauguració
Els alcaldes dels municipis per on passa la línia de la Pobla van sol·licitar celeritat en la tramitació de les verificacions i no retardar més l’entrada en servei dels dos nous combois. "Hem de poder oferir als usuaris de la línia un servei de qualitat com més aviat millor", va explicar el president de l’ens comarcal del Jussà, Constante Aranda. En la mateixa línia es va manifestar la presidenta de la Noguera i alcaldessa de Térmens, Concepció Cañadell, que va confiar que les validacions arribaran aviat al tractar-se d’uns "trens excel·lents que afavoriran la mobilitat dels ciutadans amb les màximes garanties".
http://www.lleida.com/noticia_canal/sen ... e-la-pobla
L’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària (AESF), que depèn del ministeri de Foment, no pot donar un calendari per homologar la circulació dels dos nous trens de la línia de la Pobla de Segur pel tram de via d’1,9 quilòmetres de la xarxa ferroviària d’interès general (RFIG), al seu pas per l’estació de Lleida-Pirineus a la capital del Segrià, perquè encara no ha rebut tota la documentació sol·licitada a Ferrocarrils de la Generlaitat de Catalunya (FGC).
L’entrada en servei dels dos nous trens està condicionada a les validacions tècniques i d’adequació dels combois per circular per aquest tram de via i dels requisits que contempla la llei ferroviària estatal.
FGC va ajornar sine die l’entrada en servei dels nous trens, prevista per a dissabte passat, dia 30 d’abril, al no disposar de l’esmentada homologació. Els trens adquirits per FGC a la firma suïssa Stadler no han operat mai en una xarxa estatal d’interès general, i per això, la seua homologació és la primera que es fa a l’Estat, al marge dels trens operats per Renfe.
No obstant, els nous combois sí que podrien circular pels vuitanta quilòmetres restants de la línia, entre la capital del Segrià i la Pobla de Segur, que són titularitat de la Generalitat, i per als quals ja es disposa de totes les validacions.
Un retard que des del departament de Territori i Sostenibilitat no hauria d’allargar-se més d’"una o dos setmanes", segons va indicar el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font.
Per la seua part, els alcaldes dels municipis per on passa la línia de la Pobla entre la Noguera i el Pallars van explicar que FGC ha atès les demandes del territori per modificar les franges horàries d’arribades i sortides i poder connectar així amb els trens d’alta velocitat a l’estació de Lleida-Pirineus.
Alcaldes demanen celeritat en els tràmits per a la inauguració
Els alcaldes dels municipis per on passa la línia de la Pobla van sol·licitar celeritat en la tramitació de les verificacions i no retardar més l’entrada en servei dels dos nous combois. "Hem de poder oferir als usuaris de la línia un servei de qualitat com més aviat millor", va explicar el president de l’ens comarcal del Jussà, Constante Aranda. En la mateixa línia es va manifestar la presidenta de la Noguera i alcaldessa de Térmens, Concepció Cañadell, que va confiar que les validacions arribaran aviat al tractar-se d’uns "trens excel·lents que afavoriran la mobilitat dels ciutadans amb les màximes garanties".
http://www.lleida.com/noticia_canal/sen ... e-la-pobla
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Tant de bo es compleixin les previsions del sr. Ricard Font...
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Jo no em faria il·lusions...Renfe451 wrote:Tant de bo es compleixin les previsions del sr. Ricard Font...
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Ahir un servidor es va estrenar per primera vegada en el recorregut de la línia entre Lleida i Balaguer i viceversa (sí, encara no ho havia fet mai). Vaig pujar-hi (i fotografiar) per primera vegada a l'Atómico que ahir es va encarregar de fer el servei La Pobla 12:56 - Lleida Pirineus 14:46, i en el cotxe on jo hi estava situat, anaven a bord almenys 15 persones. A les estacions de Térmens i Vilanova de la Barca, es van pujar 3-4 persones més.
A part, també vaig veure les 331 a Balaguer, que segueixen en proves, tot i que a l'estona que vaig estar a Lleida, no la vam poder veure entrar a l'estació... sembla que es van centrar en el tram Balaguer-La Pobla.
A part, també vaig veure les 331 a Balaguer, que segueixen en proves, tot i que a l'estona que vaig estar a Lleida, no la vam poder veure entrar a l'estació... sembla que es van centrar en el tram Balaguer-La Pobla.