Vehicles històrics, avui

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Vehicles històrics, avui

Post by genissimon »

Si no recordo malament, les "granotes" i altra família contemporània es van retirar, sobretot, perquè a causa de la seva pobra acceleració i velocitat punta en una línia amb els pendents que hi ha, no permetia assolir la freqüència de trens que va implicar la posada en marxa del "Metro del Vallès" (3 minuts en hora punta).

Personalment, enyoraré el so dels compressors de pistons i el canvi de música dels motors de contínua al passar pel canvi de rasant del Túnel de Vallvidrera, especialment en aquells trens "semidirectes" que feien molt poques parades entre Sant Cugat i Sarrià (el tram amb els pendents més forts).

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Vehicles històrics, avui

Post by wefer »

genissimon wrote:especialment en aquells trens "semidirectes" que feien molt poques parades entre Sant Cugat i Sarrià (el tram amb els pendents més forts).
... i que havien d'anar a "pas de burra" perquè si no es menjaven el tren que portaven al davant, no semidirecte, encara que fos una unitat moderna amb "superacceleració".
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Re: Vehicles històrics, avui

Post by BRILL 18 »

Aquells semiderectes que al principi feien parada a Sant Quirze per esperar l'encreuament amb el procedent de Sabadell(encara amb via unica) pero no obrien portes ja que no era parada ofical,
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Vehicles històrics, avui

Post by Trenscat »

Els Granota recordo que tenien permesa una velocitat més alta que no pas les 111 entre Les Planes i La Floresta. Recordo haver vist plaques de limitació que posava a sota "Unitats 111" i que era 10 km/h inferior a l'altra. Com m'agradaria poder baixar cada dia a Barcelona amb una granota però s'ha de reconèixer que el servei que hi ha actualment (trens cada 12 minuts) és molt millor que l'anterior.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Vehicles històrics, avui

Post by 122-042-132 »

Si, però, i la bellesa de les granotes......Salut
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Vehicles històrics, avui

Post by Fran-Ikarus »

En suma, el remolc de (és Mollet o Parets?, perquè m'hi passaria a veure-ho, em ve de pas cada dia) està ubicat com a "monument" en un parc? És que després de tants anys no han après el què passa amb els tramvies, vagons, locomotores i simil·lars, ubicats com a "monuments" en indrets sense especial vigilància?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Vehicles històrics, avui

Post by Lluita1714 »

Fran-Ikarus wrote:En suma, el remolc de (és Mollet o Parets?, perquè m'hi passaria a veure-ho, em ve de pas cada dia) està ubicat com a "monument" en un parc? És que després de tants anys no han après el què passa amb els tramvies, vagons, locomotores i simil·lars, ubicats com a "monuments" en indrets sense especial vigilància?
Aquest, malgrat tot, no és un parc, però és, possiblement, el lloc més ben vigilat de Catalunya.
Malgrat ser el més vigilat potser és el vehicle amb més incidents, simulats, esclar.
Es tracta del pàrquing de l'Escola de Policia de Catalunya, a Mollet del Vallès, on els aprenents de mosso aprenen a intervindre en un tren. Ja als cartells de la zona el menciona com a EPC o Escola de Policia. Em sembla que el pàrquing està obert a tot cotxe, crec.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Vehicles històrics, avui

Post by 122-042-132 »

Sembla ser que el Brill 301 i el Brill 18 estan a Martorell per a la seva revisió general i posada a punt per lluir al novembre les seves millors gales, davant les celebracions dels 100 anys dels Ferrocarrils de Catalunya ( Línia del Vallès ). La intenció és tornar a deixar-los operatius. Salut!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Vehicles històrics, avui

Post by metring »

122-042-132 wrote:Sembla ser que el Brill 301 i el Brill 18 estan a Martorell per a la seva revisió general i posada a punt per lluir al novembre les seves millors gales, davant les celebracions dels 100 anys dels Ferrocarrils de Catalunya ( Línia del Vallès ). La intenció és tornar a deixar-los operatius. Salut!
Oleeee!!!! Ho confirma FGC?
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Vehicles històrics, avui

Post by 122-042-132 »

metring wrote:
122-042-132 wrote:Sembla ser que el Brill 301 i el Brill 18 estan a Martorell per a la seva revisió general i posada a punt per lluir al novembre les seves millors gales, davant les celebracions dels 100 anys dels Ferrocarrils de Catalunya ( Línia del Vallès ). La intenció és tornar a deixar-los operatius. Salut!
Oleeee!!!! Ho confirma FGC?
De fet estan a Martorell, i pel que en sé, FGC vol fer uns actes dignes per celebrar els 100 anys dels Ferrocarrils de Catalunya. Amb la presència de material no només estàtic, si no circulacions de material històric, Brill 18 i Brill 301, i la Granota. també sembla que està en procés de restauració el furgó automotor nº 3, de l'any 1913.

De fet el dia 28 de novembre farà 100 anys de la inauguració del primer tram dels Ferrocarrils de Catalunya, de Sarrià fins a Les Planes. Posteriorment tindrem el 1917 arribada a Sant Cugat, i el 1919 arribada a Terrassa del "Tren de Baix".

El 28 de novembre de 1916 s'inaugurà el tram Sarrià - Les Planes.

El 26 d'octubre de 1917 s'inaugurà el tram Les Planes - Sant Cugat.

El 13 de setembre de 1918 s'inaugurà el tram Sant Cugat - Rubí.

El 28 de desembre de 1919 s'inaugurà el tram Rubí - Terrassa.

L'1 de juny de 1922 s'inaugurà el tram Sant Cugat - Sabadell.

O sigui que tindrem uns propers anys amb forces celebracions, i amb els automotors antics operatius. Salut!
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Vehicles històrics, avui

Post by davida »

Tambe podrien Portar en estatic la locomotora Caldes que esta al museu de Vilanova i es ex Sarria Barcelona, ex Mollet Caldes i ex Renfe. Es la locomotora fabricada a Catalunya i Espanya preservada mes antiga.
User avatar
TramviaBlau
N6
N6
Posts: 238
Joined: Friday 30/09/2005 8:55

Re: Vehicles històrics, avui

Post by TramviaBlau »

122-042-132 wrote:Sembla ser que el Brill 301 i el Brill 18 estan a Martorell per a la seva revisió general i posada a punt per lluir al novembre les seves millors gales, davant les celebracions dels 100 anys dels Ferrocarrils de Catalunya ( Línia del Vallès ). La intenció és tornar a deixar-los operatius. Salut!
Molt bona noticia !!!! Gracies per informar :plas
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Vehicles històrics, avui

Post by Fran-Ikarus »

Moltes gràcies per informar!
122-042-132 wrote:El 28 de novembre de 1916 s'inaugurà el tram Sarrià - Les Planes.
Ostres, caurà en dilluns, ai! :(
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: Vehicles històrics, avui

Post by xevi »

Fa dies vaig visitar el mNACTEC a Terrassa, el museu és impressionant però vaig trobar a faltar una locomotora a vapor i algún vagó.
He pensant escriure al seu director per proposar-li la incorporació d'algun tren, he pensat en 2.
- 1 locomotora vapor (alguna d'una rotonda o del Museu del ferrocarril)
- 1 vagó granota o perico de FGC (sabeu si en conseren algún més a part del granota de 3 cotxes i el perico de 2 cotxes històrics per poder-lo exposar de manera estàtica?)
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Vehicles històrics, avui

Post by 122-042-132 »

122-042-132 wrote:Sembla ser que el Brill 301 i el Brill 18 estan a Martorell per a la seva revisió general i posada a punt per lluir al novembre les seves millors gales, davant les celebracions dels 100 anys dels Ferrocarrils de Catalunya ( Línia del Vallès ). La intenció és tornar a deixar-los operatius. Salut!
Vist aquesta tarda a les vies del COR de Rubí el Brill 18. Salut!
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Vehicles històrics, avui

Post by wefer »

122-042-132 wrote:Vist aquesta tarda a les vies del COR de Rubí el Brill 18. Salut!
Quines ganes tinc de poder tornar a pujar al Brill 18 en funcionament!!!
Espero que facin viatge pel públic en general. I si pogués ser fent un Barcelona-Terrassa o un Barcelona-Sabadell encara millor, que jo només l'he pogut gaudir alguns cops entre Pl. Catalunya i Sarrià.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Vehicles històrics, avui

Post by Fran-Ikarus »

Jo, amb el 18, els havia fet fins a Sant Cugat (dissabtes i diumenges amb jazz a bord). Ara per ara, ja signaria anar fins a Sarrià...

Amb el 301 sí que vaig anar algun cop fins a Sabadell.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Vehicles històrics, avui

Post by 122-042-132 »

wefer wrote:
122-042-132 wrote:Vist aquesta tarda a les vies del COR de Rubí el Brill 18. Salut!
Quines ganes tinc de poder tornar a pujar al Brill 18 en funcionament!!!
Espero que facin viatge pel públic en general. I si pogués ser fent un Barcelona-Terrassa o un Barcelona-Sabadell encara millor, que jo només l'he pogut gaudir alguns cops entre Pl. Catalunya i Sarrià.
El Brill 18 està operatiu, i també ho estarà el Brill 301(ex 305), per la celebració, aquesta tardor, dels 100 anys dels Ferrocarrils de Catalunya. Tanmateix, segons algunes veus de FGC, difícilment passaran de Les Planes, ja que per temes de seguretat, les fortes rampes de fins a 44 mil·lèsimes del tram des de Baixador de Vallvidrera fins a Sàrria desaconsella el seu recorregut. Veurem. Salut!
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Vehicles històrics, avui

Post by wefer »

122-042-132 wrote: per temes de seguretat, les fortes rampes de fins a 44 mil·lèsimes del tram des de Baixador de Vallvidrera fins a Sàrria desaconsella el seu recorregut. Veurem. Salut!
Certament, aquests automotors mai van circular per aquestes rampes, mai... :martell1
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Vehicles històrics, avui

Post by 122-042-132 »

wefer wrote:
122-042-132 wrote: per temes de seguretat, les fortes rampes de fins a 44 mil·lèsimes del tram des de Baixador de Vallvidrera fins a Sàrria desaconsella el seu recorregut. Veurem. Salut!
Certament, aquests automotors mai van circular per aquestes rampes, mai... :martell1
Tingues en compte que, en el cas del Brill 18, estem parlant d'un automotor que te exactament 100 anys, i amb estructura de fusta, sotmesa a fortes tensions (esforços de tracció), i l'hem de cuidar entre tots. Les precaucions, de vegades son necessàries. Totes les màquines, a la llarga tenen desgast, i el Brill 18 l'hem de mimar, sí en volem gaudir durant uns quants anys més. Salut!
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”