Perllongament d'FGC a Terrassa

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Post by wefer »

437.001 wrote:No crec que es faci: el cost seria astronòmic, amb talls a Plaça Catalunya, Rambles, Pelai, Fontanella i Portal de l'Àngel. :|
S'han fet coses molt més cares i amb menys rendiment social
437.001 wrote:És molt més econòmic i efectiu treure pressió a FGC millorant freqüències de Rodalies a Sant Cugat i Rubí, que ara estan totalment desaprofitades.
Aquestes estacions no són opció perquè queden molt lluny de les zones realment poblades. Això implicaria portar la gent amb autobusos des del centre fins allà. Massa complicat, massa car a la llarga i massa problemes perquè la gent l'utilitzi.

La única solució per a FGC-Vallès són trens més llargs, a més de la cua de maniobres.
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Post by fgc113 »

wefer wrote: La única solució per a FGC-Vallès són trens més llargs, a més de la cua de maniobres.
Per a què serviria la cua de maniobres de Plaça Catalunya i com es faria? Pregunte des del desconeixement.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Post by bigcoaster »

Carlos González wrote:I què em dius de la S5, ho dic perquè a l'imatge es veu encara en negreta i el simbol de la línia, a la teva proposta estaria també el servei des de Sant Cugat-Pl.Catalunya, o Rubí-Pl. Catalunya?????
Ups, m'he descuidat de treure'l! :)
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Post by bigcoaster »

fgc113 wrote:
wefer wrote: La única solució per a FGC-Vallès són trens més llargs, a més de la cua de maniobres.
Per a què serviria la cua de maniobres de Plaça Catalunya i com es faria? Pregunte des del desconeixement.
Per fer la inversió en túnel i no a l'andana. Fent-ho al túnel l'andana es troba lliure i un altre tren pot ocupar-la de manera que es guanyen alguns segons.

Es faria allargant les vies que actualment utilitzen la L6 i L7 cap a sota la Plaça Catalunya. Farien un túnel de dos vies que seguiria per on ara hi ha les escales mecàniques. Dins d'aquest túnel hi hauria una bretelle i dues vies llargues per fer unversió i on es podria aparcar algun tren en cas d'incidència.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Post by 437.001 »

wefer wrote:
437.001 wrote:No crec que es faci: el cost seria astronòmic, amb talls a Plaça Catalunya, Rambles, Pelai, Fontanella i Portal de l'Àngel. :|
S'han fet coses molt més cares i amb menys rendiment social
Bé, explica-ho a la gent... :twisted:

No cal ni dir que també s'hauria de tallar la L3...

Pl.Catalunya/Pelai/Canaletes potes amunt una bona temporada.
wefer wrote:
437.001 wrote:És molt més econòmic i efectiu treure pressió a FGC millorant freqüències de Rodalies a Sant Cugat i Rubí, que ara estan totalment desaprofitades.
Aquestes estacions no són opció perquè queden molt lluny de les zones realment poblades. Això implicaria portar la gent amb autobusos des del centre fins allà. Massa complicat, massa car a la llarga i massa problemes perquè la gent l'utilitzi.
Vols dir? Jo diria que no tothom viu al centre de Sant Cugat, i que no tothom va al centre de Barcelona.
I tampoc és com si del centre de Sant Cugat fins a l'estació de Renfe hi hagi un oceà de distancia ple de solars deserts...
Mataró només té una estació, no sé si m'explico.
Tres quarts del mateix en el cas de Rubí (que a més també dóna servei a parts de Mira-sol on FGC cau lluny).
És fàcil parlar quan a aquesta línia no se li ha donat oportunitat de desenvolupar una clientela pròpia.
wefer wrote:La única solució per a FGC-Vallès són trens més llargs, a més de la cua de maniobres.
Això és evident. Però també és evident que no seria GENS barat posar-ho en pràctica.

I que caldrien uns talls de servei llarguíssims. I comprar més cotxes (o més trens) per poder fer composicions més llargues.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Post by metring »

Al metro, els anys 60, es van allargar les andanes per tal que hi cabessin 5 cotxes, ara no es pot fer amb FGC?
User avatar
foronda 141
N8
N8
Posts: 852
Joined: Monday 14/08/2006 21:14
Location: Poblenou

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Post by foronda 141 »

I no seria mes fácil fer-ho com ja s'ha fet en algunas ocasions al metro:

El tren que arriva a Catalunya, ja l'està esperant un altre maquinista a la capcelera del tren per no perdre temps. Aixi doncs nomes cal obrir i tancar las portes al pasatge com en una estació normal i proseguir la marxa. El maquinista sortin desprès del temps de descans establert, agafa un altre tren i aixi anar fent la roda.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Post by Miquel »

foronda 141 wrote:I no seria mes fácil fer-ho com ja s'ha fet en algunas ocasions al metro:

El tren que arriva a Catalunya, ja l'està esperant un altre maquinista a la capcelera del tren per no perdre temps. Aixi doncs nomes cal obrir i tancar las portes al pasatge com en una estació normal i proseguir la marxa. El maquinista sortin desprès del temps de descans establert, agafa un altre tren i aixi anar fent la roda.
El problema de Catalunya no és el temps d'espera, si no el cisallament. La cua de maniobres resol part del problema, ja que no farà falta que els trens facin canvis de vies abans d'entrar, i permetrà que l'estació augmenti la capacitat. No obstant, no deixa de ser un pegot sobre un altre pegot. A FGC el fet de voler un "metro del vallès" li està explotant a les mans, ja que no es pot fer un servei de "metro" amb una infraestructura de suburbans.

Al meu parer, la solució de tot plegat ha de resoldre tres coses.
- Capacitat.
- Velocitat.
- Temps de Trajecte.
El metro de Barcelona amb motoristes!
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Post by victorcasta »

El temps que estalviaries fent això (que ja es fa amb alguns L7) el perds quan un S1 o S2 ha de cisallar vies per anar a vies 3, 4 i 5.

Les propostes que es facin passen per tenir en compte la via 0 que es construirà aquest estiu a la sortida de Sarrià cantó Peu del Funicular entre les vies 1 i futura via 2 (ara via 3). En aquesta via morta hi rebotaran els L6 fins a Sarrià i el ramal de Reina Elisenda s'operarà exclusivament com a llançadora.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Post by metring »

Ens estem desviant del tema. Caldrà mirar en quin altra fil ubicar alguns dels darrers missatges: el de la cua de maniobres de Catalunya?
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Nou fil.

Post by 437.001 »

En creo un de nou per parlar-ne: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
Hopobcn
N2
N2
Posts: 16
Joined: Thursday 12/05/2016 18:27

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Post by Hopobcn »

Aquesta proposta no m'acaba d'agradar, potser perquè uso el FGC Vallès cada dia i haver de fer transbord a Sarrià em sembla una tocada de pilotes xd. Tant costa fer l'inrevés i limitar L6 i L7? I que els S5/S55 assumeixin la funció de la L6/L7.

El que aquí es discuteix es com augmentar l'oferta de trens (per mitigar l'efecte sardina) sense poder encabir més trens dels que ja hi han (sense fer obres cares a plaça Catalunya). Posar un transbord potser mataria la demanda (i no cap a renfe, sinó cap al cotxe). (l'altra solució és pujar el preu del bitllet i assumpte solucionat :martells en plan Battle Royale)

Algú sap si hi han estudis de les estacions més usades i quins són els orígens /destinacions més demandats?
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Post by oriolp13 »

bigcoaster wrote:Faig una proposta:

-L7: Retallar a Gràcia. Obra nevessària: instal·lar una agulla abans de Plaça Molina.
-L6: De Plaça a Catalunya a Sarrià fent parada a totes les estacions, utilitzaria els solcs que hagués deixat la L7.
-S1 i S2: únics serveis a partir de Sarrià, utilitzarien tots els solcs possibles que quedessin al tram Sarrià-Plaça Catalunya. És a dir, els que actualment utilitzen els S1, S2, S5, S55 i L6.

El sentit d'aquesta proposta és, augmentar les freqüències a Sabadell i Terrassa i a més, augmentar capacitat al tram Gràcia-Plaça Catalunya, ja que passaríem de tenir trens de 3 i 4 cotxes, a trens de 4 cotxes solament. no seria molt, potser un 5-10%, però no ens costa res i "algo es algo".


Image
I, fins i tot, es podria, si es volgués, no fer parar tots els S1 i S2 a algunes estacions entre St. Cugat i Sarrià, com fan els S5, ja que no tenen la demanda per un tren cada 3' (o més aviat és assumible tenir una freqüència de trens cada 6-9 minuts).
Salutacions,

Oriol
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Post by metring »

Per tractar dels problemes de saturació de la línia de FGC al Vallès ja hi ha un fil creat sobre el tema http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=14190

A partir d'ara, centreu-vos aquí a parlar del FCG perllongat a Terrassa.
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Perllongament d'FGC a Sabadell

Post by uriol108 »

del Diari ARA
Les noves estacions de FGC a Terrassa causen aglomeracions a la línia del Vallès
Els usuaris de l’estació de Rubí veuen perillar la seva seguretat, però l’empresa nega que hi hagi risc
MIREIA ESTEVE Barcelona ACTUALITZADA EL 19/12/2016 00:00

Image
Els passatgers de l’estació de FGC de Rubí que van cap a Barcelona es queixen que els trens van massa plens des que es van inaugurar tres estacions noves a Terrassa. / CRISTINA CALDERER

Les vuit del matí, hora punta a l’estació de Rubí de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FCG). L’andana dels trens que van en direcció Barcelona s’omple a mesura que passen els minuts. Quan arriba el tren, els passatgers pugen, però a diferència de fa uns mesos, la majoria no poden seure, sinó que s’han de quedar drets a molt poca distància l’un de l’altre. L’explicació són les tres parades noves de Terrassa que es van inaugurar el juliol del 2015: Vallparadís Universitat, Terrassa Estació del Nord i Terrassa Nacions Unides. Els cinc trens de la línia que començaven el seu trajecte a Rubí durant l’hora punta al matí, ara han passat a ser quatre.

“Amb un increment de l’oferta, és normal que s’incrementi la demanda”, assenyala a l’ARA el director de l’operadora de FGC, Oriol Juncadella. De fet, reconeix que des de la posada en marxa d’aquestes tres noves estacions, la demanda ha pujat més d’un 50%. Entre el juliol del 2014 i el del 2015 -abans de la inauguració de les noves estacions-, a Terrassa van pujar 2,6 milions de persones. Des de la posada en marxa fins ara, ho han fet 4,9 milions. “Pateixo per la nostra seguretat”, diu l’Ana, una de les usuàries que s’esperen a l’andana abans de les vuit del matí. El trajecte fins a la capital catalana dura una mitja hora i els passatgers no veuen prou segur que els vagons vagin tan plens. Des de FGC, però, asseguren que el volum de viatgers no supera el 90% de la capacitat dels trens i que la seguretat està garantida.

L’Ajuntament de Rubí no va voler respondre a les preguntes de l’ARA sobre aquest col·lapse. Fa unes setmanes, però, apuntava a TV3 que es posava en risc la seguretat dels viatgers.

De l’increment de passatgers que ha tingut aquesta línia del Vallès, un 19% provenen de Renfe, segons dades de FGC. És el cas del Miguel Ángel, que ara utilitza l’estació de Terrassa Estació del Nord per anar fins a Barcelona en comptes de Rodalies, com feia fa uns mesos. “He guanyat en comoditat, perquè la tinc més a prop de casa”, explica, tot i que també corrobora que els trens “van molt plens, sobretot des de Rubí”. La línia que va de Terrassa a Barcelona ha absorbit més de 17 milions de passatgers des de principis d’any, un 10,5% més que el 2015.

Pèrdua de qualitat

Juncadella insisteix que “no hi ha cap problema de seguretat”, sinó que el problema és “la percepció de pèrdua de qualitat del servei, ja que hi ha menys confort”. Per intentar absorbir aquest increment de passatgers, FGC ha encarregat la construcció de 15 nous trens. Però els nous combois encara trigaran dos anys a posar-se en funcionament i permetran posar un tren cada cinc minuts en aquesta línia. Fins llavors, “paciència”, demana Juncadella, perquè “aquesta situació no serà indefinida”, sinó que estan treballant per millorar-la, reivindica.

Mentrestant, hi ha passatgers que opten per no pujar als trens que vénen des de Terrassa i esperar els que comencen a Rubí, com l’Àngela. Considera que aquesta línia “és una de les més concorregudes i que, si es creen tres estacions noves, s’haurien de posar més trens des del començament”. Sosté que hi ha molta diferència entre abans que s’obrissin aquestes tres estacions i ara, i per això ara opta per viatjar en els trens que comencen a Rubí en hora punta. Així, diu, pot “seure i anar en un tren que no vagi ple a vessar”.

Els combois van plens bona part del trajecte perquè des de Rubí la línia encara fa 15 parades més fins a la destinació final: la plaça Catalunya de Barcelona. El Xavier, que agafa el tren a Mira-sol, explica que a Sant Cugat hi baixen algunes persones, però “en pugen moltes més”. El tren arriba a Sarrià amb almenys 40 persones dretes: anem com anxoves en llauna”, assegura. Però no tothom veu tan greu la situació. Per exemple, el Francesc també agafa el tren a Rubí en hora punta i, tot i que corrobora que els trens van cada cop més plens, creu que “tots els ciutadans tenen dret a agafar el tren”. Per a ell, no és un suplici anar dret i més estret fins a Barcelona.

Dues avaries seguides a les línies vallesanes

La incorporació de 15 nous trens de FGC a la línia del Vallès ha d’anar acompanyada de la revisió del sistema de senyalització. La mesura, segons l’empresa, ha de servir per millorar la capacitat de recuperació del sistema quan hi hagi una avaria. Precisament, fa pocs dies se’n van encadenar dues en una setmana. Una, a l’estació de Sarrià, per un problema en un cable del sistema de seguretat que era defectuós, un fet que “és extremadament poc probable que passi”, segons FGC, i que va deixar els viatgers sense servei durant mitja hora. La segona avaria va ser l’endemà a l’estació del Baixador de Vallvidrera, en plena hora punta al matí. En aquest cas, va fallar el sistema de detecció de trens a la via. La recuperació del servei va trigar quatre hores, ja que la regulació de trens es va fer manualment. Amb una revisió del sistema de capacitació com la que l’empresa preveu fer a les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia “milloraria la resposta en incidències com aquestes”, defensa el responsable de l’operadora de FGC, Oriol Juncadella. Des del 2014, diu, les incidències han baixat un 30% a les línies metropolitanes. Dels 1.000 trens diaris, un 99% arriben puntuals.
http://www.ara.cat/societat/estacions-F ... 29217.html
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Quin és el problema, exactament?

Post by Guigui »

O sigui, es queixen que han d'anar drets. Potser no saben que cap llei els dóna dret a anar asseguts. Potser no saben que hi ha altres línies (metro, FGC, rodalia) on estarien encantats d'anar 30 minuts tan "enllaunats" com de Rubí a Barcelona.

Quant a la resta, que actuïn com hauria de fer-ho qualsevol ciutadà decent: si hi ha algú dret que, pels motius que sigui (PMR, gent gran, embarassades, etc.) hagi de seure, que li cedeixin el seient.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Granolleri

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Post by Granolleri »

I al ramal de Sabadell la cosa no està gaire millor, de fet no és extrany que els trens surtin ja plens de Sabadell i això sense obrir les estacions del perllongament...
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Post by ortegote »

15 nous trens? pero no deien que per pagar la serie 113 ja van suar? i que els 114 havien de ser part dels 113?
Ja els podrien fer de 2 pisos aquest trens nous o mirar d'allargar andanes per posar trens dobles o una mica mes llargs.
Salutacions.
User avatar
El Maño amañado
N7
N7
Posts: 463
Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
Location: Sant Martí (Barcelona).

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Post by El Maño amañado »

És lo més normal que en hora punta vagin els trens plens. El mateix al metro, quan és l'hora punta i algú, per exemple, fa des de Torrassa fins a St. Andreu amb la L1, és pràcticament segur que no trobi un seient per asseure's.

El que sí que és veritat és que FGC (per molt que trigui una mica que Rodalies), s'està quedant amb la demanda de viatgers entre la capital barcelonina i les vallesanes. Amb lo qual, trobo bé que pel 2019 hi circuli un tren cada 5' tant a Terrassa com a Sabadell (o el que és mateix, un tren cada 2' ½ a St. Cugat). No obstant, jo aniria en un pla de futur que pogués absorbir la demanda de passatgers per a que aquests puguin viatjar de manera més confortable en els convois.

A tot això, algú sap quan s'inauguren les tres estacions que queden de Sabadell? Tinc entés que seria per a principi del '17.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Post by Miquel »

ortegote wrote:15 nous trens? pero no deien que per pagar la serie 113 ja van suar? i que els 114 havien de ser part dels 113?
Ja els podrien fer de 2 pisos aquest trens nous o mirar d'allargar andanes per posar trens dobles o una mica mes llargs.
Salutacions.
O eliminar seients per molt que els pobres de Rubí es queixin. I si els han de mantenir, haurien de ser longitudinals i no amb l'actual 2+2. Per a mi aquesta ha estat la gran cagada de les 113 ja que els hi resta molta capacitat.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”