Imatges per a la història
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Imatges per a la història
Baixador d'Els Hostalets de Balenyà, amb un automotor sèrie 300 de la companyia Norte. La foto probablement sigui realitzada al principi de l'època Renfe, a finals dels anys 40.
http://www.radiopista.cat/album/totes/c ... large.html
http://www.radiopista.cat/album/totes/c ... large.html
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Imatges per a la història
Reconeixeu el lloc de la foto?
Del Facebook Autobuses BCN.
Del Facebook Autobuses BCN.
Last edited by UT440_132M on Thursday 09/04/2015 21:34, edited 1 time in total.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Imatges per a la història
Mireu aquesta foto de la pàgina de Flickr del Servei de Patrimoni Arquitectònic Local - Diputació de Barcelona
https://www.flickr.com/photos/arxiuspal/
Barcelona, parada de "taxis" davant el baixador del ferrocarril del carrer Aragó.
Barcelona, parada de "taxis" davant el baixador del ferrocarril del carrer Aragó.
https://www.flickr.com/photos/arxiuspal/
Barcelona, parada de "taxis" davant el baixador del ferrocarril del carrer Aragó.
Barcelona, parada de "taxis" davant el baixador del ferrocarril del carrer Aragó.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Imatges per a la història
http://el9nou.cat/noticies_v_0/43851/gr ... franquisme
REPORTATGE
Granollers, a finals del franquisme
Una exposició fotogràfica a l’Ajuntament mostra com era la ciutat a finals dels anys 70
Una imatge del carrer Josep Anselm Clavé l’any 1974
JOAN ANTON BALLBÉ /COL·LECCIÓ AJUNTAMENT / AMGr
última actualització: 04-10-2015 (16:00)
Com era Granollers a la dècada dels 70 durant els darrers anys del franquisme i els primers anys de la Transició?
Una idea la dóna l’exposició “Granollers en la transició”, que es pot veure a la planta baixa de l’Ajuntament, amb una quinzena de fotografies procedents del fons de l’Arxiu Municipal de Granollers i realitzades per diferents fotògrafs com Antonio Alcalde, Joan Anton Ballvé, Joan Corbera, Pere Cornellas, Jaume Oller i Lluís Tintó, a més d’algun autor desconegut.
L’exposició explica com era la ciutat entre els anys 1974 i 1979 pel que fa als carrers, equipaments, espais públics i zones residencials, a més de mostrar alguns moments de conflictes socials i polítics viscuts durant aquells anys.
En aquella època es van produir, per exemple, les primeres manifestacions ciutadanes permeses per reivindicar drets d’expressió, de llibertat, de treball i d’espais de cultura. Una de les fotografies mostra la manifestació dels treballadors de la fàbrica Roca Umbert, el desembre de l’any 1977, en defensa dels seus llocs de treball i en contra del tancament de l’empresa, mentre que una altra retrata la manifestació del Primer de Maig de 1978, pel carrer Enric Prat de la Riba, en aquells moments anomenat Avenida de la Victoria.
L’activitat política d’aquell temps també queda reflectida en una imatge del primer ple de l’Ajuntament democràtic després de la dictadura franquista, el 1979, presidit per l’alcalde Rafael Ballús (PSC).
Però aquella època també va ser sinònim de la construcció de nous habitatges i de la inauguració de nous espais de lleure i equipaments. A alguns immobles existents dels anys 60 se n’hi van afegir d’altres com uns 500 pisos al camí de Can Bassa de Palou, batejats en aquell moment amb el nom de Carrero Blanco. Tal com mostra una fotografia de l’exposició, datada del 1974, van rebre la visita de les autoritats del moment, el governador civil Tomás Pelayo Ros, el president de la Diputació Juan Antonio Samaranch i l’alcalde Francesc Llobet. D’aquesta època també són els pisos FIDES de Ponent o els construïts al carrer Roger de Flor.
Entre els nous espais de lleure i equipaments destaquen el parc municipal Torras Villà, inaugurat el 1974 i construït en uns terrenys de Renfe, en l’espai de l’antic traçat del ferrocarril; o l’escola Vallès, inaugurada el 21 d’octubre de 1974. També es van inaugurar el Pavelló Municipal d’Esports El Tub i les Pistes d’Atletisme.
MÉS IMATGES AL PORTAL DE L’ARXIU FOTOGRÀFIC
Per primera vegada, l’exposició es complementa amb el portal de l’Arxiu Fotogràfic, que incorpora fotografies paral·leles per il·lustrar àmbits específics de Granollers durant la transició, des de l’urbanístic fins al polític o reivindicatiu. A més, tothom que vulgui aportar imatges d’aquesta època, els anys 70, pot fer-ho a l’Arxiu Municipal.
REPORTATGE
Granollers, a finals del franquisme
Una exposició fotogràfica a l’Ajuntament mostra com era la ciutat a finals dels anys 70
Una imatge del carrer Josep Anselm Clavé l’any 1974
JOAN ANTON BALLBÉ /COL·LECCIÓ AJUNTAMENT / AMGr
última actualització: 04-10-2015 (16:00)
Com era Granollers a la dècada dels 70 durant els darrers anys del franquisme i els primers anys de la Transició?
Una idea la dóna l’exposició “Granollers en la transició”, que es pot veure a la planta baixa de l’Ajuntament, amb una quinzena de fotografies procedents del fons de l’Arxiu Municipal de Granollers i realitzades per diferents fotògrafs com Antonio Alcalde, Joan Anton Ballvé, Joan Corbera, Pere Cornellas, Jaume Oller i Lluís Tintó, a més d’algun autor desconegut.
L’exposició explica com era la ciutat entre els anys 1974 i 1979 pel que fa als carrers, equipaments, espais públics i zones residencials, a més de mostrar alguns moments de conflictes socials i polítics viscuts durant aquells anys.
En aquella època es van produir, per exemple, les primeres manifestacions ciutadanes permeses per reivindicar drets d’expressió, de llibertat, de treball i d’espais de cultura. Una de les fotografies mostra la manifestació dels treballadors de la fàbrica Roca Umbert, el desembre de l’any 1977, en defensa dels seus llocs de treball i en contra del tancament de l’empresa, mentre que una altra retrata la manifestació del Primer de Maig de 1978, pel carrer Enric Prat de la Riba, en aquells moments anomenat Avenida de la Victoria.
L’activitat política d’aquell temps també queda reflectida en una imatge del primer ple de l’Ajuntament democràtic després de la dictadura franquista, el 1979, presidit per l’alcalde Rafael Ballús (PSC).
Però aquella època també va ser sinònim de la construcció de nous habitatges i de la inauguració de nous espais de lleure i equipaments. A alguns immobles existents dels anys 60 se n’hi van afegir d’altres com uns 500 pisos al camí de Can Bassa de Palou, batejats en aquell moment amb el nom de Carrero Blanco. Tal com mostra una fotografia de l’exposició, datada del 1974, van rebre la visita de les autoritats del moment, el governador civil Tomás Pelayo Ros, el president de la Diputació Juan Antonio Samaranch i l’alcalde Francesc Llobet. D’aquesta època també són els pisos FIDES de Ponent o els construïts al carrer Roger de Flor.
Entre els nous espais de lleure i equipaments destaquen el parc municipal Torras Villà, inaugurat el 1974 i construït en uns terrenys de Renfe, en l’espai de l’antic traçat del ferrocarril; o l’escola Vallès, inaugurada el 21 d’octubre de 1974. També es van inaugurar el Pavelló Municipal d’Esports El Tub i les Pistes d’Atletisme.
MÉS IMATGES AL PORTAL DE L’ARXIU FOTOGRÀFIC
Per primera vegada, l’exposició es complementa amb el portal de l’Arxiu Fotogràfic, que incorpora fotografies paral·leles per il·lustrar àmbits específics de Granollers durant la transició, des de l’urbanístic fins al polític o reivindicatiu. A més, tothom que vulgui aportar imatges d’aquesta època, els anys 70, pot fer-ho a l’Arxiu Municipal.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Imatges per a la història
https://www.flickr.com/photos/88564867@ ... puigcerda/
La primera unitat de la serie 490, els anomenats Alaris, sortint de la fàbrica, a Mollet Santa Rosa, el juny de 1998.
Foto de Didac438 a Flickr.
La primera unitat de la serie 490, els anomenats Alaris, sortint de la fàbrica, a Mollet Santa Rosa, el juny de 1998.
Foto de Didac438 a Flickr.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Imatges per a la història
https://www.google.es/maps/@41.4510408, ... 312!8i6656
El nº182 de TUSGSAL, el único Mercedes-Benz O 405 N versionado por Hispano Carrocera pintado con el esquema actual de la empresa.
Edito 1: Ah, de paso se ve la boca antigua de la estación de Santa Coloma.
Edito 2: ¡Ah! Estaba circulando en la B21, línea casi-histórica.
Edito 3: Re-¡Ah! Si vemos este plano: https://www.google.es/maps/@41.4510494, ... 312!8i6656
también se ve en el fondo un MAN A10 de TMB con carrocería "original" (del nº 8000 al 8019) dando vueltas en la 42.
El nº182 de TUSGSAL, el único Mercedes-Benz O 405 N versionado por Hispano Carrocera pintado con el esquema actual de la empresa.
Edito 1: Ah, de paso se ve la boca antigua de la estación de Santa Coloma.
Edito 2: ¡Ah! Estaba circulando en la B21, línea casi-histórica.
Edito 3: Re-¡Ah! Si vemos este plano: https://www.google.es/maps/@41.4510494, ... 312!8i6656
también se ve en el fondo un MAN A10 de TMB con carrocería "original" (del nº 8000 al 8019) dando vueltas en la 42.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Imatges per a la història
Mireu quan van transportar unitats de FGC en camions pels 80:
Del bloc http://mtvo-bcn.blogspot.com.es/2016_04_01_archive.html
Del bloc http://mtvo-bcn.blogspot.com.es/2016_04_01_archive.html
Re: Imatges per a la història
Curioso el contraste con los entonces novísimos trenes 111, comparado con esos camiones Pegaso que se ven antiquísimos!
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Imatges per a la història
Una altre foto, a http://barcelofilia.blogspot.com.es/sea ... date=false122-042-132 wrote:Per anar completant la història, i més imatges de l'estació de MARTORELL o del CENTRE, als voltants de la Plaça de Catalunyametring wrote:Unes interessants, a http://mtvo-lasmentiras.blogspot.com.es ... -1971.html , especialment una de l'antiga estació de Martorell (ara la línia de Renfe) a plaça Catalunya
http://barcelofilia.blogspot.com.es/201 ... ambla.html
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Imatges per a la història
Del grup de facebook "Autobuses BCN"
https://www.youtube.com/watch?v=WgQpCnV ... 8044023463
https://www.youtube.com/watch?v=WgQpCnV ... 8044023463
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: imatges per a la història
davida wrote:Horaris web 1996 Barcelona Portbou GL
Salida Llegada Circula Clases Prestac. 1ª alto 1ª medio 2ª alto 2ª medio
ESTRELLA 7:10 9:35 LMXJVSD 2ª 1.800 1.600
TALGO 8:45 10:49 LMXJVSD 1ª y 2ª 3.000 3.000 1.800 1.800
TALGO 12:39 14:35 LMXJVSD 1ª y 2ª 3.000 3.000 1.800 1.800
DIURNO 16:35 18:50 LMXJVSD 2ª 1.600 1.600
TALGO 17:07 19:10 LMXJVSD 1ª y 2ª 3.300 3.300 2.200 2.200
TALGO 18:04 20:14 LMXJVSD 1ª y 2ª 3.300 3.300 2.200 2.200
INTERCITY PLUS 19:07 21:23 LMXJVSD 1ª y 2ª 3.300 3.000 2.200 1.800
DIURNO 20:00 22:25 LMXJVSD 2ª 1.600 1.600
Amb el següents trens:
Costa Brava: Madrid Cerbere
Catalan Talgo: Bcn Montpellier
Talgo: Valencia Montpellier
Valencia Express: Alacant Cebere
Talgo Mare Nostrum: Castagena Cerbere
Talgo: Madrid Zaragoza Barcelona Cerbere
Intercity plus: Madrid Valencia Barcelona Cerbere
Hispania: Barcelona Cerbere
Se que és un post molt antic i segurament molt comentat però visquent a Girona i treballant a Flaçà, em poso malalt quan veig aquests horaris i penso lo macu que hauria sigut haver viscut aquests anys per diversitat de material però sobretot per la quantitat de destinacions llarga distancia que teniem.
Re: Imatges per a la història
Publicat al bloc La Barcelona d'abans i de sempre:
https://mtvo-bcn.blogspot.com.es/search ... results=50
Imatge d'un tramvia a vapor, la primera meitat del segle XX, al seu pas per l'Arc de Triomf captada per un autor desconegut. Pertany al fons Felip Capdevila i Rovira conservat a l'Arxiu Municipal del Districte d'Horta.
https://mtvo-bcn.blogspot.com.es/search ... results=50
Imatge d'un tramvia a vapor, la primera meitat del segle XX, al seu pas per l'Arc de Triomf captada per un autor desconegut. Pertany al fons Felip Capdevila i Rovira conservat a l'Arxiu Municipal del Districte d'Horta.
Re: Imatges per a la història
Si us fixeu en el fons, que es veu un pal (poste) i unes escales, la foto deu ser del temps de l'electrificació del tramvia (1902 aprox.).
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Re: Imatges per a la història
Diria que és, i més parlant de la línia de la circumvalació, Rda. St Pere davant el monument de Rafael Casanova.metring wrote:Sabeu la localització d'aquesta foto? https://www.facebook.com/ArxiuFotografi ... NE&fref=nf
Re: Imatges per a la història
Diria que es Pza. Urquinaona,los antiguos jardines por los que pasaban los tranvias, en la parte de arriba, se ve la calle Ausias March con un trolebus con imperial de las lineas FS o FP